Jump to content

The baby beast - Formentor 2.0 TSI 190 4Drive


Marius N

Postare recomandată

auzi la el “baby beast” ;)) Bestiuță nu va mai place =))) 

las in privat un link pentru drepturi de autor ;))

 

Cam inalta, cam grea, cam gri dar sa te bucuri de ea pe drumuri virajate.

 

 

Link către comentariu

@zidanne Pai vezi, am vrut sa evit problemele cu drepturile de autor :D

 

32 minutes ago, zidanne said:

Cam inalta, cam grea, cam gri dar sa te bucuri de ea pe drumuri virajate.

 

Merci! Cu inaltimea o iau ca pe un compliment, la ce drumuri am in zona, e ce trebuie. Daca-ti place sa fii aproape de drum, se lasa scaunele foarte foarte jos.
De grea, mda, putea sa tina o cura de slabire, dar nu se simte "grea" pe drum. 

De gri nu mai zic, culorile sunt destul de anoste, sau mate (si eu unul nu m-as baga la culori mate). Arata mai bine in relaitate decat in poze, spre un albastrui, dar poate mi se pare doar mie :) 

Modificat de Rave
Link către comentariu

Legat de retrofit la haion electric, doar piesele te duc peste 1000-1500€.

Baietii in reprezantante nu se baga dar sunt oameni priceputi la MQB pe forum (se aude @sabinx ?)

 

La culoare ma uitam si eu la gri quatz dar velvet red… :)))

 

Eu regret ca n-am pus DCC… era util.. mai faceam si eu o piatra la rinichi. Asa, n-am sanse.

Modificat de zidanne
Link către comentariu

Ai trecut destul de usor peste cei 50km din bord.

In rest, drumuri bune!

Link către comentariu
13 minutes ago, zidanne said:

Eu regret ca n-am pus DCC… era util.. mai faceam si eu o piatra la rinichi. Asa, n-am sanse.


Vom trai cu regretul si tinem minte lectia pentru data viitoare.

 

13 minutes ago, zidanne said:

Legat de retrofit la haion electric, doar piesele te duc peste 1000-1500€.


Ma bucur ca sunt oameni priceputi la asta, dar la costul respectiv la piese, hmm, mai bine ii iau sotiei incaltamine cu toc mai mare, sa ajunga sa-l inchida si primesc si reputation bonus points :D 

Modificat de Rave
Link către comentariu

@Marius N foarte frumoasă, sa o stăpânești sănătos! 🥳

Sa pui poze și cu interiorul.

 

În legătură cu evacuarea ar trebui sa fie dubla dar ascunsă, fiind 4x4, uită-te mai bine sub mașină. 

Nu are rost sa schimbi uleiul la 3000 km, măcar la 10k - 15k km și la Haldex la fel, măcar 40k - 50k km.

 

Link către comentariu

@Marius N

 

Eu am luat tocmai jantele respective pentru ca imi pareau manelaristice cele cu auriu :)....nu inteleg de ce ai vrea sa le schimbi....

 

Eu cred ca am android auto wireless, esti sigur ca nu ai?acum vad ca nu ai nici wireless charging, poate ai alta versiune de soft....ciudat . Poate esti mai tanar si mai orientat spre ecrane, eu nu gasesc atat de intuitiv de folosit comenzile, ecranul, etc.....plus ca ma enerveaza cele 10-15 secunde la pornire cand se incarca, eu sunt genul apas pe buton, sa porneasca totul....nu stau sa astept ceva miluire.

 

Sunt de acord cu tine in ceea ce privesc scaunele, insa scaunele VZ sunt mai putin confortabile decat cele clasice ( chiar m-am dus la reprezentanta sa ii intreb una alta de cutie si am mai facut o plimbare cu un VZ doar sa ma conving  de asta); mai am o astra cu scaune agr......pai alea sunt de vis , conduc masina aia numai pt felul in care stau in scaun si reglajele aferente

 

Nu stiu ce sa zic de amortizoarele adaptive, senzatia mea este ca pe mod confort sunt destul de apropiate de suspensia standard , si devin mult mai dure in mod sport.

 

Eu initial am comandat masina cu haion electric, in decembrie, apoi m-au sunat sa imi spuna ca ori primesc masina la timp, ori mai astept x luni...asa ca o sa fac reducere cand o voi vinde in 4 ani pentru acest detaliu (si mie mi s-a parut o mizerie); nu cred ca are rost sa iti complici viata cu retrofit, bani aruncati aiurea.

 

Eu am 1.5 tsi, iar la reprezentanta ma ignora sa imi spuna ce tip de cutie am , ce service implica, raspunsul a fost politically correct, gen aveti 4 ani si 200.000 km garantie, bucurati-va de masina; eu ma voi bucura, peste 4 ani cand poate voi da banii pe o masina noua la alta reprezentanta (asa zic acum, cine stie ce mai fac in 4 ani....).

 

Anyway, ai motor mai puternic, distreaza-te si bucura-te de masina!

Modificat de Rave
Link către comentariu

@tetea Interiorul e standard, nu am vrut full piele intrucat inca am scaune de copii in spate si nu cred ca s-ar impaca bine cu pielea, iar in fata piele vara fara ventilatie nu suna prea bine (pentru mine). Ca optionale am pus: Park Assist, Rear Camera, Safe & Driving XL (varianta fara navi pentru ca android auto), Pachet iarna.

3.thumb.jpg.a888005197e8fa1ed6b1261c253194cb.jpg

 

Intr-adevar evacuarea e dubla, dar ascunsa :) Merci de hint, trebuia sa intorc capul si in dreapta cand m-am uitat sub ea.

 

@Eugen BMi se pare contrastul un pic prea mare intre jante si culoare. Am intrebat despre jante originale post achizitie si mi-au dat un pret astronomic pentru 1 bucata pe 18" (gen 800-1000 EUR). M-am cam obisnuit cu comoditatea de a avea 2 seturi de jante + cauciucuri, asa ca pentru vara viitoare ma voi orienta spre ceva gen Tomason AR1, dar mai am destul timp sa caut 

 

Am trimis mail la importator legat de Wireless Android Auto. In alte tari pare sa functioneze. Dealerul mi-a zis ca momentan pe RO nu functioneaza. Singurul motiv care-l vad e ca-l blocheaza Cupra din te miri ce motiv. Daca esti in RO si tie iti merge e o veste buna, voi avea cu ce sa-i raspund importatorului daca nu ma ajuta din prima :)

 

Legat de ce e sub capota, un tester pus pe ea ar putea sa afiseze aceste informatii, nu? Si fara a afecta garantia, in ideea in care ar fi doar o citire, nu si scriere? Gasisem pe ceva forum german un log pentru un VZ si includea tipul cutiei DSG (DQ381 pe varianta VZ). Codul motorului apare si in meniul de service accesibil din afisajul central.

 

 

Link către comentariu

Sa o stapanesti sanatos! La inceput nu mi-a placut deloc Formentor-ul, dar incep sa ma obisnuiesc cu ele :)

Nu ai un sticker in portbagaj, sub mocheta, cu seria de sasiu, si o multime de coduri? De acolo ar trebuie sa iti dai seama si ce tip de cutie e pe masina.

Link către comentariu

Adevarat, eu nu locuiesc in Romania, insa mi se pare tiganie sa mearga AA in anumite tari iar in altele nu, si nu inteleg motivatia. Chiar am mers acum la masina eu nu am reusit sa gasesc nici o eticheta in portbagaj, dar nici nu am stat mult sa caut, poate trebuie scoasa roata de rezerva, cric, etc.

Link către comentariu

@Bebeee merci de urari!

@Eugen B am scos eu roata de rezerva si am ridicat cat am putut formele acelea din polistiren in care sunt accesoriile, sa ma uit sub ele, nici un sticker nicaieri.

Totodata am observat ca am si prima imperfectiune pe vopsea - a atins portbagajul una din sinele usii de la garaj si s-a dus shine-ul in zona aia. Asta e, se va rezolva cu un polish usor, ce sa-i fac. Ma si duc sa iau ceva capitonaj pentru sina respectiva (ma indoiesc ca pot regla inaltimea de deschidere la portbagaj manual)

Link către comentariu

Doar la cel actionat electric puteau seta inaltimea la care sa se deschida. Cel mai simplu e sa imbraci sina aia, ptr viitor :)

 

Cat despre masina, sa va poate fara probleme! Da bine culoarea, iar jantele sunt si ele destul de aratoase (eu nu prea ma dau in vant dupa jante bicolore/ machined etc)

Link către comentariu

Felicitari pt achizitie si multi km fara evenimente  neplacute.

 

Consider alegerea corecta  a  motorului  (putere / cuplu) , raportat la greutatea masinii . 

 

Link către comentariu

@Marius N ceva  poze de sub capota ne poti arata ?

 

Sunetul putin infundat al motorului  EA888  , in varianta aceasta  de putere ,  vine de la  functionarea motorului  in  ciclul  Budack ,  intr un  regimul normal de functionare , 

mai apoi in sarcini ridicate si turatii inalte folosind ciclul Otto .

 

 

Modificat de Rave
Quote-ul inutil este pedepsit de regulament! Foloseste, te rog, tag-uri, asa cum am facut eu!
Link către comentariu

@LGgabi cred ca motorul e un EA888 evo4, fara injectoarele multipunct (si cred fara ciclu Budack) dar cu filtru de particule. Oricum, mie imi place cum suna :) 

Mai jos un motor EA888 gen 3B de pe o Skoda langa motorul meu de pe Formentor.

 

engines2.thumb.png.96a3d78ee4d306da15b6286930cd6ec8.png

Link către comentariu

Incantat sa vad   motorul EA 888 evo 4 .

  • Deeci ,  se vede ca disparut   rampa de la  injectia  MPI , care era folosita in principal pt atingerea normelor de poluare   inainte de montarea GPF , si ca efect secundar a fost curatarea  supapelor de admisie ....Avem acum pe acest motor filtru de particule  mai mare si lipsa MPI.
  • Ciclul  Budack  a ramas pt ca acest motor, in aceasta  varianta de putere , are montat sistemul  AVS ( Audi Valvelift Sistem ) pe axa cu came care actioneaza valvele de admisie , inchizandu le  inainte   ca pistonul sa ajunga la Punctul Mort Inferior (acesta fiind ciclul Budack)   Chiar deasupra chenarului desenat de tine in poze  se  observa  pozitionarea celor 8 solenoizi  care actioneaza AVS montat pe admisie.
  • Pompa de benzina de inalta presiune vad ca are o  alta forma ,deeeci  este  posibil sa lucreze la o presiune ridicata de la 200 la 350 de bari ca in  cazul EA 888 evo 4 de performanta mai  ridicata . De aici se poate trage concluzia ca si  injectoarele sunt  optimizate . 

din  ce am mai scotocit  dupa informatii , am  inteles ca avem  o rata de compresie  marita  de la 11,7:1    la 12,2:1  deci  orientarea catre  eficienta  este  vadita .... cosum optim la performante mai  mult decat rezonabile.

 

 

Modificat de Rave
Quote-ul inutil este pedepsit de regulament! Foloseste, te rog, tag-uri, asa cum am facut eu!
Link către comentariu

@LGgabimerci de info! Pe primii 400 km spre Transilvania, pe varianta Brasov si condus in mod Comfort mi-a aratat un consum mediu de 8.5% cu vreo 55 km/h viteza medie.

Link către comentariu

@Marius N bucura-te de masina pt ca este ceea ce trebuie...

 

Paste linistit si fericit !

Link către comentariu

Merci! Asemenea si tie.

Sarbatori feriticte tuturor!

Link către comentariu

F misto masina, chiar nu stiam ca fac si versiuni mai slabe de 300cp cei de la cupra, oricum cu siguranta cu cateva mici modificari se duce sus unde ii este locul (dpdv al puterii :D

Cat despre km aceia din bord, au mai fost discutii pe forum cu oameni ale caror masini mai fusesera "atinse" si de altii.. nu stii ce vlog a facut careva cu masina ta inainte sau vreun test drive.

Astept cu entuziasm ce modificari ii vei aduce :)) 

Link către comentariu

Motorul nu permite un upgrade de putere prea mare, din pacate.

Link către comentariu

@Marius N iata cateva caracteristici  ale motorului EA888 EVO 4  montat pe alte masini in cadrul grupului VAG.Capture.thumb.PNG.300436428a1850000b5defa688bdcb5f.PNG

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!