Jump to content

Diferente moduri de condus ECO/NORMAL/SPORT


Ciprian Petrescu
 Share

Postare recomandată

Ciprian Petrescu

Eu consider relevant doar consumul pe termen lung si pe minim 5000 km. Restul sunt influentabile de multi factori si nu sunt de luat in considerare.

 

Vreau sa va intreb insa un aspect care poate avea o influenta semnificativa asupra acestor consumuri: ce diferente procentuale ati sesizat intre cele 3 stiluri presetate de mers, ECO, NORMAL si SPORT ?

 

Pe sport de ex masina este mai rapida si are un consum cu 30% mai mare decat pe normal ?

Pe eco de ex masina este mai lenta si are un consum cu 30% mai mic decat pe normal ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciprian Petrescu

Deoarece nimeni nu a avut curajul sa vina cu lamuriri, va spun eu cum sta treaba. Pe eco si normal motorul din semnatura are cam 120 CP si 200 Nm, lucru care ingreuneaza destul de rau deplasarea la cele 1700 de kg cu sofer cu tot.

 

Cu propulsie sport insa, are puterea si cuplul nominal iar acest lucru se simte mai ales dupa a 3-a la turatii intre 2000-3000 rpm.

Trage cat de cat decent cu soferul, nu am testat cu pasageri si incarcatura sa vad diferenta. Parca ar fi un mic dezavantaj cu AC pornit, lucru care nu se simte absolut deloc la un 1,6 TDI. Spun mic din cauza ca nu e comparabil cu un aspirat unde AC-ul haleste tot cuplul benzinarului si asa mic.

 

De consum este in primii 100 de km pe la 9,5 cu oras si centura jumi-juma. Acceptabil pot spune dar se putea si mai bine, in conditiile in care nu am dat gas la blana ci am mers pana pe la 3500 rpm maxim. Eu unul vad utilizarea numai pe propulsie sport adica la puterea nominala, caci nu am 500 CP/1000 Nm sub capota ca sa-i limitez la 400 CP/800 Nm.

 

Puterea de 150 CP cu 250 Nm este la limita de jos pentru un SUV decent, ca sa o duci si mai jos nu faci decat sa consumi mai mult din cauza ca vei trage de motor in ture mai inalte pentru a compensa. Si se chinuie rau intre 2-3000 rpm pe ECO/NORMAL.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea are sens ce zici, daca apesi aceleratia la fund masina trebuie sa livreze ce are mai bun in orice mod. De asemenea, la mai toate masinile, tot cand apesi aceleratia la fund, compresorul de AC se decupleaza automat, din aceleasi considerente. 

 

Modurile astea de condus mapeaza aceleratia diferit, cam asta e tot ce fac. Adica la o anumita cursa a pedai (diferita de max) ECU interpreteaza valori diferite in fuctie de modul in care esti. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot 150 de cai are masina si in ECO si in NORMAL si in SPORT... doar ca ii simti tu putin diferit :D 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ce turatie schimba vitezele in modurile ECO , NORMAL si SPORT ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot 150 de cp are masina si cand e scoasa din viteza si o ambalezi, si clar da tot ce e mai bun din motor, norocul nostru este ca setarile modurilor respective se refera si la setarile cutiei de viteze , si chiar la sezorul pedalei de acceleratie. Sau o fi placebo 🙂?

Modificat de razvancc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciprian Petrescu
în urmă cu 15 ore, adrian001 a scris:

Nu prea are sens ce zici, daca apesi aceleratia la fund masina trebuie sa livreze ce are mai bun in orice mod. De asemenea, la mai toate masinile, tot cand apesi aceleratia la fund, compresorul de AC se decupleaza automat, din aceleasi considerente. 

 

Modurile astea de condus mapeaza aceleratia diferit, cam asta e tot ce fac. Adica la o anumita cursa a pedai (diferita de max) ECU interpreteaza valori diferite in fuctie de modul in care esti. 

 

în urmă cu 15 ore, acidone77 a scris:

Tot 150 de cai are masina si in ECO si in NORMAL si in SPORT... doar ca ii simti tu putin diferit :D 

 

în urmă cu 14 ore, tavitara a scris:

La ce turatie schimba vitezele in modurile ECO , NORMAL si SPORT ?

 

în urmă cu 13 ore, razvancc a scris:

Tot 150 de cp are masina si cand e scoasa din viteza si o ambalezi, si clar da tot ce e mai bun din motor, norocul nostru este ca setarile modurilor respective se refera si la setarile cutiei de viteze , si chiar la sezorul pedalei de acceleratie. Sau o fi placebo 🙂?

 

Va raspund la toti odata caci niciunul dintre voi nu are Kodiaq FL 1,5 cutie manuala din ce observ la semnaturi.

 

Deci modurile astea ECO, NORMAL si SPORT au anumite setari in meniu. Nu stiu daca vreunul dintre voi are meniul acesta in bord, dar va spun ca diferentele spuse de mine se refera strict la propulsie. In modul INDIVIDUAL exista setari pentru propulsie de la eco la sport. Acolo am facut testele de rigoare si nu aruncati aici impresii si presupuneri caci nu isi au rostul deoarece eu va spun din experienta si nu aveti cum sa ma contraziceti cu niste presupuneri.

 

Doi la mana am confirmarea de la dealer ca se schimba radical hartile de mapare ale motorului intre aceste moduri de propulsie presetate, dar care pot fi schimbate de utilizator. Este ceva nou si de acum incolo invatati.

 

Trei la mana e cutie manuala si acolo simti cel mai bine cum trage motorul. Cred ca am raspuns clar pentru toti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

15 minute în urmă, Ciprian Petrescu a scris:

Trei la mana e cutie manuala si acolo simti cel mai bine cum trage motorul. Cred ca am raspuns clar pentru toti.

 

 @Ciprian Petrescu si cand ma gandeam sa scriu si eu ca nu ar trebui sa fie diferente, ne-ai dat sah :)) : ai cutie MANUALA :P 

                  Sincer, imi pare rau ca nu esti foarte multumit de motor pentru ca ai facut o investitie maricica la o asa masina. 

                 

                  Off-topic : si TCE-ul meu de munca si tavaleala are buton ECO si cand il apesi, zici ca ti-ai atasat remorca. Probabil in ECU se plafoneaza anumiti parametrii (presiune turbo, injectie )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:lol: multumim pentru lamuriri. Chiar ma gandeam cum de am doar 200cp din cei 300cp cand pun pe ECO. Cred ca o sa ma duc sa-i dau in judecata pe astia de la VAG ca manaresc cifrele de putere. Trebuia sa scrie exact cati cai care masina in fiecare mod de condus. Ce oameni...

Stai linistit ca nu doar tu ai DMS pe Skoda, mai sunt si altii din toata gama VAG, unii au chiar DCC, care mai umbla si pe la suspensie, dar ce stim noi... mai avem de invatat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

34 minutes ago, Ciprian Petrescu said:

Este ceva nou si de acum incolo invatati.

Trei la mana e cutie manuala si acolo simti cel mai bine cum trage motorul. Cred ca am raspuns clar pentru toti.

 

Da este foarte clar. Multumim. Eu nu am cutie manuala si nu am cum sa simt asa bine ca tine.

 

on-topic: cam orice masina de generatie noua raspunde la fel in kickdown indiferent de mod. caii sunt toti acolo stai linistit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Driving mode selection la masini normale (fara cutie automata si  cu amortizoare normale) schimba doar raspunsul la apasarea pedalei de acceleratie , in mare parte ,80-90% ! 

Ca exemplu 5% in sport = 10% in normal =20% in ECO . Dat fiind ca este alterat acest raspuns, masina va reactiona diferit.

 

ECO vs SPORT inseamna cam 2-3L/100km diferenta.

Nicio masina din gama consumer nu va schimba puterea /cuplul in functie de cum apesi tu pe buton. Asta inseamna personalizari suplimentare, memorie suplimentara, putere de procesare suplimentara. Nu este viabil din punct de vedere al proiectarii si productiei.

Hai sa nu incepem cu teoria conspiratiei sau alte chestii. Daca vrei sa afli cum functioneaza exact, du-te la un dealer si cere-i sa-ti arate SSP-ul pentru asa ceva. Il au si il pot arata daca vor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@gabip pentru DKZA (SSP645) cica ar exista 2 curbe de cuplu - 250Nm in Efficiency si 320Nm in drive. Cum Puterea = Cuplu x Turatie, Pmax nu mai e la 4200-6000 ci la 5500-6000. Cel putin asa e la Haudi, ca la mine tot 396Nm are la KD (cat timp Puterea nu ajungela 142kW, cat e limitat, cuplu urca pana la 396Nm). In rest, in afara de coasting si acceleratia mai moale (aka profil diferit cum au scris si altii mai sus) n-am vazut nimic.   

Modificat de zidanne
mancai un "la". sau doi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

28 minute în urmă, gabip a scris:

Ca exemplu 5% in sport = 10% in normal =20% in ECO . Dat fiind ca este alterat acest raspuns, masina va reactiona diferit.

 

              Numai lucrul asta schimba total feeling-ul si iti lasa impresia ca masina e mult mai lenesa, pentru ca accelereaza greoi. 

 

              Tu ca sofer simti cum trage masina, chiar daca toti caii sunt acolo. 

 

36 minute în urmă, krygod_ro a scris:

orice masina de generatie noua raspunde la fel in kickdown indiferent de mod.

             

               Nu stiu cati utilizatori conduc in kick down, pe ECO, zi de zi.   

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In acel SSP sunt coduri si platforme diferite . 

Acolo e vorba de Audi A4 (B9,8W) si de coduri de motor : CYRB, CVKB. Audi, MLB in general, este altceva cand vine vorba de setari. 

Poate au implementat si la Skoda asa ceva dar pana nu vad o documentatie oficiala ... 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@gabip ai dreptate, aceste motoare au puse mai intai pe Audi (incepand cu 2017) si apoi o data cu WLTP in tot grupul. Daca informatiile mele sunt corecte, in grup cele fara MPI sunt CZPA, CZPB, CZPC si cele cu injectie duala sunt DKZA, DKZC, DKZB. Constructiv exista niste mici diferente intre un motor montat transversal (MQB)  si unul montat lungitudinal (MLB) - la 1.8 TSI EA888 rev3, pe MLB disparea joja de ulei si crestea putin cuplul (SSP 606 parca). 

Am cautat documentatie, nimeni nu stie nimic, nimeni nu are nimic. Presupun ca si tine ca functia aia e rezervata doar pentru modelele Audi. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciprian Petrescu
On 04.11.2021 at 9:58, Adria_n a scris:

 

 @Ciprian Petrescu si cand ma gandeam sa scriu si eu ca nu ar trebui sa fie diferente, ne-ai dat sah :)) : ai cutie MANUALA :P 

                  Sincer, imi pare rau ca nu esti foarte multumit de motor pentru ca ai facut o investitie maricica la o asa masina. 

                 

                  Off-topic : si TCE-ul meu de munca si tavaleala are buton ECO si cand il apesi, zici ca ti-ai atasat remorca. Probabil in ECU se plafoneaza anumiti parametrii (presiune turbo, injectie )

Dar de unde ai scos tu falsa deductie ca eu n-as fi multumim de motor ?

 

Motorul trage bine cand e pe maxim de putere, mai ales daca ai cutie manuala si ii dai ture cat vrei. Cand esti cu hycomat normal ca face cutia ce vrea cu tine si te pacaleste.

 

In rest spor la povesti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 03.11.2021 at 16:54, Ciprian Petrescu a scris:

Pe eco si normal motorul din semnatura are cam 120 CP si 200 Nm, lucru care ingreuneaza destul de rau deplasarea la cele 1700 de kg cu sofer cu tot.

 

On 03.11.2021 at 16:54, Ciprian Petrescu a scris:

Puterea de 150 CP cu 250 Nm este la limita de jos pentru un SUV decent

 

    De aici am dedus, scuzele mele 😐

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 04.11.2021 at 9:37, Ciprian Petrescu a scris:

Va raspund la toti odata caci niciunul dintre voi nu are Kodiaq FL 1,5 cutie manuala din ce observ la semnaturi.

 

Deci modurile astea ECO, NORMAL si SPORT au anumite setari in meniu. Nu stiu daca vreunul dintre voi are meniul acesta in bord, dar va spun ca diferentele spuse de mine se refera strict la propulsie. In modul INDIVIDUAL exista setari pentru propulsie de la eco la sport. Acolo am facut testele de rigoare si nu aruncati aici impresii si presupuneri caci nu isi au rostul deoarece eu va spun din experienta si nu aveti cum sa ma contraziceti cu niste presupuneri.

 

Doi la mana am confirmarea de la dealer ca se schimba radical hartile de mapare ale motorului intre aceste moduri de propulsie presetate, dar care pot fi schimbate de utilizator. Este ceva nou si de acum incolo invatati.

 

Trei la mana e cutie manuala si acolo simti cel mai bine cum trage motorul. Cred ca am raspuns clar pentru toti.

Diferentele intre moduri nu sunt de cai putere, ci de raspunsul acceleratiei. Ai mai mult lag cand accelerezi pe ECO fata de SPORT ca sa iti scada consumul, dar tu tot cu 150 de cai ramai. Odata ce presiunea in turbina a crescut masina trage la turatii mari la fel in toate modurile de condus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parea ta nu conteza daca nu ai Kodiaq FL FWD cu manuala :)). Aparent mai sunt oameni care iau de bun augur orice indruga aia de la dealer care de cele mai multe ori, contrar asteparilor, sunt oamenii care stiu cel mai putin despre masinile pe care le vand. 

 

Si nu in ultimul rand, s-a inventat de mult si modul manual la automate ... Nu iti trebuie neaparat manuala ca sa schimbi manual :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 minute în urmă, adrian001 a scris:

Si nu in ultimul rand, s-a inventat de mult si modul manual la automate ... Nu iti trebuie neaparat manuala ca sa schimbi manual :Driver:

Daca ai 2 pedale e automata :)).  Modul manual care schimba automat la cererea soferului, deci nu e manual cum are FL😂.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@offtopic bai baietii stiti citatul ala din Creanga "unu arunca o piatra in apa si 10 destepti n-o pot scoate?". Cam asta incercati voi aici.

 

@ontopic driving mode selection aveai si pe golf5/6 - octavia 2. Chiar si fara buton. Dar trebuia VCDS :))) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciprian Petrescu

Fara constatarea asta eram pierduti......:)))

 

De cand nu am mai folosit interfata aia de VCDS, nici nu stiu unde e portul OBD la FL.

 

Ca tot am ajuns la poiana lui Iocan mah baieti. Vad ca va plac povestile.

 

Iar acum ontopic crysti03 

Ai mai mult lag cand accelerezi pe ECO fata de SPORT ca sa iti scada consumul, dar tu tot cu 150 de cai ramai. 

 

Total gresit. Nu e vorba de lag ci de cuplu...lipsa. Asta o vezi la reprize intre 2-3000 rpm si o vezi mai ales pe consum instant, ca tot vorbim de consumuri, right ?

In loc sa ajungi de la 2-3000 rpm in aceasi treapta de viteza pe acelasi drum si in aceleasi conditii meteo, in 3 secunde pe sport, ajungi in 5 secunde pe normal. 

 

Vezi asta la reprizele de depasire unde esti in a 4-a pe la 75 km/h cu vreo 1800 de ture de ex si vrei sa depasesti un camion. Fa proba pe eco si apoi pe sport ca sa vezi daca e vorba de "lag" sau e vorba de ce spun eu.

 

Este cu totul alt sound al motorului pe ECO/NORMAL vs SPORT. In mod eco/normal ai o limitare de cuplu care e ca si cand bagi AC-ul la un aspirat. 

Sunetul este dat in special de turbina care este cu geometrie variabila si asta in functie de oxigen, combustibil si noxe. Iti explica baietii cu hycomat de pe aici cum sta treaba. Vad ca sunt multi "cunoscatori" deci eu ma retrag si ii las pe altii.

 

Bafta la discutii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

17 minutes ago, Ciprian Petrescu said:

Vezi asta la reprizele de depasire unde esti in a 4-a pe la 75 km/h cu vreo 1800 de ture de ex si vrei sa depasesti un camion. Fa proba pe eco si apoi pe sport ca sa vezi daca e vorba de "lag" sau e vorba de ce spun eu.


:lol: daca tu vrei sa depasesti in a 4-a de la 1800 ture, nici nu ma mira ca ai impresia ca nu-ti trage masina...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca acel exemplu de depasire la 1800rpm era pentru a-si sustine argumentatia anterioara, nu inseamna ca depaseste la 1800rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In a 4-a la 1800 de ture nu depasesc pentru ca tin la viata si la masina😄. Dar daca zici tu te cred pe cuvant. Fiecare sa creada ce vrea si sa se bucure de masina lui. 

Dar atat timp cat aceste moduri de condus se pot activa ulterior dupa instalarea butonului, nu e vorba de puteri diferite ale motourlui in diferitele moduri de condus, ci doar de cum interpreteaza ECU acceleratia. Totusi vorbim de o Skoda nu de masini sport.

Modificat de crysti03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!