Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

@detinatorTotal de acord din punct financiar cu tine. Totodata aceasta simplitate/fiabilitate isi scade f mult riscul de a ramane cu masina in pana tehnica undeva.

Dar in momentul in care ne spui ca acea masina a ta care face 0-100 in 9.6 secunde si cu un top speed de 150km/h fiind extrem de rapida....parca toata logica din spatele afirmatiilor facute se prabuseste. Nu vreau sa fiu rau, dar imi da cu virgula...pare ca iti furi singur caciula. 

Modificat de catalinmiti
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa fiu realist: este o tehnologie noua, imperfecta.

Este o tehnologie relativ scumpa, neaccesibila tuturor, mai ales ca nu exista piata second-hand.

Este o tehnologie nedovedita in timp (vorbesc de baterii, in special).

 

Pe de alta parte, este o tehnologie nepoluanta, iar asta este tinta si viitorul in partea asta de lume. Ceea ce inseamna ca va fi adoptata, atat cu incurajari (subventii, investitii in infrastructura, cercetare), cat si cu batul (taxarea poluarii, interzicerea tehnologiilor poluante).

 

Peste cativa ani o sa fie vedem destui dintre sceptici de partea cealalta a baricadei.

Cei vehementi vor ramane vehementi, doar ca vor argumenta pe dos. 🤷‍♂️ 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Electricele vin cu avantajele lor, care vin la pachet cu unele conditii minime existentiale pt a le putea numi comfortabile, dar putini sunt cei care le recunosc adevaratele dezavantaje ancorate in realiate. E bine sa fim obiectivi totusi.

 

Cat despre racheta si fulminate nici nu cred ca e cazul sa dezbatem mai departe subiectul... daca acestea sunt apelative pentru eGolf atunci o Tesla cum o fi? 🤣

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta s-a retinut? Am spus ca toate electricele sint niste mini rachete de pe loc... Dar da, si eGolful. Nu comparat cu Tesla.

Cu termicele 99% din jurul meu... chiar fara a incerca anume asta, se vede diferenta. 

Imi amintesc cu Passatul cu 170cp stoc si vreo 200 dupa stage1 ca eram presat din spate de un Smart... m-am dat la o parte si am inteles ce se intamplase: era electric.

 

Comentariile rautacioase de mai sus si mentionarea celor 9.2 secunde ma fac sa spun un lucru: voi chiar nu ati mers cu o electrica, nu-i asa? Ca altfel nu cred ca ar mai fi fost acele comentarii. Nu poti bate cuplul electricelor, si nu e vorba aici de 0-100 ca doar nu facem curse 0-100.

 

cand plecam de la semafor urcam maxim pana pe la un 60 km/h. Si aici cred ca veti avea mari surprize si daca incercati sa bateti un eGolf amarat... 

Am uitat sa mentionez la lunga lista de interventii de la Passat, a mai fost si volant.

 

Distributia nu am schimbat-o. Dar e de mentionat si aia. Amintindu-mi si de acestea, iar ma felicit pt decizie... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi amintesc ca in asteptarea lui ID.4 eram cu Audi 214cp prin oras setat pe Sport, iar la un semafor pornesc deodata cu un Up. De condus, chiar daca ajung repede pana la 60km/h, totusi in oras pastrez Dieselul la turatii de confort intre 1'800 si 2'200, ca sa nu vorbim ca daca motorul nu a ajuns la 90° atunci merg si mai fin. Si vad ca porneste Up.ul de langa mine in viteza. Evident ca m.am enervat si l.am ajuns la viteza putin mai mare si turatii vreo 3'500. Era un eUp (11.9s pana la suta). Ma gandeam eu atunci cum ar trebui sa mearga un ID.4 cu 204cp.

 

Acum cu ID.4 in oras m.am linistit si merg lejer cu copiii si sotia. Cu toate astea sunt in fata traficului intotdeauna. Ca sa nu mai zicem daca vreau sa fac o depasire scurta sau sa ajung mai in fata, totul doar cu apasarea acceleratiei, fara nicio penalizare la confort, turatii sau vibratii care pentru mine sunt deranjante.

 

Reversul medaliei: in afara orasului Dieselul de 214cp se simte mai rapid, depasirile se fac mai usor decat cu ID.4 la viteze peste 90km/h, se simte diferenta de greutate.

 

1 hour ago, acidone77 said:

daca acestea sunt apelative pentru eGolf

As vrea sa stiu cati dintre voi accelerati masinile ICE peste 2'500 turatii in oras la orice drum (pana la 4'000 la Diesel), pentru ca trebuie sa tinem cont de mai multe aspecte: temperatura motorului, viteza intai care e limitata la cuplu, galagia, vibratiile, fumul pe care il scoti la prima escapada daca ai depuneri, noxe din plin, cheful pe care il ai sa le suporti pe astea, ca poate vrei sa mergi lejer. Cu electrica esti tot timpul lejer indiferent cat de jos apesi acceleratia. Trebuie doar sa te obisnuiesti cu senzatia de viteza - cuplul instant (noua in ID.4 ne.a fost rau cateva zile pentru ca il conduceam in oras tare fara sa ne dam seama decat atunci cand ne apuca raul).

 

1 hour ago, acidone77 said:

atunci o Tesla cum o fi?

Foarte ciudat ca pe cei cu Tesla ii vad conducand linistit. Iar in oras pana la viteza de 60km/h nu vei da maxim ce poate masina decat la inceput sau mai rar de distractie. Daca e sa luam Model 3 LR care are 4.4s pana la suta, va imaginati ca pana la 55km/h face sub 2s. Ma gandesc ce G e implicat acolo si cat ar trebui sa.ti duca organismul tau sau al copiilor. Sa nu mai vorbim de performance care are 3.3s pana la suta. Eu cred ca puterea asta mare ajuta la viteze mai mari acolo unde e nevoie de ea ca sa invingi frecarea cu aerul.

Modificat de VickEnd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Passat de 200cp presat de un smart electric... ok. Hai sa ne oprim aici.

Culmea, unii dintre noi chiar au condus electrice, si da, fata de un logan sau golf 1.4/1.6 o fi unele electrice mai rapide, dar stimate coleg, nu mai exagera inutil ca nu e cazul. Deja devin hilare comparatiile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

P.S. Cand vad ca de la semafor "imi bat joc" de (aproape) orice Seria 3, Seria 5, X6, Q5 sau Q7 (you name it), sentimentul e priceless. Zic aproape pentru ca nu l.am prins pe ala care sa ma ajunga pana la 55km/h inca.

Modificat de VickEnd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AndreiSergiu1991

Golf 8 1.5 150hp vs id3 performance 204hp. Unde e racheta aia de fugi cu ea pe luna, ca nu vad… 50 cai in plus si o secunda avans. 
 

sa nu mai vorbim ca o masina electrica la 10% nu mai are aceleasi performante.

186C8FEF-CED3-4BF2-8307-06A040F87CD0.jpeg


 

Acelasi golf 8 150hp 1.5etsi vs e-golf 7 136hp. O racheta acel egolf… ce sa mai. Doar ca de la 80

in sus, dumnezeu cu mila si cu procentul bateriei, ca dupa 100km cauti disperat o priza.

5E7D155C-6715-49D8-9587-7685E21BF927.png

Modificat de AndreiSergiu1991
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AndreiSergiu1991

Si acelasi golf 150hp versul smart forfour 82 cai, care se simt ca 450 de fapt, stie colegu de mai sus.

EDBB07A7-3FAD-4607-AF4E-52284827CCB2.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@detinatorDe acrod cu tine in mare, dar imi pare ca tu compari o masina noua electrica cu una SH diesel sau ma insel ? Passat-ul l-ai luat nou ?

 

LE: Nu se poate deduce experienta la volan doar din cifre. Colegii cu electrice exagereaza, dar in mare au dreptate ... sunt foarte vanoasre, mai ales la reprize si viteze mici. Pe mine m-a impresionat foarte mult e-Golf-ul acum cativa ani, mai mult decat ID3 ca si masina per total. 

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As fi curios si eu cum mergi cu masina asta intotdeauna cu 5'000-6'000 turatii ca sa scoti cele 3.3s pana la 50km/h. Iar daca TSI.ul nu are cutie DSG se mai pierde cate ceva la schimbarea treptelor, ca nu suntem toti piloti de raliu.

 

Cu electrica reusesti sa mergi in acelasi ritm fara penalitati la confort. In bara albastra de pe ecran se observa o taiere a puterii sub 10% SoC. Totusi, ca sa o zicem pe aia dreapta, sub 70-80% SoC nu se mai scoate acelasi timp pana la 100km/h, ci scade cu ceva zecimi de secunda. Sunt teste facute pe net cu SoC scazut cu cate 10%.

 

 

Notes_220108_002044_1d5.png

25 minutes ago, AndreiSergiu1991 said:

Golf 8 1.5 150hp vs id3 performance 204hp

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AndreiSergiu1991

Nu merg cu 6000rpm constant, evident. Dar hai sa-ti zic o treaba interesanta, nici tu nu mergi cu pedala la fund, ca daca ai face asta, dupa 50km reincarci bateria.

 

dar si cand o calc la podea la 5000rpm, crede-ma ca nu ai nicio sansa. Senzatia de cuplu e una, ca simti ca te baga in scaun, puterea livrata la roata pe asfalt e alta. Nu le confunda.

Modificat de AndreiSergiu1991
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea e ca la mers normal, o electrica e tot timpul pregatita sa plece instant cand bagi picioru ... la ICE mai greu. La plecarea de pe loc doar cu un motor puternic si cu launch control te poti tine chiar si dupa amarate ca eUP sau Citigo IV. Avantajele tehnologiei fara nici un dubiu. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, AndreiSergiu1991 said:

Senzatia de cuplu e una, ca simti ca te baga in scaun, puterea livrata la roata pe asfalt e alta. Nu le confunda.

 

E fix acelasi lucru, aici gresesti. O dovedeste chiar tabelul pe care l.ai pus mai sus. Daca reusesti sa schimbi vitezele la perfectie sau ai un DSG si o calci la maxim, atunci vom ajunge deodata la 50km/h, iar la 100km/h vei fi in spate cu 1.2s, adica aproximativ 33m in spate.

 

2 hours ago, AndreiSergiu1991 said:

nici tu nu mergi cu pedala la fund, ca daca ai face asta, dupa 50km reincarci bateria.

 

In oras n.am nicio problema sa o calc pana jos pentru ca ma opresc oricum la 55-60km/h, iar diferenta de consum nu este enorma, iar povestea cu 50km reincarcare baterie ar insemna ca in oras cu accelerari bruste, dar viteza maxima 60km/h sa am un consum de 154kWh/100km. In conditii de autostrada la 130km/h constant ai consum intre 23 si 30kWh/100km. Iti dai seama ca esti penibil cu 50km reincarcare baterie.

 

Acuma ca sa iti dau eu date reale, la mers lejer in oras cu ID.4 de primavara pana toamna am consum intre 14 si 16kWh in functie de trafic, AC. Daca e sa o calc tare asa cum ziceam mai sus as obtine consum intre 17 si 21kWh, adica o diferenta de maxim 5kWh/100km. In cel mai bun caz asta inseamna 50km minus la autonomie sau maxim 100km penalizare. Diferenta de 3-5kWh se pastreaza si iarna cand consumurile sunt mai mari. Si ma intreb eu acum: daca ar fi sa merg tot timpul asa (desi nu merg), nu merita pentru penalizare la autonomie de 50-100km? Iti spun eu: merita, pentru ca oricum vara un plin ma tine 5-7 zile lucratoare, iar cand se descarca, o bag doar in priza acasa si imi vad de treburi.

Modificat de VickEnd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, AndreiSergiu1991 said:

Golf 8 1.5 150hp vs id3 performance 204hp. Unde e racheta aia de fugi cu ea pe luna, ca nu vad… 50 cai in plus si o secunda avans. 

 

Ca sa ramanem in ograda Golf e ca si cum ai compara Golf 8 1.5 150hp 0-100 8.5s cu Golf 8 GTD 2.0 TDI 200hp 0-100 7.1s. Ti se pare ca e acelasi lucru? VW ID.3 Performance 204hp face 0-100 in 7.3s, GTD fiind cea mai aproape la 0-100 (am incercat sa gasesc un Golf 8 pe benzina cu 0-100 intre 7.1 si 7.5 dar n.am gasit).

 

La 100km/h o masina face aproximativ 27.7m intr.o secunda. Asta inseamna ca GTD.ul va fi in fata ta cu aproape 39m (9 masini in fata ta), iar ID.3 va fi cu 33m in fata ta (aproape 8 masini in fata ta). Cum se spune in literatura de specialitate la viteze mari o secunda inseamna o eternitate.

 

Hai sa ne uitam la intreaga ecuatie inainte sa tragem concluzii, dar ramanem la comparatia intre GTD si ID.3 ca e mai corecta. GTD are o greutate de 1'390kg si 144cai/tona. ID.3 are 1'737kg si 117cai/tona, dar diferenta de performanta 0-100 este de 7.1s la 7.3s. Asta inseamna ca 117cai/tona electrici fac aproape cat 144cai/tona ICE, rezultand o diferenta de 27cai/tona.

 

Daca e sa compar Tiguan 2.0 TSI 245hp, 152hp/tona, 0-100 6.0 cu ID.4 GTX 300hp, 139hp/tona, 0-100 6.2, diferenta e mai mica de doar 13hp/tona.

 

Concluzie: si din punctul asta de vedere merita o electrica in fata unui ICE.

Modificat de VickEnd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Realitatea este ca nu se mai vinde eGolf, mai interesant pentru mine decat iD3, care promoveaza austeritatea.

SI-au dat seama cei de la VW ca-l vindeau prea ieftin si ii costa prea mult sa-l produca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa comentariile tale de pe forum, nu pare ca ti-ai fi cumparat nici eGolf :).

Exista pe OLX daca te-ai razgandit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De pe olx cred ca  am cumparat o carcasa de cheie candva, demult.😀

Masinile se cumpara din alte locuri.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AndreiSergiu1991

Oricum vom conduce masini electrice fie ca vrem, fie ca nu vrem. Si daca nu vrem, o vom face pentru $$$ multi, taxe si impozite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 hours ago, acidone77 said:

Passat de 200cp presat de un smart electric... ok. Hai sa ne oprim aici.

Culmea, unii dintre noi chiar au condus electrice, si da, fata de un logan sau golf 1.4/1.6 o fi unele electrice mai rapide, dar stimate coleg, nu mai exagera inutil ca nu e cazul. Deja devin hilare comparatiile.

nu e exagerare stimate coleg. Asta a fost si este experienta mea de zi cu zi. Incearca si tu si o sa vezi. Sa compari o electrica cu un logan, asta e o exagerare... urata si gogonata. 

Toata lumea se crede pilot de formula 1, insa realitatea e ca nu poti pleca de la semafor in launch control, cu piciorul pe frana si turatia de cuplu maxim... dar la electrice, fara nici un efort, pleci in cuplu maxim.

 

Fac asta zilnic la semafor si daca as exagera, as fi observat si eu ca nu ma pot tine dupa niste masini, nu? Doar ca e fix invers, eu plec si pe urma vad restul in oglinda. Asta cu eGolful, de ID3 care are 200cp si tractiune spate nici nu mai vorbim. 

 

Pt o termica e destul de traumatizant sa pleci in forta. Si pt cutie si ca zgomot si tot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai ca am descoperit unde erau racer-ii de alta data, sunt ascunsi in masini electrice de familie si fac liniute la semafoare😆

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca posesor si utilizator de o compacta termica turbo de 205CP (benzina, automata dublu-ambreiaj) si e-Golf de 130CP pot sa spun cu mana pe inima ca in aglomeratia din oras sunt mai rapid in Golf. Cifrele nu spun totul in cazul asta.

 

Daca mergi linistit cu 40 Km/h si vrei sa exploatezi o gaura in trafic aparuta brusc, este mult mai simplu si mai rapid sa apesi acceleratia si sa ajungi instant acolo, in electrica, decat sa apesi acceleratia, sa astepti ca masina sa schimbe viteza, sa astepti ca masina sa se tureze, sa astepti ca turbina sa faca boost si abia apoi sa misti masina. Nu de putine ori am "pierdut" acea ocazie in termica din cauza acestui lucru.

Lasand la o parte ca daca faci asta in electrica nu se supara nimeni si ca toata lumea se uita mirata de cat de repede se misca un Golf electric. In timp ce, in cealalta masina, se uita toata lumea la mine ceva de genul "ia uite-l si pe racer-ul asta...". Aceleasi manevre, aceleasi viteze, reactii total diferite de la ceilalti soferi.

 

Daca drumul se deschide, in schimb, electrica castiga mereu pe primele 2-3 secunde (chiar si Golf-ul de 130CP in fata GT-ului de 205CP, da), dar dupa astea 2-3 secunde, termica se duce linistita in fata. Acelasi lucru in fata unui ID.3, de exemplu, nu ar fi la fel de decisiva pentru ca ID.3-ul s-ar duce mult mai in fata in primele 2-3 secunde si, daca drumul nu e gol, e posibil ca termica sa nu aiba destul loc liber sa il prinda. Si asta este valabil si in afara orasului unde intrarea in depasire se face mult mai rapid si mai usor cu electrica dar depasirile lungi nu sunt la fel de impresionante pentru ca se plafoneaza mai repede decat o termica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AndreiSergiu1991

2-3 secunde 🤣🤣🤣 taiati din ele… va pacaleste senzatia, dar atat. O sa ajungeti sa spuneti ca spring a facut un audi s7 la semafor…

Modificat de AndreiSergiu1991
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@AndreiSergiu1991 O sa tai din ele cand o sa-mi demonstreze cineva ca nu e asa. Pana atunci, spre deosebire de tine, eu vorbesc din experienta, pentru ca am destula cu ambele masini, si chiar stiu cum se misca in toate situatiile si conditiile. Dar sunt curios si care este experienta ta cu ambele tipuri de masini si de ce faci niste afirmatii atat de... decisive, sa zicem.

 

Si nu uita ca "senzatia" ca masina ta este mai rapida este data de micul motor electric de pe masina, care ofera un boost la plecare, si nu de motorul termic. Eu compar cu un motor termic clasic, nu un hibrid...

 

Quote

eTSI models additionally offer extraordinarily good moving-off performance thanks to electric boosts.

 

Sursa(click!)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei, nu ne pacaleste nimic, sintem soferi de 20 de ani cu masini puternice la activ.

Eu am avut si Passatul cu Stage1 si eGolful simultan detinute o perioada pana l-am vandut.

 

Colegul Rave detine simultam si acum GT-ul din cate am inteles si eGolful

 

E f ciudat ca va permiteti sa ne faceti mincinosi si in toate felurile...

 

Nu vorbeste nimeni de Spring versus Audi s7... pardon, tu ai vorbit de asa ceva. Spring are 45 de cp. eGolf are 136. ID3 are direct peste 200.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!