Jump to content

VW - De la Dieselgate la mobilitate electrica


detinator
 Share

Recommended Posts

13 minutes ago, Sparkyson said:

Sper sa intre Tesla pe piata din Romania cu niste Superchargere puternice, de 250-350 kW, ca sa faca putina concurenta,

concurenta...cui? ca ei nu le deschid pt restul masinilor.  si nu cred ca ia cineva TESLA doar pt ca are chargere..mai curate sau mai multe...si nu vad cum in urmatorii ani se vor putea bate de la egal cu ce exista deja montate in RO...de la renovatio. 

concurenta e f buna..dar aplicabila. gen MOON, ENELX sau plugpoint sa vina cu statii multe si mari la bani buni.

la Mures am vazut 2-3 statii rapide, plus cea de 150kw. toate una langa alta.

Edited by Bogdan_wrc
Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca lumea o sa cumpere Tesla cand o sa fie oficial, cu service oficial si cu retea de chargere. Daca vor avea cerere, sunt sigur ca o sa se extinda exponential daca se vede cerere. Sa nu vorbim despre range, consum si performanta care nu au concurenta.

Link to comment
Share on other sites

Din cate stiu, Tesla a oferit reteaua si altor producatori: 

Quote

Tesla has often offered to open its Supercharger network to other manufacturers in recent years if they’d contribute to the costs. Tesla CEO Elon Musk has now confirmed for the first time that the Tesla chargers are already accessible to other electric cars.

 

 

Dar nu la asta ma refeream cu concurenta.

Ci, la faptul ca, alegand intre VW, Kia, Hyundai, BMW, care se incarca la 50 kW in 45 de minute si Tesla care se incarca la 250-350 kW, in 15 minute, iar masina este cam la acelasi pret, eu stiu ce as alege. Tesla este si mai aspirationala si mai dezirabila pentru multi.

Link to comment
Share on other sites

Tesla inca nu a dat drumul la statii pt restul. eu asa stiu. s-a pus atunci problema...dar nimic concret. nu se stie exact unde este buba (tesla care cere anumite lucruri sau altii care refuza..), dar inca nu se poate folosi.

https://www.roadandtrack.com/news/a35030461/why-other-car-companies-dont-use-tesla-superchargers/

nu fac aici versus, dar pt mine, nu doar puterea de incarcare conteaza la o masina. 

dar poti cauta ce e intampla prin Olanda cu tesla...sau norvegia. 

tu compari o companie care ofera TOT inchis, versus un cumul de companii unele de masini, altele de statii...

cat crezi ca va dura pana Tesla va oferi sute de chargere in RO? uita te ca abia din austria incolo in vest te poti baza pe ele cum trebuie.

iar Tesla 3 inca nu se apropie la pret de id3. ce va fi...vedem cand va veni real. 

pe de alta parte, e o disuctie deschisa si cu puterea de incarcare f mare si efectul ei asupra bateriei in timp. 

Link to comment
Share on other sites

Tesla s-a oferit dar n-o sa accepte nimeni conditiile lor. Si, daca nu exista conditii, tot nu vor accepta pentru ca, in primul rand, ar da prost dpdv marketing... "VW nu are retea de incarcare asa ca o foloseste pe cea Tesla" ar scrie peste tot si asta nu da bine... Si, in al doilea rand, cam toti vor sa-si faca propria retea de incarcare pentru ca, in felul asta, blochezi omul in ecosistemul tau, ca Apple de ex, si sunt mai mici sansele sa-si cumpere altceva.

 

Dupa ce intra Tesla in tara, ceea ce se va intampla curand, alegerea o sa fie simpla. Iei un ID.3 Pro Max sau un Model 3 Standard Range Plus. Model 3 costa mai mult dar poti sa alegi sa incarci la Supercharger, unde sunt doar alte masini Tesla, sau la statiile celelalte, unde sunt toate celelalte masini electrice. Daca iei un ID.3 ai la dispozitie doar statiile publice (Ionity, daca o sa apara in Romania, face parte tot din statii publice unde poata sa vina oricine). Practic, cu oricare alta masina electrica esti limitat la o singura varianta de incarcare, statiile publice, in timp ce daca iei Tesla ai la dispozitie si Superchargerele, pentru ca poti oricand sa incarci si la toate celelalte... doar ca mai incet.

Merita, nu merita... ramane la latitudinea fiecaruia. Dar Tesla iti ofera mai multe posibilitati si, deocamdata(si probabil si in viitorul apropiat), o imagine mai buna ceea ce inseamna si o valoare la revanzare mai buna care poate acopera pretul mai mare de achizitie.

Link to comment
Share on other sites

Chiar si fara o retea majora de incarcatoare Tesla in Romania, dar cu prezenta oficiala, o sa fie o mare concurenta.

O sa mai cumpere cineva ID.3 cu care te rogi faci 200km mergand pe autostrada la o viteza normala si in conditii normale cand poti sa cumperi ceva superior cu putin mai scump?

Link to comment
Share on other sites

Un ID.3 Pro Performance, 204CP, cu pachetul Max, ca sa avem dotari cat de cat echivalente, iese la 47.800 de euro. Un Model 3 Standard Range Plus, acelasi range WLTP ca ID.3 Pro, tot tractiune spate, ar iesi la 51.000 de euro (50.000 de euro cu interiorul negru si daca taxele extra insemna doar TVA desi nu stiu ce altceva ar mai putea presupune...).

 

1439489447_Untitled1.thumb.jpg.1d77876ceabfede7c367b77d1c1df027.jpg

 

1006679564_Untitled2.thumb.jpg.7f5e9ef2fe9139992e34830e3642468b.jpg

 

Dintre aceste 2 masini as alege Tesla, si la pretul lor nu m-ar deranja prea tare cei 3.000 de euro care reprezinta diferenta de la una la cealalta. VW castiga inca bucata de sub pretul acesta, unde se bate cu altele, dar un Model 2 este in carti si o sa fie foarte interesanta lupta atunci.

 

Momentan raman la parerea pe care o am de cand au aparut prima data preturile pentru ID.3: daca erau preturile mai mici cu vreo 5.000 de euro la toata gama si in toate echiparile, nu mai exista nicio alta masina electrica pe piata si chiar nu aveai de ce sa cumperi altceva. Asa... e doar una dintre celelalte si, fiind la gramada, intotdeauna pot exista lucruri care sa impinga oamenii catre un model sau altul.

Link to comment
Share on other sites

Normal ca Tesla e mai scumpa, pentru ca e mai multa masina. Ultima e in clasa medie, ID3 e in cea compacta, comparatia nu are niciun sens. E ca si cand ai compara Golf cu BMW Serie 3 si spui ca Golf are mai mult loc in spate, deci e comparabil.

Link to comment
Share on other sites

kolfleading
3 hours ago, Sparkyson said:

Exista locuri unde sa fie mai multe statii rapide in acelasi loc?

La Shopping City Timisoara sunt 2 statii Renovatio de 50 kW in acelasi loc. Le-am folosit in anul 2020 de multe ori.

 

Din luna ianuarie 2021 insa,

  • una dintre statii este stricata de tot, este stinsa.
  • cealalta statie merge doar pe Type 2, partea CCS e defecta

 

Cei de la Renovatio stiu de defectiune. Prin Februarie mi-au spus "o sa le reparam cat de repede putem".

Apoi au vrut sa ma directioneze la un Kaufland la 2 km distanta. Acolo este o singura statie, insa cu urmatoarele probleme:

  • portul Type 2 este defect si nu functioneaza
  • portul CCS DC este foarte ocupat de uberisti cu "cupoane kaufland" care isi fac rezervari si isi tin randul cu vreo zi inainte...

 

La aceste statii se poate folosi simultan portul Type 2 si CCS, deci ar putea incarca 2 masini daca ar merge ambele porturi.

Nu se poate folosi simultan CCS si CHAdeMO.

Edited by kolfleading
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Multe ID.3 Max-uri la Darius Motors, inmatriculate, așa cum s-a speculat pe aici.

O oportunitate buna pentru cei care sunt interesati.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!