Jump to content

Alegere anvelope vara 2021


Aerofan
 Share

Postare recomandată

O sa sparg eu gheata aici. As dori cateva pareri legate de:

 

Nokian Wetproof

Bridgestone Turanza T005

Michelin Primacy 4

Pirelli P7 Cinturato

Firestone Roadhawk

 

Momentan am Nokian Line pe 205/55/R16 de aprox 5 ani - dezamagit de calitatea materialului (crapaturi aparute foarte devreme, acum arata ca si cum ar fi stat 10 ani in soare);am trecut Wetproof doar pentru simplul fapt ca are review-uri destul de bune si s-a clasat bine si in teste.

 

Primacy 4 - inca ma gandesc daca merita investitia, mai ales ca nu fac multi km anual

Turanza T005 - momentan in pole position

Pirelli, Firestone - solutii de plan secund, cu review-uri mixte (Pirelli are si B la umed)

 

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar ca feedback, poate ajuta. Am avut Continental Premium Contact 5, 15 inch pe Bora. Dupa 4 veri si vreo 20000km, singurul minus e uzura. A mai ramas vreo 3mm din ele, dar le-am tinut cam dezumflate, pentru confort (1.9-2.1bar). In rest, perfecte pentru o masina cu 100 cai. Aderente, silentioase, confortabile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as alege Bridgestone Turanza T005 sau Michelin Primacy 4.

 

GY EG sunt excelente daca nu te deranjeaza uzura rapida, la fel ca la Conti PremiumContact.

 

Dunlop SP Sport Blue Response sunt de luat in calcul, dar si astea se uzeaza rapid.

 

Dar, cum zici ca nu faci multi km, macar ii faci in siguranta.

 

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avand in vedere conditiile mai putin dificile de carosabil din timpul verii, daca nu vrei sa arunci cu banii, te poti uita linistit la anvelope mai entry level, ca Nexen, Debica, Firestone. Acum depinde si de cat de aventuros esti la condus, dar daca mergi civilizat, vara cel putin sunt ok majoritatea anvelopelor de la producatorii de brand.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia cele mai bune anvelope, pentru ca vara se circula cu viteze mari, uneori pe ploaie torentiala. Verifica eticheta lor si ia-le pe cele cu coeficientii cei mai buni. Anvelopele scumpe sunt doar putin mai costisitoare decat cele medii la 16 inch, nu dai 2000 lei pe o anvelopa.

Dunlop, Continental, Michelin samd. Mie Dunlop mi-au placut cel mai mult, aderenta foarte buna, dar se uzeaza rapid.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

@RaduMB dacă faci mulți km mergi pe Michelin primacy 4, altfel Goodyear efficient grip performance 2.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai studiat si eu piata si avand in vedere stilul de mers si rutina drumurilor, nu ma voi mai arunca la anvelope "sport" ( momentan am Michelin PS4 ) si cred ca voi merge 99% pe GoodYear Efficient Grip Performance 2. Au reviewuri f bune si stau bine si in teste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Pentru cei interesati si de acest aspect, au inceput sa apara testele pe 2021:

 

R16: https://www.tyrereviews.com/Article/2021-ADAC-Summer-Tyre-Test---205-55-R16.htm

        https://www.tyrereviews.com/Article/2021-53-Summer-Tyre-Braking-Test.htm

 

R18: https://www.tyrereviews.com/Article/2021-Auto-Zeitung-Summer-UHP-Tyre-Test.htm

 

P.S Multumesc tuturor pentru pareri si opinii! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu ma uit momentan ce sa cumpar ca trebuie sa le schimb. Am avut Goodyear Eagle F1 Asymmetric insa dupa 5 ani au aparut fisuri in cauciucuri iar la al 6 lea an erau destul de pronuntate. Ca si km cam 40000 insa mai aveau carne destula. Destul de multumit de ele insa nu stiu daca sa merg pe acelasi model, inca mai cercetez.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Personal prefer Michelin, Continental, apoi Goodyear, însă cel din urmă câştigă de cele mai multe ori prin prisma raportului calitate/preţ.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce mi-a placut mai mult e aderenta si in anul 6 aderenta inca era buna insa au devenit mai zgomotoase pe anumite tipuri de asfalt cu trecerea anilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Michelin dupa 2, maxim 3 ani, se intaresc foarte tare, si scad dramatic in performante. Cand sunt noi, si in primul an cel putin, sunt exceptionale, dar cam atat :) 

Deja la a doilea contact cu Michelin, si acelasi comportament ( Primacy3 si PS4 )

GY ( Assymetric3 ) a tinut mult mai bine in timp, dar oricum mai mult de 4 veri nu am tinut nicio anvelopa ( din cauza uzurii ) :D 

Continental n-am avut personal, dar am vazut ca sunt f moi, si la o utilizare intensa se pot duce (uza) si in 25-30k km... adica 2 veri la unii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recomand  Michelin Primacy 4 - silentioase si rezistente in timp, fara sa am situatii de a pierde aderenta. S-au comportat mereu bine.

Nu recomand in schimb Goodyear Eagle F1 varianta in V din punct de vedere a zgomotului produs. Ca si aderenta erau foarte bune dar am renuntat la ele din cauza zgomotului. Poate cele asymmetric erau ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primii 2-3 ani nu se aud insa apoi incepi sa le auzi dar cum am zis pe anumite tipuri de asfalt, se pare ca devin mai dure cauciucurile. Pe mine unu nu ma deranjeaza ca evacuarea acopera zgomotul decat daca il cauti il vei auzi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am luat in august PS4 si sunt destul de multumit de ele pana acum. Cam greu de gasit, peste tot aveau fabricatie 2018-2019. A trebuit sa caut pe la vreo 10 dealeri, ca intr-un final sa gasesc cu adevarat noi.

Modificat de 4ddy23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu recomand Primacy 4. Sunt la al 3lea set, intai Primacy HP, apoi Primacy 3, acum Primacy 4. Pot sa spun ca au un raport pret / durata de viata foarte bun si dpdv performante nu m'au dezamagit niciodata. Bine, la mers normal, nu's vreun Schumacher. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

21 hours ago, blordc said:

Si eu ma uit momentan ce sa cumpar ca trebuie sa le schimb. Am avut Goodyear Eagle F1 Asymmetric insa dupa 5 ani au aparut fisuri in cauciucuri iar la al 6 lea an erau destul de pronuntate. Ca si km cam 40000 insa mai aveau carne destula. Destul de multumit de ele insa nu stiu daca sa merg pe acelasi model, inca mai cercetez.

Dunlop SP Sport Blue Response se comporta foarte bine  in primii 3 ani de utilizare. AL 4-lea nu stiu daca il mai prinzi cu ele daca mergi mai mult, uzura e relativ rapida.

 

Daca vrei anvelope care sa se comporte decent  dupa 3 ani si sa reziste la uzura, alegerea e Michelin.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Solicit sprijin in finețurile anvelopelor: la Michelin există o tehnologie similară cu Contiseal de la Continental pentru anvelope SUV? Allspace bitdi 255/45R19 100V.

Încă merg cu Continental Sport Contact 5, au mastic pe interior, foarte bune din punct de vedere al unei pene dar sunt cam gălăgioase (posibil si de la uzură), as trece pe Michelin daca există ce caut eu.

Bitdi nu are rezervă, asa ca ma interesează doar anvelopele selfseal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu de Michelin, dar am vazut in fabrica la Pirelli, acum vreo 3 zile. Si pe langa self seal, au si un burete in interior, pentru atenuarea zgomotului. Nu stiu daca sunt si pentru suv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Michelin inca n au anvelope de genul, din cate stiu eu.

Te poti uita in ograda vecinilor doar.

Anvelopele Seal sunt inscriptionate pe flanc cu aceasta denumire (Seal Inside – pentru anvelope Pirelli, Conti Seal – pentru anvelope Continental, Sealguard – pentru anvelope Hankook, K-Seal – pentru anvelope Kumho, DuraSeal – pentru anvelope Goodyear).

 

Eu la Passat Bitdi am renuntat la Conti Selfseal si am pus Michelin Ps4. Am pus si roata de rezerva, just in case.

La Tiguan nu ai loc de rezerva?

Modificat de acidone77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In loc de rezerva are kit de reparație si compresor, dar nu ma vad folosindu-le pe marginea drumului. Masina nu are loc de rezervă, bateria nu a încăput sub capotă si e pusă fix in mijlocul spatiului pentru rezervă, in plus am locurile 6 si 7 care se strâng in spațiul din fața bateriei, e plin. Nu insist pe caracteristicile masinii ca sunt offtopic.

Contiseal au fost foarte bune din punct de vedere management al penelor, nu as renunta la auto-sigilarea oferită. Dacă Michelin nu are atunci rămân la Conti, nu caut alte mărci când deja știu cum se comportă Conti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu cum e, ca nici la Passat bateria nu e langa motor, ci in portbagaj, dar in partea stanga, pe lateral. Dar ca noroc ca nu am sistemul Dynaudio ( sau cum ii zice ) ca atunci nu aveam nici eu loc pt roata de rezerva.

Dintre cele cu self seal, si eu as merge tot pe Conti :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!