Jump to content

DIY Retrofit incalzire scaune MQB G7 2013-2020


AndreiZi
 Share

Postare recomandată

Salut, in primul rand toata operatiunea necesita foarte multa rabdare si atentie maxima in tot ceea ce urmeaza sa faceti, este destul de complexa etapa si nu recomand nimanui care nu are un minim de unelte si pricepere atat la partea tehnica cat si software. Retrofitul este doar pentru masinile cu volan pe stanga!

Piese necesare:

- Set scaune cu incalzire varianta highline diverse culori, alegerea fiecaruia atat stofa cu alcantara cat si ''piele'' 

- Set cablaje interioare de la scaune catre BCM

- Panou clima care detine cele doua butoane suplimentare pentru incalzire testat si functionabile toate cod: 5G0907044R; 5G0907044CF; 5G0907044BL; 5G0907044BD; 5G0907044AN; 5G0907044AA; ATENTIE! doar codurile echivalente sau exactue cu acestea pot suporta modificarea si sunt pentru masini cu volan pe stanga! Toate cu volan in sant nu functioneaza!

-BCM necesar sa fie HIGHLINE diverse coduri nu reprezinta nimic (necesar diagnoza si aflare modul daca este high line inainte de achizitia pieselor, pentru variantele chele lowline BCM retrofitul sare din schema pentru ca implica prea multa bataie de cap si cost suplimentar nejustificat, mai repede vinzi masina si cumperi alta care are Bcm high pentru a scapa de o durere de cap imensa, reprezentanta, component protection, imperechere chei, parametrizare....nu , nu, nu din start!)

 

Bun incepem cu scaunele masinii cele vechi (CHEIA MASINII NU ARE CE CAUTA IN CONTACT PE TOT PARCURSUL OPERATIUNII !!!), le desfacem cu atentie din suruburile de prindere, desprindem cu grija mufele airbag si clips centura, atat stanga sofer cat si dreapta pasager.

Bancheta din spate, sezutul se ridica din margine pentru a fi declipsati suportii din caroserie.

Spatarul, se desface brida centurii centrale de jos, se scoate capacul de plastic din centru jos si se desface surubul si brida care le sustine, se ridica separat si se scot pe rand din masina, urmeaza in cazul in care spatarul ''nou'' nu detine centura sa o scoatem de la cele vechi:

- se desface cu grija rama de la cotiera din spatele sezutului, se trage usor tapiseria intr-o parte pentru a permite introducerea unei chei de 13 care tine prinsa centrura in interior, dupa demontarea ei se pune inapoi la sezutul nou, operatiunea dureaza cam 1h / 2h daca stam la cafele :D

Scaunele fata, acum incepe distractia adevarata! (discoglobe rolling in the background :exclaim:, daca pana acum va-ti chinuit doar cu scoaterea si montarea banchetei cu sezut spate treba devine naspa rau la scaunele fata) 

20210321_111436.thumb.jpg.3ba9bdc5f39379366427ecc81ac5edeb.jpg

 

Surubul ce urmeaza sa fie desfacut de la scaunul vechi in cazul in care scaunele ''noi'' nu au cataramele si trebuie sa le procuram pe cele vechi necesita desfacerea cu atentie datorita faptului ca are pasta de blocare medie iar aliajul este moale si se pot rotunjii foarte repede dintii eu personal le-am desfacut cu un T40 cu dinti multiplii (nu recomand T40 standard!)

20210321_145439.thumb.jpg.41b0914e394e1f06db4d8c95c907bcdc.jpg

 

Urmeaza desprinderea tapiseriei scaunului vechi pentru scoaterea airbagului ce urmeaza sa fie donat scaunului ''nou''... daca scaunul ''nou detine airbagul poti da skip partii acestea. Daca scaunul detine suport lombar manerul are un pinten in interior care trebuie apasat pentru a fi extras.

 

20210321_102324.thumb.jpg.54323c10c6e07548119e67fc950163f2.jpg

 

Cu grija va trebuii sa taiem capsele inferioare cu un patent cu varf atat la scaunul vechi cat si la cel ''nou'' pentru a ne permite ridicarea cu grija a tapiseriei care ne ajuta sa desfacem si sa montam usor modulul airbag.

20210321_102314.thumb.jpg.d71ceac658ebf0ce99e4e9ccc6e96c55.jpg20210321_105303.thumb.jpg.5c500f5faa73fd4abf8069f49ce5d0dd.jpg

 

Odata indepartata cu grija tapiseria se desface surubul care tine modulul,se impinge usor si se ridica pentru a fi eliberat din rama scaunului, cu foarte mare grija se desprinde si se prinde cablajul fix la fel cum provine de la scaunul vechi, nu se face nici o improvizatie, se respecta exact traseul firului ce urmeaza sa fie pus la scaunul ''nou''.

Durata aproximativa de transfer airbag-uri intre scaune cu rabdare pentru a nu strica ceva ~ 6h!

De indata ce tapiseria este perfect intinsa si prinsa corespunzator fara sa prezinte cute/vergituri (urat) le putem duce la masina nu inainte de a demonta complet cotiera si tunelul.

20210321_154528.thumb.jpg.8843e771eab61640e518f0e7e97b20d1.jpg20210321_154511.thumb.jpg.af18d2b9636a4990bef6afbbb473f502.jpg20210321_160637.thumb.jpg.ca5e9cdeba4b0cac13d493ca8e47b2cb.jpg

 

20210321_170044.thumb.jpg.62638966c8bf4a3235a87404c501f7c7.jpg

 

De indata ce zona este libera putem incepe sa asezam cu mare atentie cablajul destinat incalzirii scaunelor catre BCM, firele de masa dintr-o neatentie le-am prins ''romaneste'' nestiind ca sunt piulite cu bride de masa sub plasticul pragului...am descoperit ulterior, recunosc am gresit, am dat cu putina vopsea dupa pe ele si aia este :(. O remarca adaug, cablajele au fost trase perpendicular cu maneta de viteze.

20210321_181411.jpg.97d70a5b599d215d3c98713164215c83.jpg

 

Ok, toate bune aranjate corect ma apuc sa desfac ornamentul pragului stanga sofer, urmeaza sa aduc cu atentie cele 5 fire ramase care trebuie prinse la BCM.

20210327_141823.thumb.jpg.9248575a23fd853c08a1570290b2f3fc.jpg20210327_141847.thumb.jpg.cbf85f91d3f40fc9545b06c696cd9f93.jpg20210327_142006.thumb.jpg.f238795a6750efb1bf70a94fb722f07c.jpg

 

Manerul se scoate prin extragerea cu atentie a clemei, se trage de maner si se mentine in pozitia de deschidere a capotei dupa care cu o surubelnita dreapta se agata clema si se scoate prin lasarea manetei libere, odata eliberata piesa putem indeparta nitul de plastic si scoaterea ornamentului.

 

20210327_142012.thumb.jpg.e62f1baae9c1160184d29ff1ae728efc.jpg20210327_145640.thumb.jpg.f1ce9796e779100bb08a5c2f63bd5c7e.jpg20210327_144748.thumb.jpg.9a11b1c93273c66f5295687737d02240.jpg

 

Cu atentie se scot usor cele 2 mufe mari de la BCM(mainile mele imi permit operatiunea, daca aveti mainile mari este dificil declipsarea parghiilor care tin mufele si clipsarea lor la loc :( ), trebuie respectata cu strictecte pozitia individuala a fiecarui pin inserat in mufa. Odata montate firele corect totul se izoleaza si mufele se pun inapoi (nu este necesar deconectarea bornei de la baterie, in prima faza am facut cu borna scoasa si am avut multe erori de adaptat, a doua oara am incercat expre cu borna pusa sa vad daca sunt probleme in cazul in care scot mufele, se pare ca nu si mai mult te complici sa stergi erori aiurea asa ca nu umblati la baterie ca nu este necesar.) Acum intrebare, de unde am stiut configuratia pinilor pai simplu, atunci cand am cumparat scaunele am cerut special cablajul masinii donatoare si am extras exact doar ce tine de incalzirea scaunelor petru a invata pozitia exacta a pinilor in mufe la BCM, mindblow pot spune, mi-am facut desene cu firele pe culori cum vin prinse in mufe numerotate exact (mufele detin cifre pansonate pentru a sti exact fiecare fir individual unde se afla), celelalte capete la scaune sunt plug&play.

 

20210327_153728.thumb.jpg.8943486e6d5385e76957e961f7f848ed.jpg20210327_152325.thumb.jpg.9d7f104a50edfabff1166d3825aa7075.jpg20210321_181340.jpg.b3d8802ac0207647447124e0039bfbab.jpg20210322_112123.jpg.9763b491445144ab265d384e10f6bbbe.jpg

 

Ultima etapa a firelor era sa introduc firul principal + de alimentare la BCM a scaunelor in panoul de sigurate, 2h !!! ma-am chinuit ca chioru' desfacand o gramada de suruburi si plastice aiurea crezand ca pot ''baga'' cu grija firul in panou... nebunie completa, am abandonat si am bagat o sarma dupa care am tras usor mufa in locas si am introdus siguranta de 30A, montarea plasticelor la loc a fost floare la ureche dupa :D

 

In final totul a fost montat si strans la loc atat scaune, fire si plastice, instalarea panoului de clima fiind joaca de copii comparat cu tot ce a urmat, odata instalat se face adaptarea clapetelor prin apasarea simultana a butonului AC si dirijare aer FATA (cele doua leduri clipesc intermitent pana cand calibrarea panoului cu instalatia de climatizare sa terminat) se foloseste o interfata de diagnoza si se sterge eroarea de Hvac si se rescrie Long codingul din modulul vechi copy/paste la modulul nou)

 

Urmeaza adaptarea scaunelor in BCM in prima faza incepem cu Long coding si permitem transferul de curent din modul catre scaune adaugand la Sitzheitzung_CAN din not_instaled in Heizmatten am BCM

 

Urmeaza la adaptare prin introducerea codului de acces cautarea cuvantului ''heat'' si introducerea modului de incalzire a scaunelor cf. listei. Dupa apasarea tastei OK totul trebuie sa functioneze ireprosabil.

 

Screenshot_20210327-175500_OBDeleven.thumb.jpg.935d7caf6a82ce82d0a0471e8f233be0.jpgScreenshot_20210327-163821_OBDeleven.thumb.jpg.6f9e1a350480e0b5d02a14911e3c2a3d.jpgScreenshot_20210327-192917_OBDeleven.thumb.jpg.a54c637a66387e13fdbaa8983e2ee2c3.jpg

 

Cf valorilor din live data pe treapta maxima valorile au ucat usor pana la 53 C suficient cat ''sa-ti arda c..ul".

 

Va multumesc ca ati citit pana aici!, vor fi pareri diferite care le accept, eu unul a trebuit sa stau multe nopti nedormite cautand atat pe net aiurea cat si citind manuale in erWin majoritatea DEGEABA! Tot ce am facut a fost indemanare si perseverenta cu multe problema care ar fi dublat toata postarea aiurea. Pare a fi ceva Sci-fi sa faci de la o masina cheala fara scaune incalzite sa adaugi aceasta obtiune, foarte multi cu asa zise garaje de retrofit neacceptand contracost stiind ca este o operatiune destul de dificila i consider niste NIMENI IN DRUM. (nu dau nume pentru ca eu personal consider asta, restul va trebuii sa fiti "fripti" bine inainte de a decide ce este bine cu adevarat sa faceti, in general, in viata, YOLO! "you only live once".)

De la persoana de la care am cumparat scaunele NOI i multumesc pe aceasta platforma ca ma ajutat prin alegerea exacta a pieselor dorite, numele parcului fiind ''DezmembrariBrehuiesti" care repet sunt super de treaba! avand preturi mult competitive fata de concurenta prin CALITATE!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Felicitari. Foarte bine realizat tutorialul! Sa te bucuri de ele! :).

 

Varianta cu sarma este f buna insa nu merge la sigurantele mici unde exista un blocator (doar ca idee). Panoul se demonteaza usor avand un "master" sub el care se scoate, apoi 3 cleme frontale (dreapta sus, stanga si dr jos). Se scot sigurantele mari si releele ca sa mearga mai usor si apoi se trage de el. (in spatele panoului este un "soricel" care tine cablurile fixe, acela trebuie taiat ca sa permita scoaterea panoului. - pt viitoare retrofituri care necesita adaugarea de sigurante mici :)

 

DezmembrariBrehuiesti au piese de f. buna calitate.  fetele mele de usi cu lumina ambientala sunt luate de la ei - impecabile

 

Succes la urmatoarele retrofituri. Asteptam noi tutoriale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@sabinx am inebunit cat am desfacut si incercat sa trag de panoul de sigurante (in vant si frig afara :D ), singurul lucru care l-am observat sub el este o mufa heblu rosie care deconecteaza panoul de tensiunea de alimentare de la baterie am tras de ia dar sa declipsat cat sa intrerupa alimentarea de curent, a facut un clic scurt si atat, nu am insistat sa trag tare de ia, nu inteleg unde doamne ar fi parghia aia... oricum am facut o romaneasca care a durat 2 minute si nu trebuia sa desfac aproape nimic inafara de capacul de la sigurante, oricum multumesc pt. remarca! Poate reusesti sa pui un attash cu poza la parghia aia... eu nu mai desfac in veci acolo!

Am atasat poza cu clipsul rosu :(

panou 1.jpg

Modificat de AndreiZi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!