Jump to content

Sonda lambda


urzica
 Share

Postare recomandată

Mecanicul sau mai nou ,,cizmarul'' :D asa cum se gasesc frecvent in tara, imi tot baga pe gat ca sonda trebuie sa oscileze pana la 0.9V maxim.Eu ii spuneam ca nu este adevarat si ca ar trebui sa fie 0.9V minim.Masina trage f bine cu mufa de la sonda lambda scoasa,cu ea conectata merge inecata si urca mai greu in ture.E adevarat ca sunt o multime de cauze care pot influenta consumul dar am citit pe acest topic pe undeva ca sunt situatii in care poate sa fie sonda buna si sa traga mai bine fara.Aici fiind vorba de alt defect dar care la randul lui influenteaza consumul.Pana la urma voi merge fara sonda lambda conectata si ma astept la o reducere a consumului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La relanti sonda tre' sa stea cuminte la 1 +-0.1 MAXXXX...

Amestec bogat poti avea din varii motive...admisie aer, vaccum, recirculare gaze, aprindere proasta...termostat, senzor temp si multe altele...inclusiv sonda imbatrinita...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am facut diagnoza la masina sa vad ce e cu sonda, doar am scos mufa si am remarcat unele imbuntatiri si ma gandeam ca poate scade si consumul; din ce am citit in acest topic daca nu mai ai catalziator gazele ies mai repede pe evacuare si sonda nu apuca sa citeasca si iti indica amestec bogat in oxigen si iti mareste cantitatea de benzina, de unde si consum mai mare.

As vrea sa fac o diagnoza la masina, daca stie cineva in Iasi unde as putea sa fac (e nevoie de adaptor de la OBD la 2x2) ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie nu imi merge diagnoza.Am masurat cu voltmetrul si imi oscila pana la 0,9V mai mult nu de mai multe ori pe minut asa cum ar trebui,nu e moarta.

Motorul meu e ca al tau si astazi am incercat o diagnoza tot cu 2x2 OBD si nu a mers.Imi recunostea doar erorile cum ar fi senzorul Hall,sonda lambda daca exista sau nu si clapeta de acceleratie.La noi e calculatorul model vechi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am facut diagnoza la masina sa vad ce e cu sonda, doar am scos mufa si am remarcat unele imbuntatiri si ma gandeam ca poate scade si consumul; din ce am citit in acest topic daca nu mai ai catalziator gazele ies mai repede pe evacuare si sonda nu apuca sa citeasca si iti indica amestec bogat in oxigen si iti mareste cantitatea de benzina, de unde si consum mai mare.

As vrea sa fac o diagnoza la masina, daca stie cineva in Iasi unde as putea sa fac (e nevoie de adaptor de la OBD la 2x2) ...

Daca ai drum prin Brasov...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut colegii,

Imi puteti spune care este unitatea de masura pentru sonda lambda in VAG COM (e cumva Volti)? Va intreb asta deoarece eu nu pot face diagnoza si am masurat cu multimetrul.Imi oscila intre 0.05V si 0.86V.Pe VAG cica ar trebui sa fie in intervalul 0.97-1.03(nu stiu ce).Va rog mult sa ma lamuriti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta stiu dar aceeasi valoare ar trebui sa imi dea si pe multimetru?Adica unitatea de masura a acelui factor e tot in volti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand factorul lambda este 1 atunci este amestecul ideal, adica 14.8kg aer se amesteca cu 1kg aer.

Tensiunea pe care o masori este in functie de cantitatea de oxigen din gazele evacuate si asta ii spune ECU daca amestecul este corect (factorul lambda cat mai aproape de 1). In caz contrar (de exemplu amestec sarac adica oxigen mai mult implica o tensiune mai mare la iesirea din sonda lambda) ECU modifica cantitatea de combustibil sau aer (aici nu stiu exact cum este)pana cand sonda lambda da o tensiune corespunzatoare unui factor 1 sau pe aproape.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze 14,8 kg aer la 1kg combustibil. De... vrabia malai viseaza, pe criza asta asa era amestecul ideal :cool:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand factorul lambda este 1 atunci este amestecul ideal, adica 14.8kg aer se amesteca cu 1kg aer.

una din ele trebuie sa fie benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms pt lamuriri.Daca scot mufa de la sonda masina trage mai bine la turatii mici.Cineva spunea in topic pe la inceput ca daca scot mufa si merge mai bine poate sa fie si de la aer fals sau avans dar problema nu e sonda.Adevarul este ca daca ma uit si pun mana la esapament gazele nu ies continuu si motorul nu merge chiar rotund(este si un pic mai zgomotos).Sa inteleg ca ar fi vorba de avans?Nu am umblat niciodata pe la delcou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://www.picoauto.com/applications/lambda-sensor.html

http://www.bosch-lambdasonde.de/en/lambdasonde_funktion.htm

Hai sa ne lamurim... valoarea tensiunii de pe sonda e de 0.5V si variaza -+0.2V

Cu multimetrul poti masura circuitul de incalzire, tensiunea ce intra in sonda, daca sonda e arsa, dar NU poti masura daca sonda FUNCTIONEAZA corect!!!

Pt asta ar trebui un osciloscop cum mai spunea cineva ...ups ... tot eu...

Vezi pozele din link-ul mai sus de exemplu. Primul link poza cu var in jur de 0.5 cred ca e cazul tau.

Documenteaza-te inainte sau crede pe cuvint pe unii care au facut-o. Daca pui multimetrul (de 30RON din Practiker) pe unele tipuri de sonde , daca nu era fu....ta dupa aia esti sigur ca este :)

Daca masina are facuti in Ro ~60-70k cu sonda care o ai e timpul de o schimbare... chiar daca nu e moarta trage sa moara...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Moog

Iti raman dator :beerchug: Acum ca m-am lamurit cu sonda lambda realizez ca a mea e buna.Dar de ce cand scot mufa masina trage mai bine?E ceva legat de avans sau aer fals cum am spus mai sus?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu neaparat...incearca un factory default la harta de injectie si fa o proba dupa aia...

Parca am mai scris pe aici...verifica admisie aer, recirculare gaze, furtune vacuum sa nu traga aer fals pe undeva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am reusit sa ii fac diagnoza pentru ca, la cine am fost mi-a spus ca e modelul de calculator vechi, masina fiind din 92.S-ar putea face,zic eu.Am observat ca pe la flansa aia de injectie,pe la mufele alea nu e curat,cred ca ar fi ulei sau ceva...Daca misc de corpul de injectie acesta se misca.Nu stiu daca este normal sau in ce limite are voie sa se miste.E posibil sa traga aer fals pe acolo?Sau sa ma pun sa verific supape?

Modificat de SORY_89
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu tragi ca disperatu' de ele nu ar trebui sa se miste nimic pe acolo...

Cind zici injectie banui ca te referi la admisia aer :)

Sau la clapeta de acceleratie?

Nici una nici alta nu au voie sa se miste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma referam ca se misca fata-spate tot corpul de injectie(carburatorul) monopunct.De tras nu trag tare ca nu am de ce.doar ca vad plin de ulei pe mufele alea si pe flansa.In alta parte nu am urma de ulei,doar acolo.Daca as scapa asa usor doar cu schimbatul flansei...as fi boier

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca zici ca se balangane carburatorul vrei confirmare din 3 surse ?:)

Da-l jos, curata-l daca tot ai umblat si schimba garnitura....daca trage aer fals e naspa...exact ce ziceam ceva mai sus...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum am ajuns de la masina.Am fost sa verific mai bine.Flansa nu are nimic.Corpul se misca in limite normale,depinde de unde tragi de el.Nu imi dau seama cum a ajuns ulei in toata injectia.Pe o mufa cu 5 pini era ulei si pe contacte.Cred ca, corpul are o garnitura mai sus de flansa aia daca nu ma insel si pe acolo iese uleiul ala.Cel mai sigur voi merge sa ii fac un test de compresie ca sigur de acolo se trage si consumul meu.Corectati-ma daca gresesc :offtopic:

Modificat de SORY_89
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut tuturor.

Am un golf3 din 95, dupa ce am constatat ca am un consum cam mare, am testat cu vag-com-ul si am urmatoarele rezultate:

1 Fault Found:

00525 - Oxygen Sensor (G39)

29-00 - Short to Ground

un alt test a dat:

00525 - Oxygen Sensor (G39)

29-10 - Short to Ground - Intermittent

Am masurat si sonda cu multimetrul si variaza in plaja 0V-0.6V

catre masa nu da nimic la ohmetru

Am facut si un log cu vag-com-ul si la factorul lambda am o variatie intre 1.254 la 800rpm si 0.898 la 3000rpm

nu sint convins daca este sonda sau nu defecta.

Am pus si un attach cu log-ul

post-79881-0-69204200-1300992408_thumb.g

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De cand am scos mufa de la sonda am observat ca motorul are momente cand tremura (cam dupa 20 30sec de la pornire) si tine 1 - 2 minute. Daca o turez putin tremura din ce in ce mai tare....si tremura si in sarcina daca is in mers o simt. Dupa un timp isi revine si totul e ok. Aveti idee de la ce ar putea fi?

Consumul nu am apucat sa il verific, dar simt eu ca e mai mic...

Modificat de Cl!cKeRR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probleme mari, de cand am scos mufa consumul la masina e in jur de 30%. E posibil sa fie din cauza asta? Ar mai fi o varianta ca mi-a curs ulei pe la garnitura capac de la chiulasa si a ajuns la 2 fise de bujii, si ar putea sa fiu o bujie umeda, dar totusi, 30 la suta e enorm.

Tre sa mai zic ca masina scoate fum negru la greu, adica benzina nearsa. Deci intrebarea mea e: e posibil ca daca am scos mufa de la sonda sa imi faca amestecul mai bogat in benzina?

Modificat de Cl!cKeRR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!