Jump to content

VW Bora 1.9 TDI ARL 4Motion (Green Bora, Red TDI) WOB


Silviu_WOB

Postare recomandată

  • 2 months later...

Am depășit cu puțin borna de 20k km împreună, mai precis cu aprox. 200km, de la achiziție :icon_bounce: (iulie 2021).

 

Multe lucruri de menționat nu au mai apărut, dar nici nu a dus lipsa de atenție și avem așa:

- activat funcția Range și iluminarea acelor la punerea contactului 🤩

- volanul a fost vopsit acum mai bine de 2 luni, rezultatul fiind unul foarte mulțumitor, vedem în timp cum se menține! 

Am folosit un șmirghel pentru uniformizare (aici trebuia insistat mai mult într-o anumita zona...), degresat bine cu acetonă si aplicat în mai multe straturi o vopsea la spray găsită în dedeman.

1.thumb.jpg.2aa63cb99b9c2a469f038b75aa007965.jpg2.thumb.jpg.9205e16414083c6619ed66124fb575dc.jpg3.thumb.jpg.e3b8257bcd7b96b7737fc81319eae5b1.jpg4.thumb.jpg.ab0ad8c007bace9c910507e7ab4be8da.jpg

 

- apoi ne-am pregătit pentru sezonul rece, dat jos carenajele, curățat, schimbat mare parte din clipsuri și șuruburi, curățat frânele/ butucii și aplicat pastă de cupru!

Aici am făcut marea greșeală și am folosit cel mai ieftin spray găsit, care a atacat vopseaua de la Foliatec aplicată pe etrieri!☹️ Rămâne de văzut la primăvară cum îi readucem la viață!

Montat roțile de iarna(jante Le Castellet 16'' si anvelope Fulda Kristall Control HP2).

La exterior am aplicat un strat de ceara Collinite 476S, un tratament hidrofob pentru geamuri, curățat si hidratat chederele și balamalele. Iar la interior a primit un set de covorașe dedicate din cauciuc.

6.thumb.jpg.2afedf9d1b0163dd5cdfa0edeabb94a7.jpg9.thumb.jpg.b1e9ce254944e37175e78acf0be6a835.jpg10.thumb.jpg.544d7977129d3c49d8bbbaa197951ae2.jpg11.thumb.jpg.45a2700bdb63e099858eec48e9c93b68.jpg

 

- din când în când a mai primit câte un biberon de aditiv LM!

13.thumb.jpg.41d1e1216b336b4c025b55c1fa2996d5.jpg

 

Cum după 2 calde vine și una rece, Green Bora nu se exclude iar deschiderea portbagajului a făcut ceva figuri într-o seara mai friguroasa! Primul intrat la bănuiala fiind cablajul, inspectat, totul pare ok! Am desfăcut capitonajul, am dat cu un spray de contacte, apoi un WD-40 cu silicon și pare a funcționa ok momentan! Vedem ce ne mai rezervă!

 

14.thumb.jpg.e4a113652adfe83bbfbf61e9ddeb8ba5.jpg15.thumb.jpg.71d36995e3f2fd6b9559699c608166ef.jpg

 

 

 

 

 

Modificat de Silviu_WOB
Link către comentariu

Confirm că interiorul ăla arată mult mai bine in realitate!💣 Vârsta si materialele premium de la vremea respectiva, atentia la micile detalii (*chiar daca in definitie e un Golf 4 cu portbagaj), o face sa arate splendid dupa km parcursi! 

Chapeau, mon amie! 😎

Link către comentariu
  • 6 months later...
Nenciu Victor

Poti face o insonorizare la usi si plafon, mai ales la plafon daca tot se va retapita. Sunt pachete dedicate, la car audio gasesti si pe podea ... Va schimba masina.Si daca tot nu iti convine verifica chederele de la usi sa nu fie moi ... Daca-s moi nu mai etanseaza cum trebuie ... 

Eu am facut la usi, ca am schimbat boxele si am spus sa fac, dar nu e complet pus pe tabla de la usa, stratul de antifon, cam jumatate usa si se simte diferenta ... Se mai aude vant, dar si din cauza geamurilor care sunt simple, nu dublu strat ... Dar la 120-140km/h daca vorbesc cu cineva in masina sau la telefon pe speaker ma aud fara sa ridic tonul :)

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

@Nenciu Victor ai presimțit ceva! A fost făcut și refăcut plafonul, inclusiv stâlpii datorită diferențelor de nuanță a materialelor (nou/vechi). Însă departe de un rezultat pe măsura așteptărilor mele... Cel mai probabil voi achiziționa alt plafon/ stâlpi ce vor ajunge la un alt atelier! Încă sunt în dubii dacă să folosesc ,,alcantara,, 🤔

Legat de insonorizare, așa va rămâne!  Decentă la acest capitol având în vedere regimul de exploatare. Îndrăznesc să spun că e mai silențioasă la viteze legale +/- 10 km/h față de o altă mașină din familie (Mazda CX-3, 2.0 benzină)😂

Am profitat de ocazie și am montat antena triplex. 🛰️

13.thumb.jpg.73a4736da9e67e14f8b3805613211688.jpg

 

La începutul primăverii am bifat o scurtă și necesară sesiune de detailing la exterior, și anume: aplicat un strat de sealant Menzerna Power Lock, urmat de 2 straturi de ceara Collinite 476s, un tratament hidrofob al geamurilor și un dressing pe plastice și chedere!

 

9.thumb.jpg.477d53c9fa4b9d25183e8e2716181256.jpg11.thumb.jpg.a64b43fe0e41f42c08dcbab5a2828118.jpg

 

Am bifat și o revizie la motor (10.000 km și 10 luni de la precedenta, cu un consum de ~400ml de ulei), ocazie în care au fost remediate și niște pierderi ușoare de ulei prin înlocuirea garniturii capacului axei cu came, garnitura bușonului de umplere ulei, pâlnia de umplere ulei și al o-ringului de la cablajul injectoarelor.

 

3.thumb.jpg.1cf966ab54a2b6259955adce3955c1d7.jpg5.thumb.jpg.23d32e1cf8f9f9279bc4e54778bbb201.jpg4.thumb.jpg.8615ce2f3de9db057855e09d8f7447e8.jpg

 

Tot în primăvară au fost înlocuite anvelopele de vară cu unele Pirelli P Zero și verificată geometria roților. La scurt timp după operațiune am avut ghinionul de a fisura o jantă, jantă ce a ajuns să fie sudată... așa că am completat lista căutărilor cu încă un reper! Listă ce devine tot mai greu de realizat, (de găsit repere OE intr-o stare decentă).

6.thumb.jpg.8f0f29c8f4231b32b582615811f0ae82.jpg12.thumb.jpg.0a5b4a70c36dbbbef4849a6158e8dd38.jpg

 

Am reușit sa găsesc codul unui reper OE dorit de ceva timp, și anume capacul ce acoperă suportul telefonului, sau ce mai rămâne din el după renunțarea la telefon. Comandat și montat! Acum așteaptă lipirea unui magnet pe interior pentru a susține telefonul de zi cu zi:icon_bounce:

7.thumb.jpg.6fc34087e5bfb21c114e2f22fad48775.jpg

 

Și cel mai de efect ,,upgrade'' , bucșa de la schimbătorul de viteze! ~40lei OE & 10min de muncă, cu totul alt feeling nemaiavând joc în schimbător! 

 10.thumb.jpg.18e36e178cbe99a7b8e772457506d60b.jpg

 

Late edit: Recent am sărbătorit 2 ani și 25.000 km împreună!🎂

 

Modificat de Silviu_WOB
Link către comentariu

Pai si poze cu "nereusita lucrare" cu plafonul?

Bucsa schimbatorului este universala? Se potriveste si pe timoneria de 5 trepte? Are un cod?

Link către comentariu
în urmă cu 2 ore, Silviu_WOB a scris:

înlocuirea garniturii capacului axei cu came

ai gasit garnitura care sa se aseze bine acolo ? Ca eu nu am gasit, toate erau mai subtiri si se asezau extrem de prost pe capac, fapt ce facea sa curga rau de tot la colturi, in spatele motorului. 

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

@Emy D Am folosit Elring (ce am găsit imediat pe stoc)! După 3.200 km e totul uscat și nivelul pe jojă neclintit!

 

Între timp a beneficiat de o ședință la PDR în care au fost remediate mare parte din îndoituri!

1.thumb.jpg.f2ad4932041ef744a7db64d2d2f08d08.jpg2.thumb.jpg.468a668df5f494cb2bb965f8b2eab89b.jpg

 

Bine-cunoscuta problemă din cutia de siguranțe de pe baterie nu m-a ocolit!

3.thumb.jpg.aa4d195cf5b5438df0bac1b3875446a7.jpg4.thumb.jpg.7efa5c52c1afc3582b593f3bde4fe64e.jpg

 

Curățat, înlocuit siguranța și cositorit papucul. Urmează un panou nou!

Înlocuit ventilatorul mic (de climă) cu unul Nissens!

5.thumb.jpg.e2db05b799890aaf88233ddb82a9c8fd.jpg

 

Iar pentru zilele următoare pregătim revizia la Haldex, diferențial spate, diferențial față/ cutie transfer!

 

 

 

 

 

Modificat de Silviu_WOB
Link către comentariu
Nenciu Victor

schimba cablul cu totul! Cel de la sigurante, cel negru ... Se duce sub baterie si se imparte in 2 din ce imi amintesc, unul duce spre alternator si unul spre borna ... Cablu de sudura de 25mmp de la dedeman, papuci de 25mm ( 4 buc ) si s-a rezolvat problema ... Am avut si eu probleme si am pus de 25 mmp dar de 16 mmp am impresia ca incape la fix, la mine a trebuit sa decupez din cutia cu sigurante ca nu incapea papucul :D 

Link către comentariu
  • 4 weeks later...

 

Am bifat înlocuirea uleiurilor în cutia de viteze + cutia de transfer, diferențial spate și Haldex!

Am mers pe ulei Febi pentru cutie și diferențiale, iar pentru Haldex ulei + filtru OE!

Chiar daca uleiul în cutia de viteze avea ~15.000 km și puțin peste 1 an de când fusese înlocuit odată cu schimbul de ambreiaj, o fi placebo sau nu, dar intră mai lin în viteză:Driver:

 

1.thumb.jpg.03cd70c0ae93ccac46753c2138b1ec32.jpg3.thumb.jpg.524b9dc43c39bceefc505769232f6d2f.jpg

 

4.gif.06f3c70807ba97a552e12b43c022d923.gif

 

Termostatul Mahle (înlocuit anul trecut) a încetat să mai deschidă! 

Așa că i-am pregătit înlocuitorul cu toate necesare operațiunii (termostat, flanșă termostat, garnitură și șuruburi), toate OE + Bonus! Termoswitch-ul (HELLA) de pe radiator.

 

5.thumb.jpg.e8428e1aace241718dc33e3eadb8631f.jpg

 

Link către comentariu
  • 8 months later...
Silviu_WOB

Se poate închide acest topic! În luna noiembrie aventura alături de Green Bora a ajuns la final!

Continuăm cu - 44 WOB, acum cu un Audi A8 2010 3.0TDI quattro!

20240427_173513.thumb.jpg.04be3ad14174b5061d7fffd0149853e9.jpg

Link către comentariu

:( Desi ma intristeaza sa vad cum se renunta usor usor la ele, indiferent de starea lor... totusi inteleg. E altceva A8-ul... Alta clasa, alt confort... alta siguranta, etc.. 
Sa invarti sanatos si rotile astuia... :)

 

Link către comentariu
  • loghy a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!