Jump to content

Cupra Formentor 1.5 tsi dsg


Eugen B

Postare recomandată

Mai întâi felicitări pentru achiziție. 

Pari cam dezamăgit de mașina per ansamblu. Mă mir ca ai luat-o in cele din urmă. 

DSG merge mai ciudat cat e mașina noua, eu ma gândeam la a mea ca ori e stricată mașina ori si-au batut joc la seat (comparând cu ce aveam VAG la îndemână in mod special passat). 

Personal pe acest model as fi mers strict cu versiunea 310CP. 

Sa te bucuri de ea 😁

Link către comentariu

Nu as zice ca e dezamagit, as zice chiar ca e foarte realist si nu e imbatat de mirajul lucrului nou. Orice masina daca o iei la purecat, cat de buna ar parea, tot are anumtie puncte slabe pe care va trebuie sa le accepti. Acum depinde si de tine cat de pretentios si atent la detalii esti. Mie mi se pare ca masina arata foarte bine, sa o stapnesti sanatos si multi km fara incidente neplacute. 

 

3 minutes ago, HKHK said:

 

DSG merge mai ciudat cat e mașina noua, eu ma gândeam la a mea ca ori e stricată mașina ori si-au batut joc la seat (comparând cu ce aveam VAG la îndemână in mod special passat). 

 

Stai sa vezi cum merge cand incepe sa se uzeze, e deja stiu ca DSG-ul nu este un monument de rafinament. Schimba rapid, este raltiv eficienta, dar peierde mult la capitolul rafinament mai ales in trafic bara la bara. 

Link către comentariu
16 minutes ago, HKHK said:

Mai întâi felicitări pentru achiziție. 

Pari cam dezamăgit de mașina per ansamblu. Mă mir ca ai luat-o in cele din urmă. 

DSG merge mai ciudat cat e mașina noua, eu ma gândeam la a mea ca ori e stricată mașina ori si-au batut joc la seat (comparând cu ce aveam VAG la îndemână in mod special passat). 

Personal pe acest model as fi mers strict cu versiunea 310CP. 

Sa te bucuri de ea 😁

 

Eu personal nu cred ca isi merita banii versiunea de 310 cp( este buget la care te poti gandi la  giulia 280 cp, sau civic type R),dar nu e vorba numai de asta, ci nu as avea ce face cu asa ceva, eu conduc in limite legale, deci 150 cp imi ajung, in conditii normale, fara pandemie si work from home, fac 33000 km anual(deci consumul conteaza totusi), iar unde locuiesc eu,pentru vz,  la pretul de achizitie se adauga un malus de peste 10k euro.....sincer nu am asemenea buget de investit intr-o masina ce se va devaloriza abrupt.

 

Sunt putin dezumflat(cand iti iei ceva nou, si actual  ai dori sa fie peste tot ce ai avut/condus/utilizat, la toate capitolele), dar probabil ca sentimentul asta l-as fi avut la orice alta marca, ca peste tot vezi reduceri de costuri, calitate discutabila la anumite elemente,dar am avut un buget prestabilit, obligatoriu masina noua, nu doream sedan, ci ceva putin mai inalt, cx30 e prea inghesuita, cx-5 prea sifonier, peugeot nu ma atrage deloc, renault arkana are motor de 1.3, la x1 daca nu investesti in optionale masina e trista rau, mercedes scump, toyota are doar camry ce e masina, restul sunt asa si asa, lexus nx sub 42 k nu am reusit sa gasesc, karoq nu mi-a placut, qashqai se schimba generatia.....la inceput crezi ca ai nu stiu cate optiuni, insa cand incepi sa bati reprezentantele, iti dai seama ca nu ai atat de multe alegeri.

Pe de alta parte, nu sufar foarte tare, intentionez sa o pastrez pana prin 2025, si atunci sa o inlocuiesc cu altceva, daca lucrurile se vor mentine/evolua in acelasi trend pentru mine.

Link către comentariu

YOY , ai facut praf masina in prezentarea asta :ROflag:, eu nu as cumpara daca m-as lua strict dupa ce ai scris

Nu contest ca e real tot ce ai scris dar e naspa sa nu fii multumit de cutie, vizibilitate , scaune , insonorizare ... la o masina pe care o alegi de noua

Sa o folositi sanatosi si poate te imprietenesti cu ea dupa un timp si mai dispar din nemultumiri

Schimbarile sunt motiv de comparatii mereu , cu timpul te adaptezi la multe

Link către comentariu

E de apreciat prezentarea realista, onesta. Citind pe aici, in multe alte prezentari se simt multe urme de regret, dar sunt ascunse mai mereu cu argumente de genul “nu are ... dar oricum nu imi trebuia, nu foloseam oricum...” etc. Putin recunosc ca au dat bani multi si ca lucrurile nu sunt perfecte. Bravo pentru review, si sa o stapanesti sanatos. 

Modificat de dionescux
Link către comentariu

Personal sunt extrem de încântat de ce am ales de nou. Mă refer la Ateca. Ca mai scartaie care un plastic, ca un q5 da mai bine, da le pot trece la nemultumiri. Dar in rest mașina ma încântă zilnic. 

 

Drumuri bune si asteptam mai multe povești 😁

Link către comentariu

Cand vad ca un Golf / Leon 1.5 TSI DSG de bun simt ajunge usor la 30.000 de euro, incepe sa faca foarte mult sens masina asta care vine la acelasi pret dar cu cateva lucruri in plus... spatiu, design, imagine etc. si pare o achizitie mai "desteapta" decât surorile ei compacte. Mai ales ca la interior nu e vreo diferenta semnificativa... Nu simt, insa, ca versiunea de 310cp ar avea un raport bun, as lua Golf R la pretul ala, dar asta e alta discutie... 

Acestea fiind zise, abia astept mai multe informatii si, mai ales, pareri despre masina si folosirea ei ca daily pentru ca ma intereseaza direct. :)

Link către comentariu

Frumoasa masina, cati mai multi km fara evenimente neplacute.

Link către comentariu

Va multumesc, nu vreau sa fac flame, dar trebuie sa fim corecti, cel putin eu asa cred, asta e jobul meu, sa gasesc failures, deci nu pot spune ca e perfecta. Pe de alta parte , e marca/masina ce a indeplinit cam majoritatea dezideratelor. Ce mi-ar fi placut:

-rabatarea oglinzilor, nu e ca la audi, sa functioneze la pornirea motorului, ci se, deschid/inchid la deschiderea/inchiderea masinii;am descoperit ca pot sa pun butonul manual pe rabatare, raman rabatate

 

Funny facts, oamenii se uita la masina, nu stiu de unde e marca, doua persoane m-au abordat si au banuit ca e ceva japonez(poate e un semn divin), plus ca multi au vazut reclama la vz, deci isi inchipuie ca am 310 cp , nu 150 dintr-un motor 1.5 tsi :).

 

Momentan rulez pe profilul individual, directie confort, motor eco, cand voi depasi 1000 km voi trece pe modul sport, voi schimba manual treptele din padele, imi place sa fac rodajul old school, cine e atras de masina, sa o inchiriere/imprumute de la dealer cat mai mult. Nu stiu cum este in Ro, dar aici, ai masina de test o zi intreaga, faci 80 km fara sa zica nimeni nimic, poti sa o incerci indelete, asa ca daca aveti modelul in lista, cereti drive test serios, nu 30 minute cu un vanzator in dreapta (sotia sta in dreapta by default).

 

Am uitat sa mentionez, pe versiunea mea, nu an suspensie independenta pe spate, ci punte; se simte , iar ca optiune era EDC, electronic damper control, costa 700 euro in configurator, suspensia standard poate fi dura pentru familie, incercati suspensia standard inainte sa cumparati, poate fi dura pentru familie.

Modificat de Eugen B
Link către comentariu

Ptr oglinzi probabil s'ar putea rezolva ca plierea sa nu de faca la incuiere/ descuiere prin ceva adaptari, e toti platforma Vag

Link către comentariu

Am reusit sa parcurg vreo 210 km, de cand am cumparat-o, un rulaj imens:

 

-am observat ca schimbarile sunt mai line, poate atunci cand uleiul din cutie se incalzeste,poate incep sa ma obisnuiesc,  sau poate softul care inregistreaza comportamentul la volan a observat ca imi plac schimbarile line

-am intrebay dealer-ul care este intervalul de revizie si ce presupune revizia la dsg....s-a uitat ciudat la mine si mi-a spus ca e gen lifetime, iar eu nu am avut chef de povesti si nu am insistat (4 ani sunt acoperit de garantie)-dar serios, stie cineva care e intervalul de service (de exemplu la zf8hp la 120 k e bine sa faci o revizie, ulei+filtru), eu habar nu am ce cutie am, stiu ca e ceva DQ....dar nu am gasit nimic in manual

-ca si masina de familie, suspensia ar putea fi considerata mai dura, si nu atat de confortabila(am facut in weekend niste comparatii cu un prieten care are ateca 2.0 190cp), e adevarat ca a lui are amortizoarele adaptive, clar ateca pe confort e mai moale; pe de alta parte, formentor cu suspensia adaptiva, deja pe confort e mai dura (senzatia mea dupa drivetest e ca la formentor suspensia standard e cam egal cu modul confort la cea adaptiva)

-incep sa ma obisnuiesc cu ecranul, are niste posibilitati de personalizare/afisare favorite, vad ca stie sa se miste si dupa gesturi, insa e ceva doar sa le atati vecinilor invidiosi, in rest mi se pare nefunctional

Link către comentariu

Cutia de viteze pe care o are masina ta nu are ulei, deci nu ai ce sa inlocuiesti. Deci da, este lifetime. La fel, schimburile nu sunt mai line din cauza incalzirii uleiului, pentru ca nu exista.

Suspensia e dura pentru ca Formentor nu e o masina de familie, vorbim totusi de Cupra, brand care se adreseaza unui segment de clienti care isi doressc altceva, nu o masina de familie, ci una mai sportiva, mai stabila. De altfel, Seat in general nu este o marca care are drept cumparatorul tinta un familist, astfel incat nu apreciaza confortul, pentru familie trebuie sa cauti o masina la sora de platforma si de grup Skoda.

Link către comentariu

@Cristian, vrei să spui că ambreiajele nu sunt imersate în ulei, cutia în sine nu poate lucra fără ulei.
Iar lifetime înseamnă durata medie de utilizare a mașinii, adică vreo 7 ani, sau cât o mai fi acum. E life de mașină, nu de om. :) 

Link către comentariu
47 minutes ago, Cristian said:

De altfel, Seat in general nu este o marca care are drept cumparatorul tinta un familist, astfel incat nu apreciaza confortul, pentru familie trebuie sa cauti o masina la sora de platforma si de grup Skoda.

La o întâlnire a membrilor te dau cu Octavia. Cu 16" sau cu 18" e la fel de dură... Instrument de spart pietrele de la rinichi.

Link către comentariu

@Cristian Inclin sa cred ca nu ai dreptate:in multitudinea de indicatoare/martori, ce pot fi afisati in ecran, pot vedea temperatura apei, ulei motor si ulei cutie, deci probabil ceva ulei este si in cutia asta. Intrebarea e mai mult pentru cultura mea tehnica generala, am gasit brosura asta unde se specifica ca e vorba de un ulei hidraulic:

https://www.eco-torque.co.uk/post/vw-dsg-7-speed-dsg-gearbox-problems

 

Cat despre Skoda, pur si simplu o marca ce nu m-a atras si nu ma va atrage niciodata (karoq nu e prea interesant la design), dar e vorba de gusturi personale.In vremuri normale as folosi masina preponderent extraurban, deci denivelari reducere viteza, imperfectiuni suprafata de rulare nu ma afecteaza atat de mult, dar pentru cine va lua in calcul modelul pentru familie/trafic urban, sa ia in calcul acest aspect.

Modificat de Rave
Quote-ul inutil este pedepsit de regulament! Foloseste, te rog, tag-uri, asa cum am facut eu!
Link către comentariu

E clar ca trebuie sa afli ce tip de cutie are masina. Desi combinatia 1.5 tsi & dsg vine pe mai multe modele din grupul VAG, sunt montate atat DQ200 (dry), cat si DQ381 (wet).

 

Stiu ca pe Golf, Leon sau Octavia se monteaza DQ200, insa eu pe Tiguan am DQ381 (ma refer la acelasi 1.5 de 150 cp cu tractiune fata). 

Pentru DQ381 e mentionat service schimb ulei la 120.000 km (cel putin asa am primit eu de la dealer cand am luat masina). 

 

Link către comentariu

Scuze de offtopic, @b94uri ai primit ceva in scris? poti posta o poza? mai rar gasim info clare despre uleiul la cutie la unele modele

Link către comentariu

Daca este "pa viata" e cel mai probabil dq200 unde ambreajele nu sunt in baie de ulei si unde comportamentul masinii nu ar trebui sa difere daca este cald/rece uleiul in cutie. Daca este dq381 atunci intervalul de schimb ulei cutie + filtru este de 60k km, si da, aici chiar simti cand uleiul in cutie este incalzit in ceea ce priveste cat de lin schimba cutia.

Mai mult de atat, din ce am inteles de la diferse persoane care au avut cutii de genul (dq250-380-381)  cumparate pe vehicule noi, au observat o imbunatatire a "calitatii" schimbarii treptelor dupa ce masina a facut un nr de km.

Sigur pe fwd este 381 ? Eu stiam ca 381 este pentru haldex iar 380 este pentru fwd. Nu ca ar schimba cu ceva ce am spus mai sus.

Link către comentariu

Ar fi jenant ca o masina de talia asta sa aiba DQ200, dar internetul confirma ca are DQ381. Sunt multe relatari legat de faptul ca la DQ381 intervalul de schimb a fost impins pana la 120 000 km, long life service interval acum dipsonibil si pentru cutia DSG :))  . 

Link către comentariu

@ShadoWzZ DQ380 nu se mai fabrica de niste ani.

A fost înlocuit cu DQ381-7F - FDW si DQ381-7A - AWD. 

Posesor de DQ381-7F

Link către comentariu

O sa trimit un mail la dealer poate ma elucideaza, la fel poate imi explica si procedura prin care, in caz de avarie/masina trebuie tractata, se poate trece cutia in neutru (nu apare in manual nici aceasta procedura, tot ce iti spun e sa te adresezi personalului specializat).

In alta ordine de idei, comenzile vocale sunt disponibile doar in cateva limbi, iar pentru a fi activ, ar trebui ca limba aleasa in mediu sa fie printre limbile respective (evident, cea romana nu se afla printre ele).

Am mai aflat ca sistemul audio(cel basic) are 7 boxe, si pare un amplificator inclus, nu sunt eu un meloman, iar cu varsta acuitatea auditiva scade, insa ma declar multumit.

Am incercat si front assist, a franat destul de prompt si brutal, un pic mai repede decat ma asteptam, dar mai bine asa decat sa nu fie functional.

Link către comentariu

@Eugen BFA (front assistant) are niste setări... Eu l-am pus sa intervină Late. 

Asa am eliminat cam tot ce înseamnă "false positives". Singurul inconvenient e ca de cand piuie pana când da in frane ai cam o secundă sa reacționezi. Altfel da in frâne. Si da bine.

Modificat de zidanne
Link către comentariu

Acum vreo 10 ani când manualele încă mai erau tehnice (si erau mai interesante din acest motiv) scria că procedura de tractare pe roți la un vehicul cu DSG se putea face pe o distanță de maxim 60km cu viteză redusă, cu maneta pe Neutru, dădea chiar si procedura de deblocare fizică a manetei. Când se depășea distanța asta trebuia luată pe platformă sau cu roțile față ridicate (masinile FWD).

Acum in manuale scrie cum sa reglezi culoarea led-urilor din interior, adevărat progres, moncher!

Modificat de ct_act
Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!