Jump to content

Schimbare bucse bascula


catalinx
 Share

Postare recomandată

Asta ramane de verificat-bucsele mari si mici. Sa vedem daca bucsele mari sunt puse la pozitie, oricum vreau sa le schimb ca au aproape 3 ani si la unele gropi cam cloncane, probabil de la surubul lor care a inceput sa aiba joc.

Asa ca o sa schimb toate 4 bucse si ma duc iar la geometrie. Intrebarea era daca mai recomandati sa schimb si alteceva :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa schimbi busce mari si mici si pe cele de antirului ca nu is o avere. Daca ai primu model de bara antiruliu verifica si tampoanele/opritoarele barii sai fie okay.

Restu le verifici si daca is okay, is okay. faci geometria si vezi.

Ce model de bucsa mare pui?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As vrea de golf 5 din alea in X, nu vreau sa pun pline ca parca e prea exagerat. Asa varianta de mijloc intotdeauna e cea mai buna, zic eu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi ca mai este o varianta de mijloc la varianta de mijloc :lol: , uite cu o pagina in urma, bucse meyle

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astia de la service mi-au propus lemforder in X si cele mici tot lemforder. 30 de lei bucata, 150 de lei manopera. Cum vi se pare?

 

Sa schimb rotile de vara inainte sau dupa? Dupa geometrie sau inainte? sau nu conteaza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un pret corect.

Inainte.

Inainte.

Conteaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sudsemnatu cum e acuma? ai reusit sa faci cateva teste pe drum?

Modificat de B0gdy-
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina e la service acum, dupa ce o iau ma duc sa ii pun rotile de vara ( multumesc Carmina) si pe urma la geometrie. E ok asa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa revii sa ne spui cum e.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am ce sa povestesc in plus, cert e ca bucsele vechi nu aveau nimic, erau tot in X. Deci nu mi se pare nicio diferenta. Dar acum cu rotile de vara nu mai trage aproape deloc dreapta, o sa ma duc sa ii fac si geometria.

Astia de la service spuneau ca nu trebuie refacuta geometria la bucse, ci doar la capete de bara? Asa e? Eu o fac oricum.

 

De cand am plecat de la vulcanizare, unde am schimbat rotile de iarna, la curba dreapta si stanga maxim, in mers, se aude ca un frecat/tremurat de tabla asa. Ce o fi? S-a deplasat tabla aia din spatele rotii si o atinge discul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu prea, ca tabla aia se plimba stanga dreapta odata cu discul.... ar trebui sa faca mereu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca bucsele au fost inlocuite fara a se demonta consolele din aluminiu: nu.

Daca au fost demontate consolele, in opinia mea, convergenta trebuie reglata.  Am inteles ca tu intentionezi sa o faci oricum. Decizia  ta este corecta Sudsemnatule.

,,Tremuratul " : cele 2 suruburi care fixeaza aparatoarea de tabla, posibil sa fie slabite.

4syads.jpg

 

,,Frecatul": aparatoarea a fost indoita  la montarea cauciucurilor, si posibil sa atinga nitel in janta.

Trebuie verificat.

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mihai.Nechifor

Ma indoiesc ca poate atinge acea protectie in janta. In disc da, am patiti si eu la Polo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna Carmina si salut baieti,

Am fost ieri la geometrie si se pare ca am rezolvat-o. Acum sa vedem la drumuri lungi cum se comporta. L-am rugat si pe nenea de la geometrie sa bage un ochi, referitor la frecatul tablei..initial a zis ca nu i se pare nimic, dupa aia zice ca a tras de tabla de la roata dreapta, cert e ca acum nu mai face nimic. Probabil atingea protectia de tabla a discului..janta..dupa cum a zis Carmina.

 

oricum geometria trebuie refacuta cam de fiecare data cand schimbi cauciucurile, asa zic unii, ca ea oricum se mai deregleaza de la gropi.

Modificat de Sudsemnatu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine ca ai rezolvat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Am dus zilele astea masina Skoda Fabia din 2002 la acel service de langa mcDonalds Rahova despre care citisem pe acest topic ca ar inlocui bucsele de bascula fara a fi nevoie de inlocuirea consolelor si nu e chiar asa, pe stanga s-a putut face inlocuirea bucsei, dar pe dreapta nu merge, trebuie cumparata si consola...

Stiti vreo consola care alta data sa nu se mai strice cand schimb bucsa de bascula ? Poate o consola mai bine gandita, fara piesa de aluminiu care se strica la inlocuirea bucsei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu inteleg ce se putea strica ?

 

Consolele sunt doar de aluminiu.

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se strica cand se desfac suruburile, ies cu tot cu filetul din aluminiu de la bucsa mica din partea fata a bratului/ consolei

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa puna un surub mai lung cu piulita autoblocanta sau sa mareasca filetul ar fi niste variante.

 

Poate ajuta ca la desfiletat sa fie dat cu degripant surubul si desfacut cu pistolul pneumatic, care defacand in socuri elibereaza filetul de depuneri nu le aduna sa rupa filetul.

 

La montare e bine sa fie unse cu ceva suruburile de otel altfel se sudeaza de aluminiu, este o pasta/vaselina speciala de cupru ce se pune si la placutele de frana etc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu contrapiulita ar fi o solutie dar din cate stiu, nu are loc piulita acolo decat cu ceva sculptura.

filet majorat nu merge, ar insemna si surub cu diametru mai mare

degeaba le ungi acum daca le mai desfaci peste 10 ani....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se strica cand se desfac suruburile, ies cu tot cu filetul din aluminiu de la bucsa mica din partea fata a bratului/ consolei

Daca nu se rupe surubul in consola, filetul din consola se repara cu trusa Helicoil M14 si surub nou (evident) care se va strange LA CUPLU, nu la simtul mecanicului.

Daca se rupe si surubul, acesta va fi mai greu de scos (nu ai cum sa fixezi consola ca sa dai o gaura dreapta prin surub) dar nu imposibil, apoi set reparatie Helicoil. 

 

Cu surub mai lung cu contrapiulita... NEVER! In primul rand ca nu o sa gasiti surub asa lung din acelasi material ca surubul original si riscati o nenorocire. Apoi capatul consolei unde trebuie infiletata piulita NU este un plan perpendicular pe surub a.i. piulita sa asigure strangere.

 

Apoi toate lucrurile astea se intampla pentru ca nu se respecta o procedura simpla de fabrica: dupa fiecare demontare a suruburilor aceastea se vor inlocui. Orice surub infiletat in aluminiu se va inlocui. De ce? pentru ca suruburile noi vin cu o protectie pe ele impotriva oxidarii (la suprafata de contact intre otel si aluminiu se produc, in urma oxidarii, microsuduri care degenereaza in ruperea filetului). Oameni buni, e 5 lei un surub, o consola e 350 lei.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai eu scriu aici in primul rand pentru useri. Ca sa stiti macar voi ce sa cereti cand va duceti cu masina la reparat.

 

Bine, e valabil doar intr-un service care lucreaza dupa anumite standarde de calitate, care elibereaza factura pe lucrarea efectuata, care acorda garantie lucrarii etc.

 

Pe sant... toata lumea-i mecanic. Daca Doamne Fereste iti rupi gatul cu masina dupa primul viraj, ala de pe sant inchide poarta, trage obloanele... "nu stiu dom'ne, nu a fost asta la mine sa-i repar masina".

 

Dar mai e ceva: cei dintre voi nu va ganditi ca suntem salariati si platim taxe si impozite la stat de ne sare basca din cap? Iar astia de repara masini pe sant isi schimba masinile odata la 2 ani, de la an la an li se mareste garajul etc etc.... Foarte bine, daca considerati ca e cazul sa ii imbogatim pe astia de pe sant, mergem acolo! Ca habar n-au ce-i aia documentatie de reparatie si proceduri de lucru...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu inca nu am vazut service autorizat cu toate in regula care sa lucreze dupa documentatii si proceduri, cel putin nu am vazut eu, cred ca asta se intampla doar in unele reprezentante, si chiar stiu service de incredere, dar marea problema e ca se lucreaza la marea viteza si nu se acorda atentie detaliilor, nu vorbim de inlocuirea unor suruburi sau ungerea lor, ci macar de pastrarea lor curate inainte de remontare - asta ma scoate din minti cel mai mult ca nu se lucreaza curat, deasta pica filetele din aluminiu, mie de ce nu mia picat nici unul ? si am tot lucrat la viata mea...

 

Si are foarte mare dreptate BLiTZ, ca in acest domeniu e fabrica de facut bani, ieri i-am curatat unui prieten cu astra 1.7 cdti 2005 egr-ul clapeta si tubulaturile si putin galeria de admisie, a recunoscut si el ca nimeni nu-i statea sa i le bibilearca cum am facut noi doi dar i-au cerut 500 pt. aceasta operatiune, si dupa cum zicea el cel mai probabil demontau cateva elemente ca sa dea cu spray si nu-si pierdeau o zi de lucru desi daca te gandesti acei bani noi ii facem in multe zile pe la joburile noastre, deasta ei isi permit sa-si schimbe masinile pentru ca isi bat joc de ale noastre ca adune cati mai multi clienti, plus ca mai intervine componenta angajatilor care sunt incurajati sa lucreze pe banda rulanta nu sa "bibileasca" o masina dupa proceduri si manuale...

 

De pe urma masinilor profita toti incepand de la stat cu taxa si ne scoate ochii cu niste cupoane, defapt tot dealerii si producatorii sunt avantajati mai mult, asiguratorii trag pielea de pe noi binenteles ca simt miros de manareala politica, si apoi mecanicii ne schimba piese aiurea si ne cer bani de manopera cat costa piesa desi operatiile sunt banale, si mai nou la benzina suntem top... defapt la toate aceste jecmaneli suntem in topuri europene fiindca lumea a ajuns sa prefere sa-si mai repare masina si in Germania, sau am auzit ca la unii le-au iesit asigurarile mai mici, sa nu mai zicem ca nu au taxa, si raportat la acele venituri si la cum li se respecta banul dat am ajuns sa iubesc mecanica si sa castig o gramada doar de pe masina mea prin faptul ca o repar in regie proprie...

 

Imi cer scuze pt. :offtopic: mi s-au adunat si mie dea lungul vremii...

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sergiu, te inteleg, si eu sunt plin de frustrari din mai multe puncte de vedere:

1. cu "bibileala" si marea viteza: da, vezi? a fost o vreme cand mergea chestia asta, dar de la o vreme s-au schimbat lucrurile: lumea nu mai cauta ieftineala, a inceput sa se uite si la CALITATEA SERVICIILOR si siguranta lor. 

 

2. de ce crezi ca profita dealerii? Statul da, dealerii... n-as baga mana in foc.

Sa-ti explic de ce! Dealerii trebuie sa respecte niste standarde de fabrica care includ:
-achizitionarea de licente si instrumente de diagnoza de uzina. Un echipament se duce linistit la 4000E, o licenta de soft diagnoza e minim 300E/luna. Iar numarul de testere diagnoza trebuie sa fie in concordanta cu numarul de treceri din atelier. Adica daca ai multe treceri, tre sa iei mai multe. Asa e standardul.

-achizitionarea de software de gestiune locala care sa aiba conexiune online cu serverele importatorului si ale uzinelor. Licente, inchiriere de linii internet de mare viteza si securizare (VPN).

-achizitionarea unui numar impresionant de scule si dispozitive speciale necesare depanarii tuturor modelelor marcii respective. Ca sa-ti faci o idee, sculele/dispozitivele necesare depanarii Skoda Octavia 3 costa minim 8000E, in conditiile in care o parte din ele se presupune ca le ai deja, sunt folosite si pe modelele mai vechi.

--metrologizarea tuturor sculelor de mai sus periodic. Adica orice dinamometrica, orice manometru, periodic trebuie dus la metrologie. Ca sa-ti faci o idee despre costuri, DOAR o dinamometrica costa 250RON de remetrologizat si se face la 6 luni (cerinta de fabrica, RAR-ul zice ca la 1 an, trebuie respectat standardul de fabrica)

-obligatoriu stand directie de un ANUME fel in atelier, care sa fie compatibil cu cerintele producatorului (producatorii periodic emit valori noi pentru geometriile autoturismelor, care se pot incarca DOAR pe anumite standuri). Ca sa-ti faci o idee, un stand nou anul trecut a costat 24.000E. Abonamentul pentru softul ce ruleaza pe stand e cel putin 300E/luna, cred.

-obligatoriu sistem de vopsitorie anume, cabine de vopsit anume, functie de numarul de trecere etc.

-scolarizari personal, de la mecanic la director service. 75E/zi de scolarizare/persoana. Fiecare angajat trebuie sa faca in medie 2-3 scolarizari pe an, in medie 2 zile fiecare scoala

-scule generale cu duiumul: clicheti, chei, biti, clesti, draci laci, tot ce-are nevoie un mecanic/tinichigiu/vopsitor in trusa ca sa poata sa-si desfasoare activitatea.

.

.

Ce-am insirat mai sus sunt doar o parte. Mai sunt o groaza.

Insa totul este fiscalizat. Nu se face nimic fara factura, nu exista angajat fara forme legale(!!!), sistemul de gestiune NU permite evaziune si marfa la negru etc etc. Iti dai seama ca pentru toata activitatea de service, daca este fiscalizata, se platesc taxe si impozite la stat. MULTE!!

 

No, inchipuie-ti si tu ce costuri implica o activitate de dealership. Din cate iti spun eu sigur ca la sfarsit de luna NU prea ramane mare lucru pentru investitii, dezvoltare etc etc.

 

Hah, m-am descarcat si eu :)

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!