Jump to content

Montare carlig


yo3icw
 Share

Postare recomandată

Salut,

Sunt din Piatra Neamț și sunt posesorul unui Passat B8 break. Poate să-mi spună cineva dacă există în Piatra Neamț sau prin apropiere cineva care ar fi dispus să demonteze un cârlig de remorcare electric la buton de pe un Passat B 8 sedan din 2018 și să-l monteze pe un Passat B 8 break din 2015? Ar fi compatibil acest cârlig de remorcare, adică ar putea fi montat de pe sedan pe break? Trebuie tras cablaj/fire din portbagaj până la panoul de siguranțe de la bord (față) sau este cablat de fabrică, fiind necesară doar conectarea la mufele din portbagaj? Bara din spate la break trebuie decupată/tăiată pentru a se potrivi la montaj și este necesară demontarea barei spate de pe mașină? Menționez că la break-ul la care doresc montarea am cameră pe haion și senzori de parcare pe spate. $&$*%*%*$*$*#£÷£÷&$&#*

Vă mulțumesc!

Modificat de Manuel N.
Pentru prestari servicii ai arie dedicata
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Zbireasalut! 
Eu sunt din Piatra N. dar pana in Martie nu sunt acasă. Te ajutam cu plăcere. 
In teorie sunt compatibile, chiar dacă au coduri diferite. Un alt coleg a montat de pe break pe sedan. 
Nu exista cablaj predispoziție din fabrica la vw, ar fi prea simplu. Vw face 10 versiuni de cablaj in funcție de optionale. Deci trebuie sa tragi fire de la controler ce se montează in partea stânga in portbagaj ( in spatele căptușeli) pana la panoul de siguranțe și BCM ce se afla in stânga volan. Mai trebuie fire și la butonul de deschidere ce se afla in dreapta in portbagaj. 
Se demontează bara spate bineînțeles, altfel nu ai cum sa montezi cârligul , camera marșarier și senzorii nu influentează cu nimic, doar la codare. 
La urma trebuie codat tot. 
 

Masina de pe care demontezi e la dezmembrări? Are tot, inclus cablajul integru? Dacă ai timp și răbdare, poți recupera cablajul de pe mașina donatoare. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai greu. Cablajul il poti confectiona sau comanda de la kufatec 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc mult pentru răspunsuri!

Mașina de pe care aș demonta nu este de la dezmembrări, este funcțională și în circulație (este a fiului meu, iar lui nu-i face folosință), deci ar fi complet, doar că ar însemna să demontez ambele mașini ca să dau jos cablajul, iar pe cealaltă să-l montez. Pare destul de complicat.....dacă ar fi fost doar mufe în portbagaj era mai simplu. Cred că e mai simplu să găsesc unul la dezmembrări și să-l montez, manopera ar fi doar pe o singură mașină. Plus că ar trebui codate ambele mașini ulterior. Oricum vă mulțumesc pentru informații.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...
eumariancristian

Salutare.

Am un Passat B8 1 6 TDI, break, 2017. 

Am cumpărat un cârlig de remorcare demontabil Westfalia. Am și cablajul original si un modul, dar pe care nu le voi folosi. În schimb achiziționez un kit universal cu priza.

Vreau sa montez eu cârligul si partea electrica la un service autorizat

IMG-20220904-WA0000.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eumariancristian

În ultima imagine este instalatia electrică cu modul de protectie CAN-BUS MH-7S - 7 PINI. Am ales aceasta varianta, pentru ca este mai simplă de montat.

IMG-20220904-WA0002.jpg

IMG-20220904-WA0001.jpg

IMG-20220904-WA0003.jpg

IMG-20220802-WA0002.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai ca nu intele, ai modulul original agreat si folosit de producator si tu vrei sa folosesti  altceva, cu 7 pini ?

De ce crezi ca e mai greu de montat ? Un service autorizat nu o sa monteze acel modul aftermarket.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
On 9/4/2022 at 5:26 PM, eumariancristian said:

Salutare.

Am un Passat B8 1 6 TDI, break, 2017. 

Am cumpărat un cârlig de remorcare demontabil Westfalia. Am și cablajul original si un modul, dar pe care nu le voi folosi. În schimb achiziționez un kit universal cu priza.

Vreau sa montez eu cârligul si partea electrica la un service autorizat

IMG-20220904-WA0000.jpg

cablajul original nu l vinzi separat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut. Am demontat de pe masina passat b8 un carlig , am dat jos modulul si apoi am taiat fir cu fir cablajele mufelor care intra in acesta, plus firele care merg la butonul de actionare carlig,la final am constat ca senzorii de parcarenu mai functioneaza, nici distronicul, cum as putea remedia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie si codat, in momentul cuplari remorci , senzorii spate si  side asistul se dezactiveaza automat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, GALAGIE said:

Trebuie si codat, in momentul cuplari remorci , senzorii spate si  side asistul se dezactiveaza automat.

Eu am dat jos carligul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutari! 

 

Pe B8 Variant cat de complicat e de montat un carlig , daca masina nu a avut din fabrica aceasta dotare? Mentionez ca NU il folosi decat pentru suportul de biciclete, deci nu-mi trebuie niciun fel de cablaj. Doar partea metalica si , ideal, sa-l pot plia sub masina. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista carlige aftermarket ce se monteaza relativ usor. Se da jos bara, se prind cateva suruburi si aia e. Exista si variante cu carlig demontabil. Dai o cautare pe google si gasesti mai multe variante. Si sunt mult mai ieftine ca si un retrofit la un carlig original.

 

Dar daca il montezi fara instaltie electrica, vor merge aiurea senzorii de parcare + ca vei obtura numarul de inmatriculare/stopurile cand folosesti suportul de bicicleta. De asemenea ar trebui sa fie omologat si montat intr-un service autorizat RAR.

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

40 minutes ago, Bebeee said:

Exista carlige aftermarket ce se monteaza relativ usor. Se da jos bara, se prind cateva suruburi si aia e. Exista si variante cu carlig demontabil. Dai o cautare pe google si gasesti mai multe variante. Si sunt mult mai ieftine ca si un retrofit la un carlig original.

 

Dar daca il montezi fara instaltie electrica, vor merge aiurea senzorii de parcare + ca vei obtura numarul de inmatriculare/stopurile cand folosesti suportul de bicicleta. De asemenea ar trebui sa fie omologat si montat intr-un service autorizat RAR.

 

 

 

Merci de raspuns. Am avut pe BMW, am gasit unul SH din dezmembrari si l-am montat cu totul (dat jos bara etc). Senzorii de parcare n-au treaba cu carligul (sau ma rog, nu au de ce, ca nu e asa proeminent, sau daca e, atunci e montat prost) . Obturarea partiala a numarului/ stopurilor e posibil, insa suportul este THULE, mai bine nu se poate. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema cu senzorii de parcare e cand ai bicicletele in spatele masinii. La asta ma refeream, in rest nu au nicio treaba.

 

(nu folosi functia Quote pentru postul anterior).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ah, ok, got it, asa da. Dar, e un neajuns prea mic (compensat partial de camera de marsarier) pentru facilitatile unui suport montat pe carlig: 

-usurinta in montare/ demontare

-aerodinamica

-stabilitate auto

-posibilitate de mers la drumuri lungi

-potentiale probleme la bicle

 

Am avut si pe plafon, nici nu se compara. 

 

Merci inca o data de sfaturi! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu prea cred ca ai înțeles problema cu senzorii de parcare. Nu e ca nu funcționează, ci ca vor suna aiurea. 
Cand cuplezi remorca sau suportul biciclete, senzorii se dezactivează automat, la fel și radarele de Side Assist. 
Fara cablaj electric nu prea se poate avea un functionament normal, și suportul de biciclete are nevoie sa fie cuplat la priza carligului , cel putin dacă e unul serios. Trebuie sa alimenteze stopurile și iluminatul plăcuței de pe suport bici. 

Dacă vrei pliabil, fără cablaj și controler nu ai cum. 
Alt aspect, dacă este cablat original, in momentul când închizi mașina, se cuplează alarma și pe priza carligului, adică dacă cineva scoate mufa din priza carligului fără sa dezactiveze alarma mașinii, începe sa sune alarma. 
Iar cât privește camera de marșarier, nu știu câta vizibilitate ai cu bicicleta pe suport. 
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles perfect, ziceam ca am avut 6 ani montat pe seria 1 carlig original (demontat bara cu totul si montat OE, din dezmembrari). Carligul stand-alone, zic. 
Evident, odata montat suportul, senzorii deveneau inutilizabili.

Suportul este Thule, asadar ma gandesc ca e "serios". 

Cel de care zici tu e varianta cu stopuri, deci da, aici ai dreptate, trebuie si instalatia electrica. Dar, de curiozitate, are cumva si senzori ? Ca tot discutam de ei. Nu ca as da banii pe asa ceva, din motive evidente (buget, use-case, usurinta in montare, usurinta in depozitare) . 
 

On point, ce vream a sti e daca bara de variant ce nu are OE carlig poate accepta un carlig aftermarket bolt-on sau trebuie facute mantzocarii. Si intreb, pt ca la seria 1 nu se putea, a trebuit sa schimb toata ranforsarea de sub bara.

image.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LA orice masina, cand se kmonteaza carlig se demonteaza si nu se mai monteaza ranforsarea de sub bara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum zice și Al Bundy. Cârligul nu se montează pe ranforsarea existenta, aceasta se da jos și se montează cârligul care de fapt e o ranforsare cu cârlig inclus. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru sfaturi. Caut ranforsare cu carlig pentru Passat B8 Variant :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6 minutes ago, KeGPR said:

Multumesc pentru sfaturi. Caut ranforsare cu carlig pentru Passat B8 Variant :)

Nu exista, ranforsarea se prinde in 2 suruburi pe corserie, carligul se prinde si pe lonjeroane

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă tot e sa detaliem, bara se prinde in 7 șuruburi.
2E2ED1C7-A192-4D32-90BF-18DA7DC37970.thumb.jpeg.6c5400d00c42f8015bd0f4e4ace9cedb.jpeg

Se da jos bara ( ranforsarea) și rămân doua găuri unde intra capetele noii bare ce are și cârligul și face și funcția de ranforsare. Bara cu cârlig se prinde in 4 șuruburi. 
AE521E6D-0895-4CE9-BDB1-87043F845160.thumb.jpeg.921ac491f0ef6bac1a62a8bfcdceab8a.jpeg

 

 

Codul barei cu cârlig este

3G5 803 881 A pt limuzina

3G9 803 881 A pt variant

5Q0 907 383 N pt calculator. 
Cablaj gasesti gata făcut pe AliExpress. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!