Jump to content

Cupra Formentor 1.5 tsi dsg


Eugen B

Postare recomandată

20 minutes ago, sNaKeyy said:

@Teodoreanu iei in considerare faptul ca este mai inalta si automat consumul creste, da?

 

@Eugen B pare ca ai destul nemultumiri legate de masina; eu inteleg tot ce spui referitor la micile probleme, poate trebuie sa te uiti spre ceva premium, mai este un coleg pe forum care nu e multumit de un t-roc si l-a vandut si a mai dat extra pt un q2. Cam acesta pare a fi trendul din pacate.

Da, ideea este ca sunt oarecum dezamagit si de interactiunea cu dealer-ul (a vandut masina, nu mai raspund nici la mail), asta in conditiile in care la alte marci au reactionat total altfel.

Cred ca si m-am grabit la momentul achizitiei, si am fost oarecum constans de faptul ca unele marci nu au reprezentanta la mine in oras, si nu as avea chef sa fac 100 km pentru o revizie sau interventie in garantie, si nu am vrut sa depasesc un anumit buget-insa se pare ca vreau/nu vreau, bugetul respectiv trebuie depasit daca ai anumite pretentii.

Link către comentariu

Nu e locul aici sa facem comparatie, dar cred ca asteptarile tale au fost poate putin prea mari. Presupun ca masina a costat sub 30.000 euro, ori la bugetul asta, daca vrei Suv - desi suv cu tractiune fata e total inutil, aduce numai dezavantaje, mai bine iei o berlina sau un break, gen Passat - este cam printre cele mai bine dotate si mai frumoase masini. Da, nu e bine insonorizata, consuma mult, insa astea sunt limitari legate de ce ai ales - nu e marca premium si nici nu ai ales o forma care sa maxizeze consumul.

Am studiat si eu cu atentie si am si facut un test drive cu Formentor, aceeasi motorizare cu a masinii tale. Comparand-o cu Ateca, e mai zgomotoasa, insa e mai interesanta la interior si are si mai mult spatiu, cel putin in spate. Pierde insa la spatiul din portbagaj. 

Link către comentariu

Da este mai inalta cu fix 3,6 cm si mai grea cu 42 de kg decat un Golf 7 facelift . Nu prea se justifica cei 2 litri in plus raportat la gabarit, greutate , media orara mai mica . Eu am facut acel traseu cu Golful iarna, am avut numai temperaturi cu - tot drumul . Dar acuma vorba ta nu este multumit omul o poate scoate la vanzare si trece la alt model, marca . 

Link către comentariu

8.8 plus 'ceva vant' nu l-as vedea neaparat mare. ca si exemplu, la masina din semnatura, am vazut medii de consum (full a2, 140 pilot) intre 5.7 - 7.5.

imi pare rau pentru experienta neplacuta si pentru problemele destul de mari (zic eu) ale modelului. din ce am mai citit cam pareseste shortlist ul 😁 din pacate

 

pentru o utilizare normala in romania, un suv cu tractiune fata ar treui sa fie suficient; lumea cumpara garda la sol, nu masina de off-road.

 

Modificat de alexs_
Link către comentariu

Daca lumea cumpara garda la sol, lumea ar trebui sa se astepte si la un consum pe masura, avand in vedere aerodinamica specifica :)

@Eugen B cati km ai cu masina? Consumul se va mai stabiliza dupa un 5-10k km...

Link către comentariu

banuiesc ca ai trecut de perioada de rodaj . cum se comporta motorul in depasiri ? la drum lung daca folosesti ACC (pana in 100kmh) va intra ACT (2cyl-mode) ar trebui sa ai consum mic.

Link către comentariu
  • 1 year later...
On 3/26/2021 at 7:59 PM, Eugen B said:

Am sa prezint masina, deoarece e ceva nou si la data achizitiei, nu prea am gasit review-uri(parca a fost un vz aici, stiu ca imi lasasem si eu parerea dupa drive test, dar poate nu a trecut vreun filtru)....vag sunt multe , asta e mai noua.

.....

O parere acum, dupa 2 ani?????

Link către comentariu

Inca imi asum faptul ca la data respectiva am achizitionat un model ce nu era disponibil la drivetest(am vazut/testat un vz), 1.5 abia aparuse la vanzare, eu fusesem la drivetest deoarece imi programasem sa incerc o ateca, habar nu aveam eu de cupra....

In doi ani aproximativ am rulat 31.000 km, dar in viitorul apropiat nu va mai rula mai mult de 5000-6000 km/an, din motive de lucru de acasa/in concedii plec cu avionul

-consumul imi pare un pic ridicat, cred ca am o medie generala de 8.8 pe toata distanta, e cam mult, avand in vedere ca folosesc doar modul confort, s-a rulat 80% pe autostrada, conduc exclusiv in limite legale (mult comparat cu masini de dimensiuni similare echipate cu motoare mai mari (2 litri)/puteri mai mari

-calitatea fabricatiei lasa de dorit( scartaie fata de usa stanga/scaun), am un stop ce transpira (intra umezeala-la dealer au zis ca se schimba doar daca nu mai lumineaza, transpiratia aceea e oarecum normala-ok....nu imi bat capul), un cheder la usa spate s-a desprins (o sa o duc sa il lipeasca, dar mai astept sa se adune), navigatia/ecranul mai are momente de ratacire (nu imi bat capul cu facut conturi online, update, etc)/un defect de proiectare faptul ca se aduna frunze intre aripa fata/ornament plastic/portiera, am scos noroi(sigur va rugini in zona aceea); o chestie ciudata este faptul ca nu exista senzori parcare fata deoarece am camera 360(nu am inteles logica)

-inca urasc sistemul tactil, vreau butoane clasice pentru clima

-valoarea de ravanzare este mica (am avut-o la vanzare....nu prea suna lumea ca e marca exotica), la buyback idem, nu ma tenteaza nimic din gama vag (acolo imi dadeau ceva mai mult).....iar cu ce obtineam pe ea efortul financiar era prea mare pentru un upgrade

-daca sa da timpul inapoi, sigur nu as mai achizitiona nici modelul (1.5 nu are ce cauta pe caroseria asta, motorul de 2 litri este ceea ce trebuie), dar nici marca/ avand in vedere ca umblu rar cu ea (1-2 ori pe saptamana, maxim 20 km), nu ma deranjeaza defectele, cand va expira garantia(peste inca 2 ani) voi lua o decizie si ma voi indrepta spre alta marca/forma de caroserie(break probabil)...depinde ce preturi vor mai fi la masini noi

Link către comentariu

La viteze de autostrada, 130-140 km/h, nu pare a fi rau un consum de 8 L/100km, pentru caroseria aceasta. Pe langa garda la sol, aerodinamica, mai este de luat in calcul si aria suprafetei frontale, care conteaza destul de mult in cazul acesta fiind mai lata si ceva mai inalta. Vazusem filmulete pe net care ma cam speriasera in legatura cu consumul (instant): 10 L/100km (altul ce-i drept 8.5) la 140 km/h si vreo 12-13 L/100km la 160 km/h. Poti confirma/infirma valorile acestea? Asta facand o comparatie cu cel de 2.0 190 hp pe care l-am testat si la 140 km/h avea consumul instant cam 9.2-9.5 L/100km.

 

Ca o paranteza, unii posesori argumenteaza ca viteza afisata este foarte apropiata de viteza gps, 1-2 km/h diferente chiar si la viteze mari si de acolo ar reiesi partial un consum ceva mai mare.

Modificat de JustMe_A
Link către comentariu

Consumul e doar unul dintre elemente, ma deranjeaza ca e departe de cifrele oficiale, dar mai mult ma deranjeaza comparatia cu alte masini (nu prea stau sa ma uit ma la indicatiile din bord/consum instant.....e de ajuns sa ai un mic deal/o mica panta, important e consumul la pompa):

 

- din motive exceptionale, am efectuat acelasi traseu acasa/munca 3 zile (aprox.600 km) cu o ateca 2.0 190 cp 4x4/acelasi stil de condus, care spre stupoarea mea, consuma cu vreo 0.7-0.8 litri mai mult, dar e mult mai inalta, mai grea, motor mai mare/puternic (nu suna ca un aspirator, ca cel de 1.5), 4x4......de aici concluzia ca nu merita 1.5 tsi pe aceasta caroserie /X1 cu motor de 2 litri benzina e si mai economic/am mai vazut un qashqai cu motor de reno, si acolo iesi mai bine. Cred ca per total, motorul de 2 litri consuma poate cu 1 litru mai mult , adica vorbim de poate 3000 euro in plus la vreo 100000 km (diferenta de consum, asigurare-calculul nu e pt Romania), sub 8 % din valoarea de achizitie, dar e alta masina

-eu nu prea depasesc 133 km/h , pilot automat, asa ca nu ma intereseaza/nu m-a interesat cat consuma peste; am mers pe autostrazi unde e legal sa depasesti aceasta viteza, insa durate scurte, nu imi place galagia-pneuri/vant/motor (peste 160km/h e galagie, la 180 km/h e insuportabil pentru mine)- nu iti pot confirma mare lucru, dar in mod sigur te apropii de 10 %;

-ACC cred ca ar putea fi optimizat, in ideea in care e reglat la distanta minima fata de masina din fata, tot franeaza cam devreme/brusc/intempestiv, ca apoi sa accelereze un pic cam brusc (modul confort)- cred ca si asta joaca un rol.

Modificat de R_a_z_v_a_n
Renunta la QUOTE pentru postul anterior.
Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Dpmdv e greu de crezut o diferenta de doar 0.7-0.8. Daca faci acelasi traseu in zile diferite nu e suficient pentru a stii 100%. (exemplu: masina din semnatura, full a2, viteza max legala pe pilot simplu, consum 5.3-6.5 - singura diferenta temp +-8* & vantul).

Eu am facut un TD cu 1.5 si am scos in jur de 8.5 la mers prin oras si in conditii de TD. In alt topic, am vazut un formentor 2.0 190 4x4, piatra neamt - consum minim 12.

Cel putin acum, camera 360 vine cu park assist => senzori fata obligatoriu. Logica a fost rezolvata :D

 

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!