Jump to content

Sonda lambda


urzica
 Share

Postare recomandată

@ Moog: Zi-mi si mie te rog...ce trebuie sa vad pe osciloscop daca ii ok sonda sau nu. Si cum trebuie testata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sonda poate TRECE TESTELE VAG si sa nu mearga bine...

Se cheama imbatrinire si nu se poate diagnostca decit cu un osciloscop...

Poate merge acceptabil trece testele dar are momente de mers prost...nu mai reactioneaza cum trebuie...

Valabil si pt Vasy

Repet testele VAG nu trece decit o sonda pocnita de tot...una imbatrinita trece cu succes...

Mi-am dat cu tesla intre mergatoare destul timp cu asa ceva...

Sonda lambda intra mai repede in functiune la masinile Euro 4...are circuit de incalzire...

Cele fara circuit de pe masinile vechi intradevar intrau mai greu in rol...

Mirosul dimineata poate fi de la o benzina de proasta calitate...

1. Ce poti sa vezi in plus cu un osciloscop fata de ceea ce vezi cu VAG-COM, urmand procedura pe care am postat-o mai sus? Este fix acelasi lucru. In schimb trebuie sa faci rost de osciloscop si sa inveti sa-l folosesti. Frecventa cu care se schimba acea citire tocmai imbatranirea sondei o urmareste. Eu nu am vorbit acolo despre citirea erorilor stocate...

2. Cand am spus sa astepte pana ajunge apa la 85 de grade nu ma refeream la faptul ca sonda este inca rece. Culmea, si cele euro 2 au circuit de incalzire (a mea are), ci la faptul ca ECU ignora sonda pana cand motorul ajunge la temperatura de regim. Cu alte cuvinte, nu-l intereseaza arderea stoichiometrica pana motorul nu ajunge la 85 de grade.

3. Cand se fac teste ale sondei lambda, pe langa temperatura motorului, la fel de important este ca si evacuarea pana la sonda sa fie perfect etansa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar unele motoare de golf3 au sonda cu incalzire.A mea, de ex. 1,8 ABS nu are sonda cu incalzire(cu 4 fire), ci doar cu 2.Din cate stiu 1.4,1.6 au sonda cu incalzire,probabil si cele care s-au fabricat mai tarziu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici alea nu au toate. Dar nu asta era ideea. Testele la lambda se fac cu motorul cald

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Detalii apropo de testat sonda:

http://www.lambdapower.co.uk/diagnosis/diagnostic_index.asp#q9

http://www.picoauto.com/applications/lambda-sensor.html

Mai sus aveti cum trebuie sa arate pe osciloscop semnalul de pe sonda. Orice variatie de la "sinusoida" orice "tremurat" pe linia semnalului indica o sonda imbatrinita...daca semnalul nu este constant, variaza amplitudinea, durata etc iar indica o problema...

Poti avea x ciclu-ri/min etc dar semnalul dat sa fie "prost"...nu conteaza numai frecventa...

Gresit , ECU ia in consideratie si sonda, de aia a aparut cea cu element de incalzire...pt a micsora noxele cind motorul e rece...

Pune VAG-ul pe masina si in gr 1 si 32 ai sa vezi cind incepe sa "lucreze" sonda...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te supara, dar m-ai convins cu linkurile astea de pe google. Uite, pot si eu (primele doua linkuri): apasa aici :(

Iar in ambele noastre linkuri se vorbeste despre numararea acelor cicluri, adica fix ceea ce spune si vw. Arata-ne un link in care se vorbeste despre ce se poate face cu osciloscopul in plus fata de vag-com, te rog.

Pentru cei care citesc si doresc sa urmeze metoda ta, spune exact cum trebuie interpretat graficul osciloscopului, pentru ca in linkuri nu este detaliat

Orice variatie de la "sinusoida" orice "tremurat" pe linia semnalului indica o sonda imbatrinita
Poti sa dai un exemplu dintr-o sursa veridica, te rog. Cum arata un tremurat de sonda imbatranita?
Poti avea x ciclu-ri/min etc dar semnalul dat sa fie "prost"
Cele doua linkuri puse de tine nu-ti confirma spusele. Poti sa detaliezi, te rog?
Gresit , ECU ia in consideratie si sonda, de aia a aparut cea cu element de incalzire...pt a micsora noxele cind motorul e rece...

Pune VAG-ul pe masina si in gr 1 si 32 ai sa vezi cind incepe sa "lucreze" sonda...

Eu nu am spus ca sonda "nu lucreaza", ci am spus ca ECU este preocupat de altceva atunci cand motorul este rece, nu de arderea stoichiometrica. Mai precis il preocupa aducerea rapida a motorului in regim normal de functionare.

Eu inchei aici, iar daca nu ma crezi pe mine poat ii crezi pe altii mult mai vechi pe aici. Citeste aceasta veche discutie de aici

Daca nici el nu te convinge, poate o face VW cand spune ca trebuie sa astepti pana la 85 de grade pentru verificarea sondei

Lambda.pdf

Pana la lamuririle suplimentare cu privire la osciloscop, cei care aveti probleme cu lambda si aveti injectie mono, va sfatuiesc sa urmati procedura vw.

In concluzie, poti verifica sonda cu ce doresti: cu osciloscopul, cu un multimetru evoluat sau cu VAG-COM. Important este sa stii s-o faci si sa interpretezi corect rezultatele.

P.S. Mi-am amintit ceva: in vag-com, in campul 5 despre care am vorbit, o valoare de 128 corespunde unui factor lambda de 1, sau unui curent de 450mV... sau exact mijlocul obtinut pe osciloscop

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam asa ar arata o sonda cu inceput de probleme.

Nu vreau sa conving pe nimeni de nimic.

Daca toate testele VAG trec si totusi aveti probleme, ca o ultima solutie este cea de mai sus...sa fiti siguri ca nu aruncati banii degeaba...sau sa cautati alt defect considerind ca sonda e buna...

post-54922-0-12321500-1307380081_thumb.g

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este vorba de a convinge pe cineva de ceva ci de a fi de folos...

In una din intervantiile tale spuneai ca ai o mare experienta in testarea sondelor lambda cu osciloscopul. Ma rog, asta am dedus eu, tu nu ai folosit chiar cuvintele astea...

Spuneai ca procedura VW este inutila in acest caz (in alte situatii am remarcat si eu ca uneori sunt incomplete procedurile, deci te cred).

De aici rugamintea mea: te rog sa ne (ii) lamuresti ce trebuie sa se urmareasca la testarea acestei sonde cu osciloscopul. Cum trebuie sa arate graficul in diferite regimuri de functionare, ce reprezinta cele mai uzuale abateri,. etc. (Nu-mi spune ca trebuie sa arate precum o sinusoida perfecta, ca nu te cred)

Cu alte cuvinte avem nevoie de o procedura COMPLETA de testare pentru a fi mai buna decat cea oficiala a VW.

Graficul tau este de asemenea inutil daca nu este insotit si de explicatii. De ce este "cu probleme"? In ce regim s-a facut?

Asa iti pun si eu linkul de pe pagina de pe care l-ai luat fara sa spun nimic in plus, ci doar ca e imbatranita:

http://www.hdscope.com/automotive_workshop.htm

Sper sa nu te superi pe mine si sa ma fi facut in sfarsit inteles

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am zis ca am experienta trista cu sondele lambda, dar "conventional" ca si voi cu VAG-COM-ul...

Dupa luni de zile de teste, verificari, documentare pe o droaie de forumuri/service-uri, ELSA, manual repair ETC, masina mea era ok, cu toate ca din cind in cind dadea 16555 si uneori 16556 si inca una/am uitat care...

Mergea f bine 1-2 saptamini chiar si 3 dupa care MIL si 16555...

TOATE testele VAG erau ok (inclusiv sonda-catalizator), readiness ok, selfadaptation ok, toti parametrii ~ pe mediu...

Pe mai multe site-uri inclusiv NGK vorbeste lumea de imbatrinire, ce poate da erori aleatorii, un mers putin mai neregulat, consum mai maricel etc...

In faza de inceput, toate teste ies ok, parametri ok, nu tu variatii majore/vizibile iesite din tolerante in mers (log facut in mers)...

Recomandarea multora era de a folosi un osciloscop pt diagnosticare, cel putin la sondele model mai nou, wideband...

Dupa mai bine de 6luni de zapaceala timp in care repet toate testele de sonda etc erau super ok, masurat tensiune de alimentare, cablajul verificat, circuit de incalzire ok...s-a verificat tot conform ELSA, manual repair etc...adica ce spui tu...TOTUL ERA OK... deci dupa 6-7 luni a inceput sa treaca testele ceva mai greu, sau poate am fost eu nerabdator, m-am saturat de prostii si am dat "cep" la bancomat si am schimbat sonda cu un BOSCH dedicata...

Problemele au disparut total, am deja vreo 5-6 luni de mers fara MIL aprins...

Osciloscop nu am gasit nici la reprezentanta...ma batea gindul sa-mi cumpar eu unul...gasisem o chestie pt amatori la vreo 150$...

Dar am zis ca mai degraba schimb sonda si gata, scap de o posibila cauza...

Sper ca acum s-a inteles mai bine ce am vrut sa spun...

Ideea e ca se pare ca intr-o anumita perioada de uzura a sondei, testele trec lejer dar ea nu functioneaza f bine si aleator genereaza erori...ce par a fi din alte cauze...deoarece sonda trece testele :)

Apropo de cum tre' sa arate semnalul sondei pe OSCIL., in afara de ce zic producatorii, gasisem la o bucata de vreme pe un forum german sau englez niste poze, indicatii de la un user mai dotat...era electroninist omul...

Poza puna de mine semana cu ce pusese omul cind testase sonda veche...

Semnalul la sonda noua la relanti cu motorul incalzit se apropia binisor de o sinusoida...fara "franjurii" si abaterile de pe poza pusa...

Nu am mai gasit link-ul...alfel il puneam pe aici...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor!

Am mers si eu ieri la un service sa imi verifice cu testerul ce se intampla cu consumul (banuiam sonda lambda). Intr-adevar, au iesit 2 erori: senzorul Hall si Sonda Lambda. Curios este insa ca nu reusea sa imi identifice motorul pe tester.. Am motor AEA, insa acolo nici un ruptul capului nu vroia sa il gaseasca EsiTronicul... Aveti idee de ce?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ecu sau motorul sunt originale ? Ma refer ca poate au fost schimbate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eroare pe senzorul hall o da daca motorul nu e pornit. Codul motor nu apare pe diagnoza decat cilindreea si versiunea injectiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La masina din semnatura am sonda lambda cu 5 fire(cu incalzire). Mi-a dat eroare pe circuitul de incalzire ca ar fi intermitent(B1S1 cea de dinainte de catalizator). Stie cineva cum pot testa sa vad daca circuitul de incalzire este intrerupt pe undeva? Multumesc.

Modificat de rockybt18
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi in atasament

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv: daca ai pus un fisier in post-ul tau eu nu il vad din pacate. Poti sa il reatasezi daca imi era destinat mie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze, am uitat sa apas pe Attach this file.

Sper sa gasest acolo informatia de care ai nevoie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare tuturor,sunt nou si pe forum si in detinerea unei masini golf.am mai multe intreberi dar cea care arde ce a mai tare ar fi urmatoarea,cat ar trebui sa consume un golf 3 motor 1.8 benzina,75 cp.multumesc frumos.de schimbat vitezele o fac pana in 3000 de ture.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai un topic separat pentru aceasta intrebare. Sper ca nu o iei in nume de rau dar astea sunt regulile. :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

salutare,

am fost si eu zilele trecute in service sa imi schimb termostatul si cand mi-a facut diagnoza pe langa problema cu termostatul cel de la service mi-a zis ca am si o problema o problema si la sonda lamba2(dupa catalizator) zicea ca nu comunica sau ceva de genul...cel de acolo mi-a zis sa o schimb...intrebarea mea este care sunt riscurile imediate si in viitor daca nu schimb sonda respectiva in afara de consum mai mare la masina, ce se mai poate intampla?

PS: am inteles ca pot sa mai fac teste pentru a verifica clar daca este sau nu ok sonda respectiva...cateodata apare pe diagnoza cateodata nu...

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se duce catalizatorul in timp de la sonda 2...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hackersoul- vezi ca ai gresit aria. Aici e Golf 3

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut, am un G3 din 93, motor ABU 1,6 Benzina si am facut azi diagnoza ... prima data am avut eroare la detectarea sondei lambda si cand m-am uitat la mufa era rupt firul al 4-lea , l-am lipit am resetat eroarea si am facut din nou diagnoza .... la relanti lanbda factor sta la 0,500 daca accelerez motorul pana la 3000 urca pana la 0,700 si cand iau piciorul de pe acceleratie fluctueaza intre 0,700 - 0,900. Cer si eu parerea voastra e bine asa ? sau e dusa sonda?

Am atasat si o poza

post-92370-0-73764200-1311426271_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

factorul lamba trebuie sa fie ~ 1, sa oscileze in jurul valorii de 1(nu trebuie sa fie fix).Atunci amestecul este optim.Nu iti consuma masina cam mult?.Cand factorul lambda este sub 1 atunci amestecul este bogat, iar peste 1 amestec sarac.

Mi-a aratat un prieten cu ABD diagnoza, iar factorul lambda era 1 indiferent de turatie.Banuiesc ca este este in avarie, sonda lambda terminata.Am atasat si logul

LOG-ABD.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consuma extraordinar de mult :( am sa caut atunci sa`mi cumpar o sonda lambda

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa log pt lambda factor si valoarea in V ...

Daca e teapan 1 schimba sonda daca nu mai las-o.

Mergi 20-30km dupa ce ai prins firul inapoi...sa-si faca socotelile ECU...

Daca vrei mai multe detalii suna-ma...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!