Jump to content

T4- AC retrofit


davidut5
 Share

Postare recomandată

Deschid acest topic sa ajut si sa primesc ajutor in a monta aer conditionat pe vw t4. Masina este vw t4 1996 2.5tdi ACV 102cp bot lung, cu aeroterma si in spate.

Am cumparat toate piesele fara compresor cu suport si o conducta cost 1500lei.

Am luat instalatii electrice sa ma ia capul, sunt foarte incalcite, sper sa le dau de cap. Aeroterma spate+instalatie electrica este de la o masina cu climatronic bot scurt, aeroterma fata+instalatie electrica este de la o masina cu ac doar pe fata cu bot lung, trebuie sa le imbin cumva sa mearga bine. Am luat si modul ventilatoare de la masina cu climatronic.

Omul avea 50 masini t4 si doar cateva cu ac, conducte lipsa, taiate, doar o masina le-a avut bune, vorba vine bune ca sunt foarte oxidate. Nu exista masini cu ac manual cu 2 vaporizatoare? La el am vazut ca erau cu climatronic cele cu ac si pe spate. Inca o chestie ac manual pe fata are termostat cu bulb, pe spate la aeroterma pentru climatronic are senzor cu doua fire, oare trebuie sa pun termostat cu bulb sau las fara termostat, este doar sa nu inghete vaporizatorul cred.
La demontarea conductelor vechi spre spate am vazut ca e problema cu trecerea peste bara de torsiune/suspensie eventual rezervorul, masina nu avea motor. La instalare sper sa nu fie nevoie sa demontez bara.

Cand fac rost si de compresor sa ma apuc de treaba.

Referitor la schema, pentru acv 1996 autodata nu are schema ac, si nici elsawin, daca are cineva rog sa o posteze, mersi.

Modificat de davidut5
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru vaporizator spate as pune un buton ca sa inchid valva, nu are rost sa mearga cat timp este folosit in fata ci numai cand e nevoie. Voi renunta la senzorul de temperatura sau termostat contra inghetului. Pe jetta nu am pus nici un termostat si nu a inghetat nimic.
Intreb si-n stanga si-n dreapta de compresor conducte, nimeni nu are, nu stie daca e bun etc. unii cer 800lei pe compresor si o teava altii vor 700e pe toata instalatia de ac.

Am avut alocat 2000lei, voi depasi fara indoiala, sper sa nu sar de 2500, fara montaj.

20210624_203628.jpg

20210624_203704.jpg

20210624_203734.jpg

20210624_211238.jpg

20210624_211355.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Azi am montat aeroterma spate, conductele din spate, condensatorul si filtrul uscator. Valva de ac am legat-o la firul de recirculare care nu mai e folosit la ac, si am folosit instalatia veche impreuna cu rezistenta de trepte, cand umblu la bord firul de recirculare spate o sa-l leg la butonul de ac. Probleme-trebuie astupata admisia din spatele geamului, aeroterma cu ac trage aer numai din interior. Condensatorul nu se potriveste cu radiatorul de racire decat partea de sus cu suruburi, partea de jos necesita modificare.

Trebuie sa demontez rezervorul si bara de torsiune dreapta ca sa montez restul de conducte, o conducta spre uscator trebuie modificata in capat/sudata.

Panoul de comenzi ce l-am cumparat nu cred ca e bun, pentru spate are buton cald/rece si buton trepte viteza, al masinii are doua butoane de trepte pentru doua aeroterme: cea de la treapta si cea din spate.

Suportul compresorului este de lt, a trebuit modificat putin, daca am probleme cu el am primit si unul original, am pus pe ea acum compresor de golf 3 si asta va ramane, sper sa mearga bine si cu spatele.

A fost nevoie sa demontez jaluzelele de la ventilatoare, ambele ventilatoare au rulmenti stricati, siguranta fiind arsa nu au mers de mult.

20210705_150815.jpg

20210705_150821.jpg

20210707_132917.jpg

20210707_132928.jpg

20210707_141853.jpg

20210707_141904.jpg

20210707_193023.jpg

20210707_193036.jpg

20210707_193047.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am montat restul de conducte spre fata, a fost nevoie de demontare rezervor, bara torsiune si esapament plus scuturile termice. Cei de la dezmembrari le-au indoit foarte tare si nu prea veneau deloc.

Probleme: compresoul de g3 are gaurile pentru conducte mai mici 12 si 15mm iar t4 are 15 si 16mm. Am demontat chiulasa compresorului si am gaurit la o masina de banc, acum merg perfect conductele.

Am probat suportul original 2.5tdi ACV cu compresorul de golf 3 si nu vine bine, nu se aliniaza cureaua asa ca a ramas cel de lt de ac universal sau frigorific cred ca e.

Am rezolvat si prinderea radiatorului, am incercat sa sudez cu TIG o conducta ce trebuie modificata dar nu am reusit, mai era o sudura veche si cand se topea era foarte murdar metalul, o sa merg la cineva cu autogen.😃

20210708_135710.jpg

20210708_135734.jpg

20210708_135739.jpg

20210708_135744.jpg

20210708_135754.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Final cu succes!!
A urmat aeroterma din fata, am luat de la alta masina panoul de tabla unde ies conductele vaporizatorului deoarece este o forma mai ciudata. Dupa ce am taiat o gaura, am prins panoul pentru ac cu silicon si suruburi autoforante.

A urmat partea electrica, comanda ventilatoarelor a fost usoara, doar 2 fire am tras la releul ventilatoarelor pentru cele doua trepte de viteza. Apoi la interior, dupa ce am montat releul poz1 nr 140 si mufa verde N panoul de clima se potrivea perfect dar nu avea comenzi pentru cele 2 aeroterme din spate asa ca pana la urma am renuntat la el si am ramas la panoul masinii cu un buton de ac legat separat. Cand totul functiona am inceput sa tai ce nu era folositor din instalatia montata(cateva relee, multe fire de masa si lumini de bord). Comanda cu buton ac nu se potrivea nici in bord, in locul celei vechi.

Problema-cablurile clapetelor difera la capat, si ca sa mearga pe panoul de clima al masinii a trebuit sa fac o bucla la capat si am taiat 1cm din camasa de plastic. Si asa cu toate ca functioneaza, comenzile sunt inversate, adica distributia aerului nu respecta pictogramele de la buton. Cablul cald/rece inainte mergea la motor la un robinet, acum controleaza clapeta din aeroterma.

Odata electrica functionala si bordul montat, am spalat toate tevile si radiatoarele cu spray de frane si aer comprimat. Am pus garnituri noi si am cuplat toate furtunele, am bagat presiune de aer si am probat cu apa si sapun. Nu am vazut sa sufle, apoi am montat filtrul uscator nou si am incarcat instalatia cu agent frigorific 1200gr. In autodata scria de 2 versiuni 1100 una si 1400gr alta, eu am mers mai pe mijloc si gata.

Pe statia de incarcare presiuni bune, cand era doar in fata pornit pe joasa 2bari, cand am cuplat si pe spate cu ventilatoarele pe treapta 3 a urcat la 3bari si cam 20-25pe inalta. Cand nu a fost foarte cald afara, cu aerotermele pe tr1 a curs condens si pe spate.

Problema-valva pe ac spate am legat-o la mufa de comanda recirculare, deci cand este actionata recircularea pe fata se opreste ac in spate. Aceasta problema poate fi remediata ulterior daca sunt reclamatii.😃 In rest este alimentata imediat ce se porneste aeroterma spate.

Problema-tubulatura de dirijare aer sub bord nu se potriveste de la model fara ac, a trebuit sa merg sa iau si aceste piese inclusiv buzunarul central, care difera si el.

Au trebuit astupate si fantele de la stalpul spate dreapta unde tragea aer aeroterma veche fara ac, cea cu ac trage aer numai din masina. Am prins in suruburi si etansat cu silicon un panou de plastic sa nu intre apa.
La ventilatoarele de racire am schimbat rulmentii si am demontat jaluzelele termostatice, pe partea dreapta deranjau la o conducta de ac.

20210709_171927.jpg

20210709_171938.jpg

20210709_173905.jpg

20210710_135433.jpg

20210710_135443.jpg

20210710_135501.jpg

20210712_115819.jpg

20210712_115843.jpg

20210713_130157.jpg

20210713_175843.jpg

Modificat de davidut5
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Bravo! Stiu ca a fost greu, dar bine ca ai scos-o la capat.Am trecut si eu prin asta, dar nu am avut nicio masina la care sa raceasca ca la duba, fata+spate, daca uit setat prea jos, inghet in masina. 

felicitari, si spor la modificari!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Salut! Am un T4 Syncro la care lucrez de ceva timp.Stiti voi- tablarie , praguri etc. Masina este 2.5 benzina .Am cumparat un Multivan cu aceeasi motorizare de pe care am luat interioarele si instalatia de gaz., Syncro nu are aer conditionat .Multivanul are AC. Ma poate ajuta cineva cu o sugestie de mutare a AC de pe Multivan pe Syncro? Am nevoie de un om( firma) care sa stie sa faca asta.  EU sunt posesorul a 2 maini stangi asa ca nu ma incumet la asa ceva.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Recent am incarcat instalatia din nou, este o pierdere pe undeva. La o scurta verificare nu se vede pe unde. 300lei costul incarcarii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!