Jump to content

Probleme geometrie roti


Muggurel
 Share

Recommended Posts

Salutare dragi colegi ,

 

 As vrea sa stiu si eu daca vre-unul dintre d-voastra s-a mai confruntat cu o asemenea situatie !

 Vineri  , saptamana trecuta , ma duc sa schimb cauciucurile la e-Golf ( vara cu iarna ) . Cunoscandu-ma cu cel de la vulcanizare imi spune ca " la primavara vere' iti trebuie 2 cauciucuri noi pe fata , ca astea sunt ambele tocite la interior identic ".....🤨. Panica totala , ce s-a intamplat ?

 Sambata de dimineata  , la prima ora ma duc sa vorbesc la Darius Motors _Ploiesti , sa fac o programare si sa intreb care ar fi cauza ??? Masina este inca in garantie !

 Consilierul de service imi spune ca la masinile electrice unghiul de fuga / geometria rotilor se deregleaza foarte usor daca trecem cu viteza peste gropi si probabil de acolo???? Pai , in cazul asta nu am luat masina ca sa o tin in sufragerie am vrut sa ii spun , dar nici off-road sau pe alte drumuri cu gropi nu imi amintesc sa fi umblat . Ma gandesc sa fie de la acele "mizerii de bumpere" montate pe la trecerile de pietoni ????

 Deja , daca dupa 1.5 ani de folosinta si 28.000km la bord incepe sa pice cate ceva , este clar ......

 Acum astept vineri concluzia , si sper sa nu fie nevoie sa regret decizia pe care am luat-o acum 1 an si jumatate !!!

 

Link to comment
Share on other sites

Salut. Geometria se deregleaza la orice masina de la gropi, depinde ce intelege fiecare prin gropi..... .

E greu de probat afirmatia "se deregleaza usor la masinile electrice" e prea generica. Un e-Golf are greutatea unui 2.0TDI DSG 4 Motion. Deci nu ar trebui sa fie atat de mare diferenta la "dereglat"

Dereglarea geometriei nu tine de garantie decat daca s-a uzat un element de suspensie/articulatie prematur si poate fi dovedit ca este defect de fabricatie si nu ultilizare defectoasa.

 

Nu stiu ce asteptari ai, dar la ce drumuri avem geometria si indreptatul jantelor e cam sport national in multe cazuri.

Sunt curios la ce concluzie se ajunge.

Link to comment
Share on other sites

O fi mașina în garanție, dar vezi că în certificat îți e menționat că pentru sistemul de suspensie/direcție/frânare garanția e 10000km sau 6 luni. Până și producătorul e conștient de faptul că sistemele astea sunt direct influențate de calitatea drumurilor și nu își poate asuma orice tip de defecțiune apare.

Link to comment
Share on other sites

E sanatos de verificat geometria cel putin anual, daca nu la schimbul sezonier de roti. Asta nu tine de garantie sub nicio forma. Poti lua o groapa mai sanatoasa la niciun km de la iesirea din reprezentanta si s-a dereglat geometria.

 

E drept ca aceasta garantie 10k km/6luni pe suspensie si frane nu e tocmai cinstita. La o constatare se poate vedea daca e o uzura anormala data de un produs cu defect din fabrica sau a fost trenul de rulare folosit abuziv. Asumarea a doar 6 luni de garantie eu o traduc si prin faptul ca sistemele in sine nu sunt facute cu fiabilitate in minte.

Link to comment
Share on other sites

@Dementor am citit inainte de a posta. Ramane de definit ce sunt piese de uzura si ce sunt consumabilele.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Avand in vedere ca masina are 39.000 km si destule gropi luate pe drumurile patriei  la activ,  am zis sa investesc niste timp si niste bani intr-o verificare+reglare geometrie roti, nefacand operatiuna asta de cand a iesit masina din fabrica.

 

N-a fost nimic de reglat.

 

Concluzia: nu chiar orice groapa sau bordura iti strica geometria rotilor. Iar cel putin 2 gropi au fost memorabile, la +120 km/h, incat am oprit sa vad daca n-am rezolvat janta si suspensia.

Cum astea erau in regula, am zis sa verific si geometria.

Edited by halamadrid
Link to comment
Share on other sites

Depinde foarte mult ce jante ai ... mai exact cat cauiciu ai intre janta si asfalt (inaltimea balonului). 

Link to comment
Share on other sites

Clar ca e important cat e de lat flancul anvelopei. 

Cu jante de 16 am luat gropile memorabile, daca aveam de 18, sau chiar de 17, nu stiu daca scapa janta intreaga.

Link to comment
Share on other sites

depinde si ce viteza aveai, si la ce unghi lovesti ce lovesti tu acolo.... e complicat. e greu de simulat exact.

Link to comment
Share on other sites

S-a intamplat cum e mai prost, drum slab circulat, asfalt bun 90%, pe inserat.

Masina relativ  lenta pe care am depasit-o a mascat groapa, ea trecand cu rotile de o parte si alta a gropii, eu lovind groapa cu roata din dreapta, bracata cat sa trec pe contrasens pentru a efectua depasirea. Viteza >120 km/h.

De aceea am verificat tot de la janta la suspensie si anvelopa, am dat jos si gumele, le-am echilibrat, mai ramasese de verificat geometria.

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!