Jump to content

TERMOSTAT Skoda octavia


Mavrodin
 Share

Recommended Posts

Buna ziua ,caut si eu un sfat pentru schimbarea termostatului la o skoda octavia 3 ,motor 1.6 tdi CLHA.Pare sa fi ramas blocat pe deschis si nu se incalzeste apa in motor.Socul a fost cand am sunat la Avia si mi-au comunicat pretul de schimbare a termostatului.1200 lei +350 constatarea.Vodooo.Daca este cineva care a schimbat termostatul sa ma indrume si pe mine.Este de munca nu zic nu ,se demonteaza multe dar termostatul cu corp cu tot este maxim 300 lei dar sa ceri 700 +lei manopera este ceva de neconceput.Reprezentanta este un hot legalizat

Edited by Mavrodin
Link to comment
Share on other sites

Cumperi termostat pe original antigel nou , il schimbi la orice service multimarca , cu siguranta te costa mult mai putin, fara constatari aberante, ce constatare fac ei daca te duci tu cu problema de rezolvat.

Edited by calin.g
Link to comment
Share on other sites

Asa am sa fac am gasit la autohut un pret rezonabil aproximativ 600 lei

Link to comment
Share on other sites

Sper să dai și de un mecanic priceput. Nu în preț stă totul.

Link to comment
Share on other sites

@Mavrodin ma tenta si pe mine sa schimb termostatul la CAYC (1.6 TDI Euro5).

La mine apa ajunge la 90 (acul) dar in sarcină parțială (aka mers cu 90 la 1500rpm) se duce in jos.

Daca ai timp, iti recomand sa lecturezi SSP 222 Electronically Mapped Cooling System

După asta, cauta un coleg cu VCDS (sau orice alt tool) si ținând motorul la 1700-2000rpm urmărește temperatura lichidului de răcire. Undeva in jurul valorii de 80 de grade, termostatul deschide (daca funcționează). In momentul ala temperatura va scădea cu câteva grade. 

Daca se întâmplă asta, totul e ok. 

Oricum indicatorul de temperatura e doar orientativ ;)) 90-ul poate înseamna 80-95 sau 100-115grade. In funcție de sarcina.

Tot in SSP 222 este descris modul in care poti porni PTC-ul pentru a avea căldură in habitaclu.

 

Link to comment
Share on other sites

Multumesc de sfat.Am fost am pus tester-ul pe ea nu am nici o eroare.Nu am urmarit temperatura.Dar este ciudat sunt zile in care dupa 2 ore de mers in oras apa nu ajunge la 90 grade,in alte zile functioneaza normal in maxim 15 min apa este la 90 grade.Eu am sa il schimb ,daca era altceva trebuia sa am aprins ceva in bord gen senzor pompa apa auxiliara etc..Asta cu mecanicul priceput este loterie ,intradevar la Avia sunt cativa baieti priceputi dar nu te poti apropia de preturile reprezentantei sunt mult prea mari.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!