Jump to content

Martor baterie aprins pe bord


horgarban
 Share

Postare recomandată

Sa spun rapid datele problemei:

varul meu, alias Mishu_vl, are o Skoda Octavia 1, 2001, motor 1.9 TDI 110 CP. Nu ma intrebati codul ca nu-l stiu acum.

Problema: Mergand pe drum i s-a aprins pe bord martorul de la baterie. A ajuns in Bucuresti si uitati ce constatari am facut:

1. Baterie in gol: 11.82 V

2. Motor pornit: tensiune: 11.3 V

3. In 2000-2500 rpm. : tensiune: 11.32 V.

4. Curea accesorii bine intinsa.

In afara de releul de incarcare de pe alternator (banuiesc ca acolo se afla) altceva ar mai putea fi?

Maine sau poimaine va veni cu masina la mine si o sa incepem sa demontam de pe ea sa vedem exact ce are. Eu banuiesc in proportie de 90% releul de incarcare sau periile colectoare (dar suunt parca legate de releu).

Modificat de horgarban
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la diode v-ati gandit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu problema asta!

am vorbit cu un electrician care spunea ca e foarte probabil sa fie de la o punte de diode (ceva de genul 4 sau 6, sper sa nu gresesc) si ca solutia e simpla si ieftina.

amanunte dupa ce o rezolv...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau periile colectoare blocate/uzate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E clar ca nu incarca...

Cauze:-diode (de multe ori cind sint diode duse,se aude un suierat/vijiit)

-releu de tensiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost aseara la doctor cu masinuta, intrucat ma depaseste volumul lucrarilor ce trebuie efectuate. Din pacate .... alternatorul aflat pe masina, Valeo, 120 A, nu permite inlocuirea numai a grupului de diode sau a releului. Acestea sunt corp comun cu statorul. Asa ca trebuie schimbat in intregime tot alternatorul. Astazi aflu si preturi. Va voi comunica pe forum ce si cum.

Ca operatiuni: demontarea pompei de servodirectie, demontarea ori a ventilatorului, ori a unui suport motor, pentru a putea extrage alternatorul in siguranta. Este foarte mult de munca la aceasta operatiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rezolvat. Toata afacerea a costat ceva banuti:

1610 lei alternatorul nou, cu piesa la schimb. Am gasit alternator de 120 A, care are acum grupul si regulatorul de tensiune demontabile, nu ca la vechiul.

Schimb ulei (5w40), filtru ulei, filtru aer.

Inlocuire conducte retur motorina injectoare.

Toata afacerea a costat cam 2000 leuti. Asta este.

Mai este nevoie de schimbat rola intinzatoare de la cureaua de accesorii, impreuna cu amortizorul ei hidraulic. Dar ... nu au mai fost fonduri. Asa ca ... data viitoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua la toata lumea !

Cred ca intervin cam tirziu dar abia acum am citit si vroiam sa va spun ca m-am confruntat cu acceias problema, cu un alternator de tip Valeo de la un Opel Corsa CDTI din 2004 de 100Am si tot asa nu se putea inlocui decit releul iar puntea de diode vene cu tot cu alternator.

Dupa ce am inlocuit releul nu sa produs nici-o schimbare, concluzia celor de la reprezentanta a fost schimbarea acestuia cu totul (32.500.000 lei).

Am refuzind aceasta varianta deoarece i-am rugat sa desfaca toate componentele din alternator si sa le masoare separat comunicindu-mi ca acestea sunt in regula, deci ca alternatorul functioneaza dar nu incarca, cam ilogic spun eu.

Imi vine stralucita ideie (acasa binenteles, ca la servis nu lea trecut prin cap), de a verifica FULIA de la alternator, care surpriza avea ambreajul dus, adica se invirtea in gol iar alternatorul nu incarca suficient.

Dupa ce am schimbat FULIA totul a fost OK.

Deci concluzie, nu va mai luati dupa ce spun cei din servis atita timp cit masina nu este in garantie, deoarece te tilharesc de nu te vezi, traim in Romania...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Weekendul trecut, intr-o depasire... am zarit pe bord cateva secunde aprins martorul (baterie). M-am uitat imediat si era stins... si nu era de la soare.

In saptamana care a trecut, se aprindea si se stingea, functie de accelerari sau decelerari (pot spune ca la decelerari era mult mai sensibil).

Am citit pe net, am sunat la service, urmand ca saptamana viitoare sa fac o vizita in service.

Aseara... s-a aprins si nu s-a mai stins.

Azi... m-a lasat in drum, adica, nu a mai pornit la cheie dupa o oprire de cateva minute, evident dupa ce s-au aprins o multime de martori in bord (abs, esp, airbag)... Am revenit dupa 20 minute, si a pornit (evident f greu), dar am avut ocazia sa constat ca am si bateria descarcata.

Ar fi alternator cu totul...

Ma duc cu ea, la service, pe platforma, sau iau curent, si-i dau incet... 100 km?

Evident este vb despre masina din semnatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema a fost solutionata, prin inlocuirea alternatorului.

Ca idee, cu bateria incarcata pe redresor, am mers mai bine de 100km, fara consumatori suplimentari, si mai avea curent...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

aceeasi chestie am patit-o si la cielo si lamele colectoare erau duse datorita faptului ca rulmentul din capat adik ala mic era bulit si ii sarisera bilele din el

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare

La fel am patit si eu, pana la urma becul din bord a ramas aprins, am ajuns la service (reprezentanta ce gresala) unde dupa asteptari pentru constatare concluzia a fost ca trebui alternator nou (cam 1700 ron BOSCH ca asta e pe masina), dar cum nu aveam banii astia am insistat sa monteze scutul ca eu iau masina din servise, moment in care au inceput povestile ca daca nu am cureaua de accesorii montata stric pompa de servo (care asa nu era antrenata, nu vad legatura eu as ceva nu am invatat). Oricum am dat alternatorul jos pe sub maina dupa desfacerea compresorului de AC dar numai din suporti , instalatia a ramas presurizata si am constatat ca fulia nu mai antreneaza (cuplajul dus). Fulia de schimb identica si la cod cu cea de pe alternator a fost 151 ron iar manopera 0 (am lucrat eu :vaidecapulmeu: ). Asa ca aveti grija ce va zic cei de la reprezentane ca eu era sa platesc o gramada in plus. A si pentru a demonta fulia am fost la un atelier care repara alternatoare si electromotoare unde cu o cheie speciala au demontat fulia ( 3 minute).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema a fost solutionata, prin inlocuirea alternatorului.

Ca idee, cu bateria incarcata pe redresor, am mers mai bine de 100km, fara consumatori suplimentari, si mai avea curent...

chiar nu se putea face nimic la alternatorul ala de l-ai schimbat?

si eu am avut probleme cu al meu dar pana la urma i-am dat de cap cu numai 2 lipituri!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In urma diagnosticarii am aflat ca rotorul e dus. Cea mai rapida solutie a fost inlocuirea la dealer a alternatorului deoarece rotorul nu exista ca si piesa de schimb, iar masina imi era foarte necesara, pentru piesa inlocuita fiind acoperit de garantie.

Modificat de Agopteam
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

S-a aprins si la mine becul de baterie si imi afisa "ALTERNATOR WORKSHOP". Am tras putin de fire, dupa care am plecat mai departe ca gandul sa ajung la un service. Surpriza, dupa 3km a inceput sa incarce ca si cum nu s-ar fi intamplat nimic. Am mers 400 km si nu s-a mai manifestat nici o problema.

Acum cred ca e fosrte greu sa imi dau seama ce nu merge ( e un Valeo de 120A). Ca e regulatorul , sau diodele sau fulia ori tot alternatorul.

Stiti un atelier/meserias in diagnoza ?

Cum sa incep sa vad ce are, ca daca a facut o data ma poate lasa cred oricand prin camp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salut,am cautat pe aici si nu am gasit decat topicul asta care nu seamana cu problema mea.

In seara asta am vrut sa incerc acceleratia Golfului cu un Opel al unui prieten,in acceleratie maxima pe la 3500 de ture,eram cu ochii pe turometru sa schimb exact unde trebuie,se aprinde martorul de la baterie rosu,m-am speriat si am luat piciorul din gaz si s-a stins,a stat aprins vreo 2 secunde,am tras pe dreapta am lasat-o unpic sa mearga in ralanti,nu s-a mai aprins becul si am oprit motorul.Peste vreo juma de ora am pornit,totul ok,nici martor aprins,pornire perfecta.

Am vrut sa bag Vag-ul dar nu am mai avut baterie la laptop,o sa il pun maine cand am putin timp.

A mai avut cineva problema asta?

Eu personal suspectez cureaua,pentru ca s-a aprins cam in acelasi timp cand am schimbat treapta si banuiesc ca a alunecat,o sa o verific maine.

Cam ce valori trebuie sa am pe Vag la tensiune?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probleme la intinzatorul curelei de accesorii sau chiar alternator care incepe sa dea semne de oboseala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus acum VAG-ul, am tensiune 12,3 cu motorul oprit 14,4 cu motorul pornit,cu variatii cand aprind consumatori.Cel mai probabil cureaua sau intinzatorul,cureaua este cam crapata/uzata.

O zi buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

problema mea e ca se aprinde martorul baterie la pornire pt cateva secunde iar dupa ce accelerez dispare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

carbuni, colector alternator.... trebuie desfacut si verificat - releul de incarcare e cu tot cu carbunii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am masurat incarcarea si stau destul de prost....inainte de pornire bateria avea 12.58 V , dupa pornire incarcarea era 11.9 - 12 V.  martorul baterie se stinge dupa ce accelerez un pic mai tare.....Poate fi si de la diode? o sa verific si rola de pe alternator....oricum daca ma bag sa schimb regulatorul cu carbuni schimb si rulmentul

Modificat de alinworm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11.9 - 12 inseamna ca nu incarca deloc, aia e tensiunea bateriei in sarcina ( o descarca consumatorii)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate sa fie de la orice - trebuie verificat. Fulia se verifica cel mai usor - da jos cureaua si vezi daca fulia cupleaza sau nu - una buna, cupleaza in sensul in care se invarte cureaua si merge liber, in sensul invers.

 

altfel, jos alternatorul si verificat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca tot il dau jos o sa schimb si rulmentul alternatorului si regulatorul tensiune care e cu tot cu carbuni parca

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!