Jump to content

Passat 2018 B8 4m DSG 190


dkmg33

Postare recomandată

Frumoasă mașină!

Modificat de sorinaciu
Link către comentariu

Multumesc, la fel! nu e vreo Alfa Romeo la design, dar in momentul asta imi vine greu sa ma gandesc la ceva mai bun/practic cu care s-o inlocuiesc, lucru care nu mi s-a mai intamplat des pana acum, ca nu s-a prea lipit vreo masina de mine mai mult de 3 ani. Om vedea, mai e vreme pana atunci 😀, abia face anul la mine in octombrie.

Modificat de dkmg33
Link către comentariu
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Imi pare rau, dar nu mai gasesc factura si nu mai tin minte cat a fost.

Modificat de dkmg33
Link către comentariu

Aproape 168000 km.

Ma gandeam deja la un schimb de distributie pentru sfarsitul anului, ca face 5 anisori, dar masina mi-a luat-o inainte si a inceput sa piarda lichid de racire.

Initial am pus-o pe seama diferentei de temperatura ( parcata incinsa la 25 plus grade, peste noapte scazut la 6-7) asa ca doar am completat cu apa distilata. Apoi in 200 km a scazut iar sub minim. Am completat iar sperand ca o sa vad pe unde curge si am scos-o la o tura de 30 km "italieneasca" calcata blana.

A functionat metoda de diagnoza si am rasuflat oarecum usurat cand am vazut dupa tura asta lichidul de racire incepand sa stropeasca generos scutul in zona pompei de apa, fiind totusi cea mai simpla rezolvare din cate probleme ar fi putut aparea.

 

Cateva mii de lei mai tarziu e rezolvata povestea: curea de distributie noua, curea de angrenare pompa ulei noua, pompa apa noua (cea veche cedase), simeringuri vilbrochen si ax cu cama noi, rola, garnitura capac si tot ce mai e necesar pe acolo. Totul pe original, facute la reprezentanta Skoda SV. La antigel s-a pus G12 la recomandarea celor de la reprezentanta, am citit si eu ulterior ca G13-le cu silicat duce la probleme pe termen lung.

Cu ocazia asta s-a facut si revizia motor ( ulei + toate filtrele) ca sa intre in sezonul rece cu ulei proaspat si s-au schimbat si 2 bucse la suspensia fata.

Ii dadusem si o mana de ceara inainte asa ca bag si cateva poze.

IMG_20230916_145418_edit_449259142884567.jpg

IMG_20230916_145531_edit_449285258234563.jpg

IMG_20230916_145443_edit_449271517399669.jpg

Modificat de dkmg33
Link către comentariu
  • 1 month later...

170000 km si ceva maruntis. Am trecut la rotile de iarna, schimbate tot la autosoft ca aveam drum pe acolo.

Se implineste anul de la inmatriculare si am bifat 20.000 km impreuna, un pic limitati de o perioada mai nasoala cu spatele la inceputul anului, de faptul ca e mai greu de calatorit cu bebe sub 1 an si de folosirea putin in paralel a Golfului cat timp l-am mai avut.

 

Deci la anul pe vremea asta speram ca prindem 200.000 daca sunt toate in regula. Moment in care o mai asteapta probabil inca maxim un an si ceva impreuna, din simplul motiv ca, oricat de bine ar merge masina si cat s-ar fi investit in intretinerea ei, la noi nu prea exista o piata pentru masini intretinute peste 250.000 km ( sau daca e, e la pret de dumping si dupa ce se sta 1 an sau mai mult cu ea la vanzare).

 

Per total, sunt multumit. A fost ceva de munca la inceput sa fie repusa pe fagas, dar merge bine de tot si la rulajul ei ma surprinde ca nu vine cu "chichite", adica in afara de zgomotele tehnologice pe care le are si una noua ( gen pompa de ulei mai zgomotoasa la rece ca la toate B8-urile) se simte ca si cum a iesit din reprezentanta, nu te surprinde cu nici un zgomot sau cu vreo senzatie de uzura la condus.

Are si cate putin din toate ( si ceva spatiu, si ceva putere, si ceva confort, si ceva 4x4 de nevoie), are si scaunele foarte bune, dupa 2 drumuri in zile consecutive de 5 ore fiecare fara oprire nu se resimte prea tare spatele meu.

 

Link către comentariu
  • 5 months later...

Aprox 178500 km
S-a facut revizia la reprezentanta Skoda Suceava ( ulei + toate filtrele, fara cel de motorina, pe care il voi schimba la 2 revizii, a fost schimbat la cea anterioara).
S-a completat freonul la cererea mea, observasem de anul trecut din toamna ca baga mai greut rece, au intrat 350g, acum baga rece bine.
Inca de cand am luat masina, rareori in frana de motor dupa o depasire mai infipta simteam o vibratie in volan. Cum se intampla rar ( o data cateva sute de km) am lasat-o in pace. Ca orice lucru lasat in pace, s-a intetit, a aparut si o vibratie in podea si am inceput sa caut cauze. Tragand la mana de toate cele, am constatat un joc pronunțat axial (longitudinal) in planetara fata stanga (1-2 mm). Unii mecanici cu experienta mi-au zis ca e normal/ok/se poate merge asa, dar cele de pe spate stau fixe, iar cea dreapta fata are si ea un joc, dar abia perceptibil (zecimi de mm).
Citind si documentandu-ma, am aflat ca planetarele aftermarket pt Passat b8( SKF, GSP) sunt slabe si multi au capatat iar joc dupa cateva mii de km. Cum o planetara originala era pe la 1000 euro, am decis sa caut in dezmembrari o piesa pe codul meu, am gasit repede la Alesd in stare foarte buna ( avantajul vag) . 750 ron mai tarziu si niste manopera la reprezentanta Skoda, care si-au asumat sa monteze piesa dupa ce au verificat-o si au comparat-o cu cea de pe masina, problema s-a rezolvat. "noua" planetara nu mai are nici un joc si arata ca noua vs cea de pe masina. 
Cu timpul, s-ar putea sa o caut si pe cea de pe dreapta sa o inlocuiesc, e mai greu de gasit.
Suplimentar, la cererea mea, s-a inlocuit si vasul de expansiune pt lichid de racire cu modelul OE fara pliculet de silicat.
Cam atat, fara probleme in rest, e o placere la drum lung cum se intinde masina.

Link către comentariu
  • 2 months later...

185000 km. Nimic nou sub soare, am facut si un concediu de inceput de iunie tot in Halkidiki, consum neresetat pe ultimii 3500-4000 km 6.5 cu 5 persoane (3 adulti, 2 copii) si bagaje de la roata de rezerva pana in tavan.
Ma tenteaza un Touareg 7p ( mai mult pentru suspensia pe perne si motorul mai rafinat de 3 litri), am inteles ca cele pana in 2011 is mai reusite ( cod motor CASA), dar au deja o varsta. Ma mai uit si la E classeuri, w212 facelift, tot 3 litri, tot cu perne.

Vedem, oricum nu prea am timp sa verific sau sa umblu dupa ceva in perioada asta, dar probabil daca pun Passatul la vanzare acum la un pret normal al pietei, il dau peste cam un an din experienta cu golful ), plus ca va avea binisor peste 200.000 pana atunci si multi potentiali clienti vor stramba din nas.

Link către comentariu

Daca ai buget de bagat in masini vechi, mergi linistit pe w212. Daca nu, ramai la Passat. Iti spun ca posesor de w221 non fl dar si de Karok 2022….

E superb S-ul cand il iau la un drum mai lung dar e si trist cand mai crapa una alta doar din cauza faptului ca este veche.

As fi vrut si un 4matic dar dupa cateva ierni fara, nu mai vreau. O bataie de cap mai putin.

Modificat de haro
Link către comentariu
15 hours ago, dkmg33 said:

Vedem, oricum nu prea am timp sa verific sau sa umblu dupa ceva in perioada asta, dar probabil daca pun Passatul la vanzare acum la un pret normal al pietei, il dau peste cam un an din experienta cu golful ), plus ca va avea binisor peste 200.000 pana atunci si multi potentiali clienti vor stramba din nas.

 

Daca o pui la pretul corect se da in maxim 1 saptamana. Altfel, pentru valoarea sentimentala nu e nimeni dispus sa plateasca. In plus, trebuie sa o gandesti pragmatic: iau 1.5 lei acu sau 2 peste 1 an...

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Publicat (modificat)

Stiu, dar mie nu mi-a facut nimeni rabat la pretul mediu al pietei niciodata cand am fost sa cumpar o masina fara daune/intretinuta (doar la toroape cu erori peste tot si fiecare element in alta culoare ma sunau : hai nene, ca mai las la pret, ne intelegem).

Asa ca prefer  si eu 2 lei peste 1 an, intre timp ma pot folosi de masina linistit, si asa nu-s hotarat ce sa-mi iau :)). N-am nici o graba, o dau mai mult de plictiseala si pentru ca stiu ca peste 250000 de km rulaj nu se mai uita nimeni la ea pe piata la noi, oricat de intretinuta e.

Practic, ce am facut pana acuma la ultimele 2 masini ( am încercat si la cele 2 dinainte, dar inca nu imi intrasem in mana si erau de valoare mai mica) , la 3 ani si undeva intre 60-80.000 km rulati de mine, am vandut masina (pierzand o anumita suma ca devalorizare, cam 1000 euro pe an pana acum) , am mai pus 3-4000 ( adica viitoarea devalorizare) si am luat alta, si tot repet ciclul asta, ca mi se pare avantajos la buzunar sa pierd 1000-1500 eur pe an ca devalorizare si sa circul cu altceva la 3 ani. Dar teoretic asta ar mai avea 1 an la mine. 

N-o vad la momentul actual sub 16500 pe a mea, in Germania inca le gasesti pe la 18000+.

Modificat de dkmg33
Link către comentariu
  • 4 weeks later...
Publicat (modificat)

186000 km si ceva.
M-a prins furtuna recenta cu grindina mare din Suceava pe drum, am adunat vreo 6 benghiuri in plafon si capota ( am scapat usor). Rezolvate azi prin PDR cu 250 lei. Ar mai merge si un polish usor, ca s-au facut niste zgârieturi fine de crengi / tufe pe portiere si de la caruturi/trotinete/biciclete pe portbagaj, o sa vad poate-l rezolv singur,ca am o masina orbitala.
Am comandat si un aspirator cu injectie extractie sa curat scaunele, care s-au mai patat de la apa varsata, prosoape de plaja umede etc.
Mi s-a stricat butonul de la geamul sofer, nu mai am impuls, cred ca trebuie sa inlocuiesc tot modulul si sa dau fata de usa jos, am gasit pe emag la pret derizoriu ( 60 lei), dar trebuie sa-mi fac timp si pt asta.
Acu ceva km am luat o piatra puternica in parbriz, care a lasat un benghi cam cat o moneda mica de 1 ban. Cum dadea deja mustati si nu aveam timp sa merg la cineva , am umplut-o eu cu un kit luat de pe net. Se vede in continuare, dar nu s-a mai intins, am si verificat-o cu un specialist, care a zis ca estetic se putea face o treaba mai buna, dar tehnic tine.
Mi-a venit si planetara dreapta, din Suedia, pe cod, de pe un Tiguan cu 18.000 km ( 300 eur cu tot cu transport), o schimbam la urmatoarea revizie.

Nu gasesc nimic la noi/in Germania decent sa o inlocuiesc, daca vreau sa dau pana in 20000 euro, sa aiba sub 150000 km si sa fie cel putin la fel de comoda /puternica / dotata ca asta si cu 4x4, deci probabil ramane pana la anul, vedem ce mai rezerva viitorul. Tehnic inca n-am probleme mari, consumul sta pe la 7 si ceva mixt (merg Suceava-Iasi cu 5,5 depasind tot pe drum) deci oricat incerc sa-i caut nod in papura, nu prea iese.

Is curios cum e Passatul cu suspensie adaptiva, parca ar merge un setup putin mai moale pe drumurile noastre. Chiar si cu rotile pe 16 mi se pare ca simt prea mult din drum ( si e mai moale ca suspensia de pe Golf), cred ca m-a stricat w211-le pe care l-am avut anterior la minte, cu ala pluteai (bine, te si leganai la curbe, dar era un compromis mai bun pt mine).
 

Modificat de dkmg33
Link către comentariu

Unde ai rezolvat problema prin PDR la Suceava?

Link către comentariu

La un tip intr-un garaj in Sf Ilie, da-mi un mesaj si iti dau numarul pe privat daca vrei, a iesit f ok, nu se cunoaste nimic. 

Link către comentariu

Un Passat cu DCC nu e mai comfortabil ca una cu suspensie normala. Am avut eu un BITDI cu DCC si fata de un Passat normal al colegilor, era mult mai dura suspensia, chiar si pe comfort!

Link către comentariu
Publicat (modificat)

Am inteles, multumesc, deci tot la ceva pe perne trebuie sa ajung. Am condus ( ce e drept, putin, dar suficient cat sa-mi fac o parere ) mai multe Touareguri 7p si Mercedesuri E pe perne si e alta viata, nu mai simti drumul. Sincer, nu vad rostul pentru care niste masini de familie trebuie sa aiba duritatea asta exagerata a suspensiei pe setarea confort, doar ca sa iasa cu puncte multe la Handling prin diverse reviste auto..

Modificat de dkmg33
Link către comentariu

Nicio suspensie adaptiva ( gen DCC ) nu se va compara niciodata la comfort cu una pneumatica ( pe perne de aer ).

Cea mai comfortabila masina cu care am fost, a fost un Land Cruiser LC120. Efectiv plutea peste orice denivelare.

Link către comentariu
  • 5 weeks later...
Publicat (modificat)

188000 km - pt ca luasem un aspirator cu injectie extractie ieftinache de pe emag ( Ryer) am zis sa-l testez si am facut toata tapiteria si mochetele. Sprayat solutie de la Koch Chemie diluata, frecat cu peria, venit cu aspiratorul, repetat. Tapiteria parea ok la ochi, mochetele la fel, a iesit apa in colectorul ala cafea nu altceva.. Splendida scula, deja si-a scos banii. Pe urma am facut si un tratament cu ozon pe recirculare si am spalat toate suprafetele ( bord, volan, usi) cu sapun de maini solid Protex și apa, pt ca degreseaza f bine si raman cu aspectul de showroom mat ( ca noi).
I-ar mai trebui un polish usor si o ceruire, dar alta data. Marti urmeaza revizia.

 

L. E. : am inlocuit si modulul de comanda la geamuri de pe usa sofer cu cel de pe emag, acum am iar impuls pe toate 4, mi-am zdrelit toate degetele, dar prefer sa ma bag eu decat sa las dorei sa crape si sa rupa tot.

 

Modificat de dkmg33
Link către comentariu

".......solutie de la Koch Chemie diluata, frecat cu peria...... "

"........cu sapun de maini solid Protex și apa, pt ca degreseaza f bine...."

Dacă ai folosit deja produs de la Koch Chemie, pentru plastice, vinil, piele napa, recomand produsul Koch Chemie GS(gren star), la o diluție de 1 la 10, alături de lavete microfibra de 320 și eventual de o perie din par de cal.

Modificat de sorinaciu
Link către comentariu
Publicat (modificat)

189000 km. Bifat revizia ( ulei si toate filtrele), schimbat si planetara dreapta fata cu una OE de pe masina cu 18.000 km. S-a dat jos cu totul puntea fata si s-au schimbat suportii motor ( cei rotunzi de pe cadrul fata) si tamponul cutie, pus noi OE. E ca pe benzina acum la relanti ( anul trecut schimbasem tampoanele motor si a fost mai bine, dar asta a completat tabloul). Am facut geometria si am schimbat si lichidul de frana ( nu stiu ce i-au pus nemtii, dar n-am avut nici o placuta de schimbat de cand o am, au verificat-o si azi la reprezentanta, ma mir).

Daca la prima planetara schimbata, am eliminat niste vibratii in volan, dupa ce am schimbat-o pe asta de azi, s-a usurat foarte mult directia (e mai moale, similara cu Golful 7 pe care il aveam de nou). 

Modificat de dkmg33
Link către comentariu
  • 2 weeks later...
Publicat (modificat)

Aproape 190000 km.

S-a intamplat si o bucurie. 2.5 litri de lapte de tara, nefiert, cumparati de mine si pusi intr-o sticla pe presul de la picioare in spate au decis sa evadeze si sa ajunga pe pres si pe mocheta din jur si dedesubt.

Am încercat injectie extractie, abur, ozon, detergent, enzime, bicarbonat, cafea, am uscat bine, am sters pe dedesubt bagand mana pe la ventilatia de sub scaunul fata. Nu am reusit sa scot mirosul care s-a format in 2-3 zile cu nimic. Reusisem sa il aduc la un nivel suportabil, se putea circula cu masina, dar era inca acolo in narile mele, mai ales daca o lasam la soare inchisa cateva ore.

Am sunat la 2-3 ateliere de detailing, am vorbit la 2 service-uri si spre surprinderea mea, laptele nu poate fi abordat, toti au zis unanim ca nu iese cu nimic 100%.

In momentul ala, pentru ca nu sunt adeptul solutiilor pe genunchi cand vine vorba de igiena ( gen sa torn parfum si sa las asa acoperit), am pus mana pe telefon, am sunat la Brehuiesti si, cateva ore mai tarziu, cu amabilitatea patronului de la dezmembrarile de acolo, aveam adusa acasa mocheta intreaga de Passat B8 Variant in stare noua, cu tot cu pasla de dedesubt, de pe masina cu 4000km.

Am dus-o la service, s-a demontat, s-a curățat si igienizat tabla, pus insonorizant STP bomb aero peste tot (daca tot e sa facem o treaba), pus mocheta noua, montat totul la loc, igienizat habitaclul cu ozon, filtru de polen nou si e boboc. Cu ocazia asta, am cerut si un polish exterior sa mai ia din zgarieturi, i-am dat eu si o mana de ceara si e intinerita si afara. Iar noua insonorizare adauga si mai mult confort la condus.

 

Merita si niste poze cu ocazia asta, in momentul asta, mergand spre 200.000, masina se conduce, se simte si arata mai bine decat atunci cand am luat-o acu 2 ani si 40000 km. IMG_20240822_120200_edit_986382443887681.thumb.jpg.b75a4483d369395e663bddc2126cce0b.jpgIMG_20240822_120128_edit_986588051988956.thumb.jpg.adb1e5ed52700dd892a31fc38a453c0b.jpgIMG_20240822_120215_edit_986337179774417.thumb.jpg.9943460abb07759b1e8697544a81637d.jpgIMG_20240822_121558_edit_985945450548993.thumb.jpg.8ccb3ddfe77f4cb351d189a9c2780011.jpgIMG_20240822_121421_edit_986106780212682.thumb.jpg.158dc356ea0c06e0954f215b9b1836d5.jpgIMG_20240822_121457_edit_986079603295661.thumb.jpg.072da5d5031d677e368fddd94865297c.jpg

Modificat de dkmg33
Link către comentariu
djsmiley007

Nice ! dar un AID ar fi super misto...😅

Link către comentariu
Publicat (modificat)

Nu-l am pe lista de prioritati, plus ca trebuie gasit echilibrul intre cat sa mai investesc in ea vs sa pun deoparte pentru urmatoarea. N-are sens s-o fac Bentley cand tot ieftinache se va vinde la peste 200.000 km peste vreun an doi. De aia am renuntat si la scaunele cu alcantara, ca era cat pe ce sa iau la un moment dat. 

Modificat de dkmg33
Link către comentariu
  • 1 month later...

aprox 193000 km.
Pt ca implineste indata 2 ani la mine, s-a reinnoit rca la Allianz si am facut itp-ul azi. Am pus si cauciucurile de iarna la autosoft, ca sa le mai port si pe astea un pic ( cele de vara se cam apropie de final, poate mai duc un sezon pana la limita la care imi convine mie sa mai merg cu ele, care e ceva mai mare decat cei 3mm legali). Cu ocazia asta s-a constatat ca 2 jante erau putin strambe ( nu ma mira la ce drumuri avem) si s-au indreptat.

Link către comentariu

Si pentru ca observasem un șanț fin circular pe unul dintre discurile fata si am decis ca pentru niste placute, oricat de vesnice ar fi ( nu am umblat la ele in 43000 km si mai aveau inca putina viata) , nu merita sa stric bunatate de discuri, am pus azi placute fata originale noi, gresat etrieri si s-au rectificat discurile fata. 

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!