Jump to content

Fluierat turbină după stage 1 (a 3- a turbină stricată)


Gabi 0711
 Share

Postare recomandată

Datele problemei sunt următoarele:

Passat b6 motor 2.0 TDI PD cod motor BMA (136 CP) în 2020 am făcut soft stage 1 aprox. +30 cp la un tunner care se respectă (nu a fost făcut pe genunchi sau la colțul străzii). După aprox. 10-15 mii km turbina cedat (ax rupt). Recondiționat turbină, schimbat intercooler curățat traseu, verificare presiune ulei, etc totul în regulă. După 7 mii km turbina recondiționată a inceput să fluiere la relantiu și în ture. Am luat turbina jos și am trimis-o la București pt recondinat (am zis să schimb service-ul de recondiționat pt că inițial o recondiționasem la Oradea). La inspecția vizuală turbina nu avea joc sau paleții rupți. Cei de la București mi-au spus ca turbina face overspeed și mi-au recomandat să schimb n75 ul... aspect cu care m-am conformat, punând unul nou de origine, tot ei mi-au spus că geometria variabilă era îndoită dar nu au zis ca ar fi de la corp. A venit turbina înapoi, a fost montată.. în teste se auzea în jurul turației de 3000 un fluierat subtil... mecanicul nu îl sesiza, la relantiu niciun sunet.  L-am rugat să verifice toată tubulatura. rezultatul fiind ca nu are scăpări. Am refăcut verificare pierderilor după 2 luni.. nu se vedeau pierderi (mă refer la ulei pe la îmbinături). După alți 7000 de km până în prezent turbina fluieră din nou ”sănătos” atât la relantiu cât și în turații. Nu îmi dă absolut nicio eroare, mașina trage foarte bine. Nu vreau sa blamez tunner ul sau service-ul care a recondiționat turbina pentru că ambii sunt de renume și nu mizez pe faptul că au făcut ei vreo greseală. Atasez mai jos 2 log-uri făcute in treapta 3 și treapta 4.

LOG tr 4.CSV LOG tr 3.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Logurile nu arată prea bine. În ambele se observă că pînă pe la 2500 logul arată norma, după aia presiunea pică în cap.

image.thumb.png.55f42b4b1efd3f722904d5c0606a2431.png

image.thumb.png.f607eec744e27a0f995ad1ef59e4b8ce.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv multumesc mult pentru raspuns. Ar putea fi o problema mecanica pe partea de turbina sau o greșeală în parametrii softului, tinand cont de faptul că problemele au apărut o data cu rescrierea softului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu pot să-mi dau seama, poate să fie combinată problema. Totuşi cred că problema este de soft pentru că atunci cînd presiunea scade, ECU face un mic efort să crească presiunea (creşte puţin Duty Cycle la N75), dar în mod normal atunci cînd presiunea nu se ajustează acest Duty Cycle trebuie să crească în continuare şi dacă tot nu se corectează se ajunge la limp mode.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv Salut, am revenit la softul stock. Problema persista. Am atasat mai jos graficul cu log ul facut.

EF02ED72-2C59-4A37-A937-0CBEBB673DF8.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În cazul ăsta rămîne de verificat turbina, reglajul ei în special.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!