Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

Quote

Atitudinea de superioritate a unora dintre cei care se opun electricelor genereaza flame.

Si asta e adevarat.😀

 

Zilele astea ma gandeam cum as planifica  o calatorie Iasi-Constanta, daca as merge o electrica, avand in vedere ca distanta e >400 km.

Raspuns: masina trebuie sa fie o Tesla.😉

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau raspunsul e ca trebuie sa mergi pe abetterrouteplanner.com ca sa te ajute cu planificarea.

 

Cu un id3 cu bateria de 58 kwh, avand bateria incarcata 100% la plecare, de la Iasi la Constanta ai nevoie de o oprire de 8 minute la Renovatio in Braila pt a incarca 7.7kwh, de la 42% la 56%.  Tinand cont ca e prima oprire dupa 3 ore de condus, as sugera ca pauza sa fie 20 de min, asa incarci bateria mai mult si ai si marja de eroare.

 

Modificat de cj.Paul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In 4 ore faci Iasi-Braila, in est nu exista autostrazi, nici prea multe statii de incarcare pentru masini electrice in afara oraselor mari, doar ici si colo (ca exemplu, Kaufland a amplasat statii de incarcare doar in Iasi si Constanta, Renovatio vad ca e doar in Iasi, Braila si Constanta pe traseul care ma intereseaza, iar pana la Carpati vad ca mai sunt in Suceava, Piatra Neamt, Bacau). Slabuta reprezentare, probabil ca au decis ca nu sunt destui clienti si s-au  concentrat pe zone mai civilizate.🤨

 

O sa dureze ceva timp electrificarea in estul Romaniei, iar asta va depinde si de cresterea veniturilor populatiei, potentiali posesori de masini electrice. Prevad un orizont de timp dincolo de 2050.🙂

 

O pauza de 30 minute la Braila e perfecta pentru o reincarcare.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Statiile de incarcare si numarul masinilor electrice sunt un fel de gaina si ou.

Sper ca la anul sa incepem sa vedem Ionity prin tara. Sigur prezenta superchagerelor va cantari mult in decizia de a intra si la noi cu statiile lor. Considerand brandurile consacrate din spatele Ionity si prezenta lor pe piata noastra… vinzi masini care se incarca cu 250kW si tu in curtea ta ai doar un amarat de 50kW.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca pornesti cu bateria 100% de acasa cu un ID4 o familie de 5 persoane si portbagajul plin ar trebui sa opresti 3min la Braila pentru a incarca 3kWh ca sa ajungi cu 9% baterie la Constanta. La Braila ajungi cu aproape 50% baterie si vad ca sunt 5 statii DC serioase. In cazul cel mai nefavorabil in care nu functioneaza niciuna, atunci stai 15min la o statie AC pe care o gasesti mai usor. Iar daca mergi mai tare sau prinzi vreo ploaie torentiala, incarci la Braila inca 10-15mim pe DC ca sa nu stai cu stres. Daca cumva mergi lejer, atunci cica n.ar trebui sa faci nici o incarcare, dar nu m.as baza pe asta.

20210704_124022.jpg

20210704_124050.jpg

Modificat de VickEnd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand citesc cat de pregatit trebuie sa fi cand pleci la drum cu o electrica, route plan, cabluri cu mai multe tipuri de mufe, rabdare, imi vine in cap o analogie cu iPhone-ul de la lansare.

 

Eram in iarna lui 2007 cu primul iPhone, 2G, la inceput nu puteam nici sa dau SMS-uri in RO pentru ca SMS center era setat doar pentru retelele din USA, trebuia sa intalez un hack prin care il configuram si pentru RO, un altul era pentru deblocare retele in RO, altul pentru confirmare trimitere SMS, altul pentru setare automata de timp pentru RO, versiunile de soft se schimbau relativ rapid si insasi instalarea lor insemna sa iei tot procesul de la inceput (daca mai erau bune hack-urile).

Oricum, era fun, chiar nu vedeam o problema.

Iata, la 14 ani diferenta unde s-a ajuns.

 

 

La fel o sa fie si la electrice, sigur tehnologia o sa avanseze de o asemenea maniera incat totul o sa fie mai usor si mai acceptabil pentru utilizatorul care nu vrea sa se gandeasca la problemele de inceput.

 

Deja in piata de automotive se vorbeste ca diferenta dintre masinile EV o s-o faca software-ul si serviciile, nu producatorul masinii, pentru ca se va ajunge ca la termice, toti sa fi ajuns la maximul dezvoltarii tehnologice.

Herbert Diess de la VAG si Luca di Meo de la Renault au afirmat ca trebuie sa faca tranzitia de la companii producatoare de masini care inglobeaza tehnologie in companii producatoare de tehnologie care lucreaza cu masini.

 

 

Se vorbeste deja ca in viitorul apropiat China este in stare sa furnizeze masini EV in colectii CKD pe care un om priceput si-o poate instala acasa singur.

Asa cum se face la avioane ultrausoare acum.

Ramane in discutie procedura de autorizare pentru circulatie, dar daca piata impinge catre acolo se va gasi o solutie.

 

Viitorul se anunta interesant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu-ti trebuie cabluri cu mufe diferite.

MAsina vine cu cablu Type2 de 11KW si cu granny charger.

 

Doar daca te duci la munte , sau in locuri mai izolate si nu ai alta posibilitate de incarcare, iei chargerul cu tine, il bagi intr-o priza eventual cu prelungitor si incarci cu 2.4 kw.

Cum cablul type 2 nu il du jos din masina,am posibilitatea sa inacarcla statiile AC acolo unde gasesc, nu e cazul sa stau sa fac un plin. aici se incarca cu 11KW

Cand te hrabesti si ai drum mai lung de facut cauti o statie DC , asta are propriul ei cablu,incarci 30 min/1 h si pleci mai departe, se poate incarcacu max 100KW.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai am trecut pe la Mol Maracineni, la iesirea din Buzau spre Focsani, pe E85.

 

a aparut si acolo o statie, doar ca scrie pe ea ca incarca maxim cu 22kw. Pentru cine are nevoie sau trece prin zona

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa fiu si avocatul taberei termice - ca tot am sustinut tabara electricelor :) - cand am trecut de la Bora cu diesel, care facea 1000km in afara si chiar si in oras sincer, mergeam cu ea de uitam de alimentat, asa de greu scadea acul de la rezervor, deci am trecut la actuala pe benzina, 1.8, am avut un oarecare soc in ceea ce priveste autonomia, cat de repede scadea acul de carburant (la bora si range-ul de miscare al acului era mai mic, asa ca parea ca tine cu mult mai mult, la Octavia e vizibila scaderea chiar si dupa o tura de oras). Bun, intre timp m-am adaptat si de la cei 1000km am scazut la vreo 700-750km in afara (cu un rezervor similar), ceea ce inca e ok, insa in oras, simt destul de clar ca ma duc mai des la pompa.

 

Si acum stau si ma gandesc, cum un mic regres mi-a displacut destul de mult (sincer, mi-a stat pe creier cateva luni faptul ca am pierdut atat de multa autonomie, dar ma incalzeam cu gandul ca e benzinica, e sprintara, e silentioasa, e, e, e), apoi un regres considerabil cum va fi cu o electrica, cred ca o sa fie o neplacere destul de mare, cel putin la inceput. Daca stau si ma gandesc la majoritatea oamenilor care nu sunt pasionati de tech sau de masini, in general si cred ca aici se incadreaza foarte multa lume, acestia vor stramba tare din nas la aceasta schimbare care va fi un regres considerabil fata de ceea ce poti face cu un diesel termic. Daca as vrea sa ajung in punctul X, inainte de apus de soare, efectiv cu o electrica nu as putea decat daca imi fac planul clar dinainte.  Daca mi se nazare mie sa plec la momentul X si nu am plinul facut la baterie...efectiv nu am ce face. Ceea ce e cam limitant din punct de vedere mobilitate.

 

Facand acest exercitiu de imaginatie imi dau seama ca pentru multi oameni acest regres de autonomie, de posibilitate de miscare, si de planning, va cantari foarte mult in a nu alege inca o electrica.

 

Da, daca peste 5 ani, o masina cum e Octavia (eu vreau tot o berlina, electrica), va avea specificatiile unei Tesla Model S din prezent, adica sa aiba 800+km cat are viitorul plaid+ (cate din cate am auzit a fost anulat) si as avea superchargere in toate marile orase, atunci discutia asta nu ar mai avea rost. Deci, vedem cum decurg lucrurile.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu ai plinul facut la baterie, atunci te opresti pe drum la un incarcator DC si faci plinul in cateva zeci de minute. Eu de obicei tin bateria intre 40%-80%, mai rar cobor pana la 20%.

 

Cu o baterie de 500km autonomie WLTP nu m.am lovit inca de probleme de genul asta. Cu incarcator de 11kW acasa reusesc sa completez autonomia pana sa plec.

 

Totusi sunt colegi mai spontani sau mai dinamici decat mine si e destul de enervant sa nu functioneze o statie sau alta de pe traseu (oricum cu autonomie mare prinzi multe incarcatoare pe traseu, nu astepti pana cobori la limita cu bateria). Mai sunt zone unde sunt putine incarcatoare si s.ar putea sa nu prinzi un incarcator pe DC.

 

Vedem cum evolueaza lucrurile in viitorul apropiat. Cert este ca merita sa ai electrica in oras si mai e usor daca ai incarcator de 11kW acasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru ca exista aceasta preconceptie ca masinile electrice nu polueaza, iata un calcul care arata cati kilometri trebuie parcursi pentru ca masina electrica sa polueze mai putin decat o termica: intre 13.000km in Norvegia si 127.000km in Polonia. Sursele de energie electrica sunt mai mult sau mai putin poluante (hidro, eoliene, solare, centrale atomo electrice sau pe carbuni), de aici si diferentele.

Daca vom considera ca Romania e undeva in media acestui segment, asta inseamna ca abia dupa 4 ani (luand in calcul un rulaj uzual de 15000km/an) o electrica polueaza mai putin decat o benzinara cu un consum de 7.1l/100km. Desigur, numarul de kilometri necesarpoate fi mai mic sau mai mare.

 

https://www.automarket.ro/stiri/analiza-dupa-cati-kilometri-devine-o-masina-electrica-mai-putin-poluanta-104631.html

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Completez cu date raportul de mai sus. In Romania, 42% din curent este produs din surse renenerabile, iar inca 17.5% este produs in centrale nucleare, intr-un total de 59.5% energie electrica care nu produce gaze cu efect de sera:

 

image.thumb.png.8c168eb15e3dea8dd4c08fbac424a8a1.png

 

Chiar cu "US Mix", care are doar 23% curent din surse curate, Tesla Model 3 este mai curata dupa doar 21600 km:

 

image.thumb.png.a4d9f2395367a27098fe0225c698560c.png

 

Putem sa presupunem ca Romania sta mai bine decat Statele Unite (59.5% vs. 23%), avand energie electrica (mult) mai curata, deci peste cel mult 20000 de km parcursi o masina electrica ar fi mai curata. 1-2 ani de utilizare, adica.

Nu am avut rabdare sa refac calculele lor cu datele pentru Romania, dar modelul folosit de Reuters este aici: https://greet.es.anl.gov, pentru cei curiosi.

 

Ce este interesant este ca, la o folosire de doar 15000 de km/an, chiar alimentata din surse 100% murdare, o masina electrica devine mai curata dup 8.4 ani, adica sub durata medie de utilizare a unei masini.

Modificat de Sparkyson
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vorbim de logistica statiilor....

sunt cam 2000 de statii (nu puncte) si cam 6000 de benzinarii. nu vad asa o...mare problema. 

fara cerere nu va creste oferta.

e mult mai usor/ieftin/safe sa faci statie de incarcare decat benzinarie.

ne dorim benzinarie langa bloc sau statie de incarcare?

mai avem sute de mii de prize domestice.

e mult mai usor sa tragi curent in zone remote, decat combustibil. 

vorbim de mers pe autostrada, dar noi nu avem 300km uniti....de autostrada.. 

 

 

 

Screenshot 2021-07-05 075431.png

21 hours ago, halamadrid said:

 in est nu exista autostrazi, nici prea multe statii de incarcare pentru masini electrice in afara oraselor mari,

e destul de relativa treaba.

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pretentia de a merge 800+ km fara pauza este exagerata in cazul a 90% din soferi.

Si in acelasi timp sunt sanse destul de mari ca raspandirea statiilor de incarcare rapide (DC) sa creasca.

 

Masinile Volswagen ID3 sunt produse intr-un proces "carbon neutral" certificat de TUV Nord, asa ca numarul de Km pentru a fi mai curate decat o termica este ... ZERO.

 

Producerea de electricitate utilizeaza combustibilii fosili cu eficienta cel putin dubla fata de utilizarea lor in autoturisme.

Emisiile de CO2 pentru productia de electricitate sunt in contiuna scadere si asta ajuta toate masinile electrice in circulatie.

Emisiile de noxe si particule sunt mult mai bine tratate la termocentrale decat la autoturisme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 minutes ago, kolfleading said:

 

Masinile Volswagen ID3 sunt produse intr-un proces "carbon neutral" certificat de TUV Nord, asa ca numarul de Km pentru a fi mai curate decat o termica este ... ZERO

Citeste raportul TUV, este postat de Bogdan. Este Carbon neutral pentru ca au platit "creditele verzi". Nu are nicio treaba cu ceea ce spui tu. Este pe principiul "taxa de poluare". Pot sa poliez cat vreau dar dau bani la stat.

Mare parte din electronica, HU, infotainment, display-ul/ ceasurile de bord, tamburul magic de pe punyea spate si poate si anvelopele ( aici nu sunt sigur), sunt facute la tine in oras, la Continental. Din cate imi aduc aminte, voi timisorenii, spuneati ca orasul este foarte poluat, tocmai din cauza fabricilor Continental. Ca sa va mai induplece, la un moment dat, a pus Conti, wifi hot spoturi in tot orasul, gratuit sau ma insel eu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Raportul zice ca acolo unde se poate, se utilizeaza energie din surse regenerabile, iar acolo unde nu se poate, se plateste, sub diverse forme, "taxa de poluare".

Oricum, rezultatul final este ca productia ID3 este mult mai apropiata de "carbon neutral" decat alte masini.

 

Orasul e poluat din cauza productiei de anvelope.

 

Nu cunosc nimic despre partea cu wifi hotspots.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Luciosu said:

Pot sa poliez cat vreau dar dau bani la stat.

credeam ca am mai avut discutia asta..

 

The automaker also stated that each vehicle will be carbon neutral when it lands in the hands of customers. Volkswagen will rely on a combination of renewable energy sources for the plant, reducing the energy needed to build a car, tree planting initiatives and other schemes to make each car as ecologically friendly as possible.

 

chiar si banii dat la stat, daca sunt in diretcia corecta, sunt bineveniti. 

si chiar daca nu ar fi 0/green totul, orice conteaza, asa incat calculul de mai sus, de unde a inceput discutia este diferit, in avantajul EV. 

ideea e ca este 0 la final, asta inseamna ceva. 

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai avut-o, dar vad ca ce mentiona un coleg legat de RTV si A3, se practica si pe aici :

 

"Dear Customer,
Your ID.3 is delivered as a carbon neutral product according to the TÜV NORD Standard TN-CC 0201.
Volkswagen assures that in first place the CO2-emissions of the supply chain, the entire manufacturing process and logistics have been partially reduced, for example, by using green power. This explicitly includes the production of the high-voltage battery.
The calculation of the remaining CO2-emissions is based on the specific life cycle assessment of the ID.3, certified by TÜV NORD CERT Umweltgutachter GmbH, and further emissions, verified by TÜV NORD CERT GmbH.
Volkswagen also ensures that unavoidable CO2-emissions are compensated by supporting internationally recognised climate protection projects, complying with the Gold Standard or VCS (Verified Carbon Standard) in conjunction with the CCB (Climate, Community & Biodiversity) standard. The support of the above mentioned climate protection projects is also verified by TÜV NORD CERT GmbH.
Therefore, Volkswagen delivers you the ID.3 as a carbon neutral vehicle and guarantees for the compensation of the un-avoided emissions prior to the vehicle usage by the “Carbon Neutral Product” Certification Mark of TÜV NORD.
In order to operate the ID.3 carbon neutral during its use phase, the vehicle should be charged with electricity produced in a carbon-neutral manner. Thus, carbon neutrality can be realized throughout the entire life cycle."

 

Si acum din standardul TUV:

 

" Certification includes verification of the carbon footprint and compensation of the calculated CO2 emissions. Valid CO2 certificates from climate protection projects should also be available in order to compensate for the CO2 emissions which have been calculated for the company."

 

https://www.tuv-nord.com/uk/en/services/certification/carbon-services/carbon-neutral-product/

 

Si Arcelor-ul platea la un moment dat certificate CO2, acu nu stiu daca mai exista Arcelor.

 

Pe principiul poluatorul plateste, in cazul asta certificate de CO2, noi, posesorii de termice, platim impozit (ca e mic sau mare, nu intru in discutia asta), pe cand cei cu EV sunt scutiti. 

 

De asemenea, nu inteleg de ce paralela se face mereu intre EV si diesel?

Modificat de Luciosu
LE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea certificatelor ar trebuie sa fie ca eu poluez, pentru ca trebuie, nu se poate sa fac otel/baterii/masini/beton fara sa emisii de C02, dar plantez un copac care sa scoata acel C02 din atmosfera, ajungand la 0 emisii in n ani.

Nu e perfect, dar e mai bine decat nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

14 minutes ago, Luciosu said:

In order to operate the ID.3 carbon neutral during its use phase, the vehicle should be charged with electricity produced in a carbon-neutral manner. Thus, carbon neutrality can be realized throughout the entire life cycle."

noi vorbim de productie. ce se intampla dupa...e alta disuctie, dar RO sta relativ OK cu energie verde.

faptul ca se investeste in proiecte acolo unde procesul nu poate fi perfect verde, e alta disuctie, dar nu poate fi ignorat. 

 

ideea e ca acel certificat  dovedeste ca se produce cat mai putin poluant ( ca daca zic 0 ies disuctii). si mult mult mai putin poluant decat un ICE, sau decat vor unii sa creada de electrice. iar in utilizare, oricum ai da-o, tot iese mai verde decat un ICE. 

 

deci...id3 este (oricum ai da-o) incomparabil mult mai ecologic decat un Golf ICE. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 minutes ago, Bogdan_wrc said:

deci...id3 este (oricum ai da-o) incomparabil mult mai ecologic decat un Golf ICE. 

Poate comparat cu un Golf ICE. 

 

Cu o Toyota Corolla, nu-i atat de incomparabil, citand tot din studiul postat de tine, efectuat de Reuters. Aici ma raportez la mine, care doar cu o masina am trecut pragul de 100k km. In rest, am avut masini noi sau putin rulate, pe care le-am tinut in jur de 3 ani si 60k km. (exceptand masinile de munca)

13 minutes ago, Sparkyson said:

Ideea certificatelor ar trebuie sa fie ca eu poluez, pentru ca trebuie, nu se poate sa fac otel/baterii/masini/beton fara sa emisii de C02, dar plantez un copac care sa scoata acel C02 din atmosfera, ajungand la 0 emisii in n ani.

Nu e perfect, dar e mai bine decat nimic.

De acord cu tine. Totusi cred ca locuitorii Galatiuliul ar avea ceva de spus, tinand cont ca Arcelor Mittal este/era unul dintre cei mai mari poluatori din tara.

Poate daca am fi intr-o tara cu apa calda, da, banii astia ar fi investiti in paduri, parcuri, zone verzi, dar la noi sunt bagate in ajutoare sociale, pensii si sinecuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Discutam de emisiile CO2, apoi sarim la poluarea Galatiului.

Aici este o frantura logica de tip RED HERRING: https://en.wikipedia.org/wiki/Red_herring

Emisiile de CO2 se disipa rapid in atmosfera si nu au efect local. Ele afecteaza intreaga planeta, prin efectul de sera (greenhouse gas).

 

Poluarea locala a Galatiului este cu alte emisii, nu cu CO2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

18 minutes ago, Luciosu said:

Poate comparat cu un Golf ICE. 

 

Cu o Toyota Corolla, nu-i atat de incomparabil, citand tot din studiul postat de tine, efectuat de Reuters. Aici ma raportez la mine, care doar cu o masina am trecut pragul de 100k km. In rest, am avut masini noi sau putin rulate, pe care le-am tinut in jur de 3 ani si 60k km.

 

Doua lucruri aici:

1. masina tot ramane pe sosele, deci se poate duce la sute de mii de km

2. in studiul de mai sus masina electrica devine mai verde la 125000 de km doar daca o alimentezi cu curent murdar. In Romania, in maxim 20000 de km devine mai curata (10000, mai curand, dar am zis sa fiu conservator)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era o comparatie, legata de neutralitatea dpdv emisii de carbon si certificate verzi: https://ro.wikipedia.org/wiki/Comparație

 

Este de apreciat, cand unul din lucrurile zilnice, devine acela de a dezvolta lexic-ul : https://ro.wikipedia.org/wiki/Lexic  :))

@Sparkyson Ai dreptate. Dar ce doream sa punctez este sa nu mai fim atat de absolutisti, pentru ca poate fi comparat :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, Luciosu said:

De asemenea, nu inteleg de ce paralela se face mereu intre EV si diesel?

pt ca de fiecare data este adusa in discuti autonomia, mult mai mare la diesel decat la benzina, pentru ca 60% din masinile de pe sosea/forum sunt diesel, pt ca sunt multi care cumpara diesel luand in calcul doar pretul/km, pt ca un benzinar de 200 de cai rwd va avea automia vizibil afectata de stilul de mers, si pt ca sunt putini care arunca in discutie cum fac ei 1000km dintr-un plin cu benzinar sportiv. si mai e si partea de poluare, unde un diesel polueaza mai mult/mai nociv decat un benzinar. 

1 hour ago, Luciosu said:

Cu o Toyota Corolla, nu-i atat de incomparabil, citand tot din studiul postat de tine, efectuat de Reuters. Aici ma raportez la mine, care doar cu o masina am trecut pragul de 100k km.

tocmai. cu cati mai multi km, cu atat un ICE polueaza mai mult. 

ideal ar fi ca toate maisnile care fac naveta prin orase sa fie electrice, macar. 

gen taxi, livratori, curieri, transport in comun... asa cum sunt in tarile din vest. unde altii au inteles asta... cu cati mai multi km cu atat mai avantajos este un EV. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!