Jump to content

VW - De la Dieselgate la mobilitate electrica


detinator
 Share

Postare recomandată

Am ramas uimit de cat de multe erau in stoc parcate... mai ales ca si inmatriculate. 

Atunci cand parcarea unui dealer (enorma parcarea, apropo) e plina cu un singur model de masina, ramai putin uimit. 

Si eu m-am gandit ca poate va deschide calea spre negocieri.

Am avut ocazia sa le vad una langa alta in mai multe culori, ciudata rau masina pe alb... si jantele alea mari nu imi plac absolut deloc, arata si ieftin si ciudat si nepotrivit pt drumurile romanesti. Evident, de gustibus... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca tie asta ti se pare enorma,.. nu vreau sa cred cum vezi una de hypermarket.

nu sunt DOAR id3, daca vrei trec azi si fac poze. sunt si passat, golf 8, si alte modele. cred ca poti vedea si pe autovit sau olx sau weltauto cate masini au in parcare acolo. (e parcarea si pt weltauto...asta). 

chiar nu inteleg unde vrei sa ajungi. ca s-au vandut prost? 

Capture.JPG

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parcarea aia se goleste pe zi ce trece, oricum. Acum vreo luna cand am trecut pe acolo era mult mai plina, acum s-a mai subtiat.

Ideea ramane, cat timp exista stoc exista si posibilitatea obtinerii unui discount. Daca nu exista stoc inseamna ca produsul se vinde foarte bine si nu prea au motive sa ofere discounturi pentru ca o sa vina altcineva sa cumpere la pret intreg.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si inca un aspect care nu trebuie sa il uitam referitor la numarul mare de masini electrice fabricate de Vw sau alti producatori este "nevoia" de a vinde masini ca sa nu fie amendati. Toti au un o tinta care trebuie atinsa (sau  mai bine zis , nu trebuie depasita)  referitor la media emisiile tuturor masinilor noi vandute intr-un an si acesta este un alt motiv pentru care se produc asa multe unitati electrice si incearca sa le vanda . 

Referitor la reduceri si promotii, eu zic ca producatorul tot o sa iasa pe plus chiar daca tie iti ofera un pachet gratis sau inca 3000 Euro (exemplu) reducere la achizitia unei masini noi plus ca nu este nevoit sa plateasca amenda daca nu isi atinge tinta cu emisiile (o amenda de care se feresc toti producatorii atat din cauza sumei dar mai ales din cauza reclamei proaste  care o genereaza o astfel de stire). 

Au fost si aici pe forum discutii despre pretul de productie versus pretul de vanzare la mai multe modele si diferenta este uriasa la anumite modele. Personal stiu de la alt producator ce preturi sunt pentru productie si preturile de lista si asta nu vinde decat sa confirme faptul ca preturile de lista sunt foarte mari.  Din ceea ce vad cam la toti producatorii care activeaza in europa preturile pe segemente au cam ajuns la acelasi nivel chiar daca diferentele intre competitori sunt la fel ca acum 10 ani si preturile de cele mai multe ori sunt decide in functie de competitorul direct (adica au ridicat preturile de lista ca sa nu zica cumparatorul, sau sa nu aiba impresia, ca alt producator pe acelasi segment ii mai scump si implicit mai bun).

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect, deja VW sta la mana puterii politice a Germaniei in EU pentru vedea daca incaseaza sau nu amenda.

 

Citat:

BERLIN, Jan 21 (Reuters) - Volkswagen faces a fine of more than 100 million euros ($121 million) for missing EU targets on carbon dioxide (CO2) emissions from its 2020 passenger car fleet, the world’s largest carmaker said on Thursday.

It cut average CO2 emissions in the fleet in the European Union by around 20% to 99.8 g/km, but that was around 0.5 g/km above its target, Volkswagen said.

That implied EU fines amounting to a “very low triple-digit million amount”, a spokesman said.

European policymakers have clamped down on exhaust emissions, forcing carmakers to spur development of low-emission technology or face a penalty of 95 euros per gram of excess CO2 they emit.

“We narrowly missed the fleet target for 2020, thwarted by the COVID-19 pandemic,” CEO Herbert Diess said in a statement, adding he hoped to meet the target this year as the company’s main brands bring out new electric models.

| Reuters

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si inca o statistica care circula in media este ca preturile la modelele termice au crescut la VW comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Deci se poate deduce ca directia e clara si au ei deja o tinta pentru anul in curs... adica buzunarul nostru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stocurile mari de ID3 inmatriculate sint exact efortul de a evita acele amenzi.

 

Altfel nu le inmatriculau. Stie deja toata europa ca asta a facut VW la sfarsit de an... e de apreciat efortul colegului sa ne explice ca nu trebuie sa speram la discounturi dar situatia cu aceste masini electrice inmatriculate de VW e cunoscuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inmatriculare inaintea vanzarii inseamna ca fie vrei sa raportezi mai multe vanzari la final de an (din diverse motive), fie masinile nu mai respecta anumite norme ce intra in vigoare dupa acel termen limita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca este o legatura directa intre a avea sau nu reducere si daca masina este sau nu inmatriculata.

 

La fel nu vad de ce ar fi discutia daca au fortat inmatricularea in 2020. Bine ca au avut ce sa inmatriculeze. Alte companii au cumparat credite verzi de la alti producatori care au emisii mult mai joase. 

M-am uitat pe statisticile End of Year de la DRPCIV. Este destul de trista statistica, dar nu este topicul pentru a detalia.

 

On topic:

In tara, la sfarsitul lui 2021, erau 353 bucati inmatriculate dintre care 114 in B si 60 in Ilfov.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu cat e de ontopic, dar discutia cu inmatricularile fortate e mai larga: 

 

https://cleantechnica.com/2021/02/19/how-many-volkswagen-id3-sales-volkswagen-sales-to-itself/

 

24% din vanzari (1 din 4 masini) si chiar 35% (1 din 3 masini) din Germania au fost vanzari "false"

 

Modificat de detinator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte urat din partea VW si o continuare rusinoasa a atitudinii revelate in scandalul Dieselgate. Sper sa fie investigata problema si sa fie amendati pe masura.

Daca VW vrea sa fie nepoluant pe hartie, ii pot ajuta, nemaicumparand masini de la ei. Ce nu se vinde nu polueaza.

Atentie!, vorbim despre VW, care este partener in proiectul Ionity, unde incarcarea costa 0.79 euro/kWh. Ionity, un proiect finantat de Uniunea Europeana.

Deci clar nu un sustinator al eco-mobilitatii. Ii intreseaza profitul in detrimentul a orice, se pare. Cat timp e mai profitabil sa poluezi si sa minti, asta vor face. Atitudine pragmatica, nemteasca.

Modificat de Sparkyson
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

35% masini inmatriculate de dealeri in Germania este enorm.

Din articol este clar ca au facut asta ca sa iasa bine la vanzari si sa scada emisiile medii generate de masinile vandute si sa nu ia amenda pentru depasire. Deci clar imoral, daca nu de-a dreptul ilegal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as fi mai nuantat...

Trebuie definit ce inseamna ilegal si cat de relativa este aceasta sintagma.

 

EU a creat niste limite de poluare si a stabilit niste amenzi daca acestea sunt depasite.

Aceste limite sunt impuse politic si nu au reprezentare cu adevarat in mediu, cel putin atat timp cat normele Euro nu se aplica in tarile din afara EU (uitati-va cat este Rusia de mare, impreuna cu tarile satelit, toate in Europa).

Nu mai vorbesc de India, China, Tarile Arabe, Brazilia, tot globul.

 

Deci, EU a impus niste limite dar a lasat si niste portite de scapare, achizitii de certificate de la producatorii care au excedent.

VW a explorat o alta solutie, si-a inmatriculat fara sa vanda o multime de iD3, si-a asumat un risc si a mers pe aceasta idee, chiar daca acum pare ca nu a fost suficient sa scape fara amenda...dar, scapa cu o amenda de pana in 100mil€, nu fata de ce putea sa fie daca nu faceau acest artificiu.

 

In lumina acestor fapte, ce este mai imoral, sa cumperi certificate verzi sau sa-ti inmatriculezi masini fara sa le vinzi?

Cred ca nimeni nu este vinovat date fiind conditiile si regulile din EU.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cumparatul certificatelor verzi te doare financiar, dar ei nu au cumparat anul asta pentru ca au reusit sa "exploreze acest artificiu". Deci au vrut sa scape fara sa dea bani nici pe certificate, nici pe amenzi, nici pe redusul emisiior. Si cu bioxidu-n aer, si cu sufletul in rai, nu mi se pare foarte cinstit.

 

Multe tari sunt parte din acordul de la Paris si au agreat sa reduca emisiile de gaze de sera. EU are o abordare, alte tari alta, dar, la final, emisiile trebuie reduse.

Nu vreau sa vorbesc despre ecologie acum, pentru ca nu este on-topic, ci despre legislatie. Daca e lege, nerespectarea ei este ilegal, la asta se reduce.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Strict legal, nu scrie nicaieri ca VW nu are voie sa faca acest artificiu asa ca nu este ilegal. In ce priveste moralitatea... mi se pare la acelasi nivel de imoralitate cu a cumpara certificate de la alti producatori, chestie ce ar trebui interzisa dpmdv dar na...

 

Acestea fiind zise, haideti sa ne rezumam la cum, sau daca, putem sa profitam noi de acest surplus de masini pe care le are VW in stoc si sa nu stam sa ne doara prea mult de o companie al carui scop este sa faca profit. Ca nu exista companie pe lumea asta care nu are ca scop direct sa faca bani!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scopul e clar, dar mijlocele prin care faci profitul ala pot fi puse la indoiala. Sa "otravesti" o planeta intreaga cu buna stiinta ca sa faci profit ti se pare normal ? Ca si in cazul dieselgate, VW se inhameaza la practici menite sa aduca un avantaj concurential care nu exista cu scopul de a manipula pontentialli cumpratori. Eu sincer m-am cam saturat de VAG, atat la nivel administrativ, cat si la nivel tehnic si de suport clienti. Sincer, singurul mod in care putem profita de chestia asta e sa ne luam masini electrice de la alti producatori care nu incearca cu orice pret sa te minta pe fata. 

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

53 minutes ago, adrian001 said:

practici menite sa aduca un avantaj concurential care nu exista cu scopul de a manipula pontentialli cumpratori

 

Asta inseamna reclama! Fix asta este definitia unei reclame! Reclamele nu au scopul de a informa potentialii cumparatori ca a aparut produsul X pe piata... ci de a convinge oameni care nu aveau de gand sa cumpere produsul X ca trebuie sa-l cumpere. Scopul este de a manipula oamenii sa devina cumparatori! Reclamele nu sunt indreptate catre potentialii cumparatori, acestia vor veni oricum in showroom si, odata ajunsi acolo, este treaba reprezentantilor de vanzari sa ii convinga si sa le vanda. Reclamele au scopul de a convinge oameni care nu erau interesati de model si aceste inmatriculari fix asta sunt, o reclama ca modelul se vinde foarte bine...

 

Si nu exista producatori care nu te mint. Toti, absolut toti, au ca scop final profitul si toti produc in acelasi fel. Perioada de testare a masinilor noi este din ce in ce mai scurta, pentru ca sunt din ce in ce mai multi producatori care scot masini la un nivel decent si pentru ca oamenii se plictisesc din ce in ce mai repede si vor modele noi din ce in ce mai des, cu cat mai multa tehnologie posibil in ele. Si toate aceste lucruri duc la scoaterea pe piata a unor masini... sa zicem imature, sa nu zicem chiar sub-par.

 

Cat despre "otravit"... nu o sa iau apararea VW dar nici nu o sa uit ca putem sa numaram pe degetele de la o mana producatorii de masini care NU au facut acest lucru, nu pe cei care au facut. Ca VW a fost cel mai mare si cu cele mai multe modele si numar de masini afectate e una, dar nu a fost singurul asa ca nu pot sa spun ca am vreun producator la inima. Pana si Tesla se foloseste de o chichita in procesul de masurare al range-ului care le permite sa masoare masina de mai multe ori pana obtin un range mai bun care sa si ramana final (e o explicatie extrem de redusa si de limitata dar ideea cam asta e...).

 

Toti mint, toti vor doar sa te pacaleasca sa iei o masina de la ei si toti si-ar dori sa nu te mai vada pana cand nu ai nevoie sa faci o revizie extrem de scumpa la ei, pentru ca altfel iti pierzi garantia, sau sa cumperi alta masina noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 2/21/2021 at 3:13 PM, Sparkyson said:

Foarte urat din partea VW si o continuare rusinoasa a atitudinii revelate in scandalul Dieselgate. Sper sa fie investigata problema si sa fie amendati pe masura.

Daca VW vrea sa fie nepoluant pe hartie, ii pot ajuta, nemaicumparand masini de la ei. Ce nu se vinde nu polueaza.

Atentie!, vorbim despre VW, care este partener in proiectul Ionity, unde incarcarea costa 0.79 euro/kWh. Ionity, un proiect finantat de Uniunea Europeana.

Deci clar nu un sustinator al eco-mobilitatii. Ii intreseaza profitul in detrimentul a orice, se pare. Cat timp e mai profitabil sa poluezi si sa minti, asta vor face. Atitudine pragmatica, nemteasca.

eu am pornit aceasta discutie, dar nu sint de acord cu tine, nu cred ca VW a facut ceva asa iesit din comun

Si tesla face tot felul de scamatorii sa vanda mai mult inainte de inchiderea anului, sa manipuleze cifrele de vanzari cum sa maximizeze subventiile etc

Nu au dealeri, ca vindeau si ei la dealeri in draci. De altfel articolul chiar spune ca e o manevra pe care o fac de obicei dealerii AMERICANI

 

Macar sa obtinem noi niste discounturi la cumparare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Discounturi au fost tot timpul la masini, inclusiv la ID.3. De asemenea au fost si alte facilitati oferite pentru a incuraja cumpararea. 

 

Despre Ionity, este normal sa fie scumpa incarcarea fiind foarte rapida. Este genul de incarcare la care apelezi foarte rar, doar la drum lung. Nu este incarcarea de baza. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Rave Adica pentru tine daca VW iti spune ca ID3 are range 1000 km si dupa afli ca au testat ei in nu stiu ce scenariu in vid, ti se pare absolut normal, nu ? Scopul reclamenlor nu e sa minti cu nerusinare, ci sa scoti in evidenta. poate in moduri creative, anumite avantaje ale produsului tau. Si da, exista conceptul de recalama si conceptul de reclama minicnoasa. Dezamagirea mea nu vine neaparat stric din astea doua evenimente luate in izloare, sunt atatea exemple ultimii 20 de ani in care VAG isi bate efectiv joc de clienti cu solutiile lor tehnice cel putin dubioase. Injectoarele piezo Siemens, EA888 Gen II si altele imi vin imediat in cap.

 

As zice ca trebuie sa fii destul de curajos sa iti iei o masina cu tehnologie noua de la VAG, tinand cont de istoricul pe care il are aceasta compania in partea de suport clienti. 

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 minutes ago, adrian001 said:

Adica pentru tine daca VW iti spune ca ID3 are range 1000 km si dupa afli ca au testat ei in nu stiu ce scenariu in vid

Toate testele de consum si emisii se fac conform unor standarde. Despre ce vorbim aici? Am reusit sa scot consum chiar sub cel dat de producator dar si dublu, in functie de drum si mers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu exemplu in sine conteza, ci ideea. Vorbim despre faptul ca daca vrei sa faci artificii doar de dragul de a scoate in evidenta un avantaj competiv (inexistent) se gasesc metode. Aparent, VW e mare fan al unor astfel de practici. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@adrian001 Nu m-ai inteles... Ideea era ca producatorii, si nu doar de masini, spun multe ca sa te faca sa cumperi produsul lor. Dar este sarcina cumparatorului sa-si faca treaba si sa evalueze, sa calculeze, sa compare si, intr-un final, sa decida ce produs merita banii lui. Niciun producator auto nu merita sa fie luat "pe incredere" pentru ca nu, nu doar VW apeleaza la chestii de genul asta si exemple sunt multe...

Vorbesti de injectoarele de la BMP, ok. Dar cum e sa-ti ploua(la propriu) intr-o masina de 50-60.000 de euro de la un producator premium?! Si aceeasi problema cu distributia de la TSI-urile VW este si pe BMW-urile 2.0D. Identica! Si as putea sa continui mult dar nu este locul!

 

Ideea e ca VW investeste intr-o directie buna si ce au scos acum pe piata, dpdv masini electrice, sunt ok, cu atat mai mult odata ce se rezolva toate bug-urile astea software. E un punct de plecare bun, sa vedem unde merg cu el si daca sunt in stare sa tina pasul cu avalansa de noi modele si noi tehnologii care tot apar. Pentru ca VW are o istorie de a lungi viata fiecarui model puutin mai mult decat ar trebui (Golf 6 e un facelift de G5, Passat-ul B7 facelift de B6, etc) si piata asta este una care se dezvolta din ce in ce mai repede si oricine nu tine pasul poate pierde terenul castigat extrem de repede.

 

Ma astept ca viitorul Ioniq si Model 2, sau cum o sa se numeasca urmatorul model compact de la Tesla, sa muste bine fix din bucata de piata in care a intrat ID.3.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

15 hours ago, adrian001 said:

 Sincer, singurul mod in care putem profita de chestia asta e sa ne luam masini electrice de la alti producatori care nu incearca cu orice pret sa te minta pe fata. 

si ce producator face asta?

dieselgate nu a fost doar VW.

succes sa gasesti o masina comparabila cu id3 la performante, pret, marime...etc. toate specficatiile. poti cauta pe topicul de versus cu cate masini electrice am mers si comparatiile facute.

prefer sa iau o masina care imi place, decat sa iau una care nu imi place, doar sa fac hate unui producator. 

in continuare VW face ceva, sa faca id3 cu amprenta de carbon neutra. asa mai spala din pacate.

atlii ce fac? cautam amprenta altor masini?

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nemții sunt foarte stricți, atâta timp cât nu e afectată industria lor auto.

Dacă le ăasa cu adevărat de mediu, nu promovau mașinile lor diesel, cu soft mânărit, ca fiind green car. Plus că ar fi putut să bage bani în cercetarea și dezvoltarea mașinilor electrice înainte să-i forțeze Tesla. Numa' ei știu cât îl înjură pe Musk, că i-a scos din confortul lor.

Doar marketing e de vw. Cred că ar renunța fericiți la mașinile electrice și ar reveni la clasicul lor TDI PD, dacă nu ar fi forțați de normele de poluare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!