Jump to content

Scanarea cu VCDS - erori aparute


zorg
 Share

Postare recomandată

Ma gandeam ca ma ajutati cu locatia ei. Nu am experienta in cutiile dsg,dar in rest repar. Am garaj utilat cu tot ce trebuie,mai putin cunostiinte despre ce tine de DSG.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 hours ago, vlahdacoroman said:

Verifica cablajul egr-ului pana in ecu,daca e ok inlocuieste egr-ul!

 

Așa voi face. Dar ținînd cont că după repornire își revine, mă face să mă gîndesc că cel mai probabil e de vină EGR-ul. Nu mă pricep, dar parcă așa pare logic. 

Văd că e plin de mărci care fac EGR-uri. OEM are preț de... OEM. Știți care e producătorul OEM? Văd că unii spun că ar fi Wahler, alții zic că Pierburg. O să caut să văd dacă găsesc OEM la preț cît de cît normal, dacă nu, încerc să aleg dintr-o listă scurtă (Wahler, Vemo, NFR, Pierburg).

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune OE. Altfel riști ca intr-un an sa-l schimbi din nou. Sunt fff problematice...crede-ma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OE (acel cod cu DQ în coadă) e 2.400 lei. Wahler e 1.200 lei, iar Pierburg 1.000 lei.

Dacă Wahler fac și piesa originală, nu văd de ce să fug de produsul lor la 1.200 lei și să dau dublu pe același produs, practic. Înțeleg că OEM au niște criterii de testare a calității, dar vorbesc de același producător, nu de OEM vs chinezărie.

Nu iau în calcul mărci care oferă EGR la 7-800 lei, dar mă gîndesc că Wahler la 1200 ar trebui să se apropie de calitatea OEM. Pe forumuri din străinătate, văd că lumea recomandă Wahler, Valeo, Vemo sau Ridex. 

 

Deocamdată aștept să mai pun VCDS săptămîna viitoare, după care cel mai probabil voi comanda EGR nou. Mai caut, poate găsesc OEM la un preț mai bun.

 

Mulțumesc pentru informații și sfaturi!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e loterie... nici marcile care erau bune nu mai fac piese de calitate ... Pierburg defect dupa 4-5 luni, Hitachi defect dupa 1 an, lista poate continua....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@sabinatu 03L131512DQ poti s-o cumperi de la PBN cu ~ 1.750Lei, pretul este cu discount de 40% pentru masini mai vechi de 8 ani.

Suni la ei la piese, inregistrezi masina in sistemul Porsche, platesti prin virament apoi ei ti-o trimit cu curierul.

 

Este varianta cea mai civilizata, exclus piese OEM sau AM, foloseste doar OE.

 

Atentie, ca pe langa EGR mai ai nevoie de garnituri, etc, sunt detaliate pe topicul special de EGR.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman
On 3/13/2025 at 8:55 PM, spido said:

Nu e in cutie .Este pe cutie,pe furtunele racitorului de ulei.Se inlocuieste.

E vorba de valva  N417  este inclusa in cutie,in mechatronic! Cutia este un DQ 250 MQB

Problema este ca omul scaneaza cutia cu motorul pornit,iar vcds da eroare generică,aviz amatorilor care nu stiu sa faca o diagnoza la aceasta cutie!

Modificat de vlahdacoroman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am rezolvat, nu stransese mecanicul un surub de 18, era un senzor dereglat si totul este ok acum

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 3/16/2025 at 12:56 AM, Dolfin said:

@sabinatu 03L131512DQ poti s-o cumperi de la PBN cu ~ 1.750Lei, pretul este cu discount de 40% pentru masini mai vechi de 8 ani.

Suni la ei la piese, inregistrezi masina in sistemul Porsche, platesti prin virament apoi ei ti-o trimit cu curierul.

 

Este varianta cea mai civilizata, exclus piese OEM sau AM, foloseste doar OE.

 

Atentie, ca pe langa EGR mai ai nevoie de garnituri, etc, sunt detaliate pe topicul special de EGR.

Mulțumesc pentru informația cu PBN! 

O să verific și cablajul, cum m-a sfătuit un coleg mai sus. 

Cîteva zile mașina a mers de parcă nu avea nimic,apoi martorul a apărut iar, a dispărut la repornire, dar ieri deja a apărut și Check Engine, care s-a stins singur la un moment dat, după care am mers cam 200 km fără nimic aprins, de parcă nu avea iar nimic. Azi, iar a apărut spirala intermitentă.

Deocamdată aștept să-și facă timp cineva care are VCDS să mai punem o dată testerul, să fiu sigur că e vorba de aceleași erori, apoi... Pînă la urmă, are 277.000 km, ultimii 45.000 km făcuți de mine, din care o bună parte strict oraș, dintr-un capăt în altul la ore de trafic maxim. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Address 01: Engine (J623-CUWA)       Labels:. 04L-907-309-V1.clb

4 Faults Found:
4527 - Coolant Fan Control Circuit 1
          P0480 00 [047] - Electrical Malfunction
          Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 254
                    Mileage: 186095 km
                    Date: 2025.03.05
                    Time: 15:34:29

                    Engine RPM: 1974.00 /min
                    Normed load value: 19.2 %
                    Vehicle speed: 39 km/h
                    Coolant temperature: 47  C
                    Intake air temperature: 55  C
                    Ambient air pressure: 1010 mbar
                    Voltage terminal 30: 13.100 V
                    Unlearning counter according OBD: 40
                    Air mass: specified value: 250.0 mg/stroke
                    Coolant temperature sensor 1: B1: on radiator output: raw value: 2222.0  C
                    Heat delivery temperature in cooling system: -273.1  C
                    Outside temperature sensor 1: B1: raw value: 16.5  C
                    Coolant fan 1: activation: 10.00 %
                    Fuel temperature sensor 1: B1: raw value: 16.1  C

4531 - Fan 1 Control Circuit
          P0691 00 [108] - Short to GND
          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 99
                    Mileage: 186095 km
                    Date: 2025.03.05
                    Time: 15:30:12

                    Engine RPM: 0.00 /min
                    Normed load value: 0.0 %
                    Vehicle speed: 0 km/h
                    Coolant temperature: 12  C
                    Intake air temperature: 14  C
                    Ambient air pressure: 1010 mbar
                    Voltage terminal 30: 12.160 V
                    Unlearning counter according OBD: 40
                    Air mass: specified value: 250.0 mg/stroke
                    Coolant temperature sensor 1: B1: on radiator output: raw value: 2222.0  C
                    Heat delivery temperature in cooling system: -273.1  C
                    Outside temperature sensor 1: B1: raw value: 15.5  C
                    Coolant fan 1: activation: 10.00 %
                    Fuel temperature sensor 1: B1: raw value: 14.8  C

4794 - Mass Air Flow Sensor (G70)
          P0101 00 [096] - Implausible Signal
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

25221 - EGR System
          P0402 00 [096] - Excessive Flow
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 186063 km
                    Date: 2025.02.24
                    Time: 17:20:03

                    Engine RPM: 2098.00 /min
                    Normed load value: 36.1 %
                    Vehicle speed: 26 km/h
                    Coolant temperature: 21  C
                    Intake air temperature: 29  C
                    Ambient air pressure: 1010 mbar
                    Voltage terminal 30: 14.940 V
                    Unlearning counter according OBD: 33
                    EGR travel diagnosis: strongly increased NOx emission: 23.4 kg/h
                    Exhaust recirc.valve 1 bank 1: posit.feedback - Actual value: 27.92 %
                    EGR travel diagnosis: marginally increased NOx emission: 22.2 kg/h
                    Exhaust recirc.valve 2 bank 1: posit.feedback - Actual value: 0.00 %
                    Exh.recircul.valve 1 bank 1: pos.feedback - Actual value: 0.49 %
                    Pressure after throttle valve: calculated: -13.0 hPa
                    O2 sens. 1 bank 1 upstrm oxi cat: raw value: 2.5583

 

Ventilatoarele au inceput sa mearga de nebune, doar cu contactul pus, fara sa pornesc motorul inclusiv cu motorul rece. Sa fie dusa termocupla din electroventilator? Nu m-a dus capul sa ma uit si la sigurante, poate fi si de acolo? Aveti cumva schema de sigurante pentru un Tiguan 2015 euro 6? Mai am o eroare si pe sistemul de climatronic dar este din cauza celor doua erori de la ventilatoare.

Stiu ca am si eroarea pe EGR, nu am gasit un service sa incerce sa il curete, oricum vad ca nu a mai aparut de cand cu temperaturile mai ridicate, dar nu cred ca au legatura. 

De asemenea este normal sa am valorile alea de -273.1 grade respectiv 2222 grade?

Multumesc.

 

20250330_143140.jpg

20250330_141229.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va trebui sa inlocuiesti ventilatorul mare. Este defect. La fel, Egr/ nu ajuta curatarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În ceea ce privește problema cu EGR-ul meu:

 

Am reușit să ajung la un service, au pus testerul și, pe lîngă eroarea P046C00 (EGR Sensor A Circuit Range), acum apărea și P040700 (EGR Sensor B Circuit Low).

Oferta de la reprezentanță a fost de 3.700 lei, cu EGR-ul OE, cel cu DQ în coadă. La un alt service, 3.500 lei.

Am decis să merg pe Borg Warner (1.250 lei) și am mers la un service de lîngă Suceava, unde am dat 842,50 lei pe manoperă, garnituri, antigel, plus curățare galerie de admisie. 

 

Mașina a fost adusă din Belgia pe cînd avea vreo 188.000 km, eu am luat-o la 232.000 km, acum are 278.000 km. După cum se vede, pe ea era EGR-ul original, cel cu CF.

 

P.S. Am citit pe mai multe forumuri, atît de la noi, cît și de afară, am mai discutat cu unii și alții, așa că am exclus Pierburg sau NRF, iar DQ e nesimțit de scump (pe de altă parte, un cunoscut de-al unui prieten, care are Skoda, pusese DQ și l-a ținut doar cîteva zeci de mii de km). Am mers pe Borg Warner pentru că tot ei fac și OE. Rămîne de văzut dacă am luat decizia cea mai bună sau nu. 

 

 

IMG_20250331_195925629.jpg

Screenshot_20250331-200532.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, sabinatu said:

Am mers pe Borg Warner

Sa pastrezi facturile 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu iti furnizasem solutia mai sus, pentru pret bun EGR OE...

 

Daca EGR Borg-Warner nu e cumparat de la service-ul care l-a instalat o sa ai nevoie si de fisa de lucrari/manopera defalcata (sa se asigure distribuitorul ca s-au respectat pasii la montare, desigur service autorizat RAR) pentru momentul cand o sa ceri garantia pentru piesa, iar pana la rezolvarea garantiei, accept sau nu, masina ramane indisponibilizata daca nu cumperi un alt EGR.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dolphin, vorbisem la PBN, dar pînă la urmă am decis că cea mai bună variantă e cea pe care am ales-o.

Bineînțeles că voi păstra facturile și bonurile fiscale. 

Nu vreau să stîrnesc o polemică, dar aș explica în cîteva rînduri de ce am ales OEM și nu OE.

În primul rînd, detest să fiu jumulit de bani, iar prețul EGR-ului OE (chiar și redus la 1750 plus transport) îl consider nesimțit, ținînd cont și de amplasarea lui în spatele motorului (probabil cel ce a decis asta era în preaviz, altfel nu-mi explic).

În al doilea rînd, cu ani în urmă am lucrat la vînzări pentru mai mulți dealeri auto. Am văzut turbină înlocuită de două ori la Toyota, la mașină de sub 45.000 km, am văzut motor stricat la KIA Ceed diesel 1.6 la vreo 26.000 km sau la Sportage 1.7, tot cam pe la același număr de km, cei de la Honda au dat-o în bară cu motoarele 2.0 de la ultimul Accord (faceliftul din 2012), etc. Apropo de Accord, pînă la facelift, trapa avea un defect, pur și simplu nu avea mastic pus cum trebuie și în timp ruginea marginea metalică și pătrundea apa. O trapă (...OE) este cam 6.000 lei.

Am văzut cum producătorii "mulg" pur și simplu clienții cu piese OE și accesorii ale căror prețuri de multe ori sînt strigătoare la cer. Piese și accesorii care aveau echivalent OEM sau AM uneori la calitate mai bună, poate.

În al treilea rînd, am stat mult pe forumuri, atît de la noi, cît și din afară, plus discuții cu unul-altul, și așa am exclus Pierburg sau NRF, de exemplu. Am găsit și mai multe persoane nemulțumite de OE, care a picat după cîteva zeci de mii de km (inclusiv un amic al unui prieten de-al meu, care acum a pus cel mai ieftin EGR, a lăsat mecanicul să aleagă marca). 

 

Dacă (sau cum ar zice unii... "cînd") îmi va pica EGR-ul, voi posta aici, pe forum. Sper, însă, să nu fie cazul. 

 

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 hours ago, sabinatu said:

Am găsit și mai multe persoane nemulțumite de OE

Am montat OE fara numar de cand au aparut ,cel mai putin a tinut 100.000 km (5ani) rulati in RO.

Nu am montat AM dar am demontat dupa scurt timp de la inlocuire  ,3-6 luni.

Garantia e cu “cantec” la piesele astea AM.

Sper sa ai noroc.

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!