Jump to content

Montare carlig


yo3icw
 Share

Postare recomandată

M-ati zapacit, scuze, poate sunt eu prea atehnic. 

 

Revin: Passat Variant B8 fara carlig din fabrica, vreau sa ii montez un carlig "mort" (doar maciulia metalica) pentru a fi folosit ocazional, exclusiv, pentru suportul de biciclete mentionat mai sus (Thule 9708). Fara cablaj, fara electrica, fara nimic. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Carligul ala tre să-l prinzi de ceva. Deci trebuie sa dai bara jos și sa pui una cu cârlig. 
Goagal are 1000 de răspunsuri. De ajuns o Căutare. 
 

Gen:

 

https://etowbars.com/Towbars/Volkswagen/Passat/from-08-2014/Volkswagen-Passat-from-08.2014-Towbar

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Bună,am și eu un cârlig pentru varianta break 3G9803881C fabricat in luna 11 2019. Este compatibil cu mașina mea passat b8 break cu data de fabricație luna Mai 2016?

Unitatea de control o am 5Q0907383 G.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Perioada 2015-2018 s a montat cu B 

Cu C s a montat după 2018. In teorie e ok. 
In schimb controlerul cu sufix G e pt golf, tiguan Rusia, a3, ateca, Skoda aproape toate. 
Pe Passat B8 e montat doar cel cu sufix N. Poate e compatibil și cel cu G , dar cred ca va avea nevoie de parametrizare. Cu N îl gasesti cam pe aceleași mașini, golf, a3 și skodițe. Doar ca pe B8 , cum ziceam , doar sufix N este montat din fabrica. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am înțeles, mulțumesc frumos pt răspuns. Am luat cu terminația G demontat de pe un passat B8 2015...

Cel puțin așa zice cel ce mi l a vândut:)

Ar mai fi o intrebare cablul ce duce la butonul de acționare al cârligului este separat de instalația ce duce spre tabloul de siguranțe sau e cuprins in acest mănunchi de fire?

Sau e pur și simplu un cablu cu două mufe,una ce intră in buton și alta in unitatea de comandă a cârligului (D)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imposibil să-l fi demontat de pe un B8 dacă are terminația G 

Nu exista cabluri in mașina, toate sunt fire separate, adunate in grupuri. 
Instalatia e sub forma literei E răsturnate.
Practic firele ce merg la butonul de pliere ce in portbagaj in dreapta, pleacă de la controler, care e in stânga in portbagaj, de unde de-altfel pleacă și restul firelor spre panoul de siguranțe si BCM ul din fata stânga, și merg împreuna cu toate firele mașinii prin pragul din stânga, traversează bordul și se întorc prin pragul dreapta pana in spate. Asta este traseul firelor in mașina, praguri , bord și bord-cotiera. Formează un E. 
In portbagaj nu traversează fire. Dar tu poți sa le treci cum vrei, ca nu ești la montaj la fabrica la vw. 
Si nu exista cablaj OEM de cumpărat pt retrofiting cârlig. Ori de pe la dezmembrări, sau cel mai simplu de pe AliExpress. 

Modificat de OviVal
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am înțeles ! Mulțumesc mult pentru lămuriri. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,

Pentru cine a facut retrofit la carlig pe B8 Sedan, cum se decupeaza bara spate pentru carligul OEM? Exista ceva marcaje pe ea sau se face la ochi?

Multumesc,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, puteti recomanda pe cineva in Constanta pentru a monta un carlig de remorcare cu actionare electrica (de preferat) ?

 

@ovidiu87 ai reusit sa montezi carligul? 

 

Inafara de situatia cu senzorii/camera/acc in momentul in care tractezi o remorca nu ar fi niciun neajuns in a monta un carlig aftermarket omologat fix sau demontabil care vine pregatit pentru a se lega la instalatia electrica a masinii sau incurc eu informatiile?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu as monta carlig cu modul aftermarket pe B8 ci doar original.'

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu in continuare nu am gasit doar partea metalica, probabil trebuie sa apelez la autogedal. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Al Bundy pot sa traiesc foarte bine si cu un carlig simplu, demontabil de genul westfalia de la autogedal care este legat la instalatia electrica a masinii pentru semnale/lumini etc. Din pacate nu gasesc din dezmembrari decat prin Polonia, cel putin in momentul actual nu am dat de nicio oferta in tara, decat nou care costa 6500 de lei.

 

Un aftermarket nou, demontabil, costa intre 750 si 1600 de lei, instalatia electrica care costa 300 de lei, montajul 4-500 de lei.

 

1650 ron https://www.autogedal.ro/carlig-remorcare-volkswagen-passat-variant-kombi-b8-11-2014-tip-demontabil-vertical-westfalia.html

 

1400 ron https://www.autogedal.ro/carlige-remorcare-volkswagen-passat-combi-break-b8-2015-prezent-demontabil-vertical-oris-oris050-723m.html

 

750 ron https://www.autogedal.ro/carlig-de-remorcare-volkswagen-passat-combi-break-b8-2015-prezent-semidemontabil-steinhof-stv-148abcd.html

 

instalatie electrica 230 ron

 

https://www.autogedal.ro/instalatie-electrica-cu-modul-de-protectie-can-bus-7-pini-mh-7s.html

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă era un Passat mai vechi, poate nu era mare diferența între un cârlig OEM și unul aftermarket. Dar suntem pe un B8, unde tehnologia a evoluat mult.
Un cârlig OEM montat cu al lui controler original, e diferența enorma fata de unul aftermarket. Singurul aspect comun este doar faptul ca pe amândouă agăți o remorca și tragi la ea. 
Pe OEM pe lângă senzori parcare, camera marșarier, radare Side Assist ce dezactivează atunci când cuplezi remorca, ai și controlul tracțiunii, important mai ales pe un DSG, alarma antifurt, care se activeaza dacă scoți mufa remorcii, trailer Assist. 
M am uitat la cablajul de pe autogedal asta. Sincer, un cablaj la care Primești clești sa te înțepi in firele originale ale mașinii ( alea roșii), este foarte profesionist. Vai de capul lor de profi. 
 

Sunt pe eBay cârlige OEM la 3-400€ 
 

Modificat de OviVal
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine camera functioneaza, celelalte enumerate se opresc.

Si trailer assist cred ca e optiune, eu nu am.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

20 hours ago, AdrianPaun said:

@Al Bundy pot sa traiesc foarte bine si cu un carlig simplu, demontabil de genul westfalia de la autogedal care este legat la instalatia electrica a masinii pentru semnale/lumini etc. Din pacate nu gasesc din dezmembrari decat prin Polonia, cel putin in momentul actual nu am dat de nicio oferta in tara, decat nou care costa 6500 de lei.

 

Eu nu ma refer la fier ci la modulul electronic care trebuie sa comunice cu celelalte module ale masinii, cu ACC, cu motorul cu sstemul ESp, cu senzorii, cu camera, cu side assist, si altele. Si modulul nu face doar sa dea curent la becurile de la remorca ci sa stie masina cum sa functioneze cu remorca agatata, motorul in alt regim de racire, ACC la fel, senzorii spate  se dezcativeaza,, ceata la fel, side assist si el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut @Al Bundy

 

Inteleg scopul calculatorului, daca pe langa modulele de siguranta ajusteaza si motorul pentru o tractare optima. O sa mai caut, poate apare ceva la un moment dat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am decis (si m-am si programat) sa-l montez la niste unii in Brasov. Si ei saracii cu aceleasi temeri (domne, da' aveti grija cu politia, ca biclele acopera nitel numarul si stopurile). Daca n-au acoperit la seria 1, n-o sa acopere la caruta asta 😁 . Si oricum, ii pot trimite la Thule, ca nu e problema mea, ca cetatean de buna credinta ce cumpara cu factura din magazin, ca statul aproba comercializarea acestor "dispozitive". 

 

Revin dupa montaj cu feedback. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am revenit: am fost la Brasov, m-a costat 551 lei carligul + 250 manopera, factura, garantie, certificat RAR pentru carlig. 
Montajul a durat ~ 2 ore, bara decupata/ traforata. 

Modelul e cel mai simplu, neescamotabil, se poate desface doar din suruburi, de tot, pe perioada cand nu-l folosesc. 

 

Reamintesc ca ce am dorit eu a fost doar fierul (fara cupla, fara cablaj, fara reprogramare BC) si il folosesc exclusiv pentru suportul de biciclete. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Pai codul de pe el 3g9803881c e pt Passat variant 2015-2023, ori am citit eu rău. 
A e 2014-2015

B e 2015-2018

C e 2018 prezent 

Skoda kodiaq are cu totul alt cod 565803881, in primul rând 3G9 e cod de Passat 

Cine îl vinde nu știe ce vinde. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nicio sansa sa se potriveasca 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@andrei_221te ai uitat la anunț? Ai văzut ce cod are pe el? Sau ai citit doar titlul ca e de Skoda? 
Ori titlul anunțului e greșit și nu e de Skoda ori poza cu eticheta și codul nu are nicio legătura cu anunțul. 
Daca e de Skoda, logic ca nu se potrivește, dacă e ce scrie pe eticheta e ok ca acel cod e de Passat b8. 
Anunțul nu e corect. Cumperi la ghici 😁

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...
Ledezeu Florin

Salutare. Am cumparat de curând un kit de carlig remorcare universal si acum trebuie sa il leg la instalația electrica a masinii. E cel cu 7 pini si imi trebuie sa iau semnal pt pozitie, stop frana, bec ceata, reverse si semnalizare stânga-dreapta. Nu ma prea pricel la electrica, știe cineva cum sunt pinii legati la stopurile spate? Care e frână, semnal, etc?

Un search pe Google nu prea m-a ajutat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Nicidecum nu se face asa ceva, si mai ales la B8. Se monteaza priza cu 13 pini si modulul dedicat pentru asa ceva. Modul original, nu vb de altceva. Modulul de carlig face mult mai multe, nu doarb sa dea curent catre becurile de pe remorca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ledezeu Florin

Ok, Al Bundy, înțeleg, însă e vândut ca kit pentru Passat B8( bine si pentru alte modele...) mă gândesc ca totuși nu il vindeau daca nu era cat de cat ok. Pe mine ma interesează in primă faza să funcționeze luminile(sunt presat de timp să plec neaparat cu remorca la drum lung), nu ma interesează alte funcționalități, să opreasca senzorii spate sau side assist...daca iti trimit instrucțiunile primite de mine, crezi că iti poți da o părere? 

Mulțumesc și seară buna!

QE-QE-Installation-requirements-PL-EN-RU.pdf QE-Module-WH2S-G7-connections-diagram.pdf QE-Connection-to-STOP-and-PARKING-lights-for-digital-module.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!