Jump to content

Skoda Superb L&K 2.0 TSI 220CP


ev21

Postare recomandată

Masina e super, pachetul e super, aspectul e super. Am mers cu motorizarea aleasa de tine pe acceasi masina si am gasit.o corect dimensionata pentru masina cu rezerve cu tot. Sa o stapanesti sanatos.

Link către comentariu

O alegere perfecta. La asa ceva sper si eu pe viitor, doar ca nu ma deranjeaza nici 2.0 tdi-ul de 190 cp ( oricum iau un calcul un soft stage 1 la tot ce mista, deci 200+ cp sunt okish ). Tu ai incercat motorizarea asta si nu ti'a placut ? M'am abonat la topic. Sa o stapaniti sanatosi :) casco a ramas pana la urma la 3500 lei pe an ? 

Link către comentariu

Arata beton! :) 

@bgd_b92am mers si cu 2.0 tdi din ultima generatie si pur si simplu nu se compara. La benzina ai 0 vibratii, ai plaja aia lunga de ture (DSG-ul pe TDI il ajuta sa recupereze acest handicap) si pana in 2000rpm nici nu auzi TSI-ul, pe cand la TDI, mereu se aude un zumzet acolo. Acum depinde de la caz la caz daca te deranjeaza sau nu chestiile astea, dar si lipsa DPF-ului eu zic ca e un plus, pe langa altele. Iar consumul e cu 1-2L mai mare in cam toate scenariile.

Link către comentariu

@bgd_b92 CASCO a fost fix 3482.25 RON. Am mers cu TDI doar ca pasager dar eu nu am vrut diesel deloc, indiferent ce masina luam. Si cum spune si @yeeeeman masina e super silentioasa dar cand o bagi in S sta mai sus in turatii si se aude misto 😀 

Modificat de Rave
Link către comentariu

@bgd_b92 daca gasesesti Superb 3 cu 220TSI (EA888 rev3 fara OPF) si DSG7 (DQ381-7F) te-ai aranjat.  Daca nu ma insel, MY2017+

In rest 190TSI (EA888 rev3 B cu OPF) e cam ce trebuie pe masina asta. Deja vorbim de modelul cu facelif. Si daca mergi mult extraurban o sa ai o surpriza legata de consum comparat cu un diesel echivalent. 

 

Masina e misto, am cautat si eu mult timp una prin 2018 dar cand m-am trezit eu, se dadusera toate :))) 

 

@ev21 asteptam detalii ;)) 

Link către comentariu
  • 2 months later...

Google Photos a zis ca faptul ca am completat cu antigel e un highlight recent asa ca am zis sa mai postez pe aici

 

spacer.png

 

Nimic alarmant, dar se cam apropiase de min asa ca am mai turnat niste G12 Evo peste. Am citit mult prea mult pagini despre antigel aici asa ca sunt impacat cu ideea 😀 Nu sunt scurgeri, nu sunt chestii suspecte etc etc asta e, voi mai completa cu antigel cand e cazul.

 

spacer.png

 

De cand am masina (iulie 2021) am facut mai putini km decat faceti unii din voi cu spatele (realitatea acum e de fapt pe la 2600 dar nu am poza), dar asta e viata de work from home stay at home dad. Si noi si masina tot vrem sa plecam dar nu prea se aliniaza lucrurile, mai ales cu situatia actuala.

 

Dar am prins vara asta si un concediu in Creta

spacer.png

(not pictured: inca un troller mic + 2 ghiozdane)

 

Masina si-a petrecut concediul adunand praf in parcare la OTP 😀  cam greu pana in Creta cu bebe de sub 7 luni

 

spacer.png 

 

Dar in concediu am ramas in familie si am inchiriat un veritabil family hauler, mai exact o duba VW Caddy — am fost mai mult de 3 persoane. Si-a facut treaba Caddyul ala de toti cei 100e pentru doua zile 

 

spacer.png

 

 

Imi place foarte mult masina, m-am obisnuit cu ea, cu dimensiunile, cu senzatia de barca cand e in comfort mode — am invatat sa folosesc chestiile care mi se pareau "complicate" in avantajul meu. Cred ca 80% merg in comfort mode (oras, portiuni de autostrada), 10% in normal (pe DNuri unde e ok drumul), 5% pe individual unde totul e pe sport in afara de DCC care e pe normal 😀 si 5% pe Sport cand sunt singur in masina. Am invatat si ca senzorii de parcare se agita prea devreme, mai pornesc si cand sunt la semafor si ma atentioneaza ca am un gard in dreapta sau un Sprinter in stanga 😀, ca atunci cand parchez e bine sa dezactivez auto holdul, ca parcarea automata e un gimmick care functioneaza doar in videouri pe youtube — eu n-am reusit de niciun fel s-o folosesc 😀 la fel am aflat ca si "pedala virtuala" functioneaza foarte bine cand nu te astepti si cand nu incerci cu adevarat: cand esti cu doua sacose de cumparaturi in mana nu merge din prima dar cand esti cu mainile libere si fluturi piciorul pe sub portbagaj se deschide din prima. Am folosit si o umbrela din portiera odata, nu stiu voi restul cum traiti 😀 

 

Inca imi place mult masina, tot citeam despre faza aia cu "looking back at your car after you parked" si se parea asa o chestie de baiat cu ursulet tunat dar chiar mi se intampla si mie destul de des, chiar si in momente mai grele (pentru cine recunoaste parcarea)

 

spacer.png

 

Am mai descoperit si chestii interesante (pentru mine cel putin) care m-au facut sa zic "bai nene, cum s-a gandit Neamtu' la asta" asa cu voce de tata din anii 90 😀 :

  1. am descoperit ca nu se pot ridica stergatoarele, se opresc fizic in capota. Am cautat pe net si am vazut ca trebuie sa faci o incantatie ca sa le pui in service mode. Probabil o chestie banala dar pentru un baiat simplu de la tara mi s-a parut o chestie interesanta 😀 
  2. capota nu se poate deschide daca portiera soferului e inchisa, efectiv nu poti trage de maneta respectiva ca se opreste fizic in portiera. Mi se pare interesant cum au adaugat asa o chestie de siguranta printr-un mod atat de simplu, adica fara senzori sau alte chestii ci efectiv prin design industrial. La japoneza veche puteam deschide capota din mers daca voiam, acum regret ca nu mai am libertatea aia 😀 (not really)
  3. lasand putin la o parte ce-mi place mie asa subiectiv la masina, mi se par foarte utile geamurile fumurii pe spate + perdelutele (cred ca e pachetul "sunset" sau ceva de genul). Am venit de la mare (est -> vest) cu soarele de dimineata in spate si mama + bebe s-au simtit excelent. Setup-ul asta de geamuri si perdelute l-as pune pe orice viitoare masina, there's no way back.

     

O alta chestie old school mi se pare asta

 

spacer.png

 

I will always remember my mobile telephone...

Ah da, odorizantul ala de bemve trebuia sa-mi dea vreo 2cp in plus dar nu-i simt, cred ca trebuie schimbat. Si da, cred ca am auzit toate glumele legat de el, asta e, imi place ca miroase subtil si nu a Bref.

 

Azi am avut treaba prin oras (consum 13% @zidanne, no photo tho va trebui sa ma crezi pe cuvant) si dupa ce am gasit parcare in cartier am vazut soarele ca bate dinspre Militari pe masina si am zis "da, Soare, facem, facem niste poze"

 

spacer.png

spacer.png

 

Frunza aia din portbagaj ajuta mult la drag coefficient, am luat niste stradute destul de agresiv, recomand 100% 😜

 

Dupa ce am vazut poza asta am lasat berea, mi-am pus nadragii, masca etc etc si m-am dus la masina sa vad daca mi-a furat cineva inscriptia L&K

 

spacer.png

 

dar se pare ca de vina sunt doar skillurile mele de fotograf, acum vedeti de ce nu postez des.

 

 

Modificat de ev21
typo
Link către comentariu

@ev21 doar 13? baslfemie!!!! Soare bate dinspre Militari doar la apus ;))

 

PS sa inteleg ca ai deschis vinul ala =))))))

Link către comentariu
  • 6 months later...
Publicat (modificat)

Cum in curand se face fix un an de cand am luat masina mai las un mic update.

 

Vreo 6500km, mai putin decat faceti unii din voi la parcarea laterala 😀 dar asta e. In proportie de peste 95% drumuri prin tara, foarte putin doar prin Bucuresti. Pentru asta am si luat masina si isi face bine treaba din punctul meu de vedere.

 

spacer.png spacer.png

 

Chiar si cu putini km apar battle scars asa ca dupa ce remediez problema voi aplica folie de protectie pe zona din fata 

 

De consum sunt multumit, 11%-13% prin Bucuresti — nu fac naveta si nici nu merg la ore de varf, 7.3% - 8.4% in afara. Nu merg deloc la consum, mai mereu cu masina destul de incarcata si cu AC pornit.

 

Ca tot se apropie perioada vacantelor si a drumurilor mai lungi am decis sa fac si revizia anuala. Filtrele de aer si polen le-am schimbat singur, inspirat de alte postari de pe forum. Chiar si pentru cineva cu doua maini stangi ca mine a fost o chestiune de 20 minute.

 

spacer.png spacer.png

 

Costuri: 127 RON pentru filtrele si doua beri pentru manopera 😀 

 

Apoi am fost la PBN pentru schimb de ulei, 987,71 RON 😀 

spacer.png

 

Lasand la o parte pretul dublu al uleiului si 242 RON "manopera" pentru turnat ulei, am fost foarte dezamagit de intreaga experienta cu ei. Ma puteau avea client pe viata pentru ca sunt aproape si nu ma deranjeaza sa platesc putin mai mult pentru servicii de calitate si garantia lucrarilor dar nu va fi cazul, ma voi orienta spre serviceuri mai mici de acum — sper ca doar pentru mentenanta :cheers:

 

Modificat de ev21
Link către comentariu

"pretul dublu al uleiului" - poate triplu :lol: 

Link către comentariu
safari hunter
20 hours ago, ev21 said:

Apoi am fost la PBN pentru schimb de ulei, 987,71 RON 😀  am fost foarte dezamagit de intreaga experienta cu ei.

 

Eu propun să nu fii așa de categoric. Tot atâta era prețul unei revizii la Superb 1.8 TSi acum 12 ani la defunctul AutoGrup Constanța.

Singura diferență era că aceștia puneau Mobil în loc de Castrol și reutilizau filtre de aer pentru motor OEM recondiționate cu aer comprimat.

Acum daca considerăm devalorizarea Leu / EURO.... din 2010 ...și metehnele eu spun să-i pui în ramă și să le aloci o tastă pentru apelare rapidă 😉

Link către comentariu

@safari hunter tu ai platit revizie @ev21 doar schimb de ulei (cu ulei vrac). Castrol 5W30 la bidon de 1l e 45 de lei. Sau 200 de lei cel de 5 (in motor intra aprox 5.7l). Un filtru de ulei e vreo 50 de lei si ala. Daca cerea si restul de filtre, probabil mai lasa vreo 600 de lei ;)) 

Link către comentariu

Castrol 0w20 este peste 100 de lei / litru la PBN, deci se poate si mai "bine".

Modificat de razvancc
Link către comentariu

La mine la Skoda e 50 lei litrul, ulei Divinol vrac.

Link către comentariu
  • 4 weeks later...

Am facut si o mica escapada estivala pana in Grecia, cu pauza in Sofia. Foarte multumit de cum s-a comportat masina cu 3 adulti + un copil + bagaje full, AC permanent la 22-23 pe auto, mers mult cu ACC dar si cu cateva reprize de depasiri, trage foarte bine si de jos, si de sus, si in Eco si in S 😀 

 

Inainte de drum am facut simularea pentru bagaje 😀 

spacer.png

 

si rezultatul:

spacer.png

(au mai fost puse niste posete si o sacosa peste ce e acolo...)

 

Consum Bucuresti - Sofia si Sofia - Nikiti 

spacer.pngspacer.png

 

Si un drum prin Grecia unde am prins si eu consum de diesel 🚜  (3 pers in masina, un troller mic, mers constant ACC, AC auto 23)

 

spacer.png

 

Am facut o aroganta si am pus niste Shell V-power la 2.38e litru 🤯  diferenta fata de maxxmotion se simte doar la pret.

 

Sunt pe aici niste drumuri mai virajate pe coasta si am iesit putin cu ea singur, in S si M, foarte placuta experienta. Isi pierde rapid senzatia de "barca" si fuge de sub tine ca un pocket rocket. N-am dus-o la cine stie ce extreme ca trebuie sa ma si intorc acasa cu ea dar e placut ca te poti si distra din cand in cand.

 

Niste poze de pe drum, facute si selectate in graba 😀

 

spacer.pngspacer.png

spacer.png

 

 

 

Link către comentariu

Gata si aventura de 2000+ km.

 

Stii cum e, nu poti merge la mare fara sa faci niste coasting 😀 

spacer.png

 

Dupa ce am dat o hartie de 50euro pe 20l de benzina am zis s-o mai las pe liber la vale 🚤 Cat m-am plimbat singur m-am tot jucat cu modurile de condus dar "in productie" la drum lung si cu pasageri cel potrivit mi se pare comfort sau individual (DCC pe comfort si restul pe normal). 

Interesanta experienta in benzinarii, am alimentat de doua ori si in ambele cazuri baiatu' era pregatit cu furtunul de motorina ca nah, vezi barca si faci automat presupuneri 😀 unul a si verificat pe capac ca nu ma credea ca e "benzin".

 

Consum pana in Sofia si a doua zi din Sofia pana la vama, unde am stat vreo 30 min cu motorul pornit si apoi inca vreo 20 min intr-o parcare tot cu motorul pornit pentru alimentat bebe (per total am ajuns cu 7.4 in Bucuresti)

 

bkeNdTm.jpgFpcTRvK.jpg

 

Nu-i rau, iti faci treaba si cu TSI-ul.

 

spacer.png

 

Din poza asta se vede ca porbagajul nu era tocmai gol :lol: dar in mers nu s-a simtit deloc, ba chiar s-a comportat excelent pe drumurile proaste din BG.

Pe langa toate criteriile/pretentiile pe care le am de la o masina, dupa excursia asta pun pe lista si scaune ventilate (cel putin al soferului 😅) si DCC (sau ceva similar)

 

S-au cam adunat ciobiturile pe bara din fata asa ca iau in calcul sa remediez problema + aplicat folie cel putin in zona din fata.

 

Link către comentariu
  • 1 month later...

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!