Jump to content

Passat 2018 B8 4m DSG 190


dkmg33

Postare recomandată

Prezint si aici noua achizitie. Din motive de largire a familiei + o casa la munte cu un drum putin mai greu accesibil iarna, cautam ceva mai mare si "mai 4x4" :)) decat Golful curent.


M-am uitat mult dupa un Mercedes W211 E320cdi 4matic break, dar la noi in tara nu am gasit unul in mintile lui si pana la urma a primat partea practica si am decis sa iau ceva mai economic si nou, ca sa nu transform masina familiei intr-un proiect de restaurare.

Apoi m-am uitat dupa un Passat Alltrack, dar cei cativa cm in plus de garda la sol + cateva brizbrizuri nu prea justificau diferenta mare de pret fata de un 4motion normal. Am vazut si la noi in tara cateva masini, dar cu probleme ( erori pe cutie, accidente marisoare etc) si ar fi urmat o cautare destul de lunga asa ca am decis sa risc si sa iau din Germania pe neve, doar cu o verificare de serie sasiu la reprezentanta si pe carvertical.

Masina e un Passat 4motion 2018 2.0 TDI cu DSG si motorul de 190 de cai, cu AdBlue, rulaj 150000 km la achizitie.


Ca dotari mai interesante are:
- scaunele ergocomfort cu masaj la sofer pe care le-am vrut musai ca le stiam de pe Golf ca is super ( aici is in varianta fara alcantara, dar ca profilare tot sunt foarte ok, ajuta foarte mult la Passat ca tetiera e reglabila si pe adancime si poti sa o pui sa iti rezeme capul)
- Faruri led full cu faza lunga automata
- clima pe 3 zone
- ACC
- plasa despartitoare la portbagaj
- roata de rezerva full ( aici decodarea de vin imi dadea ca are, i-am sunat pe cei de la dealer inainte sa o iau si au zis ca din pacate nu o mai are, dar cand a ajuns in tara am gasit-o la locul ei, cred ca au fost de treaba si mi-au pus-o de la alta masina, ca are dot 2019 si aveau mai multe passaturi la vanzare)
- priza 230v in cotiera spate ( nu stiu care e utilitatea inafara de a utiliza un incarcator standard)
- radio cd cu display mare si navigatie ( total inutila zic eu, am activat app connect pt Android Auto la reprezentanta acum cateva zile)
- padele la volan pt schimbat vitezele ( bucuria mea, dsg in drive e prea setat pe economie, cu motorul cald o tin mai mult pe sport/manual)
- camera spate și senzori de parcare
-luneta si geamuri spate fumurii
- scaune fata incalzite, oglinzi incalzite etc

Am facut revizia motor ( ulei si filtre complet), am schimbat toate bujiile incandescente deoarece 2 dadeau erori. In rest masina este perfect curata, nu are nici o eroare.
M-am mai jucat putin cu obdeleven si am activat Scandinavian DRL ( DRL pornite si fata si spate tot timpul), refuel quantity, staging la ceasurile de bord si alte 2-3 chitibusuri.

Urmeaza sa o bag la un detailing interior-exterior, spalatoriile cu perii din Germania isi spun cuvantul, arata bine, dar nu-ti mai poti numara dintii in lacul vopselei, intra la un polish usor si o protectie ceramica si o curatare integrala cu injectie extractie interior ( e curata, dar se simte cateva secunde cand intri in ea un vag miros de tigara, probabil s-au mai fumat din astea cu vaporizator).

Miercuri sunt programat si pentru revizie la haldex cu curatare pompa, filtru si cu montaj de filtru suplimentar  ( cei de la reprezentanta Skoda din Suceava au fost foarte amabili si au propus ei toate aceste operatiuni fata de cei de la VW care nu vroiau nici sa curete ca nu le dadea in program, deci de acum voi apela la ei).
Revizia la DSG a avut-o la 115000 de km, deci urmeaza probabil la urmatoarea revizie motor.

Are jante pe 16, am luat si cauciucuri de iarna Goodyear ultragrip 8, cele de pe masina (Michelin de vara) mai merg un sezon.

Ca istoric e destul de curata, a avut doar bara fata si parbrizul schimbate, lucru pe care l-am confirmat cu un tester de vopsea, e neatinsa in rest. Din fericire, am prins din fasa un benghi la parbrizul nou si l-am umplut cu rasina inainte sa dea mustati, poate e si de pe drumul incoace.

Fiind luata de la reprezentanta VW, am primit si un an garantie in orice reprezentanta VAG din Europa.

A costat 18800 euro la care se adauga platforma pentru adus. 

Deocamdata n-am scos-o inca la drum lung, dar pare vioaie si agila chiar si prin oras pt cata masina e, ma asteptam sa fie mai vapor, dar e foarte usor de condus, are aproape 5 metri lungime, dar nu simti ca lupti cu ea daca o conduci mai infipt, nici nu e greu de parcat/manevrat. M-a speriat si prima regenerare, nu stiam ce se intampla, uitasem cum e cu diesel :)).

IMG_20221001_204508.jpg

IMG_20221002_155020.jpg

IMG_20221002_154838.jpg

IMG_20221002_154910.jpg

Modificat de dkmg33
Link către comentariu

Faina masina. Binisor dotata. Dar farurile sunt doar led simplu. Alea full led, sau high led au alta semnatura luminoasa. Merita un Stage 1 frumos si elegant :)

Pt regenerari se recomanda o unitate obd de diagnoza prin bt si aplicatia vagdpf.

Link către comentariu

Felicitari pentru achizitie! Masina este ce trebuie

Am citit si topicul de pe softpedia. Te doare capul...

Vorba aia: "Peste tot numai destepti. Nu mai gasesti un prost cu care sa stai de vorba"

Link către comentariu

Mda, cateodata mi se pare cam strict moderat forumul aici, dar cand iese o balacareala ca acolo inteleg de ce 😁

 

Multumesc, m-am prins cu farurile cum sta treaba, oricum is mult mai ok decat ce aveam pe Golf. 

 

Despre stage-uri poate mai deschidem subiectul peste vreun an, deocamdata sa o cunosc asa cum e ca sa ajung sa vreau mai mult. 

Mersi de recomandare, o sa caut vagdpf. Si-l tii tot timpul conectat/pornit? In principiu, mi se pare evident cand regenereaza dupa turatia de relanti. 

Link către comentariu

Daca ai obd11 poti verifica si cu el DPF, ca sa nu ai doua dongle-uri dupa tine.

3.jpg

1.jpg

2.jpg

Modificat de kkhheelloo
completare
Link către comentariu

Primavara/toamna/iarna iti dai seama ca face regenerare pentru ca sta turatia la 1000 si nu ai start/stop, dar vara, cand ceri de la clima 22 grade in masina, pleaca tot timpul masina la 1000 ca sa compenseze compresorul de clima si nu mai stii cand face peste si regenerare.

 

Eu iarna cand vad ca face regenerare, ma mai plimb cu ea si aia e, vara am incetat sa mai imi pese, oricum ies cu ea din oras o data la 2-3 saptamani pentru tot felul de drumetii la munte. 

Link către comentariu

E mai simplu de utilizat vagdpf decat obd11 pt urmarit dpf, dar este topic dedicat pt dpf, se poate muta discutia acolo pt cine e interesat. @dkmg33 da, lasi mufa de diagnoza in locasul ei si doar pornesti aplicatia vagdpf pe telefon.

Link către comentariu

39g la 150k km e foarte bine.

 

Dar doar 231 km cu incarcare de 20.86 la SMC inseamna ca in maxim 20-30km ca face o regenerare, deci undeva la 250km/ciclu... welcome to Romania :D 

Link către comentariu

Avem inca un nou membru in familie de o saptamana (unul din motivele pentru care a fost si luata masina ), deci a vazut mult relanti si aproape doar oras, nu am avut timp sa o scot la drum lung pana azi, se vede si din viteza medie de aprox 25 km/h ce reiese din valorile de la ultima regenerare

Modificat de dkmg33
Link către comentariu

Azi a apucat-o regenerarea, fix cu 5 minute inainte sa trebuiasca sa o opresc. Am oprit-o, mi-am rezolvat treburile, apoi am revenit dupa un sfert de ora si am scos-o la drum. A continuat regenerarea linistita si a terminat ok in inca vreo 10-15 minute, fara erori, fara fite. Probabil daca dura mai mult pauza si apuca sa raceasca, esua, nu stiu exact toata logica implementata. Asa, pare ca a dus-o la capat. 

Link către comentariu

Gata si detailingul, are si protectia ceramica pusa ( e misto la spalatoria cu fise ca dai jegul jos doar cu apa, nu mai trebuie spuma decat la roti si pe urma se usuca singura dupa ce mergi 5 minute, curge toata apa broboane de pe ea).

La interior am muncit un pic, am luat-o eu si am presarat bicarbonat pe toata tapiteria si mocheta, apoi am aspirat, pe urma cu un curatitor de abur de la lidl am facut toate suprafetele, plafonul, plasticele, torpedoul, portbagajul, tot, inclusiv tetierele demontate si dat abur si in ele, apoi montate la loc. Am dat abur si pe ventilatie cu recirculare, la curatatorie au pus-o si cateva zeci de minute cu ozon. Apoi stearsa pe toate suprafetele cu microfibra si solutii de la mafra/koch si cu otet usor diluat. A rezultat o masina perfect inodora, a disparut complet orice iz usor de tigara.

 

Am facut saptamana asta si revizia de la haldex cu curatare de pompa, pare ca au gresit baietii de la Skoda si e generatia 5, fara filtru si nu se poate pune altceva, are doar o sita la pompa.

Am cumparat si o nuca noua la schimbatorul de dsg ca e putin julita, saptamana viitoare o montez si revin cu poze. Acuma am adus-o la standardul la care e si Golful estetic si tehnic.

 

Mai vreau pe viitor sa inlocuiesc doua bandouri de crom de la geamul soferului deoarece prezinta coroziune albicioasa si nu iese, prin dezmembrari inca nu le-am gasit, dar mai caut.

IMG_20221008_175355.jpg

IMG_20221008_175214.jpg

IMG_20221008_175253.jpg

IMG_20221008_175339.jpg

IMG_20221008_175101.jpg

IMG_20221008_175123.jpg

IMG_20221008_175151.jpg

Link către comentariu

La interior pentru igienizare poti folosi si ceva gen Valet Pro Enzyme Odour. Eu l-am folosit dupa ce masina a fost curatata cu injectie extractie pentru ca proprietarul anterior a avut caini. O sa te ajute si daca o sa ai incidente cu noul membru al familiei :). De asemenea ozonul ajuta f mult, motiv pt care mi-am luat un generator de la fratii chinezi si il pun vara lunar la lucru in masina. Pe langa mirosul de proaspat, ajuta si la distrugerea microorganismelor si carcalacilor din AC.

Link către comentariu

Nu sunt sigur daca e aceeasi problema la ornamentele cromate, dar la Seat si Skoda multi cu masini nu mai vechi de 5 ani au reclamat aceasta deterioare a "cromului". La mine, dupa 4 ani, ornamentele de la usile fata erau deja irecuperabile si am preferat cu 600 ron sa le infoliez negre - inclusiv sotia a fost de acord ca au fost niste bani bine cheltuiti

Link către comentariu

Azi am schimbat si maciulia de la dsg.

A luat doar 10 minute, din pacate nu am gasit pe net vreo procedura simpla de a salva lateralele vechi, se rup urechiuse oricum le-ai aborda, dar oricum nu mai aveam ce face cu ele.

IMG_20221012_122114.jpg

IMG_20221012_134334.jpg

IMG_20221012_134356.jpg

IMG_20221012_134431.jpg

IMG_20221012_134604.jpg

Link către comentariu

Azi am pus cauciucurile de iarna. M-am grabit putin pentru ca aveam o vibratie pe la 140 km/h pe care nu o puteam scoate cu echilibrare.

Am schimbat anvelopele cu goodyear-urile noi si s-a rezolvat, deci pare ca si pentru la vara ne pregatim cu cauciucuri noi. Au ras cei de la service cand m-au vazut cu dinamometrica in portbagaj, dar asa m-am invatat, sa umblu cu ea, le-am dat-o, le-au strans la mana si totul ok.
Cu ocazia asta am vazut ca amortizoarele spate is cam transpirate, le-oi schimba la primavara, ca nu balanseaza la denivelari inca. La cocoase de camila are in schimb exact aceleasi scartaieli ca golful ( deh, mqb), dar is obsinuit cu ele si n-o sa fac nimica pe subiect, ca daca ala cu 50000 km face la fel, e clar ca nu-i de intervenit. In rest cam atat pe anul asta sper, urmeaza rar-ul saptamana viitoare si pe urma o lasam sa adune km si sa ne acomodam. Asta daca tine bateria cand da frigul, ca am luat-o cu 12 volti, deja taia din functii masina si am resuscitat-o la drum lung pana la 13.5 cu motorul oprit, ceea ce e ok, dar depinde daca nu a obosit-o prea tare statul la tensiune mica.

P.s. Am pus 2.5 presiune in cauciucuri si s-a imbunatatit mult confortul in masina pe denivelari. Cred ca inainte avea 2.7 in ele, pe stalpul de la sofer is date 2 presiuni la aceeasi incarcare: 2.4 pt confort si 2.7 probabil pt economie carburant, dar mi se pare prea mult, e solicitant si pt suspensie, o fi ok pt autostrada ca in palma, dar nu pe la noi. Am pus 2.5 sa nu fie nici laie nici balaie, oricum se mai pierde cand da frigul.

Link către comentariu
  • 3 weeks later...

Astazi s-au schimbat :

Amortizoare ( toate 4) kyb, flanse, bucse bascula fata, bielete antiruliu, rola intinzatoare (gates) si curea accesorii (conti)

+ facut update soft cutie de viteze si infotainment.

 

Masina sta acum lipita de drum cum trebuie, anterior la o denivelare mai adanca luata pe la 60 la ora am harsait un pic de pamant, moment in care am decis schimbarea amortizoarelor cu tot ce mai era uzat pe acolo. Nu mai am deocamdată nici un zgomot de la suspensie, stiu ca e doar pentru un an - doi tacerea, dar se simte ca o masina noua din punctul asta de vedere.

 

La cutie dupa update de soft s-a îmbunătățit mult cat de lin schimba vitezele la decelerare in modul sport ( in special din 4 in 3 si din 3 in 2), in drive si in sport accelerare nu erau probleme. Acum nu se mai simte nici un schimb de viteza, parca e hidramata.

La infotainment am facut update-ul ca s-a blocat de vreo 2 ori pe connecting to Android Auto si a ramas asa pana la reset, vedem daca se rezolva.

 

Link către comentariu

Update-ul la cutie e cel oficial? Exista o acțiune 23AV, voluntara care am văzut ca aduce nou modificări la soft motor și soft cutie. La cutie pe forum extern zice lumea ca s-a îmbunătățit modul de condus.

Link către comentariu

Cel mult pot sa-i intreb pe baietii de la Adria Skoda Suceava, ca acolo am facut toate operatiunile. I-am intrebat daca e vreun update, au cautat, au zis ca e si au pus, nu m-am interesat de versionare. Cert e ca s-a îmbunătățit într-adevăr mult comportamentul cutiei pe Sport, care ma si interesa, ca 80-90% pe S merg, pare mult mai hotarata cutia, înainte mai avea ezitari, si nu mai smuceste deloc pe decelerare in nici o situatie. 

Link către comentariu
  • 3 weeks later...

Azi am pus baterie noua ( Rombat AGM 70 Ah) , cu cea veche deja taia masina din functii si invartea greut la pornire plus ca am lasat-o la 12.6V dupa un drum mai lungut si am gasit-o dupa o noapte de stat in garaj la 12.2. I-am facut eu codarea pt cea noua cu obdeleven.

Link către comentariu
  • 5 months later...
Publicat (modificat)

Aproape 160.000 km. Am schimbat flexdiscul de la cardan spate, era cauciucul crapat, am pus FEBI. Am facut revizia motor cu ulei OE la Bacau la colegul Eexcalade, ocazie cu care am schimbat si ambele tampoane motor, care aveau deja ceva uzura, rezultand vibratii mult mai putine la relanti dupa schimbare: m-am surprins uitandu-ma la turometru sa vad daca a intrat start stop-ul si era motorul pornit. Am facut si revizia la cutia de viteze cu ulei si filtre OE. S-au verificat cu ocazia asta parametri injectoare, span in locatia filtrului de motorina, km pe module, inspectie vizuala pe dedesubt, totul e in ordine.

Am montat si cauciucuri de vara noi, Kleber ( am prins o oferta buna si au parametri foarte buni pe comparative ) , dar echilibrarea a fost mai cu cantec. Unul din cauciucuri a trebuit rotit pe janta in mai multe pozitii  (multumesc tot lui Catalin pt idee ) pana sa iasa perfect si sa nu se mai simta nimic.

Oricum, masina a fost sensibila din punctul asta de vedere de la inceput, trebuie maini pricepute ca s-o scoata echilibrata pe toate marcile de anvelope ( incercat si goodyear, si michelin). La cele goodyear noi de iarna a trebuit sa vizitez 3-4 vulcanizari pana le-a echilibrat cineva, dar nu stiam smecheria cu rotitul anvelopei pe janta, plus ca nu toti de la vulcanizare accepta sa o faca din nestiinta/comoditate.Jantele au iesit drepte la toti la care le-am verificat pana acum, dar verificarile au fost cam la ochi, o sa incerc cand am drum la Bucuresti sa trec pe la autosoft, ca oricum de la ei sunt si anvelopele.

In rest, foarte multumit, consumul neresetat pe aprox 4-5000 km era pe la 7,2 ( un pic mai mare decat lua golful 1.0 tsi intr-un regim mixt similar ). Urmeaza sa vedem cum se comporta si pe meleagurile grecesti.

Modificat de dkmg33
Link către comentariu
  • 1 month later...

163500 km.
Proaspat intors din Halkidiki.
Epopeea anvelopelor a continuat cu vibratii si  pe drumul spre Bucuresti. Am oprit la Autosoft Baneasa, scos rotile, pus pe hunter, concluzia: toate anvelopele cu defect de fabrica ( ovalizate). Le-am dat pe garantie, fiind comandate de la ei, dureaza 3-4 saptamani solutionarea dosarului. Intre timp, am cumparat 4 goodyear noi de vara verificate la ei, echilibrate, montate, cu care nu au mai fost probleme. Cand vin cele noi de la garantie, o sa le vand. Am inteles ca au avut probleme similare la mai multe marci de anvelope in ultima perioada.

In rest, sunt multumit, consumul 6.5% pe concediu si nu am menajat-o deloc.
Sunt multumit si de ergonomia masinii, am pus poza cat de bine incap 2 scaune de copil ( in centuri, nu in isofix) si al treilea adult in spate. Am carat jumatate de casa ( vesela, lada frigorifica, umbrele, corturi, jucarii, carut mare) si au incaput bine. Ajuta si plasa despartitoare si am putut sa umplem portbagajul pana sus la tavan, am mai pus si pe la roata de rezerva diverse.
La intoarcere am prins ploi zdravene si ceva inundatii pe sosea, farurile de ceata sunt inca aburite, deci le voi porni in perioada urmatoare ca sa se usuce, ca-s cu halogen.

Am început si un retrofit cu trimurile de "mahon" OE. Sunt plastice colorate, dar mie imi plac cum arata, mi se pare fac interiorul mai elegant si mai putin anost. Stiu ca e chestiune de gust, asa ca le voi pastra si pe cele originale argintii, sa fie.
La usi e mai mult de munca, se monteaza cu tot cu tweeter si maner, asa ca daca tot desfac fetele de usi, am cumparat un pachet de STP diamond bomb aero si voi insonoriza cat pot ( ca plan initial: fete usi, portbagaj, oala roata rezerva, poate podea).

IMG_20230619_194547_edit_129065160720408.jpg

IMG_20230619_194648_edit_128542444317363.jpg

IMG_20230620_132412.jpg

IMG_20230609_184703.jpg

IMG_20230620_094807.jpg

Modificat de dkmg33
Link către comentariu
  • 4 weeks later...

164500 km. Astazi mi-am facut de lucru. Am desfacut toate fetele de usi, plasticul de la usa portbagajului, capitonajul de sub roata de rezerva. Scopul principal a fost sa inlocuiesc trimurile de pe usi cu cele cu aspect de lemn, ca pe bord, dar fiind o zi placuta si insorita am decis sa si insonorizez cat s-a putut. Am folosit STP Bomb Aero, nu am stat sa documentez procesul foarte detaliat in imagini, sunt tutoriale pe youtube oricum mult mai bune decat ce as fi reusit eu sa compun la primul diy de acest gen. Cert este ca inafara de mainile mele zdrelite si julite, am reusit sa nu rup/stric nimic grav, desi am si improvizat putin pe alocuri la desfacut ornamentele.


In usi, am gasit foarte putin insonorizant, iar la portbagaj si roata de rezerva mai deloc, masina fiind astfel plina de incinte acustice rezonante. Ciudat e ca chiar si asa, e mult mai izolata fonic standard decat Golful sau decat o Toyota Rav4 spre exemplu, deci probabil se reuseste efectul prin alte artificii.

Ce am realizat este ca e mult mai de efect sa umpli cavitatea dintre cele 2 fete de tabla care compun usa/portbagajul cu insonorizant pe ambele parti, lucru pe care nu il pot surprinde in poze, deoarece gura de acces nu e foarte mare (se observa in poza cu usa deschisa si fata jos unde e cavitatea si ca am insistat cu insonorizant acolo, punand mai putin intre fata de usa si primul rand de tabla - oricum, poza e wip, am mai pus si acolo) . M-au ajutat si mainile subtirele si temperatura mare, care a facut materialul bituminos maleabil si usor de taiat/asezat.

Desi nu am mai avut putere decat de o proba scurta de drum cu maxim 100 km/h, efectul este puternic resimtit, s-a redus mult zgomotul din masina la rulaj. Probabil daca as avea rabdare sa fac si podeaua, tavanul, stalpii, ar rezulta ceva deosebit, dar chiar si cu munca de acum e undeva la nivel de E-klasse/audi a6 ca perceptie, inclusiv sunetul infundat, plin si scurt cu care se inchid acum usile si portbagajul.

IMG_20230715_185245_edit_2292380177775.jpg

IMG_20230715_113155_edit_2318947885062.jpg

IMG_20230715_121108_edit_2303022335586.jpg

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

165000 km si finalul  ( sper ) din epopeea anvelopelor Kleber. Dupa ce s-au plimbat la constatare in Romania, unde nu s-au gasit abateri iesite din norme conform unei fituici scrisa de mana din care nu intelegeam nimic, apoi au fost trimise cica in Franta, unde Michelin a refuzat expertiza pt ca erau cumparate de la tert, nu de la ei, Autosoft m-au sunat ca nu mai au ce sa faca si sa vin sa le ridic. Facut plangere la ANPC, descris toata povestea cu documente, in cateva zile ma sunau mierosi de la Autosoft , ca daca mi se pare o solutie corecta sa-mi returneze banii integral pe ele si sa-mi retrag plangerea, ca ei isi doresc tot binele pt client blablabla. Mi-au returnat banii integral, am retras plangerea, si cam asta a fost. Nu cred ca mai comand anvelope de pe net si nici nu ma mai las atras de mirajul vreunui pret ceva mai mic, cu Goodyear / Michelin n-am avut niciodata probleme. La astea, am zis ca daca e tot Michelin undeva sus, or fi ceva de capul lor, dar pare ca CTC-ul lasa de dorit sau cine stie de pe unde erau cumparate contrafacute la un pret mai mic de au refuzat expertizarea.

Modificat de dkmg33
Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!