Jump to content

Schimbare bucse bascula


catalinx
 Share

Postare recomandată

Ai dreptate, nu ma exprimat eu clar, ma refeream la tichetele rabla ca sunt avantajati mai mult cei ce vand masini noi, ca cine isi permite o masina noua nu prea statea in acel tichet, in fine discutia e mai complexa si nu vreau sa intru in ea...

 

Adevarul e ca nu toti ne permitem sa mergem pe la reprezentante si atunci mai apelam la serviceuri mici, care din pacate lasa de cele mai multe ori de dorit...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca nu ne permitem mereu. Dar consider ca este de datoria mea sa expun riscurile unor reparatii in ateliere neautorizate, nedotate, necontrolate de nimeni etc.

De dorit lasa si reprezentantele, stai linistit. De aceea cred ca e bine sa mergem acolo unde calitatea serviciilor si raportul pret/calitate ne avantajeaza. 

Dar nu pot sa nu ma gandesc si la faptul ca mie statul imi ia o caruta de bani din salariu ca taxe si impozite si nu primesc mai nimic in schimb iar pe de alta parte unii fac buzunarul mare din tot felul de activitati care nu-s controlate sub nicio forma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Puteti va rog sa imi recomandati de unde sa iau consola pentru bucsa bascula ? Ce producatori sa caut ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca producatori  febi parerea mea iar consola separat nu cred ca ai  sa gasesti ci doar cu tot cu bucsa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

consola se gaseste doar pe original. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare tuturor. Am si eu o problema. Am fost sa fac ITP la o Skoda Fabia din 2001,1,4 16v 74 kw 100 cp si mi-au zis ca bucsele de pe puntea spate sunt varza. Sincer la denivelari se aud niste troncaneli dar nu stiam de unde. Ma poate ajuta cineva cu codul bucselor de pe spate si de pe fata? ca vreau sa le schimb toate

Nu vreau sa cumpar aiurea si sa ma trezesc ca nu sunt bune. Pe spate m-am uitat sunt niste cilindrii mari de vreo 70 mm lungime

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bucse fata - 2 buc - 1K0407183E

bucse fata - 2 buc - 357407182

bucse mari punte spate - 1J0501541C

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu mi-am rezolvat bucsele de bascula astfel: la service au constatat ca pe stanga bucsa se poate schimba fara ruperea surubului din consola si au schimbat-o pe loc cu piesa lor, iar pentru partea dreapta am comandat consola cu tot cu bucsa de pe un site de dezmembrari auto - 100 lei in stare buna (noua e peste 600 lei la magazin sau service).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca se poate schimba si bucsa din consola doar ca e mai usor cu consola jos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Em apelat chiar la un service despre care se spunea pe forum ca ar schimba bucsa fara sa fie nevoie de demontarea consolei, au reusit sa faca asa numai pentru partea stanga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista tot felu de prese ca sa scti bucsa cu consola pe masina, nu stiu cat de usor este, nu am utilizat. Cealalta varianta traditionala e data consola jos si se scoate bucsa.

Ce vroiam eu sa zic ca nu e musai ca schimbi consola cu totul, nu ca e rau, ci doar implica costuri mai mari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am gasit un videoclip cu diferenta de comportament intre bucsa standard si cea plina. Eu zic ca aia standard este prea moale si se schimba prea mult unghiul dintre roti  la accelerare si franare.

[YT]WJaZ4yLCTeg[/YT]

Modificat de RaulTM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cautati la magazinele online si gasiti bucsa plina si la 28 ron/buc, chiar cu costul de transport courier e mai ieftin decat la magazin pe comanda


www.youtube.com/watch?v=WJaZ4yLCTeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Se vede clar ca e mai misto cu alea pline, era frumos sa faca un video si cu modelul Lemforder.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mie tutorialul acesta imi place fiindca nu ai nevoie decat sa pui masina pe cric, si sa desfaci doar bratul din cele 3+1 suruburi, apoi arunci repede cu o surubelnita si ciocan bucsa veche afara si nu mai ai nevoie decat de un surub mai scurt cat sa bagi bucsa inauntru, nu mai e nevoie sa fie mai lung sa treaca si prin consola ca sa-l folosesti si la scos bucsa:

 

tipul a folosit bucse Meyle 100 610 0027, sunt intre cele in X si cele pline (gen cupra): post-75511-0-74060900-1412879971_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie ceva nu-mi place la tutorialul ăsta.

1. Nu spune nimic despre strângerea la cuplu corect, ba chiar spune că acel șurub mare de la braț se strânge cu mare forță. NU! Important e să strângi la cuplu corect cu cheie dinamometrică să nu distrugi consola. 70Nm dacă îmi amintesc eu bine. Și încă un aspect important, acel surub se strânge la cuplu cu mașina pe roți, nu ridicată pe cric.

 

2. Personal nu mi-aș băga capul sub mașina ridicată pe acel tip de cric. Mi se pare nesigur. Eu folosesc cricul pentru a ridica mașina, o pun pe suporti si o las pe ei. Niciodată pe cric.

 

3. Bătutul cu ciocanul în consolă...

 

Și pentru cei care fac această înlocuire la Fabia cu motor 1.2 țin să adaug că la partea dreaptă nu e așa simplu. Șurubul mare de la braț este acoperit de baia de ulei. Pentru a-l putea desface și extrage trebuie să desfaceți suportul motorului și să ridicați motorul cu cricul. Altfel nu aveți acces la acel surub. Asta a fost soluția găsită de mine fără a demonta consola.

Eu am făcut această operație in iulie 2011 la 68.000 km și sunt ok încă și azi în octombrie 2014 la 114.000 km. Am folosit bucșe originale. https://fabiuta.wordpress.com/2011/07/08/cateva-consumabile/

Modificat de BMA
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt deacord si eu ca timpul lucreaza mai neortodox, dar mi-a placut ca a aratat ca se poate demonta doar bratul fara sa mai desfaca planetara si alte minuni ca in alte tutoriale, ideea e ca tubulara pentru piulita planetarei nu e usor de gasit fiindca nu merge de tip hexagon, trebuie tubulara cu 12 colturi de 30...

 

3 a batut in bucsa nu in consola fiindca avea o improvizatie de sarma nu o saiba calumea

 

2 intr-adevar nici eu nu as lucra pe cric dar macar bagat roata sub masina pt siguranta

 

1 cred ca daca lucrezi zilnic mai ales la un service cu dinamometrica dupa un timp cred ca o ai in mana :icon_thumright: si nu e problema ca a strans bucsa mica cu masina ridicata fiindca ea nu e lipita de brat, se poate scoate relativ usor deci se roteste fara probleme

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Da, stiu ca si eu am intampinat o problema cu surubul si a trebuit ridicat motorul, am dat jos si consolele.....de atunci am acele bucse de Cupra (8-9 ani) in care o masina de pescar impatimit vede si simte multe.

De multe ori in filmulete se mai omit cateva lucruri care dau mari batai de cap daca nu ai la indemana ce trebuie si nu esti pregatit.

 

O socoteala simpla 10.10 - 31.01 = trei luni... data viitoare fii mai atent, te rog

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ce sa fiu atent, trei luni de....sper ca nu isinuezi ca mi-am schimbat bucsele acum trei luni. Chiar m-ai facut curios. Rog lamuriri.

Modificat de catalinx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea era ca ai raspuns unui post vechi de trei luni de zile....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Radule, Sunt posesor de fabia 1.4 16 v 75 hp de 3 ani. Masina e din 2001. Am parcurs cam 35000 cu ea si colegul meu, cel de la care am cumparat-o a facut 40000 in 4 ani.

   E o masina cinstita, decenta , cu costuri de intretinere acceptabile. Potrivita pt o familie cu 1-2 copii, fara prea mari pretentii( a mea e combi). in afara de consumabilele anuale am schimbat , in acesti 3 ani si 35 de mii km: filtru epurator-vreo 250 lei +manop.( trebuie nou, nu tine cu curatare, suflare etc), bateria-180, vreo 4 bucse 200-300, un arc 100, macara geam portiera sofer 145, amortizor portbagaj- 35 , bujii-cam 100 lei, o fisa, si cam atat( e adevarat, am pus piese ieftine , asta e, asta e bugetul). Urmeaza urgent: placute si discuri frane si amortizoare fata( total cam 1000 lei cu manop inclusa).

    Masina asta in aproape 80 000 de km de cand e adusa in tara nu a avut nevoie de placute schimbate, discuri sau amortizoare!! acum , da, e nevoie.

   pana acum numai avantaje...sa trec in revista si dezavantajele:

                       - putin cam instabila in general( e destul de ingusta si usoara) ,

                       - 3 persoane in spate incap inghesuite( dar eu am facut totusi cateva drumuri mai lungi cam de 300-400 km cu 2 persoane in spate adulte si un copil in scaun de ala special)

  -                     -se simte lipsa de cuplu si putere in rampe daca e incarcata cu persoane si bagaje ;  si in general daca are AC-ul cuplat.

                       -2 persoane in fata de aprox 95 kile bucata si 1,85 h stau cam umar in umar( nah, tot din cauza latimii masinii dar si a noastre:)

          Eu cu sotia si copilul am fost in concediu cu ea 3500 km dus-intors si am mers bine, cu ceva pauze ca nu e f confortabila la drum lung , cu consum de 6.5 -120km/h in afara si 70 in oras. Sunt multumit spre foarte multumit de masina si as schimba-o doar daca as avea diferenta de bani fara eforturi mari financiare si doar pt o masina mai lata si mai stabila.

     Sper ca iti este de folos review-ul meu....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,

cum iti dai seama cand trebuie schimbate bucsele brat(cele mici)?

La mine cand misc brataul,bucsa(mica)ramane pe loc,este normal?

Si ce producator recomandati(pt pivoti si bucse brat)?

Modificat de kryss782001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare, am o Skoda Fabia iar surubul lung care prinde bascula se invarte in gol, probabil filetul in care prinde s-a stricat si are joc. Ce ii pot face sa nu mai aiba joc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!