Jump to content

Vento motor 1.9 1Y fierbe


ionutfg

Recommended Posts

Salutare! Am un vw vento care fără termostat mergea ok si nu fierbea. Am pus termostat nou si a început să fiarbă..

Am schimbat așa:

Termostat nou

Garnitură chiulasă+planeitatea

Radiator mare nou

Radiator mic

Pompa de apa am desfăcut-o si am verificat paletii si sunt ok(pompa hepu);Am pus cureaua în așa fel sa se învârtă in ambele sensuri pompa! Și desigur fierbe în ambele feluri

Electroventilator-ul este nou și el

Am făcut un teu din metal cu o termocupla de dacia nova nouă pe furtunul de sus de la radiator care pornește elv pe treapta mare(asta ca sa elimin toate problemele cum ar fi sa ajungă temperatura greu la senzorul de pe radiator sau ca nu îmi funcționează treapta mare la elv.

În mers pot merge in blană cu ea ( a4a la 100km/h 10 km lejer si nu fierbe dar dacă o las la ralanti ajunge la 95-98 pe ceas din bord, începe să fiarbă cat sa arunce juma de l de antigel după care pornește elv si in 3-5 secunde nu mai aruncă apa afară...Ce sa fie?? Nu mai știu ce să ii mai fac. Exista ceva termocuple mai joase de 90 grade? Să schimb altă pompă de apă? Am citit toate forumurile din uk si nu mai știu ce sa ii fac. Am căutat și despre golf 3 si despre t4 si tot ce ține de motor vw 1.9diesel cod motor 1Y. Culmea este că în trecut am deținut un golf 3 motor 1y timp de 6 ani deci m-am lovit de multe la el. Dar la ăsta nu-i dau de cap!!! Aștept orice părere!

Mulțumesc anticipat! 

Link to post
Share on other sites

Temperaturile de funcţionare a termocuplelor (pentru treapta a 3-a este switch separat) sunt în pozele ataşate

1y-1.thumb.JPG.e13e121ffa48bd75bd704a90a8d05e6f.JPG

1y-2.thumb.JPG.4ac95623b0a7cd1948889b33b6dc3d05.JPG

 

Probabil că la tine nu pleacă ventilatorul pe primele două trepte şi în mers se răceşte radiatorul datorită curentului de aer format, iar pe loc pleacă pe treapta a 3-a abia când temperatura depăşeşte 110 grade. Acum stau să mă gândesc şi de ce urcă aşa de mult temperatura (presupunând că pleacă direct pe treapta a 3-a) pentru că la mine aud ventilatorul doar când este caniculă afară şi suprasolicit motorul, la ralanti nu prea l-am auzit. Să nu fie problema din termostat (ce marcă ai pus?).

Cam astea ar fi de verificat: termostatul şi funcţionarea termocuplei de pe radiator.

 

Link to post
Share on other sites

Termostatul este nou de la Gates (87 grade parcă are dar verific mâine că mai am unul identic) iar ca trepte de plecare ale elv am doar 2 și o singură termocupla de fabrică cu 3 pini montată pe radiator și anume 1 pin + permanent, 1 pin treapta mică și 1 treapta mare....Ce mi-ai în poze e total diferit. Nu am o a 3a sondă(bimetal) pe furtun si elv are doar 2 trepte. Este doar un singur elv(mașina nu are ac) 

Astăzi am găsit o termocupla 82-68 grade(adică pleacă la 82 si se oprește la 68) dar și cu asta la ralanti ajunge de firbe după un anume timp. Mâine atașez și poze ce și cum. 

Link to post
Share on other sites

A verificat la atelier chiulasa înainte sa faca planeitatea, daca nu cumva este fisurata? 

 

Las un video cum se testează la presiune chiulasa, la atelier de recondiționare chiulase. 

S-a verificat blocul motor la atelier cu o rigla metalica sa fie plan? Înainte de a monta noua garnitura de chiulasa. 

Link to post
Share on other sites

Cat de cât am rezolvat-o dar tot nu sunt cu inima împăcată. Blocul motor nu este fisurat si l-am verificat cu o rigla metalică(am chemat si un mecanic bătrân) iar chiulasa a fost la un atelier. Am strans si garnitura cu cheie dinamometrica deci exclus asta. Momentan am montat o termocupla care pleacă la 82 si se opreste la 68 si pare ca fierbe dupa vreo juma de ora de mers pe loc cu socu tras(1500rpm). Acum nici nu stiu cum ar trebui corect sa circule apa in motor ca sunt mai multe moduri si modele de pompă de apa.... La drum lung pot merge fără probleme cu ea. 

IMG_20201103_075913.jpg

Link to post
Share on other sites

La un Passat 1,9 td, 75 ps, nu mai retin codul motor, a fost montata gresit cureaua de transmisie si invartea pompa de apa in sens invers. Dupa vreo 2 ani a trebuit alta chiulasa. Poti verifica si asta.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri

 Ne cerem scuze că intervenim dar credem că folosiți un plugin de ad-block. 

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere ce sunt afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block. Ne-ar ajuta foarte mult sustinerea acestei comunitati. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante. Multumim! :)

PS: daca aveti probleme cu situl chiar si dupa ce a fost dezactivat adblocker incercati sa intrati din alt browser si discutati cu noi pe topicul Updete forum din aria acesta https://vwforum.ro/forum/20-anunturi-administrative-observatii-si-sugestii/
Exista si alte extensii (gen VPN) sau antivirus ce filtreaza traficul si pot bloca cookies. Verificati si pe acestea daca le aveti setate corect pentru vwforum.ro . Multumim

 

 

Accept