Jump to content

TURBOSUFLANTA


shtefu
 Share

Postare recomandată

Salut , 

Am si eu o problema cu masina , Skoda O 1U , 1.9TDI AXR 74Kw . Cam de 3 saptamani la drum lung in special cand sunt in sarcina in treapta 4 la un deal imi da limp mode , pana acum nu am avut nici o eroare cu VCDS , aseara am gasit urmatoarea eroare . Am schimbat si filtrul de motorina acum 1 saptamana , am presupus ca de asta nu mai tragea si intra in limp mode . 

1 Fault Found:
17964 - Charge Pressure Control 
            P1556 - 35-00 - Negative Deviation
Readiness: 0 0 0 0 0 
 

Am facut si 3 log in mers si in unul din ele ( primul din att , am luat limp mode) , ce crede-ti ca ar putea fi ? O sa verific instalatia sa vad daca face vacum , dar orice parere e bienvenita . 

Multumesc.

LOG-01-003-010-011.CSVLOG-01-003-010-011.CSVLOG-01-003-010-011.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai ai inceput bine. vezi vacuum , in special actuatorul vezi daca tine vacuum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut din nou , 

Am o intrebare apropo de intrebarea mea de mai sus , poate sa fie de vine un EGR murdar pentru eroarea postata ? Limp mode - negative deviation ? 

multumesc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Supapa EGR cu membrana sparta da ,doar murdar nu cred.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut , 

Revin cu un update la situatia mea . Am fost la mecanic si am schimbat un furtun de la instalatia de vacum ( avea o "mica" fisura ). Acum totul a revenit la normal . 

O zi buna sa aveti . 

20160725_083908.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Poti detalia care furtun este? Chiar cel de la geometria turbinei sau altul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

era de la actuator,banuiesc, de aia lua limp pe presiune negativa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

 Salut!Am si eu o intrebare, stie cineva cum se afla anul fabricatiei la o turbosuflanta ,eventual de pe tablita aceea cu serii ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am o intrebare:)

Poate lua limp si pe presiune pozitiva?

Daca da care ar fi cauzele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Positive deviation" inseamna ca presiunea masurata este mai mare decat cea pe care urmareste ECU sa o primeasca. Adica vanele turbinei sunt deplasate spre pozitia "boost mare" fata de cat ar fi cazul. 
Cauze: 
- Excess de vacuum inspre membrana actuatorului. (decupleaza furtunul de vacuum si astupa-l apoi vezi daca mai reapare eroarea) 
- Membrana actuatorului ruginita/murdara/gripata intr-o pozitie diferita de cea de repaos 
- Depuneri in mecanismul vanelor iar acestea sunt agatate intr-o pozitie de "boost crescut" 
- Senzorul de presiune defect (compara presiunea indicata cu motorul orpit fata de presiunea atmosferica), deci DA poti lua limp.
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum un an jumate am curatat rurbina la un service si bineinteles  am schimbat si actuatoeul

Am luat unul nou insa ala cand a peins tija aia pe filetul actuatorului a masurat cu o rigla pe cel vechi si mi-a infiletat tija pe cel nou

Se poate sa dea eroarea din cauza asta?ca nu a fost reglat corespunzator?

Limp nu imi ia poate odata la 5 luni sa imi ia limp 

In mai mi-a luat o singura data am oprit motoru  ,l-am pornit si nu a mai luat

Si acum iar la fel acum vreo 2 saptamani si nu a mai luat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eroarea care e?? 

Fa un BS pe grup 011 sa vedem cum este reglata tija.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

17965 charge presure control pozitiv deviation asa scrie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Elimina/verifica tot ce ti am scris, la care pot adauga verificare furtunase/asezarea lor/N75.

Log in mers pe 003/010/011si BS pe 011.

Modificat de romytaxy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sa il rog pe Andrei21 ca e in acelasi oras cu mine sa ma ajute

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca poti ajunge la Andrei e super ok!!

Modificat de romytaxy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am problema cu masina mea Octavia 1 1,9 ALH 2006,(soft mediu TCM din 2009) 157.000.km reali, in urma unei depasiri in varf de panta, a intrat turbina in limp mode.

Nu s-a aprins in bord nimic, masina mergea maxim 120 km/h, si nu mai urca deloc, dupa oprire si repornire, masina si-a revenit.

Am merrs la un service, a fost verificata cu un tester Bosch, si nu a aratat nici o eroare in acest sens. A aratat alte erori legate de ESP, care se aprinde din cand in cand (alta poveste), si erori la inchiderea centralizata,( avand probleme cu broastele de la doua usi) 

Am mers cu mecanicul in masina, fara tester, sa vedem daca mai intra in limp. M-am dus pana la 180km/h, cam 2 minute, neputand mai mult, din cauza de trafic, masina nu a facut nimic, a mers perfect.

Dupa cateva zile, am mers la un alt service, care se ocupa numai de turbine, si au fost verificate furtune de vacum, tot traseul cu o pompa de vacum cu manometru, si a gasit actuatorul de la turbina, defect. Nu mai tragea de tija cum trebuia.. din cauza ca e orientat in sus, se aduna mizerie si se strica...

A fost inlocuit actuatorul cu unul nou, si mi-a aratat diferenta pe pompa de vid, cum trage de tija cel nou fata de cel vechi, din care iesea multa mizerie, cand il scuturai..

La inlocuire a fost masurat filetul de pe cel vechi si a fost pusa o pasta de blocaj pe tija celui nou. A miscat de tija turbinei si a zis ca geometria se misca usor, ca deocamdata nu trebuie curatata.

 Dupa ce a fost inlocuit actuatorul, se simtea foarte clar cum trage motorul la acceleratie, cum intra turbina si se accelera foarte tare, zvacnea de te baga in scaun. De mult timp nu mai simtisem acceleratia asta. Mi-a spus sa incerc asta doar cand am motorul la 90 grade cu a doua si a treia.

Toate bune si frumoase pana la urmatorul limp... care a intrat din mers pe A1 pe la 140km/h, tot fara sa se aprinda nimic in bord. Dupa oprire si repornire masina a mers din nou bine. La intoarcere la o depasire din nou a intrat in limp.

Am mers din nou la meseriasul cu service turbine, cu gandul ca va trebui curatata turbina. A zis ca pana la curatare trebuie sa elimine toate cauzele care mai pot exista.

A verificat cu un tester in mers si i-a dat presiune mare in turbina,(2,5) in treapta a doua si a trei-a , si nici o eroare nici in bord nici pe tester. A fost cu ea intr-un service cu care colaboreaza, si a probat-o cu alt tester ( am inteles ca de Vw.), si aceiasi problema, presiune mare in turbo si nici o eroare.

Au ajuns la concluzia ca trebuie verificat softul TCM, pentru ca testerul de Volkswagen, nu arata seria masinii la conectare, in loc de serie arata XXX...

Ce parere aveti despre aceste lucruri?

Dupa ce in 2009 am resoftat masina, am fost de multe ori la doua reprezentante Skoda, cu diverse probleme, revizii, inclusiv a fost schimbata distributia si a fost pusa pe tester si pentru ESP si altadata pentru modul confort inchidere, si nu mi-a zis nimeni nimic de soft..

Am uitat sa mentionez, ca in ultima vreme, cu 2 luni in urma am curatat EGR, si am adaugat Metabond Megasel Plus, in rezervor, conform instructajului, acum o saptamana fiind la ultima doza in rezervor...

Nu e prima data cand am pus Metabond Megasel in rezervor.

 

Modificat de laur71
adaugare
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am aceeasi masina cu tine si am si soft TCM stage 1 si 110k reali,probleme cu actuatorul am avut si eu si l-am curatat inainte de a da vreo eroare,la mine se comecteaza si -i da seriile pe vag com , eu am un KKL... Nu cred sa fie softul TCM ,incearca alta interfata!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in principiu  lipsa inregistrare de eroare, este o problema de soft.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

furtunul ce duce la actuator, a fost un pic scurtat, cand mi-a fost inlocuit actuatorul de la turbo, si acum este cam intins, face la stutul de pe actuator un unghi de 90 de grade.

Ar fi posibil sa se stranguleze acolo in timp, daca se incalzeste?

Masina, a fost verificata si azi pe un tester, cu un laptop, in mers, de catre cineva. In continuare  are presiune mare in turbo, si a zis ca are vacuum la greu.

Trage de rupe, insa nu am dus-o mai mult de 130km/h si mai mult de 3000 rpm.

Am primit sfaturi sa merg maxim 110km//h si sa nu-i mai dau talpa..

Mi-a zis sa ferific acel furtun care duce in actuator, si o supapa de pe traseu, care arata ca o pluta de undita, cu o intrare si o iesire, arata alb cu negru, si cred ca e dupa N75, la cativa centimetri, intra un furtun in ea si iese in capatul celalalt, are cam 5cm cu tot cu stuturile in care se cupleaza furtunul.

Cum trebuie verificata acea supapa?

Cand mi-a fost inlocuit actuatorul, meseriasul a zis ca geometria se misca usor.

Ce cauze ar mai fi de are presiune mare in turbo?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- supapa negru cu alb este o supapa unisens. trebuie sa permita vacuum numai dintr-o parte in alta. Verifici tragand cu gura . 

- presiune prea mare in turbo - geometrie reglata incorect. Mai ales daca s-a facut prin masurarea filetului de la actuatorul vechi. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Singura interventie dupa primul limp, a fost inlocuire actuatorului. Asta a gasit, dupa ce a verificat meseriasul.

A tot miscat de cateva ori piulita aia de pe tija, dupa ce a pus-o pe pozitie, de mai multe ori, a comparat-o cu cea veche, si apoi a pus o pasta de blocaj la final, inainte de a o monta definitiv.

Limpul a doua oara, a aparut dupa aproximativ o ora de mers si pe la140, pe al treilea, recunosc ca am mai menajat un pic si a aparut tot cam la o ora de mers, am fortat la o depasire a unui tir.

Cand se accelereaza, tija trage de geometrie, sa inchida vanele? Micsorand orificiile, creste viteza jeturilor de aer, si invarte astfel mai tare turbina?

si ar trebui sa elibereze presiunea, prin slabirea tijei, adica elibereaza vacumul prin ceva, dupa ce nu se mai accelereaza si se merge constant?

Sa inteleg ca la mine nu se mai deschid vanele la timp si ramane presiune mare.

Nu stiu ce se poate intampla, daca mai merg cu ea asa mult timp, pana gasesc rezolvarea. Incerc sa nu mai fac accelerari bruste, si sa nu o duc mai mult de 3000rpm.

Am studiat, forumul, sa inteleg principiul de functionare al acestui sistem, inca nu mi-e clar.

Reglajul corect cum se face mai bine? Cu turbina data jos, sau pe masina?

Multumesc mult!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

reglajul corect se face pe stand specializat, cu turbina curata, fara uzura in ax, actuator bun, etc... 

Reglaj bun se face pe masina, cu VCDS si Basic Settings

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Supapa aia alb cu negru, care se leaga din partea de sus de oa N75, am gasit-o infundata, trecea aer foarte putin prin ea.

Dupa ce am bagat WD40 prin ea la greu si spirt, pe ambele sensuri, am folosit o seringa si niste furtunase, ca in poza..

efectul a fost ca a iesit foarte multa mizerie din ea, acum trece debit de aer mult mai mare ca inainte, dar daca sufli mai tare trece si invers. 

Nu stiu inca cum influenteaza acest lucru in functionare..

Stutul de jos de la N75, a fost rupt, la verificarea initiala, cand a fost inlocuit actuatorul. Am trecut prin el un tub de la un pulverizator cu detergent de spalat geamuri si l-am lipit cu un adeziv, inclusiv de N75. Lipitura fata de N75 nu a tinut.

Dar nu cred ca pierde vacuum pe acolo, pentru ca de la pornire trage actuatorul si ramane tras la relanti.

Am verificat si de la pornire, N75, face vacuum permanent, si tine actuatorul, tras permanent. Am verificat si inclusiv cu gura, daca trag prin furtun aer din actuator si tin cu limba, tine perfect tija trasa, pana ii dau drumul, si se misca foarte usor inapoi.

O sa incerc sa lipesc acel stut cu ceva mai bun.

Nu stiu de ce nu se incarca pozele. Voi incerca mai tarziu..

Ce parere aveti, credeti ca pot influenta aceste lucruri, presiunea mare in turbo, pana va veni meseriasul sa regleze din nou tija de la actuator?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!