Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

Da, depinde de la caz la caz, orice masina face sens daca nevoile si asteparile cumparatorului sunt satisfacute. Tot ce trebuie sa faci este sa fi informat si sa alegi masina in cunostinta de cauza. Oricum ar fi trist sa conducem toti acelasi tip de masina :))

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Calitatea interiorului unui model vechi de Golf 7 este net superioara unui ID3. Ergonomia, materialele, scaunele, pozitia de conducere, sistemul audio. Nu ai difuzoare spate intr-o masina de 40000 euro. E ridicol! Daca a fi inferior inseamna viitorul, ai dreptate. Daca nu vezi asta, nu mai are sens discutia, pentru ca nu esti obiectiv. 

PS. GT3 vine si cu 3 pedale.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Id.3 fara difuzoare pe spate poate fi luat sub 23k euro, nu 30k euro. Da, cu ajutorul de la stat. Care ajutor e pentru producatorii de masini electrice pentru a incuraja dezvoltarea electricelor, nu neaparat pentru tine ca utilizator final. 

 

De acord cu tine, e misto de condus o benzinara speciala. Dar cat % din masinile din trafic care doar stau bara la bara pentru a merge la scoala/cumparaturi/serviciu sunt 'masini speciale'? Iti zic eu, foarte putin. 

 

Eu is de parere ca pentru oras ideal ar fi cat mai multe masini electrice/transport in comun ca sa putem respira aer curat, iar pentru pasiune/hobby fiecare sa-si faca damblaua cu ce vrea el. Motocicleta/masina/barca etc. 

 

Ar fi bine ca toti sa ne luam masini in functie unde le folosim si de nevoi. Dar nu facem asta, eu vad in jurul meu oameni...isi cumpara masini diesel/masini mari pentru ca se gandesc ca...'daca o sa am nevoie de spatiu'? daca o sa merg in concediu in alta tara'? Pe principiul, nu cumpara masina sa-i fie bine 99% din timp, cumpara masina pt aia 1% din timp cand poate o sa aiba nevoie de ea.

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merita, nu merita... tine de parerea fiecaruia! Tot ce putem face aici este sa prezentam niste informatii, atat pro cat si contra, si apoi fiecare le ia, le analizeaza si vede daca ii iese favorabila sau nu achizitia unei masini electrice.

 

Si apoi poate posta aici rezultatul analizei personale! Poate ajuta pe cineva sa se decida pro sau contra unei electrice la momentul actual... poate cineva a luat in calcul un caz, sau o situatie, pe care ceilalti nu au luat-o, care poate influenta si decizia altora. Iarasi, atat pro cat si contra! Thread-ul nu se numeste "De ce ar trebui sa cumperi o masina electrica" sa se accepte doar pareri Pro si nici "De ce nu ar trebui sa cumperi o masina electrica" sa se accepte doar pareri contra. Fiecare este liber sa-si expuna parerea dar, si insist aici, fara sa se erijeze intr-un detinator de adevar absolut si pe toti cei care nu sunt de acord cu el sa-i considere... completati voi cu ce vreti pentru ca oricum este gresita abordarea.

 

Ne expunem parerea, pro sau contra, ne-o sustinem, intr-un mod curat si elegant, si, daca ne enervam ca cineva nu vede lucrurile ca noi, inchidem tab-ul cu topic-ul acesta si revenim la el ziua urmatoare sau, daca nu putem sa scriem ceva intr-un mod frumos, nu mai scriem nimic! :) 

 

Mergand mai departe... Cine zice ca merita si vrea sa ia o masina electrica in viitorul apropiat ar trebui sa se grabeasca. Bugetul Rabla Plus aparent a fost dublat la echivalentul a 6.600 masini full electric si sunt deja 4.000(?! parca...) de pre-comenzi pentru Spring, pe langa vanzarile normale, asa ca... :D Da, mai mult ca sigur bugetul o sa fie atins si, iarasi, mai mult ca sigur o sa fie suplimentat dar nu e frumos deloc sa stai cu avansul dat fara sa ai siguranta ca se va suplimenta, gandindu-te ca e posibil sa pierzi avansul, sau fara a avea siguranta ca vei putea lua masina dorita cu tot cu reducerea promisa de stat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E o veste buna cu dublarea bugetului pentru Rabla Plus.

Siguranta bonusului pentru comanda mi se pare de luat in calcul pentru cei care isi doresc Spring. Am inteles ca ar ajunge pe piata in toamna, cand ma astept deja sa fie cel putin jumatate din vouchere folosite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Speram sa le poata produce in cantitati suficiente. Cred ca o sa se vanda foarte bine, neasteptat de bine chiar. Nu neaparat in Romania, dar in vest da.

Btw, precomenzile deja s-au sistat :P

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inteleg ca au marit si suma pt RABLA "normala"... si pt hibrid.

nu e rau...

e greu rau de schimbat mentalitati la noi. de inteles CAT la % folosesti masina pe care o ai si de ce o ai.

cred ca nu sunt singurul care a primit "mustrari" ca de ce am aruncat banii pe electrica cand luam "un 5ar smecher" din germania de banii aia... desi nu am nevoie de asa si mai greu l-as fi folosit...dar na.. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceea ce arata Rabla Plus + Dacia Spring si nr de precomenzi este faptul ca masinile electrice sunt inca prea scumpe si ca nu le ar cumpara nimeni fara facilitati. 

 

In plus, in ritmul asta, valoarea de 45000 ron va deveni rapid prea mare iar programul va evolua inspre o suma mai normala, ca in Vest.

 

Personal, fara programul asta de stimulare nici nu ma gandesc la un VE. Daca e sa prind, bine, daca nu...mai astept :)

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

30 minutes ago, cristi511 said:

o suma mai normala, ca in Vest.

care VEST? hai sa vorbim cifre...de acord?...

 

 

in germania este 9000e subventia.

In norvegia nu au  subventie, dar au taxe uriase la ICE...deci tot aia e. plus ajutor pt sustinerea retelei, montarii de incarcatoare, etc. 

In Norway, it’s now cheaper to buy and run an EV compared with equivalent petrol or diesel models. 

olanda are doar 4000e, dar are taxe mari pe ICE, deci le face pe amandoua.

In Franta este de 7000 e. Plus sustinere la taxe. 

By combining the ecological bonus and conversion program, you can receive up to €19,000 (depending on the region) for the purchase of your EV. Most of the following national incentives are a part of the ecological bonus:

 

subventia asta este agreata cu UE, pentru ca noi nu facem nimic in alte domenii de ecologizare. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 minutes ago, Bogdan_wrc said:

care VEST? hai sa vorbim cifre

 

13 minutes ago, Bogdan_wrc said:

In norvegia nu au  subventie, dar au taxe uriase la ICE...deci tot aia e. plus ajutor pt sustinerea retelei, montarii de incarcatoare, etc.

Care cifre? :)))) https://norwaytoday.info/finance/norwegian-government-to-freeze-taxes-on-petrol-and-diesel-cars-in-2021/

 

Eu overall cred ca merita, overall prin prisma subventiei (subventie care e platita tot de tine, contribuabil, ca nu apar banii aia din cer).

Chiar am auzit acum cateva zile, o dezbatere la radio, cred ca la Lucian Balbuta. Overall, asa cum zice Bogdan, TCO-ul este bun, dar daca ne luam dupa termeni din vanzari, atunci pot spune ca si USP-urile sunt slabute, iar o alta chestie: daca nu poti incarca acasa si incarci doar la statii rapide, care costa 1,69 ssau 1,89 nu mai retin, nu iesi mai ieftin cu electrica, decat cu un benzinar motor mic sau cu un diesel (Cel putin asa spuneau aia pe la radio, posesori de ICE si de EV, unul avea e-Corsa, altul parca e-208 si a mai fost si Buhnici).

 

Overall, eu i-au in cosiderare lucrul asta, probabil undeva saptamana viitoare o sa ma hotarasc (Dupa ce in weekend, am o masina de TD, cu motor de 6 in linie :)) )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

40 minutes ago, Luciosu said:

astea, din articolul tau

The annual fee for petrol and diesel cars will not be increased in the budget for 2021.

dar ele exista. 

41 minutes ago, Luciosu said:

TCO-ul este bun,

cred ca ar trebui, candva...sa luam in calcul nu doar TCO si confortul personal.

daca nu existau taxe nu cred ca cei din NO renuntau de buna voie din prima la ICE. dar dupa ce au inteles avantajele, plus TCOul, explozia a venit.

daca ati fost in acel VEST de care vorbeam mai sus, si va place aerul din acele orase, cred ca e cazul sa ne gandim si la asta.

oare merita sa facem un efort cat mai multi pt binele tuturor? poate nu e 100% ecologic, dar sigur ajuta. si in situatia de poluare de la noi, ORICE ajuta. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca cel mai important motiv la nivel macro este faptul ca scoti poluarea din orase.

La noi lumea nu considera a fi asta o mare problema din simplul motiv ca mai toti stau in afara oraselor la casa, unde aerul e mai curat si cand vin in oras, merg cu geamul ridicat cu AC pe recirculare.

Evident ca in situatia asta nu o sa observi nimic din dezastrul din oras.

Invit pe oricine crede in alt mod sa stea o saptamana intr-un apartament situat langa o intersectie aglomerata...

Plus de asta, or fi masinile noi euro 6 dqxyj temp, dar tot pute esapamentul la un diesel de ultima generatie.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, la noi oamenii nu considera asta o prioritate pentru ca ii afecteaza la buzunar. Sa fim seriosi... traim intr-o tara in care oamenii cumpara masiv diesel-uri pentru ca asa economisesc 1-2 l/100Km fata de benzina chit ca masina aia sta 95% in oras. Si cand crapa DPF-ul, pentru ca este ceva normal pentru un diesel chinuit in oras, il scot si dezactiveaza pentru ca e scump de inlocuit... Si atata timp cat masina termica nu ii afecteaza la buzunar deloc, pentru ca noi avem 0 taxe pe masini (rovinieta si impozitul care inseamna impreuna 250 de lei pe an le consider nimic pentru majoritatea masinilor sub 2.000cmc). Daca se vor introduce si la noi taxe pe masini, ceea ce ar trebui sa se intample, e posibil sa se schimbe mentalitatea si sa ii usture la buzunar destul pe unii cat sa ia in calcul avantajele masinilor electrice.

 

Dar, pana atunci, foarte multi oameni sunt mai multumiti cu 50 de lei mai mult in buzunar in fiecare luna(adica 10 l de motorina economisiti la 1.000 Km parcursi), decat sa respire un aer curat. Fara sa realizeze ca cei 50 de lei economisiti acum sunt nimic pe langa cat trebuie sa dea pe medicamente, analize si tratamente peste cateva zeci de ani sau fata de ce lume o sa lasam pentru copii nostri. Dar na, sa ai si ultimul iPhone si o masina care polueaza mai putin si... si... si... costa! Si pentru multi e mai important sa para ca au, boala care ne-a ramas de pe vremea comunismului cand cei mai multi nu aveau nimic, asa ca acum vrem sa avem tot sau, mai important, sa para ca avem tot in ochii lumii, vecinilor, prietenilor etc. E mai important sa avem cheia de BMW in buzunar, indiferent daca e modelul anterior cu 350.000 de Km si cu un 2.0 diesel care iese din oras de 5 ori pe an, langa ultimul iPhone/Samsung/orice, indiferent daca e in rate sau, mai rau, cumparat de la "baieti" pe principiul "daca nu l-am furat eu, pot sa traiesc linistit"

 

Mentalitatea asta nu o sa se schimbe prea curand, in randul celor care au crescut frustati ca ei nu au (destul de multi pentru ca am fost o tara foarte saraca si cu o separatie destul de mare intre clase), si o sa fim ca "in Vest" abia cand vor creste copiii nostri ceva mai obisnuiti cu lucruri si nu vor mai pune atat accent pe a avea multe care dau bine, ci pe a avea lucruri de calitate. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca s-ar aplica legile existente, un ITP corect si ar exista verificari corecte in trafic, situatia ar fi complet diferita. 
Acum vreo 4 ani m-au oprit in trafic la control RAR. La acel moment masina, Golf MK7 avea undeva la 3 ani.

Au verificat absolut tot. Am stat undeva la 20 de minute pana au facut si documentele, timp in care au trecut cel putin cateva zeci de masini intr-o situatie tehnica inferioara. 
Am incercat sa ii intreb de ce am fost ales dar nimic :)

Modificat de Silviu_7
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru o tara relativ saraca, raportat la subventia oferita de alte tari bogate pentru masinile electrice, in Romania subventia este mare.

Pai noi ne comparam cu bugetul Germaniei? Sper sa ne tina cureaua si pe viitor.

Pe de alta parte, la ce parc auto imbatranit avem, fara programele programul Rabla numarul de masini noi cumparate probabil ca ar fi mult mai mic, la general, ce sa mai spunem de electrice.

 

Concluzia: avand in vedere ca veniturile romanilor sunt mai mici decat ale nemtilor, propun ca prima acordata de Rabla pentru achizitia de masini electrice sa fie marita. 😀

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din punctul meu de vedere, comparatia asta continua cu tarile emancipate din vest este foarte nociva.

Da, poti lua Germania ca etalon, ca target si te poti inspira de la ei, insa situatia din tara si solutiile aplicate n-au cum sa fie aceleasi pentru ca suntem foarte diferiti din multe puncte de vedere.

Totodata, mirajul asta al tarilor bogate din vest ne face sa comitem fix greseala care se intampla in prezent. Sa nu mai vedem ce bogatii si ce potential avem noi aici si sa ne parasim tara, sa ii lasam pe marii afaceristi sa vina sa ne exploateze resursele pe mai nimic, in loc sa le punem noi in valoare si sa cream valoare adaugata.

Si in felul asta se mentine un cerc vicios.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, Bogdan_wrc said:

inteleg ca au marit si suma pt RABLA "normala"... si pt hibrid.

nu e rau...

e greu rau de schimbat mentalitati la noi. de inteles CAT la % folosesti masina pe care o ai si de ce o ai.

cred ca nu sunt singurul care a primit "mustrari" ca de ce am aruncat banii pe electrica cand luam "un 5ar smecher" din germania de banii aia... desi nu am nevoie de asa si mai greu l-as fi folosit...dar na.. 

 

Sunt de acord cu tine Bogdan, dar nu vad sa se discute aici si senzatia pe care o ai in spatele volanului si de ce iti doresti atunci cand iti cumperi o masina noua. Pe mine nu m-a impresionat niciuna astfel incat macar sa iau in considerare achizitia uneia. Iar din punct de vedere al plugin-urilor singurul care mi-a placut din tot sufletul pe care l-am condus a fost Explorer (deh..457cp). In rest plugin-urile si majoritatea hibridelor iti rapesc ori senzatie si placere de a conduce.

 

Din punctul meu de vedere atata timp cat programul Remat al statului nu impune ca masina pe care o casezi sa fie FUNCTIONALA  cu ITP VALABIL  parcul auto national nu va intineri iar banii publici sunt aruncati pe geam. 

 

P.S. Sa nu uitam totusi ca piata auto de masini noi sufera foarte tare pentru ca nu exista taxa de prima inmatriculare sau impozit in functie de vechime sau norma de poluare pentru masinile aduse din strainatate. Atata timp cat nu te costa mai nimic sa inmatriculezi un euro 3 si nu te costa nimic sa te plimbi oriunde/oricat vrei nu se va schimba absolut nimic cu sau fara electrice.

Modificat de B_U_T
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

35 minutes ago, B_U_T said:

senzatia pe care o ai in spatele volanului

pentru ca asta este f subiectiva :) si pentru ca de multe ori, in oras nu prea te poti bucura de ea. 

din contra, poate de electrica te poti bucura mai mult in oras (cuplu instant, baterie calda deci putere instant mereu, fara risc de piese "reci"). 

eu m-am bucurat de senzatia cu id3 prin tara, pe DNuri. si pana acum pe cine stiu ca a mers cu id3 (sofer sau pasager) nu s-a plans nimeni ca nu se simte...nimic. si sunt soferi chiar si de masini puternice. 

personal, cred ca trebuie sa existe o legatura intre senzatie..si logica :) ok, e dragut feeling, dar nu cred ca il vei folosi mereu. e dragut feelingul, dar si cand ai revizii uriase, sau 10-12% cost combustibil in oras...pt ca vorbim de masini de zi cu zi, preponderent in oras, nu de hobby car. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca posesor de masina de 205CP, benzina, automata, tractiune fata(din pacate) pot sa spun ca m-as bucura mult mai mult si mult mai des de cei 204CP ai unui ID.3 fata de cei 205CP ai benzinarului... In oras, daca nu e drumul liber, sunt cvasi-inutili cei 205CP termici in timp ce cei 310Nm instanti ai ID.3-ului ar fi muult mai utili pentru a specula o gaura in trafic... Si, chiar si incarcat la statii publice cu 1.69 lei/kWh, ar fi mai economic ID.3-ul decat GT-ul cu cei ~12 l/100 Km urban ai sai.

Si nici la drum lung nu ma pot "bucura" de masina pentru ca mai toate le fac cu familia. Ma "bucur" doar de faptul ca are autonomie mare, adica 500Km :)) dar oricum cu opriri la fiecare ~3 ore pentru intins picioarele si nevoi fizice ale ocupantilor. Cu suficient de multe statii de incarcare nu as simti drept o corvoada opririle astea de incarcat, pentru ca oricum le fac si, desi masina se alimenteaza in maxim 5 minute cu tot cu plata, opririle sunt oricum de minim 20-30 de minute pentru motivele enumerate mai sus. 

Momentele cand ma pot bucura cu adevarat de masina sunt foarte rare si, cand sunt, o compacta destul de grea nu e chiar "masina de weekend"...

Modificat de Rave
am fost prea optimist fata de cuplul ID.3-ului
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa mine liniaritatea aia nu e motiv de bucurie. mie nu mi-a placut deloc. nu te implica deloc in condus o electrica. iar cand compari cu una termica cu automata nici macar nu ai argumentul ca nu schimbi viteze. fata de una manuala unde te prinde des traficul in trepte gresite, da, poti argumenta ca apesi pe acceleratie si ai fugit. iar tonajul ala in plus de la o electrica il simti pe orice viraj luat tare. ma gandesc cu groaza la momentul cand nu voi mai putea cumpara decat electrica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care tonaj? Ca Dacia Spring are 975kg :P

 

Intradevar, caracteristicile dinamice sunt afectate de masa ridicata a masinilor electrice. In acelasi timp, masinile electrice au centrul de greutate mai scazut decat masinile conventionale, astfel ca dinamic ar trebui sa stea mai bine, sa se incline mai putin, asa ca teoria ta nu sta in picioare.

 

Totodata, sa obtii 300 cai dintr-un motor electric, nu e mare branza. Limitarea momentan o reprezinta bateriile, care trebuie sa aiba o anumita capacitate care sa suporte o rata de descarcare echivalenta la 300 cai. Insa motorul fizic este minuscul pentru 300 de cai.

 

Din punctul meu de vedere, cand o sa apara urmatoarea generatie de baterii, mult promisele baterii solid state, atunci o sa se faca tranzitia la modul serios. Cum am mai spus, pentru puristi, va exista posibilitatea sa detii o masina clasica si aia e.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Urmaresc discutiile din acest topic si sunt  interesante desi uneori devin cam prea obiective parerile unora iar cuvintele cele mai des intalnite gen "eco" sau "poluare" incep sa devina clisee. Asa cum s-a mai scris de cateva ori nu exista nici o reteta perfecta si fiecare decide, dupa propriile criterii, daca merita sau nu o masina electrica  (indiferent  care sunt acestea ). 

 

La ce a scris @Rave as adaug ca pana la mentalitate trebuie sa lucram la educatie si mai ales exemplele care sunt urmate. Atat timp cat cei care vin din spate vad doar anumite exemple (adica traiesc in cerc inchis) nu au cum sa se dezvolte sau sa evolueze. Si comparatiile cu vest - est trebuie sa fie mai bine analizate. Eu traiesc in vest de cativa ani si de multe ori din ceea ce vezi/traiesti aici nu ii departe de ceea ce este romania sau chiar mai rau.  Eu zic sa comparam sau evidentiem exemplele de urmat obiecitv fara a fi influentati de sursa informatiei si sa nu ne consideram chiar asa inferiori altora indiferent de situatia financiara sau pozitia geografica. 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

32 minutes ago, mandelu said:

nici macar nu ai argumentul ca nu schimbi viteze. fata de una manuala unde te prinde des traficul in trepte gresite

 

Masina mea e automata cu dublu-ambreiaj. Daca nu sunt in Sport, din momentul in care apas acceleratia si pana cand masina schimba si accelereaza dureaza cam la fel de mult ca atunci cand schimbi viteza si accelerezi intr-o manuala. Este mai rapida decat o manuala daca e in Sport si la schimbari succesive, da, dar daca mergi normal si accelerezi brusc nu e cu mult mai rapida, doar mai confortabila pentru ca apesi o singura pedala si astepti... Tot trebuie sa gandesti din timp si sa schimbi manual daca vrei sa speculezi ceva. O electrica, in aceeasi situatie, este mult, mult mai rapida pentru ca acolo doar apesi pedala si masina raspunde instant.

Practic, in fix aceeasi situatie de mers normal, o masina electrica a terminat manevra inainte ca o termica sa intre in boost si sa o inceapa si nu prea exagerez aici... :)) 

Eu eram in mod constant mai rapid prin oras, la mers normal, cu e-Up!-ul de 1.250 Kg, 80CP si 200Nm (?! parca) decat sunt cu GT-ul de 1.550 Kg, 205CP si 280Nm. Si la mers tare sustinut cred ca un ID.3 ar fi la fel de rapid ca GT-ul, desi nu pe circuit pentru ca ID.3-ul este limitat la 160 Km/h in timp ce termica poate mai mult, dar cum acest exempu nu se regaseste pe drumurile publice nu prea merita luat in calcul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 minutes ago, snack said:

Urmaresc discutiile din acest topic si sunt  interesante desi uneori devin cam prea obiective parerile unora

 

 

 

 

Cred ca vrei sa spui " subiective "...mai ales ca unii detinatori de electrice au ajuns sa fie " deranjati " de masinile euro 5/6, si probabil de aia " nu pot sta cu geamul deschis la semafor "...unde mai pui ca altii discuta ca in Bucuresti ar fi ideal sa pastram masinile actuale pt c.o sau weekend, si sa ne deplasam cu electricele..adica, ce daca are fiecare proprietar cate 2 masini ? Ca doar nu le folosesc pe ambele simultan..stau si ma intreb cateodata daca traim cu totii in acelasi univers..pt ca eu, in Bucuresti, folosesc metroul tocmai pt a ma deplasa mai rapid, pt a face miscare, pt a nu sta blocat in ambuteiaje si pt ca NU GASESTI LOCURI DE PARCARE. Cum ar fi ca majoritatea sa mai aiba inca o masina..? Dupa ce ca "stam" parcati prin scari de bloc, la colturi de intersectii, pe trotuare si din cauza asta batranii sau femeile cu copii mici se deplaseaza perpedes intr'un stres continuu, pt ca totul este combinat cu graba bizonilor care circula cu viteza printre stradute...deja unii duceti discutiile peste gradul de penibil..si vad ca aveti o placere ascunsa ca sa aruncati mereu cu noroi in marca BMW..daca fiecare si'ar vedea de ograda lui, am trai mai mult cu siguranta ( ca pe unii, se pate ca grija altora ii omoara, nu poluarea ) ; ca sa fiu in trend si sa fac o comparatie si cu lumea de afara ( mai concret cu forumurile de afara pe care le urmaresc si grupurile de facebook ), acolo nu vezi hate'ul inutil cum e la noi..aruncatul cu noroi din unul in altul, judecarea alegerilor tale pe munca ta, etc.. de ce nu mergeti toti cu transportul in comun ? De fuduli, probabil ; tot de aceea altii aleg sa isi plimbe fundul in marca de masina pe care si'o doresc. Acum se ajunge iar la discutiile ( pt care mi'am luat hate acum 1 an ) referitoare la statiile de incarcare..ca vor fi putine, ca isi cumpara lumea spring ; oricum o dai nu e bine, pt ca asta ne este rasa...insa, ma repet ferice de cei care locuiesc la casa, pt ca este best buy un spring, strict ca masina de oras ; iar pt incultii si non evoluatii ca mine care conduc passat sau bmw in Bucuresti, si care poate am cochetat cu ideea achizitionarii unei electrice, lasati'ne asa, sa ramanem oi cat vom considera noi ca mai avem de mancat pana sa ajungem sa detinem una. Altii isi iau apartamente la periferii si apoi isi cauta scuze ca le trebuie masina pt ei, si pt sotie, si pt copil..ca deh.. " am facut alegerea buna sa ma mut la periferie " ; si apoi se plang de altii ca polueaza...vedeti voi, o decizie luata cu cap nu consta intotdeauna in alegerea unei masini..ci si in construirea stilului de viata. 

 

Sfatul meu este sa o lasati mai chill cu discutiile astea in care fiecare va justificati cea mai buna alegere din viata...sa intelegi si pe alti oameni, si daca nu reusiti, sa va tineti mintea odihnita iar frustrarile sa le varsati printr'o sesiune de antrenament sau de alergare..

 

Problema principala in RO pleaca de la lipsa educatiei, de la traiul saracacios, de la lipsa taxelor pt masinile poluante, pt ca este adevarat, trebuie sa il faci pe om sa vada avantajele unei electrice, dar degeaba daca nu isi permite, desi munceste cinstit 10 ore / zi ca sa isi asigure un trai decent si rata unui apartament luat pe 30 ani...si da, nu este obligatoriu ca toti sa aiba masina ! Dar este obligatoriu sa ai un buget generos pt o electrica, si probabil inca o masina ; dar ca sa iti iei o masina de 500-1000€, adica ~ un salariu mediu, este floare la ureche ; deci, daca ar exista un sistem bine pus la punct de taxare, altfel ar fi fost cantarita aceasta situatie ; dar asta se vrea oare? Ca mai stau la coada scolile, spitalele, infrastructura......

 

Sper sa mai largesc orizonturile de gandire ale unora cu postarea asta, si sa se gandeasca de 2x inainte sa arunce cu h8 in posesorii de ICE...eventual sa se bucure de viata si reusitele lor daca si'au permis o electrica, mai ales ca a 2a masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Endless pro/contra. Se va sfarsi  atunci cand majoritatea guvernelor vor taxa pe bune motoarele termice cele mai poluante. Imediat vor disaprarea in masa  iubitorii gazelor de esapament, vor ramane in continuare doar cei care isi vor permite fainanciar motoare ICE cu poluare scazuta conform cerintelor reglementate. Restul vor avea de ales intre mersul pe jos, bicicleta, sau un EV🙂

Acum conduc un ICE + baterie si mentionez ca motorul termic il folosesc exclusiv la deplasarile in afara orasului. In momentul in care infrastructura de incarcare se va dezvolta astfel incat sa nu am stres la deplasari pe distante mari masina actuala zboara imediat si sar direct intr-un EV🙂

Modificat de Akaiu07
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • Adria_n
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!