Jump to content

Digital world


notchman
 Share

Postare recomandată

ce ai zice de un vitezometru cu afisare numerica :pirat:

La chestia asta lucrez acum (acum la mine este un termen foarte relativ si depinde de cum imi gasesc timp liber si pentru distractzii de genul asta)

Turometrul meu achizitzioneaza datele tot de pe cablu de chilometraj original la care am facut o adaptare (l'am taiat si i'am facut o adaptare asta pentru a putea sa iau informatia sub forma de impuls)

Teaba ieste ca am 'bulit cablul ' si altul nu mai am :x

Acum sunt in cautare de cablu .

Vreau sa fac o adaptare la vitezometru original asta fara a'l scoate din uz, iar adaptarea asta sa conecteze 'sonda' la turometru (asta ca sa pot calibra turometru in mers)

MOTOR TURAT SI NUMAI BINEE.......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • niq_ro

    15

  • notchman

    11

  • MikeRG

    10

  • RaduI

    9

Top Posters In This Topic

Nu va suparati pe un afon in electronica dar parca turometrul isi ia impulsul din bobina de inductie. Ce treaba are cablul de kilometraj cu actualizarea informatiei afisate de turometru? :pirat:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, am dat-o in bara cu cititul atent al mesajului... :colors:

Oricum ma intereseaza si pe mine un turometru de orice fel, doar sa pot sa imi controlez reglajele de relanti si reprizele de acceleratie...

Cand aveti o versiune comerciala si testata sa mi-o aratati si mie... :pirat:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai am zis ca am facut ieu o sonda(senzor etc)care se monteaza pe cablul de kilometraj, iar sonda asta citeste viteza de rotatie a cablului si o transpune in inpulsuri pe minut, inpulsuri care sunt transpuse in curent electric, care este proportional cu viteza de rotatie.

Deci daca din sonda am impulsuri, de un voltaj mult mai mic decat din bobina din inductie da asemanatoare ca forma de unda, nu trebuie decat sa adaptez intrarea turometrului astfel incat sa preia impulsuri de voltaj mai mic.

Comerciala nu o sa fie versiunea niciodata, dar ca aspect estetic da.

Treaba este ca astea sunt jucarii facute de mine, si nu le comercializez in targ, ci doar le mai dau la prieteni interesati. (prietenii stiu de ce)

De testat testele sunt facute de mine , deci prietenii mei trebuie sa mearga pe mana mea (hiii) .

Acum , dupa cum am mai spus, am 'bulit cablul de kilometraj' si pana fac rost de altul iau o pauza cu testele pe 'viu'

Raman calculele, si hartia.

MOTOR TURAT SI NUMAI BINE.......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ALO !

Despre ce vorbiti, despre turometru sau vitezometru ???

Turometrul arata nr. rotatii/min ale motorului, ce au alea cu cablul de kilometraj ? :ok:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta incercam si eu sa ii lamuresc, ca turometrul are de a face cu impulsurile bobinei = > rotatiile delcoului => rotatiile motorului si nu rotatia cablului de kilometraj care este un dispozitiv strict mecanic ca ala de bicicleta! :shock:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:shock:

Vorbim si de una si de alta.

Legat de faptul ca nu intelegi legatura.

Inchipuie'ti ca nu ai cutie de viteza si ca ca motorul este cuplat direct la roti, atunci de la la bobina de inductie o sa iei o informatie care se traduce in felul urmator :cate rotatii ale rotii ai pe minut, dupa calcule seculare o sa faci raportul min/ora si o sa inmultesti cu diametrul rotii si imparti la 1000m/ora si obtii kilometrii, pricepusi :pirat:

Decii... turometrul o sa'ti arate acuma dupa ce'l etalonezi din nou kilometrii pe ora.

Ei ieu prin sonda asta am redus putin calculele, si am ramas la impulsuri pe minut(rotatii ale rotii) pe care le inmultesc cu 60 de minute cat are ora si le impart la 1000 , metrii cat are un kilometru, si intr-un final in care am creierii incurcati in viteze, minute, planete, rate....etc, o sa obtin kilometrii pe ora.

Ceea ce am spus mai sus este o schema logica mult simplificata a ceea ce face sonda mea.

Nu sunt din Bucuresti, ci din Calarasi 109kilometri spre Constanta (test:calculati cate impulsuri o sa'mi indice sonda de la Bucuresti la Calarasi) :pirat:

MOTOR TURAT SI NUMAI BINE...................

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DOMNILOR !

1. Turometrul, ca termen auto, masoara turatiile motorului, e necesar ptr. a face niste reglaje, etc., sau pur si simplu sa fii avertizat cand turezi prea mult motorul. Si asta, clar, e legat in general de circuitul de aprindere, masoara impulsurile de la bobina.

2. Vitezometrul, indiferent ca e mecanic sau electronic, masoara viteza de deplasare, indiferent ca culege informatiile de la cutie, sau, cum e in cazul nostru, de la roata.(prin cablul de kilometraj)

A, ca folosesti un turometru (electronic vorbind) sa masoare viteza de deplasare, atunci devine VITEZOMETRU !!! :pirat:

Deci: aici despre ce vorbim ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai tocmai asta era dilema la care am adus eu lamuriri.

Cronologia faptelor (reconstituire)

La inceput am vorbit despre un vitezometru digital cu afisare numerica, pe urma despre sonda mea ,

pe urma despre adaptarea pe care sa o pot face astfel incat turometrul sa indice kilometrii pe ora

pe urma despre sonda mea ,

pe urma mod de calcul

pe urma despre sonda mea ,

Si tot asa........ :pirat:

Aici am vorbit despre un vitezometru cu afisare numerica , care se poate adapta la masinile vw cu motoare boxer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru o mai buna imagine de ansamblu duceti'va la http://space.tin.it/scienza/fladelle/Page23.htm

Asta pentru a vedea ceva asemanator cu vitezometru meu , numai partea de detectie.

Device purpose:

This circuit has been designed to alert the vehicle driver that he has reached the maximum fixed speed limit (i.e. in a motorway). It eliminates the necessity of looking at the tachometer and to be distracted from driving.

There is a strict relation between engine's RPM and vehicle speed, so this device controls RPM, starting to beep and flashing a LED once per second, when maximum fixed speed is reached.

Its outstanding feature lies in the fact that no connection is required from circuit to engine.

Circuit operation:

IC1 forms a differential amplifier for the electromagnetic pulses generated by the engine sparking-plugs, picked-up by sensor coil L1. IC2A further amplifies the pulses and IC2B to IC2F inverters provide clean pulse squaring. The monostable multivibrator IC3A is used as a frequency discriminator, its pin 6 going firmly high when speed limit (settled by R11) is reached. IC3B, the transistors and associate components provide timings for the signaling part, formed by LED D5 and piezo sounder BZ1. D3 introduces a small amount of hysteresis.

Notes:

D1 is necessary at set-up to monitor the sparking-plugs emission, thus permitting to find easily the best placement for the device on the dashboard or close to it. After the setting is done, D1 & R9 can be omitted or switched-off, with battery saving.

During the preceding operation R8 must be adjusted for better results. The best setting of this trimmer is usually obtained when its value lies between 10 and 20K.

You must do this first setting when the engine is on but the vehicle is stationary.

The final simplest setting can be made with the help of a second person. Drive the vehicle and reach the speed needed. The helper must adjust the trimmer R11 until the device operates the beeper and D5. Reducing car's speed the beep must stop.

L1 can be a 10mH small inductor usually sold in the form of a tiny rectangular plastic box. If you need an higher sensitivity you can build a special coil, winding 130 to 150 turns of 0.2 mm. enameled wire on a 5 cm. diameter former (e.g. a can). Extract the coil from the former and tape it with insulating tape making thus a stand-alone coil.

Circuit's current drawing is approx. 10mA. If you intend to use the car's 12V battery, you can connect the device to the lighter socket. In this case R20 must be 330R.

Depending on the engine's cylinders number, R11 can be unable to set the device properly. In some cases you must use R11=200K and R12=100K or less.

If you need to set-up the device on the bench, a sine or square wave variable generator is required.

To calculate the frequency relation to RPM in a four strokes engine you can use the following formula:

Hz= (Number of cylinders * RPM) / 120.

For a two strokes engine the formula is: Hz= (Number of cylinders * RPM) / 60.

Thus, for a car with a four strokes engine and four cylinders the resulting frequency @ 3000 RPM is 100Hz.

Temporarily disconnect C2 from IC1's pin 6. Connect the generator's output to C2 and Ground. Set the generator's frequency to i.e. 100Hz and regulate R11 until you hear the beeps and LED D5 flashes. Reducing the frequency to 99 or 98 Hz, beeping and flashing must stop.

This circuit is not suited to Diesel engines.

poza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu schema asta nu am vrut sa bag pe nimeni in ceata sau sa arat ca (EU STIE), ci doar am vrut ca toata lumea sa aiba o imagine mai buna asupra lucrurilor, atata tot.

Sau poate aveti prieteni care se pricep putin la electronica si le foloseste lor la ceva schema.

MOTOR TURAT SI NUMAI BINE........

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Puiule, nu se supara nimeni, mai glumim si noi, e firesc fiecare sa ne pricepem mai mult la altceva, in general nu prea sunt pe aici broscari de meserie, nici macar mecanici auto.

In nici un caz, nu cred ca a luat-o careva ca vrei sa te grozavesti !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca are cineva nelamuriri legate de instalatia electrica a vw racite cu aer, (orice tip), modificari ce se pot aduce instalatiei electrice, sau de diverse chestii ce se pot pune pe ele (aprinderi electronice, actuatoare, sisteme audio, inchideri centralizate , senzori, etc) sunt bucuros sa'i raspund , asta in limita cunostintelor in domeniu pe care le am.

MOTOR TURAT SI NUMAI BINE.......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Notch !

Baga cu inchiderea centralizata ! Si cred ca mai bine deschide un topic nou cu chestia asta !!! :bounce:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

apropo de turometre, desi nu este in dotarea de serie a brostelor eu cred ca este un lucru care merita totusi montat , macar pentru faptul ca se pot face reglaje mult mai usor si mult mai precis decat " dupa ureche".

pe mine ma bate gandul sa montez unul de dacie. stiu ca poate uni nu vor fi de acord. ce nu imi place la cel de dacie este cadranul. as vrea sa pot schimba cadranul cu unul rotund si sa gasesc o carcasa frumoasa.

teortic partea cu schimbatul cadranului nu cred ca este grea insa e mai dificil cu confectionatul unui cadran rotund pe care scrisul sa arate bine( asta cu mijloacele de care dispun eu)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E mare rau ala de Dacia, zicea Mike ca ar merge de Lada 1500-1600:ok:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Hai dom' "SPETZIALIST", mai propune ceva; ce se mai poate pune pe "batranele" ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deocamdata nu mai coc nimic, pentru ca sunt ocupat cu motoru meu care nu vrea cu nici un chip sa mearga uscat, ci numai cu uleiul dupa iel.

Dar o sa revin cu alte shmecherii, si o sa ve termin si voua dip stic'urile alea, desi am o veste cat se poate de proasta in legatura cu ceasurile alea de dacie suplimentare, de la cine luam io nu ma are , iar in comertz sunt 500 mii lei, asa ca pana gasesc o alta sursa, mai raman la varianta cu led'uri, si afisaje facute de mine , care arata cat de cat comercial

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lasa-le dracului de ceasuri, hai, fa-mi senzoru' propriu-zis (ala in buson, nu pe joja), mai caut eu pe aici ceasuri; OK? :bounce:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

cu inchideri centralizate si geamuri electrice e.. tatal lor Sabin (pretinul si nasul meu), el are deja pe Dacie si pe una din broscute :ok: , asa ca nu scapa de mine sa aiba si brotacoasa mea, ca idee merg toate mecanismele dela maisini care au asa ceva: Daewoo, Audi, Alfa, VW, da' o sa mai discutam noi mai mult la o bere, ca asa mi se deschide apetitul ;) misto turometru-vitezometru.. am mai incercat cu sabin si un volmetru electronic (se gasesc kit-uri) si un pic de modificari, da' consuma mult :-(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vreau si io schema ;) , sa o compar cu altele sa vad cum sta treaba ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de la ce ai facut tu pentru broscuta ;) , ca asa imi ia si mie vreo cateva luni sa scanez toate schemele de le am eu ;) dau o berica :bere:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Io nu am broscutza, am un type3, Notchback.

Dar am scheme de :aprinderi, alarme , sonde de temp, relee electr, etc, etc......mai bine spune clar cam ce ai vrea, sitzi trimit io... ca asa am sute de megi de scheme.

Acu trebuie sa fug, ca trebuie sa prind un tren ceva , o sa citesc luni ce doreste inimioara ta boierule.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!