Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

belgia.

si astia chiar fac multi km pe zi...si nu se mai plang. 

7xq19d3n2e971.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astia raman fara baterie pana prind infractorii 😂 Sau probabil, e flota de mers si dat amenzi la masini parcate, pentru autostrada ar fi o gluma 🙂

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

urmaririle alea..mai sunt doar in filme de ceva timp. sunt prea multe riscuri. exista alte metode si proceduri de a prinde fara a urmari. baraje, drone, masini sub acoperire..etc.

dar da, e flota de oras. acolo unde poluarea e cea mai grava. si acolo unde reviziile, costurile, combustibilul conteaza.

ce crezi ca e mai sigur si eficient un 911 de politie pe autostrada sau 10-20 loganuri asezate strategic in puncte cheie? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca in Anglia, Irlanda, Germania si SUA (sigur si in alte state) exista masini neinscriptionate care patruleaza, iar la nevoie ofera suport sau opresc in trafic masini dubioase.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri


O parere bine argumentata referitor la nivelul actual al electrificarii industriei auto. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Argument gresit 1: Cu masina electrica nu poti ajunge la mare.

Argument gresit 2: Tesla face under-promise si over-deliver la range. NU este adevarat.

Argument gresit 3: Nu e vina fabricantilor de masini pentru cat de relevante sunt standardele NEDC, WLTP, sau EPA. Realitatea TEHNICA este ca consumul unei masini, chiar si Tesla, este influentat de foarte multi factori.

Argument gresit 4: Tehnologia bateriilor care cica n-ar fi buna. Ba da, e suficient de buna ASTAZI pentru 90% din utilizari pentru 90% din soferi.

Argument gresit 5: Litiul, resursa limitata. Nenumarate studii arata ca nu e cazul.

 

Pana la urma, tendinta autorului pare sa fie in directia ca daca masinile electrice nu sunt 100% PERFECTE si CHIAR ACUM si AICI, inseamna ca nu-s bune.

 

Imi pare rau, nu am mai avut nervi sa urmaresc mai departe...Aceleasi mituri omni-prezente...

Modificat de kolfleading
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am urmarit eu pana la capat.

Imi place mult canalul, dar nu cred ca video-ul este corect 100%.

 

1. Ajungi la mare, dar nu cu masinile de oras. Este corect, dar nici cu iPhone-ul nu stai o saptamana pe munte. Sunt restrictii. Nici masina termica nu o alimentezi pe insulele grecesti in weekend (unde am fost eu) sau in zone mai parasite din lume, inclusiv Romania.

4. Bateriile LiIon sunt limitate, e adevarat. Nu se prevede o revolutie in viitorul apropiat, dar daca nu investim in masini electrice, nu se investeste in tehnologia bateriilor. Oul si gaina.

6. Reciclarea bateriilor: daca nu se pot recicla, nu cumparam masina pentru ca poluam mai incolo. Dar deja cumparam baterii, in telefoane, laptopuri, ceasuri, jucarii, etc. si problema exista. Iar VW si Tesla si altii deja vad nevoia si oportunitatea si investesc in reciclarea bateriilor. Nu se face peste noapte, dar nici tranzitia la electrice.

 

Daca el merge in oras cu motorul, iar la drum lung cu electrica, ii inteleg logica.

Pentru cei dintre noi car merg des distante scurte si rar distante lungi, electrica se potriveste 99% din timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Argumentul lui este ca bateriile la end-of-life s-ar putea sa fie o problema de mediu, deci nu sunt bune, asa ca mai bine mai ardem niste petrol.

 

Dar extragerea, rafinarea si exploatarea combustibililor fosili sunt SIGUR ASTAZI ACUM o problema de mediu cel putin la fel de mare ca si bateriile.

 

Daca masina personala este o necesitate, atunci masina electrica este răul mai mic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

20 minutes ago, kolfleading said:

Dar extragerea, rafinarea si exploatarea combustibililor fosili sunt SIGUR ASTAZI ACUM o problema de mediu cel putin la fel de mare ca si bateriile.

Si ramane in continuare, chiar daca toate masinile ar fi electrice. 64,8%, din petrol, este folosit in alte domenii. De asemenea, ponderea acestora, la producerea electricitatii, la nivel global, va creste semnificativ, daca ar exista DOAR masini electrice.

 

https://www.statista.com/statistics/307194/top-oil-consuming-sectors-worldwide/

Modificat de Luciosu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Road transportation is the greatest oil demanding sector in OECD (Organisation for Economic Co-operation and Development) member states."

 

Ok, deci am scapa de CEL PUTIN 35%, ceea ce nu este deloc neglijabil!

 

1. La producerea electricitatii, combustibilii fosili tot pierd teren de cativa ani, sunt tot mai mult inlocuiti de energie din surse regenerabile, in parte si datorita costurilor.

 

2. Folosirea combustibilior fosili in termocentrale are randament semnificativ mai mare decat arderea lor in motoare cu pistoane in masini personale.

Modificat de kolfleading
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chestia e ca, la fel cum realitatea e complexa, si solutiile sunt imperfecte.

Nu o sa gasim o solutie sa oprim brusc poluarea, dar trebuie inceput.

 

Noi vedem electrificarea la masini (care polueaza cel mai mult, deci trebuie atacata printre primele), dar si in restul sectoarelor se schimba reglementarile.

Centralele termice sunt acum in condensare, becurile cu LED, aerul conditionat si frigiderul cu inverter.

Companiile aeriene vor fi obligate si foloseasca combustibili mai putin poluanti.

Se legifereaza inlocuitori pentru plastice, prin inlocuirea pungilor de plastic, tacamurilor de unica folosinta, paielor de plastic, etc.

Se lucreaza la inlocuitori pentru materile de impachetare bazat pe ciuperci.

Generarea de curent se indreapta spre surse verzi, iar, chiar daca alimentam masinile electrice din curent 100% murdar, tot sunt mai curate de-a lungul vietii lor si nici nu polueaza unde respiram, adica in orase.

image.thumb.png.c046637e2d7b510177e945864f17b184.png

Modificat de Sparkyson
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Autorul de la Zona IT a ramas traumatizat dupa ce a plecat la mare cu un Fiat 500e cu baterie de 37 KWh. Practic a incercat sa manance ciorba cu furculita si acum zice ca furculita e proasta. Sunt masini electrice cu care ajungi la mare fara stres chiar si mergand tot drumul cu 130 km/h, problema in momentul de fatra e doar pretul mare de achizitie si faptul ca piata SH este foarte saraca. Asta e motivul principal pentru care sunt putine electrice ... nu neaparat vreun aspect/limitare tehnica. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cata vreme ajungi la mare cu un Fiat 500, e normal sa ajungi si cu Fiat 500e.

Supa/ciorba o poti consuma si fara lingura, chiar, vezi varianta asiatica.

Cat despre pretul prea mare al electricelor, s-a demonstrat aici de nenumarate ori de catre posesori ca, financiar,  e  cam totuna sa cumperi un ID3 sau un Golf.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, dar "geniul" din film s-a legat de pretul lui Honda E, care este un caz extrem.

Un fel de argument de tip Straw Man, cum s-ar zice...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, halamadrid said:

Cat despre pretul prea mare al electricelor, s-a demonstrat aici de nenumarate ori de catre posesori ca, financiar,  e  cam totuna sa cumperi un ID3 sau un Golf.

 

Oricum la noi in tara se cumpara putine masini noi. Si daca vrei atuonomie de Golf, iti cam trebuie un ID3 de 77 KWh care nu prea concureaza la pret cu Golf-ul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Autonomie de masina termica nu se poate, nici macar mai scump.

Tot timpul se gaseste o termica cu autonomie mai mare si care sigur se alimenteaza mai repede.

 

Practic, cumperi primul iPhone cu baterie de 1 zi vs. un telefon la care tine bateria o saptamana. Nu se pot instala aplicatii pe el inca, dar se vede directia.

 

Producatorii au inteles asta si nu la autonomie concureaza.

Tesla a inceput, concentrandu-se pe tehnologie si asta face masina atractiva pentru multi. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 hours ago, luciteck said:

O parere bine argumentata referitor la nivelul actual al electrificarii industriei auto. 

Tipul asta a pornit de la a face unbox la placi video la a fi un fel de expert in tot ce misca.

Nu zic, fiecare e liber sa isi dea cu parerea in ziua de astazi, dar acestui tip ii place sa fie parerolog.

Are clipuri despre politica, despre vaccin, despre geografie si fenomene globale, acum a dat-o pe electrice, maine-poimaine ajunge presedinte ca are o fata cunoscuta si tine speech-uri placute la popor. Ca asa a ajuns si Firea primar si nea Klaus presedinte.

 

Pentru vizualizari, fel de fel de personaje ajung sa isi dea cu parerea, parere formata 99% din cateva mituri citite pe net, macinate frumusel si transmise mai apoi ca opinii argumentate.

 

Cred ca cea mai pertinenta opinie este a celor care detin electrice si pot face comparatia direct cu fostele masini. Noi ceilalti doar ne dam cu parerea.

 

Totodata, cred ca ce era de zis pe tema topicului, s-a cam zis. Minusurile electricelor sunt destul de evidente, la fel ca si avantajele lor. Cei care detin electrice evident ca incearca sa voaleze un pic minusurile, iar cei care nu le detin, incearca sa le faca sa para mai mari decat sunt. Cert este per total electricele sunt o imbunatatire suficient de semnificativa ca tranzitia sa se doreasca, sa se faca R&D si ca in decurs de cativa zeci de ani sa lasam fumegatoarele in urma. Fiecare la momentul oportun.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

27 minutes ago, yeeeeman said:

Cred ca cea mai pertinenta opinie este a celor care detin electrice si pot face comparatia direct cu fostele masini.

Pentru mine, experienta cu electrica mea cu autonomie 420 Km WLTP este net superioara, cu o singura exceptie: timpul de reincarcare la drumuri mai lungi de 350 Km.

 

Dar pe de alta parte, am mai zis si pe un alt topic: "autonomia" soferului si a pasagerilor pentru mers fara pauza este cam 2 ore.

 

Mentionez ca sunt un caz privilegiat pentru ca stau la curte si pot incarca acasa.

 

Si intamplator aveam o masina de clasa medie care cam incepea sa schiopateze si aveam in plan achizitia unei masini noi de clasa compacta.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare.. Ca se poate merge la drum intins cu masina electrica se poate, dar trebuie sa acceptam limitarile. Din punctul meu de vedere mai toate electricele, cu cateva exceptii si modele f noi, au fost cu destinatia de masini de oras, iar noi ce am fost "early adopters" le-am acceptat ca atare.

Eu, cu un range real de 150km ma descurc foarte bine pe oras. La drumuri mai lungi ma ajuta si rex-ul, dar cred ca l-am folosit mai mult ca sa nu se strice benzina decat sa merg pe el. 

Cu dieselul (Skoda) merg in oras doar in caz de forta majora, in rest doar drumuri lungi, ca doar acolo ii este locul. Ca nu o fi nici electricul curat e adevarat, dar incercati sa bagati o masina benzina/diesel in garaj si apoi una electrica si o sa sesizati imediat diferenta. Atata timp cat mutam poluarea din oras si o si reducem la general, eu zic ca suntem pe calea buna.

Acum fiecare alege ce i se potriveste cel mai bine si mai ales dupa cum crede ca i se potriveste. Dar asta nu inseamna sa blamam sau sa laudam, doar pentru ca asa credem noi.. eu zic ca e loc pentru toata lumea, asa cum e loc si pentru alte marci de auto.

 

ps: electrica o incarc in mare masura de la panouri foto acasa, cca 4kw putere instalata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Frumos, dar stai: CUM adica sa ti se dea energie electrica de la stalpii din oras?! Pai la noi de-abia schimba becurile, dapai sa mai si schimbe stalpii si sa te poti lega la ei. 

In plus, adolescentii sunt parca tot mai idioti: Cum pot sa treaca cu cheia pe langa masina ta sa o zgarie din spate pana in fata, acum le vin alte idei: Sa iti deconecteze masina in miezul noptii (cel mai probabil cand tu dormi). Pentru ca e amuzant in mintea lui necoapta... 

 

Asta cu alimentare de la stalpi, ar fi geniala. In SUA se poate, in RO visam... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

17 hours ago, yeeeeman said:

 

 

Cred ca cea mai pertinenta opinie este a celor care detin electrice si pot face comparatia direct cu fostele masini. Noi ceilalti doar ne dam cu parerea.

 

 

Cea mai subiectiva opinie e a celor care detin electrice. Deloc pertinenta as spune, cu cateva exceptii (se stiu ei), multi le ridica in slavi de parca ar lua dividende de la producatori. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Emy D Nu se poate deconecta cablul de incarcare, pentru ca se incuie.

 

Se poate orice si in Romania, daca banii pentru investitii... dar sa nu intram in politica.

Probabil se va face si la noi, dar mai greu, cu investitii private, ingreunate de birocratie si coruptie, abia dupa ce s-a facut demult la altii.

 

Intre timp se poate sa iti pui statia personala pe PlugShare, desi e greu de monetizat.

 

@luciteck Ai dreptate, e o tendinta naturala umana sa ne justificam alegerile. Trebuie sa incerci sa filtrezi, pentru ca exista recenzii facute atat de profesionisti cat si de amatori care incearca sa fie cat mai obiectivi.

Sunt si unii care sunt subiectivi de partea electricelor, dar si altii impotriva lor. Trebuie cautate contraargumente pentru toate argumentele prezentate, chiar daca rezoneaza cu ce crezi deja (confirmation bias).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

32 minutes ago, Emy D said:

Frumos, dar stai: CUM adica sa ti se dea energie electrica de la stalpii din oras?! Pai la noi de-abia schimba becurile, dapai sa mai si schimbe stalpii si sa te poti lega la ei. 

In plus, adolescentii sunt parca tot mai idioti: Cum pot sa treaca cu cheia pe langa masina ta sa o zgarie din spate pana in fata, acum le vin alte idei: Sa iti deconecteze masina in miezul noptii (cel mai probabil cand tu dormi). Pentru ca e amuzant in mintea lui necoapta... 

normal...cand cautam NU, e cel mai simplu de gasit.

si drobu' de sare, si alinerea planetelor, si sa fie..si c-o pati...

ce e mai simplu..de tras curent sau teava de combustibil?

 

daca nu aveam solutii, nu era bine, acum ca avem, iar nu e bine, daca iti raspund la toate..mai cauti si tot asa .

de fapt se cauta motive .... 

asa cum ti-a explicat colegul..hai sa discutam cand ne documentam...e doar un exemplu: nu se poate fura cablu. 

mi-ar fi placut sa vedem discutiile de acum 100 de ani cu trecerea de la cai/caruta la masina...

fix la fel...

eu ma opresc aici sa explic..

 

Bulă a fost pus în ultima banca de către profesoară lui pentru că urmă să vină o inspecţie.
Profesoară:
-Dacă la inspecţie spui o singură prostie, te exmatriculez din şcoală.
Bulă:
-Bine, doamna profesoară!
În sfârşit vine şi inspectoarea şi le pune o întrebare elevilor:
-Dacă va aflaţi în pădure şi va fugăreşte un urs ce faceţi?
Singurul care a ridicat mâna a fost Bulă:
-Spune Bulă tu ce faci?
-Fug
-Şi dacă ursu‘ fuge şi el?
-Fug şi mai tare.
-Şi dacă ursu‘ fuge şi mai tare?
-Fug şi mai tare.
-Şi dacă ursu‘ fuge şi mai tare?
-Mă urc într-un copac.
-Şi dacă se urcă după ţine?
-Urc mai sus.
-Şi dacă urcă şi el mai sus?
-Urc şi mai sus.
-Şi dacă urcă şi el şi mai sus?
-Mă urc în vârf.
-Şi dacă se urcă şi el în vârf?
La care Bulă spune:
-DUMNEATA ŢII CU URSU‘!?!

 

22 minutes ago, luciteck said:

 

Cea mai subiectiva opinie e a celor care detin electrice. Deloc pertinenta as spune, cu cateva exceptii (se stiu ei), multi le ridica in slavi de parca ar lua dividende de la producatori. 

pai si atunci a celor care nu AU, cum este? 

poate cei care au,s-au documentat INAINTE sa faca achizitia, poate experienta spune ceva...

unii au avut ICE si au trecut pe EV, deci au gustat din amandoua.

dar invers? cum poate fi o parere pertinenta cand nu ai folosit ? doar dincolo de taste, tinand pe NU in brate? 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

39 minutes ago, luciteck said:

 

Cea mai subiectiva opinie e a celor care detin electrice. Deloc pertinenta as spune, cu cateva exceptii (se stiu ei), multi le ridica in slavi de parca ar lua dividende de la producatori. 

Subiectivism o sa existe mereu, iti dai seama. Eu cred ca sunt singurul cu termica din acest topic care lauda pe fata electricele, singurul "ciudat" de pe aici :))Le laud fiindca sunt capabil sa observ si sa accept ca ceea ce am eu nu mai este chiar de actualitate, cu toate ca am range-ul mai mare decat la o electrica sau ca pot "incarca" un plin in 5 minute, realizez ca e deja tehnologie de domeniul trecut, care mai are o perioada limitata de viata.

 

Insa macar e un subiectivism bazat pe experienta propriu-zisa de zi cu zi a unui utilizator, nu o parere formata din opinii de pe net.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!