Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

Nu esti chiar singurul si mie imi plac multe electricele, practic obiectiv vorbind singure lor dezavantaje sunt capacitatea "rezervorului" si viteza de "alimentare". Cu toate astea nu am plan achizitia unei electrice prea curand pentru ca nu are sens finaciar pentru mine. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unii vor gasi tot timpul un motiv ca sa nu isi cumpere masina electrica, in timp ce altii vor gasi orice motiv cat de mic pentru a le ridica in slavi.

 

Majoritatea neutra isi vede de treburile zilnice, conducand ce are, dar va schimba tabara cand  va primi un imbold de o anumita natura (legislativ, economic).

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu le laud si imi vad de treburile zilnice conducand ce am :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

43 minute în urmă, Bogdan_wrc a scris:

normal...cand cautam NU, e cel mai simplu de gasit.

si drobu' de sare, si alinerea planetelor, si sa fie..si c-o pati...

ce e mai simplu..de tras curent sau teava de combustibil?

 

Haida nu o lua asa! Poate ca pare ca l-am luat pe NU in brate, insa mi-ar placea un ID3/ID4 (ar fi si mai fain). Doar ca nu vad asta realizabil prea curand pentru mine. Financiar nu merita. 

 

Sunt curios, daca cineva o facut momentan un cost final/km cu tot ce inseamna o masina electrica... 

la Golful meu e de 0.8 Ron/KM (si aici intra tot, de cand am luat masina, cost achizitie, piese, reparatii, taxe de drum, asigurari, combustibil). 

 

:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum o electrica noua nu are cum sa concureze la TCO cu o fosila SH rezonabil de fiabila. Deja s-a stabilit asta in paginile trecute, intrebarea daca merita sau nu dpdv al costurilor de exploatare se pune intre o fosila noua si o eletrica noua. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, Emy D said:

 

 

la Golful meu e de 0.8 Ron/KM (si aici intra tot, de cand am luat masina, cost achizitie, piese, reparatii, taxe de drum, asigurari, combustibil). 

 

:)

LA electrica iese 0.1 ron/km

CAlculat un plin la 300km, si un plin este 30 lei, incarcat acasa la 60 bani/kw.

Modificat de Al Bundy
Greseala de calcul la pret
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la 1.5 TSI iese 0.3 lei/km, daca merg la consum, fac 1000 de km cu un plin (50 litri * 6 lei/litru).

Dar costul de achizitie, asigurarile, intretinerea, atarna greu in costul final pe km.

 

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe GPL iese 0.2 lei / km 

Modificat de gungani
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La electrica:

- daca incarci gratis (Kaufland, Lidl, etc.): 0 lei/km

- daca incarci acasa: (0.7 lei/kWh) * (15 kWh/100km) / 100 = 0.1 lei/km

- daca incarci rapid in Romania: (1.95 lei/kWh) * (15 kWh/100km) / 100 = 0.3 lei/km (huooo Renovatio!, unde incarcarea costa ca la benzina)

- daca incarci rapid in Bulgaria: (0.45 leva/kWh) * (2.5 ron/leva) * (15 kWh/100km) / 100 = 0.17 lei/km (numar relevant pentru un concediu in Bulgaria sau Grecia)

 

Pentru referinta, la mine: mers la consum: 11-13 kWh/100 km, mers normal 14-17 kWh/100 km. Am ales o valoare cat-decat medie spre mers la consum.

 

In practica, depinzand de lungimea drumului, traseu, timpi de incarcare, este o combinatie intre ele.

Incarc de multe ori gratis la Kaufland, la drum lung, dupa ce plec cu bateria plina de acasa, deci pretul real este sub 0.1 lei/km, probabil sub 0.05 lei/km, echivalentul a 1 l/100 km. Asta cat vor mai exista optiuni de incarcare rapida gratuita.

 

Masina in schimb a fost 30000 de euro, așa ca, dupa 100k km, cost total per km ar fi (incarcand doar acasa): ((30000 euro) * (5 lei/euro) + 100000 km * 0.1 lei/km) / 100000 = 1.6 lei, deci mai scump decat o masina second-hand. O electrica mai ieftina, de 18000 de euro, ar duce TCO la 1 leu/km. Nu am luat in calcul revizii, asigurari si taxe de drum. 

Modificat de Sparkyson
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MOL si-a modificat preturile de incarcare.

Acum si ei sunt cu 1,95Lei/kW, iar dupa primele 30min factureaza suplimentar cu 0,05Lei/min.

 

Pe alte grupuri se vorbeste ca toti vor sa se alinieze la minim 2Lei/kW in urmatoarele luni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E in regula, acum ca a intrat si Tesla pe piata si exista alternativa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, Al Bundy said:

LA electrica iese 0.1 ron/km

CAlculat un plin la 300km, si un plin este 30 lei, incarcat acasa la 60 bani/kw.

Am editat postul meu, nu e 0.3 ci 0.1, adica 10 bani/km, dar daca punem 400km cu un plin iese mai putin.  
 

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca punem asa, atunci eu cu diesel 1.9 ies la 0.28 bani/km. Daca pun si costurile de intretinere, piese, etc... 0.8 ron/km. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la electrica ce sa pun la intretinere ? Un filtru de habitaclu ? Ca altceva nu ai ce schimba. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, Sparkyson said:

E in regula, acum ca a intrat si Tesla pe piata si exista alternativa.

Deja exista si primul body shop autorizat in Bucuresti - https://www.tesla.com/ro_RO/support/body-shop-support?fbclid=IwAR1cONibGvRoAHQ_Sp_cOx6N2oeMsNVZ_-LfyiSWFfALg02Vfzu-DDc6Jpc

 

Exista deja superchargere functionale in Bucuresti, Pitesti, Sibiu si Timisoara. Ma astept ca pana la finalul anului sa fie si in Cluj, Brasov si Constanta. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 3 ore, Sparkyson a scris:

E in regula, acum ca a intrat si Tesla pe piata si exista alternativa.

 

Nu inteleg care este alternativa, la Superchargere incarca doar Tesla (cel putin in viitorul apropiat).

Daca te referi la Tesla ca la o alternativa electrica, iarasi nu sufera comparatie cu ceilalti producatori...ei sunt in alta liga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma gandesc așa: daca eu vreau sa-mi iau electrica si ma interesez cat costa alimentarea, o sa ma gandesc bine daca-mi iau VW la 2 lei/kWh sau Tesla, care ar fi mai ieftin.

 

Atunci VW, Kia, Hyundai si ceilalti producatori vor trebui sa vina cu ceva ca sa ramana competitivi.

Gen sa aduca Ionity in Romania, care este detinut de ei, la un pret competitiv, care ar concura cu Renovatio si i-ar obliga sa concureze, pentru ca, la pret dublu si putere de incarcare de 50 kW in loc de 150-350 kW, nu concureaza.

 

Daca Tesla poate, poate si VW, numai sa vrea. Sau poate sa faca parteneriate ca sa incarcam la preturi decente. Daca nu fac, ii mananca Tesla.

Modificat de Sparkyson
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Al Bundy  "eeee, dar cand o sa trebuiasca sa schimbi tu bateria, peste 8-10 ani, sa vezi acolo costuri de intretinere."  - Am pus eu comentariul asta, pentru ca simt ca asta urmeaza :))

 

  1.  peste 8-10 ani sunt prea multe necunoscute ca sa putem stii care va fi pretul unei baterii (tinand cont ca in ultimii 10 ani pretul pe kWh s-a ieftinit de la 1000 de dolari la sub 100$/kWh)
  2.  peste 8-10 ani nu inseamna ca trebuie aruncata bateria, ci in functie de cate cicluri de incarcare au avut loc, poate ca nu vei mai avea o autonomie de 350km, ci una de 300km. Sau in loc de 250 km, vor ramane 200 km. Caz in care, masina va fi perfecta pentru a deveni a doua masina folosita doar in oras.
  3. un telefon pe care il incarci zilnic timp de 3 ani e bun de aruncat? Eu cred ca inca il poti folosi. De fapt, inca il folosesc. Si acela in 3 ani a 'suferit' peste 1000 de cicluri de incarcare. Asta la o masina cu range de 350 km insemna 350k km. Eu unul nu cred ca voi face veci atatia km cu o masina si nu voi avea atatea cicluri de incarcare.
  4. chiar daca peste 8-10 ani va trebui schimbata bateria, e o gramada de timp pana atunci, probabil o treime/un sfert din viata multora dintre noi cei de pe forum. Pana atunci, probabil multi vor fi 'alti oameni' si contextele se vor schimba. Dar pana sa ajungi sa iti faci probleme ca trebuie schimbata bateria, ai 8 ani garantie, te poti bucura de incarcari gratuite, silentiozitate, rafinament si costuri reduse de intretinere.  Daca dupa 8 ani va trebui sa schimb bateria si in rest nu voi avea alte probleme cu masina...ala sa fie cel mai mare bai. In plus, probabil ca daca va trebui sa schimbi bateria, sanse mari sa poti lua o baterie cu dublu range fata de ce ai acum in prezent, la cum evolueaza tehnologia.

 

 

Modificat de cj.Paul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai perfecta dreptate. Ti-as da un Like dar de pe telefon nu vad butoanele pentru asta.   
LE. Gata, l-am gasit. 

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pacat ca Mol Plugee s.a scumpit asa de tare. Era o varianta perfecta pentru incarcarea unei baterii mari la pret de 44RON. Una in minus...

 

Nu ca ar trebui sa fie gratis, pentru ca astea gratis sunt ori ocupate ori stricate. Dar in Bulgaria se poate sa fie preturi mai mult decat decente si puteri mari. Sa nu mai zicem de Turcia (am auzit ca Bulgaria va face trecerea la euro in 2024 fata de noi care nu facem nimic).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai mai Luciosule, asta n.are nici o legatura cu Carbon Neutral si masinile electrice. Ca au facut cartel... asta e dovedit, asa cum e cartel sa se tina pretul curentului scump la charger.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au facu cartel pentru ce? E a nspe mia oara cand is prinsi cu ocaua mica. Asa ca mai usor cu marketingul lor...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cj.Paul, @Al Bundy Nu vă mai bucurați atât de garanția de 8 ani, că e valabilă doar pentru baterie. Deja doar săptămâna aceasta au apărut 3 E-Up-uri pe platforma cu diverse defecte ce nu țin de baterie(nu se pot încărca/defecte de izolare). Toate 3 ieșite din garanție. Când aud proprietarii devizele sunt cu zâmbetul până la urechi...

O.T. Că mă tot întreba @Bogdan_wrc cate electrice am văzut defecte. Destule cât să realizez că în momentul de față situația nu e deloc roz pentru cele ieșite din garanție.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

1 hour ago, Luciosu said:
Quote

 

„Acest lucru este ilegal, în conformitate cu normele antitrust ale UE. Concurența și inovația în ceea ce privește gestionarea poluării autovehiculelor sunt esențiale pentru ca Europa să îndeplinească obiectivele ambițioase ale Acordului Verde. Iar această decizie arată că nu vom ezita să luăm măsuri împotriva comportamentelor care pun în pericol acest obiectiv”, a mai spus comisarul.

Potrivit Comisiei Europene, Volkswagen, BMW şi Daimler „s-au întâlnit în mod frecvent în cadrul unor ședințe tehnice, pentru a discuta despre dezvoltarea tehnologiei reducerii catalitice selective , care elimină emisiile nocive de oxid de azot din gazele de eşapament ale maşinilor cu motor diesel, prin injectarea aditivului cunoscut sub numele de AdBlue”, precizează comunicatul CE.

 

 

Foarte urat. Nu are legatura cu topicul, ci ar fi mers pe cel cu Dieselgate. Dar arata ca masinile cu combustie puteau fi mai curate, dar probabil mai scumpe, si asta e o drama. Oxizii de azot sunt foarte daunatori sanatatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!