Jump to content

Diferente moduri de condus ECO/NORMAL/SPORT


Ciprian Petrescu
 Share

Postare recomandată

La 1.5 TSI nu exista niciun fel de limitare de cuplu sau alte balarii. Exista doar o diferenta in modul de raspuns al pedalei de acceleratie.

Diferenta de zgomot in functionarea motorului tine de acest raspuns al pedalei de acceleratie. Trebuie sa o apesi mult mai mult ca sa faca acelasi lucru ca si in "normal" sau "sport".

Incearca sa stai in ECO si sa apesi pedala brusc pana la 1/2 sau mai mult si o sa functioneze exact ca in normal. Mai mult, apasa brusc pana la kick-down, asta daca pedala de acceleratie are si butonul asta si o sa vezi ca e acelasi lucru ca si in sport.

 

In ECO iti este schimbat modul de functionare al tuturor consumatorilor electrici si nu numai (compresorul de AC este pus in alt mod de functionare) + timpul de raspuns al pedalei => alt mod de injectie -> alt zgomot al motorului.

 

Ca sa ma repet : pedala apasata 20% in modul eco = pedala apasata 5-10% in modul normal -> parerea de masina lenesa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cateodata e bine sa si visezi cu ochii deschisi, asa te mai bucuri si de lucrurile marunte ... E mai nasol cand afli adevarul :banghead:.

 

LE: Desi cred ca vorbim toti de acelasi lucru, dar fiecare vorbeste pe limba lui. ECU-ul motoarelor moderne cu acceleratie de tipul "drive-by-wire" convertesc cat apesi pe aceleratie intr-un asa numit "driver wish" sau "driver torque request". Practic asa intrepreteza motorul cat % din putere vrei la un anumit moment si procucatorii si-au dat seama ca pot din cateva linii de cod sa altereze feeling-ul pedalei de aceleratie si uite asa ai ceea ce numim moduri de condus. E mai mult un gimmick decat ceva cu adevarat util si atentie, aici vorbesc doar de partea de motor, daca ai suspensii adaptive, directie variablila si alte minuni atunci vorbim de altceva. 

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

38 minute în urmă, adrian001 a scris:

LE: Desi cred ca vorbim toti de acelasi lucru, dar fiecare vorbeste pe limba lui. ECU-ul motoarelor moderne cu acceleratie de tipul "drive-by-wire" convertesc cat apesi pe aceleratie intr-un asa numit "driver wish" sau "driver torque request". Practic asa intrepreteza motorul cat % din putere vrei la un anumit moment si procucatorii si-au dat seama ca pot din cateva linii de cod sa altereze feeling-ul pedalei de aceleratie si uite asa ai ceea ce numim moduri de condus. E mai mult un gimmick decat ceva cu adevarat util si atentie, aici vorbesc doar de partea de motor, daca ai suspensii adaptive, directie variablila si alte minuni atunci vorbim de altceva. 

Exact la asta ma refeream. Calculatorul care interpreteaza toate valorile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Ciprian Petrescu
On 11/5/2021 at 3:46 PM, acidone77 said:


:lol: daca tu vrei sa depasesti in a 4-a de la 1800 ture, nici nu ma mira ca ai impresia ca nu-ti trage masina...

 

On 11/5/2021 at 8:19 PM, crysti03 said:

In a 4-a la 1800 de ture nu depasesc pentru ca tin la viata si la masina😄. Dar daca zici tu te cred pe cuvant. Fiecare sa creada ce vrea si sa se bucure de masina lui. 

Dar atat timp cat aceste moduri de condus se pot activa ulterior dupa instalarea butonului, nu e vorba de puteri diferite ale motourlui in diferitele moduri de condus, ci doar de cum interpreteaza ECU acceleratia. Totusi vorbim de o Skoda nu de masini sport.

 

On 11/5/2021 at 8:58 PM, gabip said:

La 1.5 TSI nu exista niciun fel de limitare de cuplu sau alte balarii. Exista doar o diferenta in modul de raspuns al pedalei de acceleratie.

Diferenta de zgomot in functionarea motorului tine de acest raspuns al pedalei de acceleratie. Trebuie sa o apesi mult mai mult ca sa faca acelasi lucru ca si in "normal" sau "sport".

Incearca sa stai in ECO si sa apesi pedala brusc pana la 1/2 sau mai mult si o sa functioneze exact ca in normal. Mai mult, apasa brusc pana la kick-down, asta daca pedala de acceleratie are si butonul asta si o sa vezi ca e acelasi lucru ca si in sport.

 

In ECO iti este schimbat modul de functionare al tuturor consumatorilor electrici si nu numai (compresorul de AC este pus in alt mod de functionare) + timpul de raspuns al pedalei => alt mod de injectie -> alt zgomot al motorului.

 

Ca sa ma repet : pedala apasata 20% in modul eco = pedala apasata 5-10% in modul normal -> parerea de masina lenesa.

 

 

 

1. La viteza de 80 km/h sunt 2200 rpm in treapta a 4-a sau 3200 rpm in a 3-a, la CUTIA MEA DE VITEZE, manuala 6 trepte. Poate unii se cred Senna dar acest motor nu merge in depasire pana la 18000 rpm ca la F1. 

Cateodata mai calci pedala pana la 4-5000 de ture dar cand sunt cazuri de forta majora si nu e bine sa ajungi in ele, dar in mod normal orice om intreg la cap nu intra in depasire cu a 3-a de la 80 km/h in sus cu acest motor. Ai totusi un cuplu de 250 Nm de pe la 1500 rpm deci vorbim de un supraalimentat, nu de un aspirat. Ansamblul motor-cutie este bine etajat la acest model si e bazat pe cuplu, nu pe turatie, cum este la ECO G 100 in 3 pistoane de la Renault. 

 

 

 

Drumuri bune!

Modificat de Bebeee
Eliminat flame
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Treapta a treia merge lejer spre 140km/h, iar in depasire ai nevoie de cai putere, nu de cuplu, iar caii putere sunt in zona superioara de turatie. Cu acest motor pot depasi lejer un TIR in treapta a 6-a de la 80km/h, dar cand am de depasit mai multe masini sau la viteza mai mare, ii dau a 3-a fara greturi. Tu ai masina mai grea si cu un cx mai slab, ca atare ar trebui sa muncesti mai serios motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astia de mai suntem prin R&D si mai avem contact cu domeniul habar nu avem ce vorbim si stii tu ...

Eu ti-am citat din documentatia interna.

Apasa tu pedala la podea in a 4-a la 2200RPM de multe ori si o sa vezi ce se poate intampla; iti dau eu 2 exemple:

1. low speed pre-ignition -> face ceva poc prin acel 1.5 TSI ;

2. ai raport subunitar de multiplicare + cerere mare de putere la o turatie mica unde motorul nu poate genera instant acea putere si nu poate adauga prea mult aer -> adauga benzina mai multa decat poate arde -> ori punctul 1 ori benzina ce ajunge pe evacuare si iti poate afecta catalizatorul.

Drumuri bune si vezi sa nu apesi pe cine stie ce butoane sa ramai doar cu 6 cai amarati la acel 1.5 TSI cu o cutie manuala de viteze !

 

Ia vezi si astia de la Skoda abereaza ?

Citez : " customize throttle response"

           " Sport = puts the driver more in control, it makes the accelerator more sensitive"

 

Modificat de Bebeee
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va editez posturile si scot flame-ul din ele..

Va rog sa ramaneti la un ton civilizat. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciprian Petrescu
On 16.11.2021 at 19:57, gabip a scris:

Astia de mai suntem prin R&D si mai avem contact cu domeniul habar nu avem ce vorbim si stii tu ...

Eu ti-am citat din documentatia interna.

Apasa tu pedala la podea in a 4-a la 2200RPM de multe ori si o sa vezi ce se poate intampla; iti dau eu 2 exemple:

1. low speed pre-ignition -> face ceva poc prin acel 1.5 TSI ;

2. ai raport subunitar de multiplicare + cerere mare de putere la o turatie mica unde motorul nu poate genera instant acea putere si nu poate adauga prea mult aer -> adauga benzina mai multa decat poate arde -> ori punctul 1 ori benzina ce ajunge pe evacuare si iti poate afecta catalizatorul.

Drumuri bune si vezi sa nu apesi pe cine stie ce butoane sa ramai doar cu 6 cai amarati la acel 1.5 TSI cu o cutie manuala de viteze !

 

 

Trecand peste tonul tau de zeflemea prefer sa nu te bag in seama cu prostiile pe care le aberezi. Am ajuns la concluzia ca imi pierd vremea pe acest forum unde au ramas numai habarnisti care nu stiu reguli elementare de amestec si control al raportului stoichiometric la motoare EURO 6.

 

Citeste aici "desteptule" si invata ce stiam eu de acum 30 de ani.

https://www.e-automobile.ro/categorie-electronica/10-senzor-oxigen-sonda-lambda.html

 

Faptul ca moderatorul lasa publice prostiile debitate de tine, ma face sa cred ca te sustine in tampeniile debitate si nu mai are rost sa port un dialog cu prostia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fizica elementara :

 

Putere masinii = cuplul x turatia .

Cuplul = forta ce actioneaza asupra pistonului (forta generata de explozie) x (distanta de la centrul punctului de contact al bielei cu arborele cotit la centrul arborelui cotit)

 

La motoarele simple, de consum, nu este reglata cantitatea de benzina injectata de injector in sine ci este definit un anumit numar de "injectii" pe stroke. Acest numar este fix, definit de producator in functie de anumiti indici de functionare (dati de senzori). Nu il poti modifica tu apasand niste butoane.

LE: ce am vrut sa spun aici este ca ai o valoare definita (in hartile de injectie). Din soft poate fi definit intervalul de timp de deschidere(si alte valori, depinde de soft) astfel incat sa fie injectata mai multa sau mai putina benzina dar nu ai o asemenea personalizare(prin driving mode selection) la acest tip de motor.

 

Skoda, prin reprezentatantii ei, in acel clip de prezentare al Driving mode selection, a declarat foarte clar ca manipuleaza semnalul transmis de pedala de acceleratie.

Manipuland semnalul transmis de pedala de acceleratie , manipulezi in mod direct turatia deci puterea masinii avand in vederea fizica elementara, facuta prin gimnaziu.

Din aceasta cauza toata lumea simte ca masina "trage" mai bine sau mai prost in functie de ce mod alege. Cu putere mai mare ("caii" in termeni clasici) parcurgi mai repede o distanta.

 

Sonda lambda, este folosita la reglarea amestecului dar doar in anumite momente, nu pe toata durata de functionare a motorului,este un element de control.

Mai mult de atat, valorile citite de ea sunt interpretate si eventual folosite dupa ce ai apasat pedala de acceleratie nu in timp real, in acelasi moment in care apesi pedala. Tot fizica de gimnaziu este folosita si aici.

Prioritate in functionarea unui autoturism o are input-ul soferului apoi elementele de control si siguranta ale diferitelor elemente.

Pentru motoare, si turbo in mod special, nu te folosesti doar de sonda lambda pentru a crea un soft; ai senzori de temperatura, senzori de pozitie pentru diferite componente, MAF, MAP etc. Ai chiar si formule pentru a calcula dilutia uleiului cu benzina/motorina care ulterior interactioneaza cu restul softului. Pe toti ii folosesti pentru a crea un soft de functionare pentru motor.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu va mai obositi, ca n are rost. Masina omului e mai speciala, si fizica lucreaza altfel in motorul lui. Aberam aici toti ca prostii, chiar daca avem optiunea asta de ani buni pe masini, unii chiar DCC, care mai modifica si suspensia. Da ce stim noi... asa e n tenis.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
în urmă cu 16 ore, Ciprian Petrescu a scris:

Citeste aici "desteptule" si invata ce stiam eu de acum 30 de ani.

 

Faptul ca moderatorul lasa publice prostiile debitate de tine, ma face sa cred ca te sustine in tampeniile debitate si nu mai are rost sa port un dialog cu prostia.

 

Daca ai impresia ca esti pe Softpedia te inseli amarnic. Mergi acolo si varsa frustrarile ca aici ai depasit limita bunului simt.

Colegii au venit cu argumente pertinente, dar se pare ca toate au fost in van.

 

Pana una alta ai pauza pana in 19.11.2022 pentru "racorire". 

 

Multumesc,

Razvan

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Domnilor, cu deosebit respect, va salut.

Dețin Kodiaq 2.0 diesel de 190 cp, automat. Adevărul este ca l-am fost foarte rar pe ECO dar din ce știu eu pe ECO motorul funcționează în ciclu Atkinson și de asta reduce puterea și evident și consumul. Mai mult decât atât din ce am observat atunci când lași masina sa "curgă", decuplează treapta de viteza similar cu scosul dim viteza la mașinile manuale.

Personal între normal și sport nu am văzut diferențe notabile de consum. Am folosit-o o luna întreaga pe sport și nu cred sa fi fost mai mult de 15-20 de litri diferența (fac în jur de 2000 de km pe luna...poate ușor peste).

Ce pot sa mai spun însă, este ca am impresia ca alimentata cu motorina premium masina consuma mai puțin. Am făcut cu un plin cel puțin 50 de km în plus decât cu motorina normala. Și diferența nu cred ca e de la șofat fiindcă nu am iertat-o deloc.

Mai studiez fenomenul.

Mulți km cu putini litri va doresc.

Modificat de Adidc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!