Jump to content

Schimbare bucse bascula


catalinx
 Share

Postare recomandată

am problema cu surubul de cand am luat masina de vreo 4-5 ani... ideea este ca acea consola initial avea filetul rupt si era pus un surub mai lung cu piulitza....

am schimbat decurand acea consola si surubul l-am verificat sa intre perfect pe filet si sa fie bine dar problema mea e aceeasi se aude un trosnit si la ultima verificare la mecanit pe partea stanga era un joc mai mare la bucsa mica fata de partea stanga deja sunt la limita ideeilor ce ar putea fi si de unde se formeaza jocul ala acolo.

daca poti sa ma mai ajuti cu ceva...

bucsa cea mica cum se prinde mai exact intre consola si fierul ala transfersal (am uitat cum se numeste) are niste canale mici in care sa intre fierul de la busca in lacase sau pur si simplu stangi surubul bine (cum scrie in manual la normele lui) si gata? adica il strangi asa cum pica el in filet si gata? nu mai trebuie ficat intr-o pozitie anume ?...

pe timpul asta mai alunecos uneori trage in dreapta rau cand accelerez alteori in stanga in functie de cum ii pica ....

 

intradevar bucsa mare din dreapta este montata total gresit adica intoarsa la 90 de grade... la franare imi tremura volanul ca nebunul (la viteza mare) la viteza mai mica se simpte ca si cum ar fi ovalizat discul....

o sa schimb si bucsa mare dreapta si cea mica stanga si ster sa aiba rezultate ca altfel nu mai stiu la cine sa ma mai duc, la toti care apelez zice ca e normal dar cand le demonstrez in mers da din umeri si cam atat.,...

 

astept totusi raspunsul despre cum se prinde bucsa mica corect.

multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lucian.1950

la treaba cu etrierul nu m-am gandit mult deoarece trosnitul se aude doar cand virajul este spre dreapta si uneori spre stanga dar pe linie dreapta foarte rar daca l-am auzit si decateori am testat pe linie dreapta (dat in fata dar in spate mai in viteza si pus frana) nici o data nu l-am auzit.ma gandeam sa montez o camera si sa fac manevre dar inca nu am una pe care sa o pot monta acolo...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut.

am revenit cu niste raspunsuri referitor la problema de mai sus.... problema era in surub-ul care trece prin bucsa mica si se prinde in consola, el are voie sa aiba un mic spatiu intre el si bucsa dar la final are o un guler care intra fortat in bucsa ceea ce nu permite bucsei sa aiba pic de joc. am atasat si 2 poze in una din ele este incercuit acel "guler". dupa ce am pus surubul corect nu mai trosneste nimic, acum urmeaza si o geometrie :)

post-86111-0-87492100-1389712793_thumb.j

post-86111-0-42134300-1389712893_thumb.j

 

p.s. ce aveam pana azi pe masina (partea stanga) era un surub identic ca cel din poze dar fara guler....

Modificat de ArthurCik
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

suruburile astea cu bolt au fost inlocuite ca si piese in Etka cu altele ce au filet pana la hexagon din ce retin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

corect, ca si la skoda la reprezentanta tot surub cu filet pana in capat mi-au dat dar acel surub mie imi creeaza probleme si a trebuit sa caut unul asa cum il am si pe dreapta unde nu aveam probleme deloc nici acum 3 ani nici acum doar consumabilele care se schimba normal.

totusi nu inteleg de ce ar inlocui in surub cu fitel pe jumate cu unul cu filet pana in capat daca bucsa in interiorul ei nu are nici un filet... nu ii vad rostul si nici nu vad vreo logica dece ar lasa sa aiba joc intre bucsa si surub.

singura logica ar fi cea de marketing.... sa speram ca acea problema cu surubul a fost decat la mine si nu si la altii ca atfel am ajunge sa avem toti probleme la partea respectiva daca stam sa atragem atentia toti la fiecare componenta in parte sa fie perfect la locul ei si sa isi faca treaba asa cum trebuie.

 

Multumesc pentru timpul acordat si pentru raspunsurile date, daca mai am ceva probleme de genul mai revin cu cateva postari :)

Modificat de ArthurCik
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da,e corect ce spui tu.  

Stiu ca am pus suruburile acelea noi, cu filet pana la capat si nu au fost probleme de joc la bucsa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi am uitata sa va specific ca pe partea dreapta am schimbat si bucsa mare (montata corect de data asta) si bucsa mica, nu imi mai tremura volanul in halul ala la franare la viteza mare dar la viteza mica daca actionez usor frana se simte ca si ovalizat, am sa fac si geometria cand dispun de bani si daca nu se rezolva intre timp cu franarea am sa schimb si discurile.

Stiu ca o sa apara raspunsuri ca nu se mai indreapta discurile dar am sa va contrazic, discurile mele noi si utilizare 2 luni le-am ovalizat din cauza problemelor avute si ca sa testez am schimbat discurile mele cu ale lui soramea de la un golf 4 (le-am inversat intre ele). La mine se manifesta bine cu discurile ei si la ea tremura volanul cu ale mele. Dupa 1 luna la ea franeaza lin si frumos la mine s-a stricat :)) deci ori se indreapta singure ori le schimb :)

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Referitor la problema discurilor, incearca sa faci o aerisire sub presiune a sistemului de franare, eventual la reprezentanta (cost cca 170 lei). Am schimbat doua seturi de discuri si tot tremura masina. Lichidul de frana se schimba la doi, max trei ani.

Succes!

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de suruburi... nu are importanta ca surubul este partial sau cu toata tija filetata, importanta este clasa de rezistenta a suruburilor. Daca puneti suruburi de uz general se slabesc imediat si apar deplasarile alea care se percep ca trosnituri... Deci trebuie sa fie suruburi de inalta rezistenta ca sa stringa si sa ramina strinse elementele... asta trebuie urmarit la suruburi.

Grupe de caracteristici mecanice                                         4.6    4.8    5.8    6.8    8.8 pînă la M16   8.8 după M16   10.9     12.9

Rezistența la rupere la tracțiune – Rm(N/mm2)   MIN           400    400   500   600   800                     800                   1000    1200

                                                                            MAX         400     420   500   600   800                     830                   1040    1220

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu vorbeam de acel guleras al surubului care este incercuit in una din poze.

informatiile date de tine sunt binevenite.

multumim frumos.


Salut,

Referitor la problema discurilor, incearca sa faci o aerisire sub presiune a sistemului de franare, eventual la reprezentanta (cost cca 170 lei). Am schimbat doua seturi de discuri si tot tremura masina. Lichidul de frana se schimba la doi, max trei ani.

Succes!

l-am schimbat acum 5-7 luni (nu stiu exact), inainte sa il schimb aveam deja problema, si ma costat 40 lei

a fost schimbat in felul urmator.

pus lichidul intr-un vaz (1 litru) a pus presiune in vas dupa care a conectat vasul printrun furtun direct in vazul pe unde completezi lichidul de frana dupa care a scos lichidul vechi pe la fiecare roata in cantitati de 200-300 ml

 

mai trebuia sa fac ceva? am inteles ca si ABS-ul se aeriseste dar nu ii stiu pasii exact, am si VAG-COM daca este necesar.

 

scuze pt off-topic dar daca deranjeaza mult rog sa fie sters sau mutat post-ul doar sa imi dati un link unde sunt pasii corect si care m-ar ajuta cu problema mea.... o incerc si pe asta sa vad daca da roade :)

 

multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, despre aerisirea instalatiei complete deci si a ABS-ului, este o procedura in vag,com....dar nu stiu pasii. Da un search pe forum sau pune o intrebare pe aria tehnica: -)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VCDS, 03 ABS Brakes > Basic settings

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Buna seara.  Am rasfoit topicul dar as vrea sa ma ajutati cu niste pareri.

Vreau sa schimb bucsele de brat din spate, am observat ca is unpic rupte,coapte si face ceva galagie peste liniile de tramvai.

Eu am modelul in linie. Deci problema se pune intre bucsele in X si cele de cupra.

Ce ii mai bine sa pun? As vrea parerea unor colegi care au/au avut una/ambele modele si pot sa imi spuna impresii?

Cu alea de cupra isi joaca ficatu sau apar tot felul de greieri prin masina?Adica is foarte foarte rigide sau doar putin mai rigide?

Cele in x ma gandesc ca sunt mai moi dar cum se prezinta dupa un nr de km?

In final ce recomandat sa imi iau?

Cele de cupra se gasesc doar la reprezenta? sunt scumpe?

Dar cele in x, ce marca sunt mai bune?

 

Zilele astea ajung pe la mecanic sa le schimb si de aceea as vrea sa stiu ce sa cumpar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai exista un model intermediar intre cele in X si cele de cupra facute de Meyle in gama HD, cod: 1006100027/HD

post-75511-0-32224700-1392016629_thumb.j

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am stiut de ele. Ceva impresii? Le-a incercat careva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bucsele de cupra sunt facute pentru suspensie rigida, daca tu bagi bucse rigide pe suspensie stock ghici ce o sa se intample? GHICI?

 

Ce rol au bucsele?sa amortizeze, de ce crezi ca au pus x-urile alea?

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Sergiu- am pus de curand pe bascula bucse pline.(bucsele de dinainte mi le -am facut praf folosind jante de 15).  Senzatie e mai ok, cel putin mie imi place mai mult cum se simte in detrimentul faptului ca la interior parca un pic se simte mai tare orice denivelare insa nu ma deranjeaza.

 

@Deenman- cred ca ai un limbaj neadecvat. Teoretic aici iti exprimi opinia in mod civilizat si cam atat.

Modificat de cristi.pirvu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristi atunci haide sa purtam o conversatie civilizata. Te intreb politicos, de ce ai pus bucse pline? care sunt argumentele? Ce parere a avut mecanicul care ti le-a pus? ce te-a sfatuit?

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Deenman- cred ca deviem de la subiect. 

Sa nu ramand dator iti raspund  la intrebari :

1. de ce ai pus bucse pline? -- asa am considerat eu.

2. care sunt argumentele? -- nu am argumente , vreau doar sa testez pe pielea mea si atat.

3. Ce parere a avut mecanicul care ti le-a pus? --eu am platit , el le-a montat 

4. ce te-a sfatuit? -- din experinta lui mi-a spus ca sunt in regula.

Iti doresc o zi buna !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca nu deviem deloc de la subiect, si nu suntem deloc off topic ci pur si simplu conversam in contradictoriu fara jigniri.  O serie de mecanici pe la care am fost nu au recomandat bucsele pline pe suspensie stock, din multe motive, printre care enumar ca accelereaza uzura directie, si componentelor suspensiei (bucse/bielete/etc).

 

Haide sa vedem ce parere au si alti mecanici legat de acest subiect.

 

De ce sar asa in sus? pt ca si eu ca si tine, mi-am cumparat bucse pline lemforder ceva cod cu 6LL (dupa ce am citit tot aici pe forum) m-am dus cu ele la mecanic, si m-a intors inapoi sa le schimb, cu alte cuvinte ti-ai montat bucse pline si ai diminut amortizarea componentelor, care evident se uzeaza mai repede. La fel face si cand iti pui jante de 18 pe suspensia stock.

 

Avantajul jantelor de 18 este aspectul, dar avantajul bucselor pline care ar fi? am o vaga impresie ca ar tinde spre " tin mai mult" ceea ce poate fi adevarat, insa merita luand in considerare si efectele negative? raspunsul meu ar fi: categoric NU.

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate sa ai dreptate , si teoretic cam asa este. Am zis ca imi palce mai mult cum se simte deoarece parca este mai fixa pozitia volanului (vorbesc de Polo9n)  si nici nu mai este  acel balas specific acestui model. Repet asta este senzatia mea si imi place. Daca o fi sa mi se defcteze si alte componente ca uramare a montarii acestor bucse pline , am sa vad eu. Oricum nu prea ai cum sa vb de durabilitatea foarte mare a componentelor de articulatii la noi in tara.

Parerile mecanicilor nu pot spune ca ma influenteaza 100% , adica nu e litera de lege. Mai este si senzatia pe care o ai tu la volanul masinii tale, tu stii conduita, cand trosneste , cand nu ..si tot asa..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca ati ramas doi cu idei total opuse...

Va zic si eu parerea mea, din experienta avuta nu numai pe skoda, dar si alte masini din grupul vag.

Bucsele pline tin mult mai mult decit cele cu spite (doua sau patru). Diferentele de confort sint mici, mai ales pe drumuri bune, unde practic sint insesizabile. Pe drumurile cu denivelari, gropi, macadam... de regula se ruleaza cu viteza mai mica, deci diferentele ramin tot in categoria : mici. Cu cit rulezi mai in forta pe astfel de drumuri, cu atit mai mult uzezi tot ( inclusiv bucsele in x daca le ai pe masina).

Cu bucsele cu spite, uzura lor se traduce printr-o precizie mai scazuta a geometriei. Bucsele de Cupra iti tin geometria mai mult timp in parametrii.

Concluzia mea, masina merge la fel cu ambele tipuri de bucse ( in regimul normal de exploatare, de strada ), diferentele fiind foarte mici si foarte greu de contorizat precis, aprecierile fiind mai mult subiective.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea este ca bucsele trebuie sa contina un cauciuc din cea mai buna calitate.

Cum cauciucul inbatraneste precum anvelopele,curelele de distributie asa si bucsele ieftin fabricate.Imi aduc aminte ca am schimbat un telescop pe spate la un vw golf 1 prin 95 si acesta avea intre talerul de sus si caroserie o bucsa rotunda din cauciuc.

Am vrut sa o tai pe jumatate cu un cutit si nu am putut.Avea o caliate foarte buna,era tare dar un cauciuc lucios in ea ce imi infrana cutitul.Am incercat sa tai una de dacie sa vad diferenta.Paia o taiai si cu lingura.Masinile sunt testate cu ce pune fabricantul pe ele.Eu cred ca pun ceva de calitate de la firme alese de ei.Ei nu stiu ce hartoape avem in Ro dar la ei si pe drumurile lor masinile rezista.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!