Jump to content

Zgomot compresor


Alex Pascu
 Share

Postare recomandată

Salutări!

De vara trecută mă lovesc de o "mică" problemă. La a mea Bora 1.9AJM, când pornesc clima și pornește și compresorul, acesta vine însoțit de un huruit destul de urât, sesizabil fără să asculți atent. E deranjant și constant pe toată durata funcționării acestuia. Când compresorul e cuplat am observat că întinzătorul "lucrează" ceva mai mult (cred că e ceva normal) însă atunci când turez motorul se aude și compresorul cum se turează o dată cu motorul, mai accentuat dupa 3k rpm în sus (lucru care nu mai cred ca e normal :)) ).

 

Încă o chestie pe care am mai observat-o e că atunci când cuplează compresorul turația motorului scade destul de mult, până aproape de 750rpm (la alte tdi-uri de generatia asta parca nu coboara asa mult, la unele nici nu se simte).

Probleme cu căldura sau cu aerul rece nu am, bagă si frig vara și cald iarna, deci pierderi sau lipsa de freon nu cred că am. Iar compresorul e folosit cam 80-90% din an, nu doar vara.

 

Pe cine am mai întrebat, mi-a zis să schimb fulia sau rulmentul de la compresor, sau că dacă nu e asta de vină, e posibil ca aceste zgomote să vină de la întinzător și nu de la compresor.

 

Când decuplez compresorul (opresc clima de tot sau las doar ventilația) dispare zgomotul, nu se aude nimic în afară de motor. Deci cred că pot exclude alternatorul din ecuatie.

 

Voi ce părere aveți? N-aș vrea să o las așa până se agravează. 

Mulțumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR
1 hour ago, Alex Pascu said:

Pe cine am mai întrebat, mi-a zis să schimb fulia sau rulmentul de la compresor, sau că dacă nu e asta de vină, e posibil ca aceste zgomote să vină de la întinzător și nu de la compresor.

 

Când decuplez compresorul (opresc clima de tot sau las doar ventilația) dispare zgomotul, nu se aude nimic în afară de motor. Deci cred că pot exclude alternatorul din ecuatie.

Analizand vorbele tale...daca toate zgomotele dispar cand opresti compresorul as merge pe fulia/ambreiaj compresor.

Logica mea spune ca daca opresti compresorul si intinzatorul se comporta normal...ar trebui si el exclus...deocamdata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am și eu o problema asemănătoare dar la mine pare ca se aude din interior.

Am făcut conversie de la ac la clima și mi a apărut acest huruit care înainte nu l aveam.

Am pus ventilatorul de la Ac crezând ca este de la acesta dar zgomotul persista

https://streamable.com/5ea33w

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum o oră, Laurentiu_LWR a scris:

Analizand vorbele tale...daca toate zgomotele dispar cand opresti compresorul as merge pe fulia/ambreiaj compresor.

Logica mea spune ca daca opresti compresorul si intinzatorul se comporta normal...ar trebui si el exclus...deocamdata...

Mulțumesc mult! Mâine am să mă uit mai atent și cred că o sa incerc varianta asta. Schimb și cureaua și întinzătorul dacă tot desfac :))

35 minute în urmă, Stefano a scris:

Am și eu o problema asemănătoare dar la mine pare ca se aude din interior.

Am făcut conversie de la ac la clima și mi a apărut acest huruit care înainte nu l aveam.

Am pus ventilatorul de la Ac crezând ca este de la acesta dar zgomotul persista

https://streamable.com/5ea33w

La mine se aude efectiv ca un troncănit de motor, acompaniat și de un fâsâit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incă ceva...e prima dată când cumpăr personal cureaua de accesorii. În catalogul de piese sunt două variante. Curea pt vehicule fără ac și pt vehicule cu ac. Eu având climatronic trebuie să iau curea pt vehicule fără ac?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vehiculele fara AC nu au deloc compresor iar traseul curelei este mai scurt, deci si cureaua mai scurta. 

Tu trebuie sa iei curea pentru vehicule cu AC, indiferent ca ai AC manual sau climatronic, traseul curelei este la fel. 

Cel mai bine dai cureaua jos si cumperi exact codul care este pe ea, sau cumperi una cu caracteristici similare dar de la alt producator decat cea de pe masina( lungime si latime). 

 

Daca atunci cand cuplezi compresorul, intinzatorul lucreaza vizibil mai mult, e clar ca pe la compresor e buba. Opune mai multa rezistenta compresorul si creste tensiunea din ansamblu.  

 

Deobicei fulia de la alternator NU da un zgomot continuu, ci unul ciclic, la un interval de cateva secunde. 

 

Mai poti testa altfel astfel incat sa izolezi sursa zgomotului: foloseste pe post de stetoscop( cum au doctorii) un furtun ( nici foarte gros, dar nici prea subtire) si plimba-te cu un capat pe la role ( cea de la alternator, de la pompa de servo, de la intinzator, cea de ghidaj, de la compresor)( grija sa nu te accidentezi) si cu celalalt capat in ureche. Ar trebui sa auzi sursa zgomotului mai bine in felul asta( testat de mine si chiar am izolat un zgomot ce venea de la fulia compresorului). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 4 ore, smecs a scris:

Vehiculele fara AC nu au deloc compresor iar traseul curelei este mai scurt, deci si cureaua mai scurta. 

Tu trebuie sa iei curea pentru vehicule cu AC, indiferent ca ai AC manual sau climatronic, traseul curelei este la fel. 

Cel mai bine dai cureaua jos si cumperi exact codul care este pe ea, sau cumperi una cu caracteristici similare dar de la alt producator decat cea de pe masina( lungime si latime). 

 

Daca atunci cand cuplezi compresorul, intinzatorul lucreaza vizibil mai mult, e clar ca pe la compresor e buba. Opune mai multa rezistenta compresorul si creste tensiunea din ansamblu. 

Mersi @smecs! O sa incerc și metoda cu furtunul, cine știe, poate mai descopăr și alte zgomote 😁

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Dar nu e normal sa scada turatia, la mine nu scade absolut deloc. Totusi, un tdi ar trebui sa tina super relax turatia, nici cand pornesc cu ea de pe loc(fara sa o accelerez) nu scade asa mult si ma gandesc ca trebuie o forta mai mare sa misti o masina decat un compresor de clima.

Eventual poti sa verifici ce tensiune vine pe mufa de la compresor si daca e o variatie de tensiune pe baterie cand cupleaza.

Stii ceva despre istoricul ei?

AlBundy are un topic util(cred ca e pinned) cu verificarile sistemului de clima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 1 oră, marius1982.11 a scris:

 

Stii ceva despre istoricul ei?

Masina e la mine de 7 ani. De când o am n-am avut nicio problemă pe climatizare/ventilație. Diagnoza la climatronic fac regulat și n-are nicio eroare. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

NU da quote la postul anterior :).

 

 

 

de asta zic, nu de vcds.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!