Jump to content

VW Touran 2018 5T1 1.4 TSI DSG7


Gabriel.T

Postare recomandată

Sunt asa incantat de masina încât trebuie sa fiu corect si sa enumar si ce nu imi place la mașină sau ce as fi bifat in plus pe lista de optiuni daca o comandam de noua: 

 

1) nu are cruise control si nici ACC. Desi e varianta Highline nu are aceste optiuni. Cand am cumparat-o online nici macar nu am observat asta. Nu ma asteptam ca la echipare Highline sa nu aiba o optiune atat de banala 😞

 

2) nu are blind spot monitoring. Eram invatat cu optiunea asta de la fosta mașină si o gaseam f utila in oras.

 

3) nu are oglinda retrovizoare adaptiva la lumină. Ma simt ca in Dacia lui tata cand tre sa o rabatez manual.

 

4) piano black peste tot in mașină, reflecta soarele vara ceva de speriat,oboseste ochiul la drum lung. Se rectifica cu o pereche buna de ochelari de soare polarizati.

 

5) nu are oglinzile pliabile electric desi sunt de o dimensiune apreciabila. Cand o parchez in spatii stramte le pliez manual.

 

6) nu are ventilatie suficienta pe randul 3 de scaune. Are niste aeratoare la geamurile laterale spate dar in nici o pozitie a comenzii A/C nu am reusit sa bag mai mult aer prin aerisirile alea din randul 3 de scaune. Cu 7 persoane in masina vara la 35°C afara pasagerii din randul 3 transpirau desi eu in fata cam inghetam cu clima la 18°C.

 

7) masutele rabatabile spate sunt inutile cand folosesti integrated booster seats pentru copii. Cu boosterul sus masuta vine la nivelul genunchilor copiilor, nu si le pot baga sub măsuță si nu pot colora sau juca. Vad asta ca o mare scapare de egonomie si functionalitate.

 

Pt o masina Higline de 40.000 Euro preț de nouă mi se pare ca lipsesc cam multe optiuni de bun simț. 

 

Planuri de viitor si upgrade-uri: 

 

1) upgrade/retrofit de instalare cruise control / ACC - daca aveti recomandari in Constanța sau imprejurimi va rog sa le faceti si o estima de pret ar ajuta.Am cerut oferta de la reprezentanta si au spus ca pe VIN meu nu pot face retrofitul 😞

 

2) soft stage 1 - daca aveti recomandari in Constanța sau imprejurimi va rog sa le faceti. Inca ma documentez daca DSG7 DQ200 rezistă la cupluri de 300NM ( ratingul producatorului este de 250NM) 

 

3) upgrade oglinda retrovizioare photocromatica. Ma gandesc ca nu are cum sa fie un upgrade scump.

 

4) upgrade blind spot pt oglinzile laterale. Am senzori 360 grade,ma gandesc ca nu e greu/scump retrofitul.

 

Voi tine masina cel putin 5 ani asa ca sunt dispus sa investesc putin pentru a o aduce mai aproape de masina perfectă pentru familia noastră.

Link către comentariu

Faină mașina, să o stăpâniți sănătoși!

 

1. Ești sigur că nu ai chiar CC? Pare destul de aglomerată maneta de semnalizare. Ai o poză cu ea mai de aproape?

2. Oglinzi reglate corect și scapi de nevoia BSM. :)

 

Vezi la secțiunea prestări servicii, sunt colegi care te pot ajuta cu retrofiturile.

Link către comentariu

Nu am cruise control, am cautat si prin vin decode si nu aparea.

Am doar limitator, am atasat poza pentru referință. 

IMG-20220907-WA0001.jpg

Link către comentariu

Ce ai pe maneta cu OFF, CANCEL, ON, RES+, SET, etc, e cruise control, tempomat sau cum vrei sa ii mai zici.

Sistemul asta iti tine viteza setata, accelereaza cand esti sub viteza setata si revine la viteza setata cand schimbi vitezele (cutie manuala) singur.

 

Nu ai adaptive cruise control, dar aia e cu totul altceva.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu

Si mie mi s-a parut extrem de ciudat. Dupa ce am primit masina, la primul drum mai lung daca nu am apasat toate butoanele de pe maneta, efectiv nu puteam sa cred ca nu are cruise control. 

L-am sunat pe fostul proprietar si mi-a confirmat ca nu are, nu a bifat-o pe optionale. 

Totusi mi se pare incredibil cum echiparea Highline sa nu aibe de serie macar CC daca nu chiar ACC. 

Nu am mai condus o masina fara cruise control de vreo 15 ani... foarte obositor la drum lung si colac peste pupaza am si o problema la glezna dreapta de foarte multi ani de zile.

Neaparat trebuie sa fac retrofitul si cat mai repede.

Link către comentariu
16 minutes ago, scuba said:

Ce inseamna doar LIM? Eu zic ca ai CC 100%. Apasa pe ON si apoi pe butonul de SUS din capatul manetei...

E doar limitator de viteza. N'am mai vazut de muuulti ani functia asta si mai ales fara CC, o situatie ciudata, intr'adevar. Limitatorul de viteza deja il vad inutil, nu mi l'am dorit pe vreo masina

 

@Gabriel.T: pentru retrofit'uri, cel mai bine iei legatura cu colegii de pe forum care se ocupa de asta, stabilesti cu ei de ce piese ai nevoie si faci un drum la Buc sa le montezi pe toate, prin Cta nu am aflat de cineva de incredere ptr retrofituri. Si nici pentru softare, nu iti recomand fara testare dyno ptr a vedea graficele, deci tot Buc e solutia optima

Ai Front assist? Ca daca ai avea senzorul, ACC'ul va fi mai usor de montat. Pentru Blind spot ai nevoie cel putin de sticlele de la oglinzi, dar posibil ca si mufele sa difere.

Singurul retrofit facil ar fi oglinda electrocroma

 

PS: sa va poarte fara probleme masinuta, f misto intr'adevar cu sistemul ala de scaune cand ai 3 copii in spate. Alhambra/ Sharan erau mai scumpe?

 

Modificat de andrei0241
Link către comentariu

@andrei0241

deja am luat legatura cu baietii de pe forum pt retrofitul de CC/ACC.

Masina are front assist, am testat sistemul si franeaza automat la obstacole.

Faza tare, se pare ca functioneaza si pe dat cu spatele, am vrut sa parchez cu spatele mai rapid pe o bordura mai inalta si a franat de m-a speriat, am crezut ca am lovit bordura cu roata.

Daca se poate monta cruise control adaptiv ar fi ghini di tăt. M-as multumi si cu un simplu cruise control daca nu se poate ACC.

Pai softul si retrofitul de CC/ACC vreau sa le fac in acelasi timp, sa nu fac doua drumuri la Buc. Prioritate e oricum CC, daca mai fac cateva drumuri lungi la pedala o sa incep sa urasc masina din cauza durerilor la glezna si ar fi pacat, e o super mașină.

 

Am testat cu sotia si Alhambra Sharan dar i s-au parut mult prea mari si se simteau ca niste dube (erau la acelasi pret) , Touranul se simte ca o mașină. 

O singura data am simtit nevoia de mai mult spatiu cand am mers cu 7 pers intr-un mini concediu, am impachetat totul in jante mici de voiaj impartite prin toata masina.

Data viitoare voi inchiria un portbagaj suplimentar pentru plafon,nu ma mai chinui.

 

Sharan/Alhambra nu se pretau cu motor pe benzină(noi nu voiam diesel), erau mai grele cu 250 kg  mai lungi cu 25 cm.... noi nu avem nevoie de 7 locuri ci de 5+2.

Oricum daca banii nu erau o problema si voiam 7 locuri luam o Toyota Sienna Hybrid din SUA, dar sunt 50k Euro...

 

54 minutes ago, scuba said:

Ce inseamna doar LIM? Eu zic ca ai CC 100%. Apasa pe ON si apoi pe butonul de SUS din capatul manetei...

Doar LIM adica doar limitator de viteza, adica sa nu depasesti viteza setata oricat ai apasa pe acceleratie.

De obicei toate masinile vin cu ambele optiuni CC si LIM, a mea e mai ciudata si vine doar cu limitator, fara cruise control.

Nu imi explic cum se poate asa ceva la nivelul Highline dar uite ca a mea e dovada vie.

Link către comentariu

Sa o stapanesti sanatos! Cam toata lista da dorinte e posibila, trebuie doar sa gasesti pe cineva priceput sa o faca. Softul la motor nu ar fi rau sa il faci impreuna cu un soft la cutie.

în urmă cu 8 ore, andrei0241 a scris:

N'am mai vazut de muuulti ani functia asta si mai ales fara CC, o situatie ciudata, intr'adevar. Limitatorul de viteza deja il vad inutil, nu mi l'am dorit pe vreo masina

Daca grupul vag nu are, nu inseamna ca alti producatori nu au. Iar legat de utilitate, in lipsa unui acc, limitatorul e mai util pe dn-uri decat cc-ul clasic. Eu de exemplu folosesc cc-ul doar pe autostrada, iar pe dn-uri, chiar si prin orase, folosesc limitatorul. 

Link către comentariu

Salut,

Softul cutiei ce îmbunătățește mai exact? Rezolva problema patinarii in treapta 2? Am citit de problema asta pe grup si am observat si eu in exploatare problema asta, stau pe o strada putin in panta si observ asta in fiecare zi cand plec de acasă. 

Ce alte aspecte mai îmbunătățește softul cutiei?

Sunt băieți care fac soft si motor si cutie in aceeasi locație? Le-as face pe amandoua odată in același loc.

 

Link către comentariu

Salut. 

 

        Legat de soft cutie iti pot spune urmatoarele (am motor de 1.6 diesel) 

 

        - rezolva patinarea in tr2 ( dupa mine cea mai mare hiba de soft ). Practic, o tine in prima treapta pana la o viteza anume ( la mine e undeva la 14-16 km/h, depinde cum apas pedala ). 

        - schimba mai sus in Drive (putin peste 2000 rpm in cazul meu). Aici depinde de fiecare soft si de dorintele clientului.

        - unele softuri ( din cate am inteles ) maresc presiunea pe ambreiaje, a.i scapi de usoara vibratie la plecare sau din 1-2 ( atunci cand ambreiajele au o anumita uzura ). 

        

        Cei care realizeaza pachetul : TCM turbo ( ii gasesti si pe forum ), Automatico ( au softul de la TVS Engineering ), etc. Poti cere mai multe detalii la ei. 

 

        Spor :) 

                

         

Link către comentariu

@Adria_n 

Duce cutia DQ200 300 NM? Cred ca si tu la 1.6 tdi ai aceeași cutie.

Stiu ca la cuplu nominal maxim DQ200 era la 250NM.

 

Am intrat la TCM pe site si nu au nimic de tuning DSG, e un serviciu separat prestat de vreun colaborator sau nu stiu eu unde sa ma uit?

Modificat de Gabriel.T
Link către comentariu

Da, am aceiasi cutie DQ200. 

 

            Eu presupun ca duce :) (mai ales la o exploatare normala). Dupa mintea mea, e cam aceiasi situatie ca la stage 1. Daca nu abuzezi de masina, ar trebui sa fie in regula un plus de putere la nevoie. 

 

            Am vreo 20k de la resoftare, momentam nicio problema. Uneori apare o mica vibratie la plecari (o aveam si inainte), dar asta dupa ce merg mai mult in Bucuresti, cu multe plecari de pe loc. Masina mea are 176k, deci oricum ambreiaje mai uzate. Unii schimba ambreiajul si pe cutie manuala la km astia.

 

            Din cate imi aduc aminte limitarea de cuplu e pusa la 290 NM.

 

            Folosesc "cred", "probabil", "presupun" pentru ca nu vreau sa te induc in eroare. Pentru certitudini discuta cu cei specializati :D.

 

            Succes 😀

Link către comentariu

As avea nevoie de oleacă de cuplu in plus deoarece merg minim cu 2 adulti si 3 copii + bagaje (căruț + 1 scaun de copil ce e mare si f greu,etc) in mașină. Daca mai bag si bunicii si un portbagaj suplimentar pe plafon deja se simte lipsa de putere si cuplu. 

E totusi o masina de 1500 kg la gol, încărcată cu oameni arme si bagaje sare de 2000 kg, nu conduc sportiv (nici nu am cum cu 3 copii in mașină) dar voi tine masina minim 5 ani asa ca o vreau cat mai optimizata putere/cuplu fara sa sacrific fiabilitatea. 

Apropo, acum ai 176k , de cati km ti-ai facut update soft la motor si cutie?

Niciun ambreiaj de manuala nu tine 176k in Bucuresti...

 

Masina mea are 65k (50k in DE si 15k in suburbiile Constantei cu trafic relativ ok) si ar trebui sa fie in perfecta stare de functionare, daca ma duce si pe mine fara probleme pana la 176k as fi cel mai fericit 

 

TCM nu are pe site info despre update soft cutie DSG.

Modificat de Gabriel.T
Link către comentariu

 

5 minute în urmă, Gabriel.T a scris:

TCM nu are pe site info despre update soft cutie DSG.

3 minute în urmă, Gabriel.T a scris:

de cati km ti-ai facut update soft la motor si cutie?

 

Am scris, 20 k ( de pe la ~156.000 ). Eu am luat-o la 150k, deci o mare parte din km astia probabil sunt facuti in regim extraurban.

Link către comentariu

Am incercat sa dau si eu comment la topicul TCM dar nu reușesc, nush de ce. 

I-am trimis mesaj lui Voinea,astept sa vad ce raspunde.

 

Link către comentariu

Nu ai acces la anumite sectiuni pentru ca inca nu esti membru VWForum. 

Gasesti mai multe detalii in Guidelines :)

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Salut!

 

Legat de retrofit la Cruise Control mie mi s-a parut scump: ai nevoie de alte manete (care sa aiba cruise control) sau de alt volan (care sa aiba butoanele de Cruise Control). Plus cabluri trase si legate pana in computerul de bord, plus manopera, etc. Mi s-a parut scump (undeva la vreo 2500-3000 lei cu piese, manopera, etc) si mai riscant - daca masina/ECU nu a fost prevazuta pentru Cruise Control mereu in sistemul VW va aparea o discrepanta. Am renuntat la un Touran exact pentru chestia asta.

 

Am cautat disperat si eu un Touran benzina, dar in vara am gasit doar 1.2 TSI si mi s-a parut motor de "ascutitoare". Am ales 1.6 TDI pentru ca fac 70% drumuri pe autostrada, dar as alege oricand un 1.8 TSI de 4-5 anisori 😉 Bineinteles ca acum a aparut unul (chiar in Constanta) cu motorul asta si 60k km... Ghionion de nesansa!

Link către comentariu

Touranul 1.8 TSI din Mangalia il stiu, era la vanzare de anul trecut, am si vb cu omul, totul era cum trebuie la masina insa eu voiam neaparat 2 X "integrated booster seats" pentru copii. Am cautat capiat scaunele alea la dezmembrari prin toata Europa si nu am găsit, asa ca am facut dowgrade la 1.4 tsi doar pt acele scaune.

Este surprinzator de agil si acest 1.4, cu mult mai dinamic decat mai noul 1.5 (am testat ambele motoare pe tiguan).

Daca ma costa 3.000 Ron plus drumuri la Bucuresti sa pun cruise control cred ca o sa imi vad de treabă si o las asa. 

Aveam un buget de vreo 1.000 € pt upgraduri (cruise control + soft cutie+ soft motor) ținând cont ca voi tine masina 5 ani pana mai cresc copiii.

Link către comentariu
  • 1 month later...

Salutare,

 

astăzi m-a apucat harnicia si am zis sa fac o curatenie generala in interiorul masinii caci nu se mai putea, 3 copii mici au transformat-o in cocină.

Cu ocazia asta am ridicat pt ptimada data polița din portbagaj si am observat ca imi lipsesc chestii din echiparea de urgenta a masinii. 

Cine ma poate ajuta cu o poza (eventual codurile echipamentelor care imi lipsesc) pentru a imi da seama ce imi lipsește. 

Mulțumesc. 

20221103_091950.jpg

Link către comentariu

Este vorba de compresor (spatiul patrat/usor dreptunghiular) si kitul de reparatie (spatiu cilindric). 

  

          Nu stiu daca sunt aceleasi coduri ca la Octavia.

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!