Jump to content

Schimb ulei DSG


alex1500ro
 Share

Postare recomandată

Detin un Passat B8 150 PS 2.0 diesel. La revizia de 120000 de km am luat decizia sa schimb singur uleiul la cutia DSG.

Am efectuat urmatorii pasi

1. desfacut buson exterior si surubul de nivel , lasat sa curga uleiul

2. schimbat filtrul si strans capacul cu 20nM 

3. montat surubul de nivel si strans cu 3nm

4. umplut cutia cu 5.5 L de ulei

5. strangulat furtunul de umplere ca sa nu curge inapoi uleiul

6. pornit masina si trecut in fiecare pozitie cate 3-4 secunde

7. revenit in P

8. am citit cu obd eleven pana cand a ajuns temp la uleiul in cutie la 37 de grade

9. am desfacut furtunul sa curga surplusul. 
10. cand mai veneau picaturi am strans surubul nou cu garnitura noua cu 45nm

 

Ma asteptam sa curga maxim 500 de ml surplus de ulei insa am masurat si au fost 1300 de ml.

 

Masina merge perfect , cutia nu face zgomote cand schimba insa nu inteleg de ce a curs asa de mult ulei la final.

 

Ma poate ajuta si pe mine cineva cu un sfat poate am facut ceva gresit, sa merg sa fac un schimb nou sau se poate verifica cumva nivelul de ulei in cutie

 

Multumesc

 

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat a curs initial din cutie ?

Ai facut nivelul cu motorul pornit ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand a ajuns la temp dorita am dat drumul sa curga surplusul fara sa opresc motorul. Masina era dreapta. Intre 4.5 si 5L a curs

 

Sa mai bag inca odata 2L si sa fac nivelul din nou?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc, o sa bag 1L si vedem ce se intampla

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am refacut azi nivelul, pasii au fost urmatorii

1. asteptat pana temp la ulei in cutie a fost 25 de grade. Initial era 50 

2. desfacut surubul de la cutie, au curs  ca 50 de ml

3. adaugat 1L ulei in cutie

4. am pornit masina, schimbat in fiecare treapta cate 5 sec, lasat in P si cand a ajuns uleiul la 37 de grade am desfacut surubul, au curs cel mult 100 de ml

5. surub si garnitura noua, strans cu 45 nm

Acum am cutie cat a curs la schimb, de ce am avut probleme initial, nu stiu insa acum este cum trebuia sa fie.

 

Multumesc pentru sfaturi

 

PS se necesita dupa schimb resetarea cutiei? Am tot citit pe forumuri si unii recomanda dupa fiecare schimb, la reprezentanta cand am facut schimbul nu a fost facuta nici o resetare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum pare ca ai reusit.

 Nu se face adaptare,resetare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e nevoie de nici o resetare/adaptare, astea oricum se fac continuu in timp ce mergi cu masina. E nevoie doar cand se schimba anumite componente de prin cutie ca sa nu pleci cu ea de la service mergand "in doi peri" pana se auto adapteaza ea. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua, o intrebare pe subiect, pe unde ai mai adaugat 1l de ulei? Pe dedesubt, pe la busonul de golire? @alex1500ro

Modificat de Bingoro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totul a fost pe la surubul de jos , insa cel de nivel a ramas in baie. Surubul de nivel se scoate cand se schimba tot uleiul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc! Si uleiul l-ai introdus prin cadere sau cu presiune?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am folosit furtunul din poza, sunt si pompe cu tot felul de adaptoare insa eu am luat ceva simplu.

Se potriveste perfect la sticla originala de ulei de cutie de la VW

2A7151BC-790A-40CC-BAD7-C22C2C04F586.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles, deci prin gravitatie, multumesc mult pentru lamuriri! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...
Radu Marius Florentin

Salutare. În câteva sute de kilometri trebuie să schimb uleiul la cutie. Îmi puteți recomanda ceva? Mașina este un Passat 2016,2l,190cp. Vă mulțumesc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă este automata o data la 60 000 km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Radu Marius Florentin

Am înțeles. Mașina are 177000 km. La mine este primul schimb de ulei la cutie, mă întrebam dacă ar fi recomandat vreun ulei anume? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ulei original VW! Si filtru bineinteles.

Modificat de Bingoro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salutare baieti,

Sunt si eu un nou posesor de un Volkswagen Passat B8 2.0 TDI - 190 CP, fabricatie 11.2019, seria cutie viteze UAX.

As dori sa ma ajutati si pe mine, daca este posibil, cu urmatoarea nelamurire pe care o am. Vreau sa fac schimbul de ulei in cutie, avand 112.500 km si nu stiu ce ulei sa cumpar ( marca, seria, vascozitate habar nu am .. ) si cati litri de ulei trebuie sa cumpar, pentru ca un mecanic mi-a spus sa iau doar 4 litri si pe internet scrie undeva 5,7 litri.. Daca este cineva rabdator si are chef sa isi piarda un pic timpul cu mine, as fii recunoscator :D 

Multumesc frumos, 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recomandarea mea e să mergi la un service care știe ce face. Nu schimba uleiul oriunde și cu orice mecanic, reparația la cutie fiind totuși destul de scumpă în caz de probleme. Un schimb de ulei e undeva la 1000-1500 lei și 60k km nu mai ai stres. Nu cred ca merită riscul sa schimbi la colț de bloc și cu un mecanic care habar nu are ca nu exista dsg cu 4 litri de ulei. Mergi la un service care comanda el uleiul după seria de șasiu , cel mai probabil vei avea nevoie de 6 litri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Cred ca ce ai gresit prima data a fist faptul ca nu ai trecut din nou prin toate treptele dupa ce si-a atins temperatura minima.

 

In caz ca se intreaba cineva daca este nevoie sa schimbi uleiul la DSG-ul cu 7 trepte(eu nu am gasit o informatie clara aici):

https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2012/MC-10156073-9999.pdf

 

TLDR: Nu se schimba pentru ca este nu intra in contact cu elemente straine. Atat uleiul cutiei cat si cel mecatronic sunt lifetime.

 

eu pe B8 din 2018 1.6TDI DCXA am cutie GSG DQ200G2_M H05 1603 si mecatronic J743.

 

 

Modificat de Cosmin R.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!