Jump to content

Intretinerea si costurile de service


Florin56
 Share

Postare recomandată

Având în vedere că mașina mea circulă în mare parte în oraș, cu plecări și opriri dese urmare a aglomerației, eu cred că fac bine.

 

Am experiența mașinilor anterioare care s-au comportat excepțional în materie de fiabilitate motor urmare a schimului de ulei anual.

 

Că fac bine sau nu, nu știu să-ți spun, dar rău mașinii în niciun caz nu-i fac.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai putin, eu n-am zis ca faci rau sau bine. Am zis doar ca nu sunt de acord ceea ce inseamna ca eu fac altfel. De exemplu, la O2 schimbam uleiul in fiecare an (cam 7000 km).

La O4 l-am schimbat dupa 2 ani (11600 km) iar saptamana viitoare il voi schimba dupa alti 2 ani (15600 km). Nu vad de ce l-as fi schimbat mai devreme. Eu merg preponderent in afara localitatii iar prin oras (Bucuresti), in general, numai duminica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Producatorului ii pasa mai mult de normele de mediu (pentru care este penalizat financiar daca nu le respecta), decat de fiabilitatea masinii pe termen lung (adica dupa expirarea garantiei). De asta iti spune masina sa schimbi viteza la 1200 ture - ca sa iasa emisiile de CO2 mai mici, nu pentru ca e sanatos pentru masina.

 

Oricum uleiul ar trebui schimbat la nr. de ore de functionare, nu la nr. de km. Nu este totuna daca faci 10k km intr-un an pe autostrada (deci cateva drumuri lungi) sau daca faci 10k km bara-la-bara in Bucuresti si ai de 10 ori mai multe ore de functionare motor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Cristi_V daca ai de gand sa pastrezi masina mai mult de 4 ani (sau cat e garantia) schimba la 300h de functionare. 

Daca bagi oras... mai taie o suta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cam asa si schimb. 

 

Ca fapt divers, am avut Cielo si Nubira la vremea lor. La astea pe carte uleiul se schimba la 6 luni sau 10000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot ca sa tin costurile sub control, ma uit la niste discuri de frana oem pe diverse siteuri de piese auto. Problema e ca sunt mai multe dimensiuni care difera in funcție de numarul PR. 
 

Cum aflu si eu numarul asta PR pentru frane, pornind de la vin? Gasesc pe undeva?

 

ps: aparent preturile  la piese oem pe net sunt muult mai ieftine decat la reprezentanta ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Xman_ghio Pe aceiași idee merg și eu și tind să îți dau dreptate.

 

Din considerente de protecția mediului și profit, producătorii de mașini fac rabat mare de la calitate.

Vopseaua la O4, deși am plătit pe ea 835 €, pare foarte proastă. E spectaculoasă, dar slabă calitativ.

O spăl personal la spălătorii șelf și o șterg cu cârpe de bumbac. Vopseaua are "pânză de păianjen" destul de vizibil și parbrizul, deși am foarte mare grijă cu ștergătoarele când acesta este uscat, are "urme" de zgârieturi. Înclin să cred că nu e din sticlă, ci din polimeri, că sticla nu ar trebui să se zgârie ușor. 

 

O4 mi se pare mult mai sensibilă și mai "rahitică" decât fosta O3 iar cutia de viteze manuală la TSI, la 1.5, mi se pare o glumă nesărată. 

 

@zidanne Eu am de gând să țin mașina până când iese din garanție, dar în același timp mă gândesc și la revânzare după cum am spus și din acest motiv încerc să o țin la un anumit standard.

Grija față de fosta mașină m-a ajutat la revânzare și am luat un preț bun pe ea.

 

Totuși, cu toate astea, uleiul este un aspect care nu ar trebui neglijat absolut deloc.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Kalikantaros

Pe bune, la 200h functionare sa schimbi uleiul?Pai nici la dacie nu schimbam asa....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Kalikantaros Da!

Daca vrei, iti prezint si logica din spatele acestei decizii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca speli masina rar nu vei strica vopseaua, nu le mai bibiliti atat!😁

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, zidanne said:

@Kalikantaros Da!

Daca vrei, iti prezint si logica din spatele acestei decizii

 

Da, prezinta te rog.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Cristi_V foloseste functia "search".

 

Eu am deschis o bere... imi dau mute pana maine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Cristi_V la o medie de 60km/h (eu asa am media long term), ies cam 500 ore la 30k km. Vreau sa schimb la jumatatea intervalului, adica la 15k km extra/urban, deci 250 ore. Daca mergi preponderent urban mai scazi de aici. Cam la 200 ore sau 10k km schimbi uleiul pentru mers preponderent urban, sau 250-300 ore sau 15k km pentru mers preponderent extra-urban.

@Gabriel*77 de asta am dat o ceramica pe masina (avantaj ca am un vecin care se ocupa cu asta si mi-a facut-o la 800 lei) si stau relativ relax 2-3 ani. Cu parbrizul m-am linistit - acum nu mai am cu incalzire, dar la masina anterioara (Golf 7.5) costa 6500 lei un parbriz original cu incalzire (iar la Pilkington au zis ca nu au asa ceva decat pe original, tot la aceeasi bani). Asa ca acolo eram mai tresat cu zgarieturile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

19 hours ago, Gabriel*77 said:

@halamadrid distribuția unei mașini se schimbă de cele mai multe ori când aceasta iese din garanție. 

Ca atare poți alege să o schimbi unde vrei și cu ce vrei, dar nu știu ce service îți garantează mai bine ca o reprezentanță că situația se remediază în caz de eventuale probleme după schimbarea acesteia.

Eu merg pe premiza că dacă nu îmi pernit să întrețin o mașină nouă, nu îmi permit acea mașină. 

 

 

Deci daca faci tu unele operatiuni cu fix aceleasi materiale, inseamna ca nu intretii masina?

Nu e vorba daca iti permiti sau nu, e vorba sa cheltui o suma mai mare pentru fix aceleasi lucruri.  Am facut toate operatiunile care erau strict necesare in reprezentanta, pana si schimbul de bujii si placute, dar cele suplimentare am gasit de cuviinta sa le fac de cate ori cred eu, cu costuri mai mici.

Daca tu vrei sa iti apara in istoricul de service ca ai schimbat anual filtrele masinii, sper ca si cumparatorul masinii tale sa aprecieze asta. Eu ii voi spune ca apare doar de 2 ori schimbat filtrul de aer in reprezentanta, dar in 4 ani am schimbat eu insumi alte 4-5 filtre pe langa cele ale reprezentantei.

 

Eu merg pe premiza ca trebuie sa iti cumperi o masina noua cu o clasa sub ceea ce iti permiti in realitate, ca venituri, de exemplu VW in loc de Audi.

 

Cat despre distributie, asa e, cel putin teoretic, ai garantia calitatii daca o schimbi in reprezentanta.

Dar si costurile sunt importante.

ZIlele astea m-am lovit de 2 sume pentru o distributie la un Q7 3.0 tdi.

Deviz reprezentanta: 45.000 lei

Deviz service specializat: 27.000 lei

Daca mai caut, sigur gasesc si mai ieftin. Ca exemplu, acum 2 ani un coleg de forum a schimbat la Nurvil Cluj parca la un Touareg distributia completa cu 15.900 lei, daca mai luam in calcul o crestere cu 30% a pretului, ies in jurul a 20.000 lei.

Nurvil schimba  distributia la standarde OEM.

Deci, daca e vorba de multi bani, sigur te gandesti de 2 ori.

 

Asa, 2000 de lei ii ai disponibili, desi cu ei ai face 2 schimburi de ulei in alta parte, nu unul singur in reprezentanta. Dar, sa zicem ca e o pierdere asumata la momentul achizitiei unei masini noi pentru care vrei istoric de service impecabil.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

14 minute în urmă, Xman_ghio a scris:

Cam la 200 ore sau 10k km schimbi uleiul pentru mers preponderent urban

         

        Nu iese calculul. La mers preponderent urban nu prea vad cum sari de 30-35 km/h viteza medie. 

 

în urmă cu 16 ore, zidanne a scris:

Daca bagi oras... mai taie o suta.

   

         Si eu sunt de acord cu schimbul uleiului la numar de ore, dar la 200 h de oras, unde media nu sare prea mult de 20 km/h => schimbul la 4-5000 km. Parca o dam in extrema cealalta cu masinile astea.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Adria_n ala e cazul extrem: te trezesti, sari in masina, mergi 10-15 min (viteza medie 10-15km/h) ajungi la destinatie cu 65C temperatura la ulei. 

O lasi 9-10 ore si faci drumul inapoi. 

Masina nu iese din oras, rar vede 50km/h pe Basarab sau Podul Grand... in weekend.

 

LE ca eram pe tembelefon.

300h (sau un an, care vine primu) e un interval decent intre schimburile de ulei, asta insemnand:

  • 30.000km daca bagi doar autostrada (100km/h viteza medie)
  • 15.000km daca bagi mixt (50km/h viteza medie)
  • 7500km daca bagi doar oras (25km/h viteza medie)

 

Bucurestiul este un caz extrem, unde stai cu orele in trafic si abia atingi 15-20km/h viteza medie. 

Daca mai iei in calcul si racirea deficitara - aka faci 7-10km in 1h din care 45min le stai pe loc -  vara la 50-60C la nivelul asfaltului, faptul ca motorul nu se opreste datorita AC... la vreo 220-230 de zile lucratoare/an cu 15-20km/zi in 2-3h -  fa si tu un calcul.  

Modificat de zidanne
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Guys, apreciez ca interesante parerile voastre. Eu schimb uleiul cum zice masina. N-am avut niciodata probleme in lunga mea experienta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

15 hours ago, Gabriel*77 said:

 

 

 

Vopseaua la O4, deși am plătit pe ea 835 €, pare foarte proastă. E spectaculoasă, dar slabă calitativ.

O spăl personal la spălătorii șelf și o șterg cu cârpe de bumbac. Vopseaua are "pânză de păianjen" destul de vizibil și parbrizul, deși am foarte mare grijă 

 

In acest caz poate e mai bine sa o speli singur la spalatoriile self service, cu apa dedurizata. Aceasta apa nu lasa pete pe caroserie dupa uscare, deci nu este necesita stergere cu laveta. Pur si simplu o speli singur cu lancea de spuma, apoi cu apa dedurizata, daca vrei ii dai si ceara, apoi o stergi la praguri si portbagaj (unde apa se evapora mai greu) si pleci cu ea la drum. Doar sa te feresti de superspuma de la astfel de spalatorii ptr ca in timp ataca vopseaua. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@halamadrid Dacă un proprietar de autovehicul se pricepe la mecanică și poate face mentenanța mașinii lui fără a plăti manoperă, avantaj el, dar nu în cazul unui vehicul nou pentru că oricum ai da-o, pierzi garanția. 

 

 

Istoricul în reprezentanță al fostei mașini m-a ajutat, după cum am spus, la revânzare. Prețul obținut a fost unul bun pentru mine.

Evident că se va găsi cineva care își va dori o mașină revisată corect și va aprecia ceea ce am făcut eu cu mașina motiv pentru care va fi dispus să îmi plătească pe ea cât cer.

 

 

@vizitator O spăl la self, cu apă osmozată, doar că aceste spălatorii sunt amplasate lângă drumuri aglomerate. Ori, traficul ridică praful și după ce speli mașina ea deja are praf pe ea. O ștergi, o zgârii, nu o ștergi, are dâre...

 

Modificat de Bebeee
Eliminat OT
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc @tavitara!

 

@Gabriel*77, cam asta e diferenta pentru orice operatiune majora efectuata la o reprezentanta fata de aceeasi operatiune intr-un service autorizat.

 

Sunt de aceeasi parere, toate operatiunile strict necesare pe perioada garantiei e indicat sa le faci in reprezentanta, daca vrei sa vinzi masina dupa ce iese din garantie.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suntem pe topicul de O4, ne limitam la asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@halamadrid Chiar dacă vinzi mașina sau nu o vinzi după ce iese din garanție și intenționezi să o păstrezi, cu atât mai mult, o mentenanță la un service de natura reprezentanței prezintă un avantaj. Zic eu.

 

Ce am vrut eu să zic cu privire la comentariu lăsat anterior este faptul că luăm mașini de 30-40.000 €, chiar mai mult unii, dar ne încurcă rău 2000 lei la doi ani schimbul de ulei.

 

Pe criteriul luăm mașină de toți banii, apoi ne dăm seama că e scumpă întreținerea. 

 

Când făceam referire în rubrica "sfaturi achiziție Octavia 4" că head up display-ul e un moft îmi săreau unii în cap că e bun, e must have, clima în trei zone e nebunie și că face diferența, lipsa suspensiilor sport e de neconceput,  scaunele cu masaj sunt apogeul, etc, dar ni se pare mult 2000 lei să schimbăm uleiul...

 

Precizez că în continuare sunt uimit de gândirea noastră în materie de mașini neputând depăși încă mentalitatea de proprietar de sh-uri aduse din Germania.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prin urmare, azi la Avia Motors, a doua inspectie la 2 ani (27258 km) plus schimb roti iarna/vara si depozitare si curatat instalatie A/C:

 

image.thumb.png.0c1b2f480be2372e87a8177e1918abfb.png

 

Cumparat separat de la magazin:

 

- Filtru de aer MANN FILTER C 28 043 = 90.00 RON

- Filtru de habitaclu, carbon activ, antialergenic MANN FILTER FP 26 009 = 99.00 RON

 

De retinut ca filtrele de aer motor si cel de polen le-am inlocuit ca am vrut eu.

Inlocuirea lichidului de frana si a bujiilor sunt prevazute in plan.  

 

Urmatoarea inspectie peste inca 2 ani sau 30000 km.

 

 

 

Modificat de Cristi_V
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curios, ti-au pus bujii aftermarket ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bujiile vechi tot NGK erau, deci SKODA foloseste NGK in procesul de fabricatie. Prin urmare NGK = OEM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!