Jump to content

VW - De la Dieselgate la mobilitate electrica


detinator
 Share

Postare recomandată

doc morelli, daca ai deschis subiectul poluarii, nu ai mentionat grafitul. Daca cauti un pic pe net cum arata zonele din china unde se obtine si prelucreaza grafitul pt bateriile noastre, te ingrozesti. 

 

Aia beau, mananca si respira grafit. E peste tot, in aer, apa sol.

 

Rave, Sparkyson, vad ca v-ati legat fiecare de cate un punct din lista mai lunga postata de mine. Postarea mea a vrut sa dea de gandit unui coleg care dadea impresia ca a incheiat acest proces, considerand ca stie tot ce era de stiut despre acest subiect. Am vrut sa arat ca nimic nu e alb si negru pe lumea asta, ar fi prea simplu. Sper ca am reusit. 

 

Nissan Leaf a vandut peste 500.000 masini electrice, mai mult decat toate Teslelelele la un loc. 

 

Skodele CityGo au fost si 8000 euro dupa subventie. De la VW. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu pot intelege punctele de vedere ale ambelor parti. Si cei care sustin termicele si cei care sustin electricele au dreptate in felul lor. Ca exista zone poluate din cauza materiilor prime pentru baterii, nicio indoiala, la fel cum si cele mai mari dezastre ecologice de care nu a auzit nimeni si care se intampla aproape anual se produc din cauza...petrolului, pe mare, pe uscat, unde doriti.

 

Fiecare tehnologie are neajunsurile ei. Dar, totusi tehnologia electrica este la inceput. Desigur, veti spune ca masini electrice exista dinainte de alea termice. Desigur, insa focusul s-a mutat pe masinile electrice de abia 10 ani. In astia 10 ani, densitatea celulelor Li-Ion s-a imbunatatit radical, eficienta powertrainurilor electrice se apropie de 100% si inca suntem la inceput! Bateriile sunt, sa fim seriosi, singurul minus mare al electricelor. Daca se rezolva problema asta, se rezolva o mare parte din probleme. Si se lucreaza intens la solutii noi. Nu am absolut nici cel mai mic dubiu ca peste 5 ani vor exista baterii solid state, cu chimie interna mult mai putin poluatoare. Din punct de vedere chimic nu este imposibil si la ce tehnologie avem la ora actuala, ar fi culmea sa crezi ca nu se vor gasi solutii.

 

Criza electronicelor de la ora actuala are la baza in mare parte Covid. Nu exploatari, nu baterii, nu nimic. Oamenii au stat acasa, altii s-au imbolnavit, samd si desigur ca exista o bula in tot sistemul de productie care se resimte acum. Insa pe viitor, retelele electrice (si nu vorbesc neaparat de Romania aici, care va fi desigur cu cativa ani in urma celorlalti) vor fi aduse la necesarul de consum, casele vor fi majoritatea dotate cu panouri solare si isi vor produce singure electricitate, iar electricitatea este oricum mai raspandita decat petrolul chiar si la ora actuala. O priza de 220v gasesti si in varf de munte. Avem deja exemple de tari care s-au electrificat in mare parte cu succes.

 

Ce vreau sa zic este ca atunci cand iti doresti sa faci o schimbare, gasesti si solutii. Ca bateriile iau foc? Da, si masinile pe benzina iau foc, destul de des, dar nu mai pune nimeni asta la TV. Argumente contra sunt destule si nu le neg. Nu cred ca nici ceilalti le neaga. Insa ideea e ca am ajuns intr-un punct in care stilul nostru de viata accelerat, de consum, nu mai poate fi sustinut de planeta si modificarile se vad. Ca atare, trebuie gasite tehnologii regenerabile pentru a degreva planeta de consum si de a reutiliza mai mult ceea ce folosim, fie ca e vorba de energie, de materie prima, samd.

 

Ca pana la urma tot subiectul asta va fi folosit de moguli si baieti "destepti" sa faca averi, bani, razboaie...totul e posibil. Pana la urma sacali vor fi mereu, la orice ocazie de a profita. Insa tehnic, logic, tranzitia la electrice are sens si daca problema bateriilor poluante va fi rezolvata, atunci masinile electrice sunt o solutie mai avantajoasa decat termicele din toate punctele de vedere.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@detinator

1. Passatul meu B6 din 2010 "Euro 5", avea soft care truca emisiile de noxe. Degeaba erau cu adblue câteva motoare, că și acelea aveau soft trucat. Plus că Mercedes folosea adblue din 2005, deci nu e invenție a VW.

2. S-a dovedit că emitea de 20 de ori mai mult NOx decât valoarea declarată, nicidecum că erau înaintea normelor de poluare.

3. Prima mașină electrică cu patru roți, a fost produsă în 1888, deci nici aici nu au fost primii :)

4. Ce credibilitate mai are ceea ce declarau ei? Odată ce au fost prinși cu o asemenea înșelătorie, e foarte posibil să fi trucat testele și înainte.

5. Este un whataboutism. Faptul că au mințit și alții, nu este o scuză.

6. Cea mai ieftină mașină electrică e Renault Twizy. Urmează Smart fortwo și Citroen C-zero.

E și normal ca o companie care inovează un domeniu, să nu aibă la început posibilitatea de a scoate un produs de masă (urmează). Dar meritul de a da un șut în fund producătorilor tradiționali, o să rămână în istoria automobilului.

Normal că lucrurile nu sunt alb și negru, depinde foarte mult unghiul din care privești. Plus că percepția realității este foarte mult influențată de convingerile anterioare.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic invers, degeaba era trucat softul daca emisiile reale erau mai mici decat cele de la alti producatori.

Mai ales in cazul celor cu Euro6, nu prea inteleg cum zici ca degeaba erau cu Adblue. Aveau de vreo 20 de ori emisii mai mici ca un Logan diesel sau orice alta masina de la alti producatori, ca orice masina euro6 fata de una euro5... ma rog. E clar ca interpretam diferit cifrele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai asta e si problema, ca nu erau mai mici decat la alti producatori ... erau in cel mai bun caz la fel, dar prin inselatorii software au reusit sa dea mai bine pe hartie decat restul. E destul de logic ca daca erau inantea celorlati pe bune, nu mai aveau nevoie de artificii de genul. 

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E ca la radio Erevan: ar fi fost mai mici emisiile, daca nu erau mai mari.

Softul fix asta facea: falsifica valorile reale, cand erau masinile testate. Acel Euro 5 era in realitate Euro ghici cat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

22 hours ago, detinator said:

1) VW a avut Passat B6 Euro6 in 2009, cu uree. Asta in timp ce alti producatori abia peste vreo 10 ani au introdus asa ceva pe masina lor. Vezi aici un coleg cu asa ceva: 

 

 

 

Vw  a avut inca din 2003 pasat b5.5 cu aditiv pentru DPF.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Un rezumat al evenimentului VW, pe care l'am primit azi intr'un newsletter: 

 

Volkswagen gears up to challenge Tesla's dominance (with help from its friends)

 

Flashback to 2015... That's when the EPA outed Volkswagen for programming its cars to pass diesel emissions tests — while they were actually emitting up to 40X more (outside of the tests). After the Dieselgate scandal, VW earned a rep for being the opposite of green. Flashforward to 2021...

 

Volkswagen is tying its fate to electric cars and taking on Tesla. According to its CEO, VW wants to "get close" to "and then overtake" Tesla. Your move, Technoking.

 

"Power Day"... VW's not-so-subtly titled event to show how it will overtake Tesla with its new electric tech (sorry, Battery Day). Some highlights:

 

  • Cost-slashing: VW said it'll slash the cost of batteries (the priciest part of EVs) by up to 50% by 2030 — making its EVs cheaper than gas cars.
  • Convenience-boosting: By 2030, it'll slash battery charging time to 12 minutes — on par with how long it takes you to figure out which side of the car your fuel filler is on (every time).
  • Range-soothing: VW says it'll have 18K fast-charging stations across Europe by 2025, to soothe nagging range anxiety (the fear of running out of e-juice in a gassy world).
  • Battery-building: VW is building six battery factories in Europe.

 

THE TAKEAWAY

 

VW is giving a masterclass in delegation... While Tesla tries to do everything itself, VW is going with a partnership strategy. Those battery factories? They're being built alongside suppliers like Sweden's Northvolt. Those 18K charging stations? BP and other companies are providing the electric juice. Volkswagen's EV platform (motor, chassis, etc)? It's sharing with Ford, who plans to use it to build some of its own EVs. In the race to go green, collaboration could be key to scaling faster... and cheaper.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot in legatura cu VW Power Day..interesant cum au lasat (decupat) Romania in afara Europei pentru planurile de extindere a fast chargerelor.

 

https://insideevs.com/news/494698/volkswagen-power-day-romania-not-europe/?fbclid=IwAR3WUEdwFx_PnkALPM8hs7aS6lvHCUcQwe1xUd3DmmMv_Loa1hckXTaMpos 

 

image.png.37175334d252df8a75d966e1109efceb.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hai sa nu fim rai si sa lasam teoria conspiratiei ... totusi...au gresit

https://www.romania-insider.com/Volkswagen-ro-europe-map-march-2021

 

On Wednesday, Volkswagen issued a statement on its Romanian Facebook page saying that “it was an error” and “we regret it.”

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca asta este tot ce s-a retinut si singurul lucru care merita discutat din acea prezentare VW Power Day...eu nu am cuvinte...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Le pare rau, dar statii tot nu construiesc :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum nu construiesc, cele de la reprezentante, statiile Moon, la care va acces si publicul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ne place nu ne place, cam aceea e și harta vânzărilor. Europa de Est e cam nesemnificativă din punct de vedere al vânzărilor de mașini noi. Normal că interesul lor este să bage bani acolo de unde le și vin.

Raportul vânzărilor din 2020:

https://annualreport2020.volkswagenag.com/group-management-report/business-development/deliveries.html

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo de statiile MOON, mi-ar fi placut sa avem un tarif preferential dar, nu cred ca o sa se intample asta prea curand.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, Sparkyson said:

Le pare rau, dar statii tot nu construiesc :)

pai nu trebuie sa construiasca. au IONITY in parteneriat si vor mai face impreuna cu altii. 

18,000 fast-charging points: European network to be expanded five-fold with partners 

https://www.volkswagen-newsroom.com/en/press-releases/power-day-volkswagen-presents-technology-roadmap-for-batteries-and-charging-up-to-2030-6891

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si posesorii de modele ID au tarif preferential la abonamentele WeCharge, spre deosebire de posesorii de alte modele, inclusiv alte modele VW...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cat timp sunt tarifele preferentiale?

Care e pretul la statiile Moon de la dealer?

 

@Bogdan_wrc eu zic de Romania, unde nu e Ionity si care lipsea de pe harta lor de expansiune :) 

Modificat de Sparkyson
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Sparkyson tarifele preferentiale la abonamente nu au o perioada anume, doar exista. Deocamdata nu am vazut sa fie in Romania aceste abonamente, mie nu-mi apar, dar ar insemna o reducere decenta a pretului...

 

spacer.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Moon are accelasi pret pentru toti utilizatorii si este la fel cu cel de la Renovatio. Avantaj WeCharge si ID este 0 aici. Poate doar ca este mai rapid. 
Daca adaugam si faptul ca sunt alte retele mai ieftine, de asemenea nu vad un avantaj. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Sparkyson pai tocmai, unde nu e ionity vor avea contracte cum e cu renovatio.

Dar ionity apartine si de alti producatori, care in ro nu ofera nimic..poate vor face toti ceva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu personal sunt foarte nemultumit de modul in care Renovatio isi face mentenanta statiilor de incarcare.

Am impresia ca fac doar minimul necesar...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Plus ceva upgrade la 100+ kW ar fi bun din tot profitul ala.

Exista locuri unde sa fie mai multe statii rapide in acelasi loc? Asta iarasi mi se pare o mare problema. 

 

e-charge.thumb.jpg.f5286f0267903b5f6f80f611e2807d59.jpg

 

La 2 lei/kWh, concureaza cu Ionity (versiunea cu abonament), unde poti sa incarci cu pana la 350 kW, si uite cum arata o locatie Ionity:

 

image.thumb.png.40beff9813c5633d148c4f298c9618b0.png

 

Sper sa intre Tesla pe piata din Romania cu niste Superchargere puternice, de 250-350 kW, ca sa faca putina concurenta, pentru ca, la noi, mi se pare ca vor sa investeasca o data si apoi sa astepte sa curga banii. Uite un exemplu luat de pe Google Maps, din Bratislava:

 

tesla-bratislava.thumb.jpg.43af265aaf3daeccf7398f08eaffcfc0.jpg
 

 

Si uite ca pare ca se apropie si de noi reteaua de Superchargere, pentru cei care vor avea de decis intre o Tesla, cu avantejele, dezavantajele si statiile de incarcare rapida si alte masini:

 

image.thumb.png.cb8ee52ca1e8ea93c8c5e956193ddedc.jpg.89223a5d0a531382114ec5924113ff5f.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intradevar este o problema cu statiile. Aseara am zis sa folosesc un voucher la Kaufland daca tot le am dat erau 3 masini pe acolo si desi parea o statie inceata libera, oricum nu imi ajungea firul.

Singura locatie din Bucuresti pe care o stiu eu unde exista mai mult de o statie de putere mare este la Kaufland Barbu Vacarescu,unde  sunt 3 bucati. Intradevar ar ajuta sa fie statii mai puternice, dar cred ca solutia este sa avem mai multe de 50kW decat una de 100kW. Cat timp majoritatea masinilor care incarca nici cei 50kW nu ii pot consuma la maxim. Ideal ar fi intradevar sa fie 10 statii de 250kW bucata, dar trebuie sa fim si realisti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!