Jump to content

Sonda lambda


urzica
 Share

Postare recomandată

Intrebare merge curatata cumva sonda?

De exemplu: sprai de contact, perie de sarma, incalzita cu lampa de gaz ca sa se arda ce ii pe ea

Modificat de Hellgate
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De obicei sonda se schimba deoarece e ars circuitul de incalzire, nu mai "misca" sau e imbatrinita ...

Daca are peste 100.000km si da erori schimb-o...

Nu se curata...decit daca o pastrezi suvenir...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am o problema cu sonda lambda nu imi da eroare pe tester dar cand sa uitat la parametri ei arata 0,a verificat daca vine curent la mufa si a gasit firul rosu/alb intreruput adica nu avea continuitate, a dezizolat mecanicu firul si a tras un altul de la calculator la mufa si nici asa nu vede nimic pe tester, adica apare 0, masina merge acuma are doar ceva fluactuatii la relanti in momentul in care aprind farurile.

Oare ce sa fie?

Modificat de bobo_mihaita
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai verificat continuitatea firelor (toate), verifica si pe sonda , circuitul de incalzire si circuitul principal...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Salut colegi ! De curand am facut o verificare mai amanuntita a compartimentului motor, ocazie cu care am avut surpriza neplacuta de a observa ca sonda lambda se misca la atingerea cu mana aidoma unei masele care sta sa cada,am apelat la o cheie fixa de 22 si am stranso,insa dupa un parcurs de circa 20 de km am trecut din nou la verificarea ei si la fel se misca din nou, am strans din nou si dupa alti cativa km. am verificat din nou si acelasi rezultat se misca la atingere. Ma gandesc sa o desfiletez de tot sa o scot afara sa verific calitatea filetului atat pe sonda ,cit si pe corpul unde este infiletata.... voi ce ma sfatuiti sa fac in afara de asta??? Ce sfaturi imi puteti da ptr ca sigur nu e bine ca ea sa se miste asa acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salutare tuturor!

Intrebare prosteasca...unde este aceasta sonda lambda pe un golf 3, 1,6 din 94, abu 55kw?

Am tot citit pe forum dar nu reusesc sa o gasesc...

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La abu este infipta in catalizator in partea dinspre motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se poate o poza ceva...te rog mai exct (nu stiu nici catalizatorul unde este)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi pare rau, nu mai am abu si nici o poza mai buna, dar daca te uiti in zona indicata de sageata, vei vedea esapamentul care are o umflatura, acolo este o chestie ca o bujie , aceea e sonda.

Apropo, e sub masina catalizatorul, sonda, etc.

post-47376-0-34880600-1359318731_thumb.j

Modificat de F. Tavi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok...multumesc, motorul arata ca cel de pe masina mea. ma interesa zona...restul gasesc eu. multumesc mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sub masina te uiti. Ai o toba mica (prima sub maneta de viteze), ala este catalizatorul. In catalizator intra sonda lambda. Este ca o bujie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da...e pe acolo, am data de ea, ramane sa o verific acum, multumesc puturor pentru ajutor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...


 

Salut baieti

 

Aseara am stat si am citit tot topicul despre sonda si in seara asta am luat vag com-ul si am testat-o . Am facut si un fisier , dupa ce s-a incalzit motorul cu date din grupa 5. Cine ma ajuta cu o interpretare ? Am facut un drum scurt de 500 m dar nu stiu cat e de relevant .. Revin cu un alt fisier daca e nevoie dupa o cursa mai lunga

 



 

Log-ymo-28.03.13.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lambda nu lucreaza in relanti? are valoarea 1

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

      Vin cu cateva completari ...Astazi am facut o noua diagnoza cu masina  si cateva grafice pe baza rezultatelor . Am gasit ceva interesant legat de o valoare masurata cu vag com-ul : '' In principal sonda masoara in mod constant cantitatea de oxigen din gazele evacuate si trimite semnalul sub forma de voltaj catre unitatea de comanda a  motorului. ECU (calculatorul central)  foloseste semnalele primite de la sonda pentru a ajusta amestecul in vederea obtinerii amestecului ideal: 14,7kg aer cu 1kg benzina, pentru care asa-numitul factor Lambda este egal cu 1
   Valorile de iesire ale senzorului variaza intre aproximativ  0.1V (amestec sarac) si 0.9 V(amestec bogat), variatia ideala fiind in jurul valorii de 0.45 V

  La mine variatia acestui semnal este foarte mare 0.2 pana la 0.7 v . Am atasat si un fisier cu testarea in grupul 00 a indicelui din casuta 5 care unii dintre voi spuneau ca trebuie sa se incadreze intre 106 si 150 .

 

In plus eroarea de sonda lambda lipsea .

 

Va astept cu cateva sfaturi legat de schimbarea sondei lambda. Atasez un fisier interesant despre sonda lambda

Relanti plus turatie.xls

Dupa a 2-a pornire 0 analiza.xls

Sonda Lambda.doc

Variatie factor 5 in grup 00.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce am citit pe undeva mai demult valorile de iesire ale sondei lambda trebuie sa oscileze intre o valoare minima si maxima cam de 60-70 ori pe minut. In felul acesta media este cea ideala pe la 0.45. Probleme sa iti faci in momentul in care aceste oscilatii sunt mult mai rare, atunci inseamna ca sonda este lenesa si are un inceput de sfarsit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ma numesc iulian.am cumparat un vw golf 3 pe benzina motor 1.4 dar ma termina cu consumul.Am inteles ca sonda lambda ar putea fi de vina.Mufa care alimenteaza sonda are patru pini,dar unul este rupt.asa trebuie sa fie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu  trebuie sa fie rupt nici un fir...2 sant de la circuitul de incalzire si 2 fire de la senzor...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc .Cele doua albe sunt ok dar firul din dreapta este rupt.  I-im poate influenta consumul?Acum consuma fffff.mult pentru un motor de 1.4,ia cam11/100.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA. Merge cu harta injectie de fabrica...sonda iti regleaza consumul in timp real....

Daca poti lipi firul inapoi, incerca...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mufa in interior  pe firul care era rupt era corodata 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!