Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

On 12/24/2021 at 7:54 PM, kolfleading said:

Da.

Bateriile masinilor electrice pe plaforma MEB sunt gandite din start sa fie servisabile.

Se pot inlocui module individuale.

 

Tesla are alta abordare: oficial se face doar inlocuirea intregii baterii.

Neoficial, exista service-uri after-market care inlocuiesc module.

 

Da, din pacate indiferent ca ai o celula defecta sau nu, e destul de migalos la o Tesla sa desfaci individual, asa ca ei inlocuiesc tot si taxeaza la fel.

La acel om nu a fost defecta bateria in sine ci doar cateva module/celule, in alta ordine de idei, aceeasi problema s-a rezolvat la aceeasi model cu 5000$ ce a inclus celulele (noi) inlocuite si manopera, deci putea sa nu o arunce in aer, oricum e in RO masina aia, inca se pune la loc dar o sa o gasiti pe OLX in maxim 1 luna, dupa sarbatori cu interior de passat CC cu titlu de "Tesla: Unicat in Ro, doar pt passionati, bagatori de seama sa se abtina"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 12/25/2021 at 10:55 AM, dercos said:

Ai avut vreo experienta nefericita cu o masina in trecut? Altfel nu imi explic o astfel de afirmatie, care e foarte departe de adevar.

Da!

Si mai vorbim cand o sa ajunga termina ca la 300k Km. Imi doresc sa ma contrazici si atunci. Mai vedem cat de departe de adevar e afrimatia mea.

Pt ca vad ca multi dintre posesorii de ICE nu constientizeaza ca dupa momentul 2008 producatorii auto nu mai pun accent pe fiabilitate, interesul lor este ca la maxim 5 ani sa schimbam masinile. De aici rezulta niste situatii/probleme.

Imi doresc sa fiu eu acela care greseste.

Bafta si drumuri bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe logica asta, e valabila si pentru ICE si pentru electice, ca doar is cam aceeasi producatori... 🥸🥸

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai chiar gresesti, cel putin diesel-urile de la VW sunt rezonabil de fiable, chiar si astea proaspat scoase din "cuptor". Duc fara probleme majore peste 300 000 km (chiar mult mai mult) daca sunt intretinute si exploatate decent. E adevarat ca mai apar probleme minore si ca mai trebuie inlocuita cate o piesa, dar nimic major. Si la fel de bine iti pot da exemple de motare diesel fabricate inainte de 2008 care au fost relativ slabe dpvd al fiabilitatii (ma gandesc aici direct la 2.0-urile PD de pe Passat-ul B6). Tinand cont de complexitatea foarte mare a masinilor ICE moderne as zice ca fiabilitate nu a scazut raportat la ce au pe ele. Ce a scazut e in schimb e "serviceabilitate", din moment ce sunt mai multe componente ingramadite in acelasi spatiu si multe dintre ele sunt integrate si trebuie schimbate ca un intreg ansamblu.  

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa 5-6 ani ,o sa vedem si “valoarea” electricelor europene.

Tesla ,dupa 5-6 ani...cam multe cu bateriile inlocuite.

O banala cautare :

F5D2C9EB-D81E-436B-93F2-03356F11D8B0.png

371C019B-9C52-463F-8DBD-AD3FDE3D2FC9.png

25A54C3E-A249-4293-AA71-5AE160711B7E.png

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu care ma gandeam ca Tesla, vine si cu ore de limba romana....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce va pierdeti vremea sa postati pe forumul asta, ma intreb?

Credeti ca oamenii care nu vor sa cumpere masini electrice le vor cumpara din greseala?

 

image.thumb.png.5ab7eb3b4a4de83607fb2600c8511f7e.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parca Tesla limitase garantia la baterii, nu? Parca a ramas 8 ani, dar au ous limita de kilometri. Sau ma insel?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

16 hours ago, gigelm5m3 said:

Da!

Si mai vorbim cand o sa ajunga termina ca la 300k Km. Imi doresc sa ma contrazici si atunci. Mai vedem cat de departe de adevar e afrimatia mea.

Pt ca vad ca multi dintre posesorii de ICE nu constientizeaza ca dupa momentul 2008 producatorii auto nu mai pun accent pe fiabilitate, interesul lor este ca la maxim 5 ani sa schimbam masinile. De aici rezulta niste situatii/probleme.

Imi doresc sa fiu eu acela care greseste.

Bafta si drumuri bune!

Am avut (si am vandut) si am masina veche de 15 ani, iar motorul a functionat si functioneaza impecabil. Nu au tinut restul componentelor cat a tinut motorul, dar inlocuirea lor a fost ieftina. Pe cea actuala nu intentionez sa o tin atat de mult.

Dar nu vad sa fie situatia mai buna la o electrica cum e ID3, unde se vad si mai multe reduceri de costuri. Si daca ar fi sa comparam un e-golf ca al tau, cu al meu, sunt foarte multe repere la ambele, unele identice, altele diferite, dar in ansamblu e cam tot aia.

Nu stim cum va arata niciuna din masini la 300000km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca punctele alea se imputineaza dupa 150000km. Asta ne spune ca majoritatea necesita o schimbare de baterie pe garantie la 150000km. Ceea ce nu e incurajator deloc. Sau gresesc?

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Punctele reprezinta masinile masurate si faptul ca si la 250.000Km tot sunt peste 80-85% din capacitate este foarte bine. Atat pentru cei care cumpara masina noua, desi prea putini vor ajunge sa depaseasca 200.000km cu aceeasi masina, cat si pentru cei care cumpara masina SH. Dar na, fiecare interpreteaza cum vrea…

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreau sa fiu clar inteles si anume ca nu sunt partinitor cu nicio tabara. Insa vreau sa ajungem la adevarul nevoalat in care vedem si plusuri dar si minusuri.

Avem oare un grafic cu cate Tesle au avut nevoie de un schimb de baterie pe garantie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Range anxiety cu bateria full am inteles de la cineva ca e de 3 ori mai puternica in perioada asta cu temperaturi mai mici, ca scazute nu le pot numi, avand in vedere ca intervalul e -5/+5 grade.

In nordul USA si sudul Canadei e ger extrem, acolo ar fi interesant de vazut  cum se comporta  electricele.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu doriti sa cititi toate paginile: 

 

1. Un mic rezumat pt ambele topic-uri pe acest subiect, pana la urma e vorba de bani si/sau comoditate dupa care e mandria personala, daca toti si-ar permite electrice lumea ar fi un loc spectaculos, abia astept, suntem deja un mic grup de oameni ce tot ne uitam pe geam si tragem aer in piept ca sa vedem marea schimbare, inca ne tinem de mana, nu renuntam la speranta, mii de multumiri tuturor!

 

2. Se compara electricele strict cu diesel dintr-un anumit motiv, ca si cum nu exista mancatoare de ulei pe benzina sau filtre de particule pe benzina sau cuvantul preferat pe acest forum ce multi il compara cu ala "rau" din biblie....tineti-va bine.....tobele va rog......... "DPF OFF"

 

Inteleg ca e forum de masini, teoretic concentrat pe VAG, dar vad doar judecatorie pe aici si avocati, nu o zis nici unul ca nu are bani de electrica si ca si-ar dori una.

Sa inteleg ca unii nu doresc trecerea la orice alternativa exista din motive financiare si probleme de infrastructura ci mai de graba de mandrie si glorie, restul e parfum, imi cer scuze intelesesem eu gresit initial.

 

Cine ma ajuta sa imi configurez o electrica? banii nu sunt o problema, infrastructura e coco-shanel in RO, statii de incarcare din abundenta pe fiecare trotuar, de aia is parcate asa masinile, voi ce ati crezut?

 

Care ati fost pe balcon ieri pe centru in Cluj in jur de ora 12PM? au trecut 5 masini electrice, as dori sa imi spuneti cum vi s-a parut calitatea aerului si poluarea sonora Multumesc!

 

offtopic: da, fac haz de nacaz pt ca va repetati, in mod normal eu citesc paginile nu dau skip si nu trece mult pana iara e aceeasi poveste, devoltati va rog mai departe subiectul.

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@halamadrid Poti sa-l intrebi pe colegul @kirkus sau sa-i citesti postarile. Eu am trecut de la 220Km(mediu) - 250Km(maxim) la 150Km in perioada asta.

 

Cat despre schimbul de baterii, eu as recomanda oricui vrea o masina electrica, mai ales daca vrea sa o tina o perioada lunga, sa o cumpere noua. Poate e mai scumpa dar, pe termen lung, poate ajunge mai ieftina decat una termica si, exceptand defectele de fabricatie, cei 8 ani de garantie ar trebui sa fie suficienti pentru ca nu sunt foarte multi care tin aceeasi masina mai mult de 7-8 ani.

 

Bine, eu nici masina termica nu as lua mai veche de 4 ani ca adunat cu cei 4 ani pe care o folosesc ar ajunge la o varsta la care incepi sa tot schimbi una-alta. Dar aici stiu ca sunt intr-o minoritate asa ca nu ma bagati foarte tare in seama. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

https://www.hotcars.com/this-is-how-long-a-tesla-model-3s-battery-will-last-and-when-tesla-will-pay-for-the-replacement/

 

Quote

Tesloop, a taxi service in California that runs a fleet of high-mileage electric cars, has a Model X in their fleet that has only lost around 10% of battery capacity over 300,000 miles. 90% capacity is well within the battery lifecycle and Tesla’s battery warranty terms.

 

Exista si alte masini electrice, iar una cu cele mai mari probleme cu bateria este Nissan Leaf, neavand management activ al temperaturii bateriei:

 

image.thumb.png.59730f72900595342701cf98f899a775.png

 

Nissan Leaf e un fel de worst-case scenario: are bateria mica, deci mai multe cicluri de incarcare-descarcare,  degradandu-se mai repede; fara management activ al temperaturii, suferea de temperaturi neadecvate de utilizare, mai ales dupa o incarcare rapida cand se incingea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din ce a postat colegul mai sus:

 

"

The first battery pack replacement happened after 194,000 miles. At that time, the battery pack energy capacity degradation was at ~6%, which is reasonable, but Tesla found a problem due to Tesloop’s frequent Supercharging.

Here’s the reason Tesla gave for the battery replacement:

Found internal imbalance in HV battery due to consistent supercharging to 100% from a low state of charge (SOC) without any rest periods in between. HV battery has been approved to be replaced. Also recommend that customer does not Supercharge on a regular basis and does not charge to 100% on a regular basis. We also recommend that the customer use scheduled charging to start charge 3 hours after end of drive at low SOC.

Tesloop says that it was supercharging the car multiple times a day and at 95 to 100% state-of-charge – two things that Tesla doesn’t recommend for the health of the battery pack.

The second battery pack replacement happened at 324,000 miles and Tesloop says it experienced a much more aggressive battery degradation of ~22%.

Tesla said that there was an issue with the pack:

Diagnostics show the high voltage battery assembly is not functioning appropriately. Removed and replaced the high voltage battery assembly. Replaced with a 90kw permanent battery replacement. Pushed updated firmware to ensure proper communications. Upon completion, function test was performed to confirm concern has been rectified.

Tesla repairs and reused parts of its old battery packs, which in this case were replaced under warranty." 

Si mai jos putin, de pe site-ul Tesla, cum e cu garantia bateriilor acu:

 

Battery and Drive Unit Limited Warranty
The Battery and Drive Unit in your vehicle are covered for a period of:

Model S
Model X8 years or 150,000 miles, whichever comes first, with minimum 70% retention of Battery capacity over the warranty period.

Model 3 Rear-Wheel Drive8 years or 100,000 miles, whichever comes first, with minimum 70% retention of Battery capacity over the warranty period.

Model 3 Long Range
Model 3 Performance
Model Y Long Range
Model Y Performance8 years or 120,000 miles, whichever comes first, with minimum 70% retention of Battery capacity over the warranty period.

 

Personal, n-am nimic cu masinile EV, dar nu imi plac discursurile astea alarmiste si duse la extrem gen " mori din cauza ICE", "Sa vedem ce faci la 300k km". De asemenea, foarte probabil, in 2022 sau maxim 2023, voi achizitiona ori un Ford Mach E ori BMW I4 (mai probabil versiunea B), in locul masinii din semnatura, avand si ICE-ul dric in caz de carat :)) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Așa suntem toti, ne ascundem de vestile proaste si suntem rezistenti la schimbare.

Doar pentru ca nu iti plac stirile alarmiste, nu inseamna ca nu sunt adevarate.

Sunt de acord, totusi, ca trebuie un dialog echilibrat, nu exista nici solutiile perfecte, si nici problemele insurmontabile pe care le tot citesc pe aici si pe alte forumuri. Pe internet toti devin foarte vehementi si vad lucrurile mult mai alb-sau-negru.

 

https://www.eea.europa.eu/ro/articles/un-aer-mai-curat-aduce

 

Quote

Cel mai recent raport anual privind calitatea aerului al Agenției Europene de Mediu relevă faptul că majoritatea oamenilor care trăiesc în orașele europene sunt încă expuși la niveluri ale poluării atmosferice considerate nocive de Organizația Mondială a Sănătății. Potrivit raportului, concentrațiile de pulberi fine în suspensie au cauzat 428 000 de decese premature în 41 de țări europene în 2014, dintre care aproximativ 399 000 în UE-28.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, halamadrid said:

In nordul USA si sudul Canadei e ger extrem, acolo ar fi interesant de vazut  cum se comporta  electricele.

 

Chiar ma gandeam si eu ca masinile electrice ar merita din plin in zone mai la sud de noi: Grecia, Italia, Spania unde frigul nu prea ajunge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Absolut. Ma uit pe topicul consumului de ID4 si e o scadere dramatica de autonomie, si nici macar nu e cine stie ce iarna. Am vazut utilizatori dezamagiti de performantele slabe la temperaturi nu foarte scazute si utilizare in oras. De altfel foarte putini pun consumurile reale din perioada rece, cum vine toamna e multa liniste. Pentru mine asta e suficient.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AndreiSergiu1991

Choice-supportive bias or post-purchase rationalization is the tendency to retroactively ascribe positive attributes to an option one has selected and/or to demote the forgone options.

 

Confirmation bias is the tendency to search for, interpret, favor, and recall information in a way that confirms or supports one's prior beliefs or values.

 

Lucrez in domeniu si recunosc aceste comportamente. Poate sa le scada range-ul si la 10% iarna, ei tot isi vor apara decizia de a cumpara o masina electrica, altfel nu faci decat sa recunosti ca ai gresit, si nu ne placa deloc asta, noua oamenilor in general. Insa eu le sunt recunoscator ca s-au sacrificat in aceasta perioada de tranzitie, si au ales masina electrica, care in 10 ani probabil va fi de nerecunoscut comparat cu performantele de azi.

Modificat de AndreiSergiu1991
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E plin de confirmation bias pe topicul asta, da. Dar de ambele parti!

Aceeasi informatie e interpretata de oameni diferiti in mod diferit pentru a-si confirma ideiile sau, da, achizitiile. 
Eu sunt la a doua masina electrica si, desi scade autonomia iarna cu vreo 30-40%, o sa o cumpar si pe a 3-a. La cum folosesc eu masina, adica urban cu rare drumuri nebunesti extra-urbane, chiar si autonomia asta redusa imi ajunge pentru ce am nevoie si o termica nu ar fi mai buna. Pentru mine! Poate altii nu vor gandi la fel dar fiecare e liber sa gandeasca pentru el si sa ia singur decizii pe baza informatiilor culese. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact acelasi lucru il fac si cei care si-au luat termice/hibride sau orice alt tip de masina. Nu exista o masina mai buna din toate punctele de vedere, daca e sa o iei obiectiv trebuie ales compromisul cel mai bun pentru tine ca utilizator, usor de zis ... greu de pus in practica. Topicul asta ar trebui sa se concetreze pe date concrete ca apoi cititoul sa aiba informatiile necesare pentru a lua cea mai buna decizie pentru el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu inteleg de ce "am gresit ca mi-am luat electrica" si scade range-ul iarna la jumate sa zicem. In cazul meu e cu 30-40% mai mic, cum a scris Rave, ambii avem aceeasi masina si iarna consumul e mai mic decat la alte electrice pentru ca bateria nu are sistem de incalzire. Performanta masinii nu scade la temperaturile actuale. Consumul mediu din 15.11 pana azi este de 17.5 kWh/100 de Km (sunt generos si pun 10% in plus, deci 19.2 kWh/100Km), pe un parcurs de 2500Km. 

Si da, fix cu am zis Rave, as alege oricand eletrica pentru nevoile mele, faptul ca se dezgheata mai repede masina si ca se incalzeste habitaclu mai repede e un plus mai mare decat minusul ca trebuie sa incarc mai des. Nu mai adaug partea cu pornitul caldurii din aplicatie sau programarea orei de plecare... Chiar si daca ar costa incarcatul masinii tot electrica as alege. Nu mai pun confortul copiilor cand se urca in masina, dar da stiu o sa urmeze 20 de posturi care sa ma contrazica ca pt altii nu e asa.

 

Tineti minte aceasta propozitie de fiecare daca cand vreti sa va aparati pozitia si sa o demontati pe a celuilalt:

" Pentru mine!...." citat scris de Rave de foarte multe ori si ignorat de mai toti cei care nu detin o masina electrica.

 

Mai e un aspect important: suntem cel putin 3 pe acest topic care detinem si masina electrica si masina termina si sustinem acelasi lucru: cu toate neajunsurile ei masina electrica din puctul nostru de vedere, pentru nevoile noastre e superioara. Stiu, suntem toti 3 partinitori, ne aparam deiczia, investitia, nu putem sa recunoastem ca am facut greseala vietii noastre etc.. in fond si la urma urmei e decizia noastra pe banii nostrii. Voi faceti ce vreti cu banii vostri.

 

Incercarti sa acceptati ca nevoile mele nu coincid cu ale voastre si nu consumati energie sa ma convingeti ca nevoile mele nu sunt bune. E pacat de timpul si enrgie investita.

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!