Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

@Rave: bun consumul ala in oras cu clima la 27 de grade :)  Gateai ceva pe acolo?

Scuze de OT.

 

 

 

 

Modificat de Abu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru mine o electrica nu e o optiune viabila in momentul de fata, pentru 2 motive. Nu imi plac cum arata (cu cateva exceptii, pe care nu mi le permit, toate peste 100k) si nu sunt dispus sa astept mai mult de 5 minute sa alimentez o masina de la 0 la 100%. Nu am nimic cu ideea de masina electrica in general, probabil ca in viitor vor fi mult mai multe optiuni, dar momentan intre o masina premium nemteasca si un Model 3 SR+ am preferat prima varianta. Pentru ca in aceeasi bani iei o masina la fel de rapida, pe benzina cu un range de 2 ori mai bun, cu o asamblare, un aspect si o tehnologie (HUD, AA, Carplay, toate sistemele de asistenta posibile, control prin aplicatie, remote software upgrade, faruri laser adaptive, etc etc) net superioare. Prima oara cand m-am urcat intr-un model 3 am ramas foarte dezamagit de la primul contact cu manerul portierei (am avut impresia ca imi ramane in mana, apoi suntetul de inchidere al usii, un clank din ala ieftin de logan) pana la interiorul spartan, utilitar, fara pic de ergonomie pentru sofer, doar o tableta montata pe un bord minimalist, fara nici un fel de buton (apropo, cine a fost cu ideea "geniala" ca o masina fara butoane fizice poate fi ergonomica), cu o consola centrala care scartaia de noua si niste scaune luate parca de pe un kia.

 

Asta nu inseamna ca in viitor nu vom vedea si alternative mai bune, insa deocamdata, pentru mine nu s-a inventat masina electrica care sa imi satisfaca pretentiile, nevoile si bugetul :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Personal, cea mai mare problema a electricelor o vad ca fiind reactia bateriei in caz de accident, iar aici ma refer la deplasarile extraurbane, nu la accidentele usoare in oras. Cam multe cazuri in care bateria s-a aprins si dupa cum stim nu se pot stinge, sau doar dupa mult timp si cu foarte multe resurse. In rest as putea accepta toate plusurile si minusurile urmatoarei generatii de vehicule.

Nu vreau sa atac pe nimeni, dar mi se par puerile unele din motivele enumerate mai sus, pentru care unii nu ar alege o masina electrica in detrimentul uneia termice.

In rest, ne place sa ne plangem ca in Romania nu e ca "afara", dar nici nu vrem sa ne comportam ca cei de "afara".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer, cred ca nu ne vom putea compara niciodata cu cei de afara. Desi resurse ar fi de exploatat la maxim pentru o crestere economica exploziva. 

1. Alta educatie

2. Alte posibilitati

3. Alta legislatie

4. Alt nivel salarial. 

5. Alte costuri ...

 

De exemplu: un pic mi se pare aiurea ce face UE, impunand uniform (din zona centrala si cea mai dezvoltata a uniunii ) noile conditii ecologice. Din pix. Adica, daca ei pot si isi permit electrice (astea pana in 40K) sa ii oblige (indirect) si pe ceilalti sa isi cumpere. La fel si cu restrictiile in orase: daca ei pot restrictiona accesul pana la Euro5, pot si romanii. Adica dupa ce te-ai vazut cu sacii in caruta...

 

De exemplu, in germania cand s-au dezvoltat au facut infrastructura, ca oricine sa poata sa isi ia un loc de munca si la 50 km de Munchen. Si fara infrastructura nu vine mai nimeni sa isi faca sediu/depozit in afara orasului. Toti se vor inghesui in oras, unde ai nevoie de transport in comun bine pus la punct (pe care nu il avem) si normal ca te trezesti ca toata lumea o sa circule cu masina persoanala. 

 

Romanii si-ar lua urgent masina mai buna daca ar avea cu ce! Dar nu isi permit. Circula cu ce isi permit. La fel cum au facut si nemtii in perioada de pana acum. Si masina era o necesitate, nu un lux. Consider ca inca este o necesitate. Toata lumea isi lua masina pentru deplasari la serviciu in afara orasului, pentru ca, normal, aveau infrastructura. 

Fara a lua in calcul "idioti" ca mine care vor tine cu dintii de TDI PD Euro 3-ul lor pt ca sunt pasionati (nu suntem prea multi), NU sunt prea multi romani care isi permit masini de la Euro 5 in sus. 

 

Si acum sa ajungem la educatie/locuri de munca/remuneratie. Am exemplul perfect ca avem un stat incapabil sa inteleaga trendul si sa ajute la cresterea nivelului de trai. Indiferent ca a fost guvernul Ponta, Dancila, Catu, etc... 

Audit de la Anaf la locul de munca unde lucrez, pentru recuperare TVA. 
Reactia ANAF: da de  ce folositi programele astea si astea si astea in Conta?  Dar de ce va trebuie atatea traininguri si specializari? Cum adica ati dat sute de mii euro pe specializari la angajati. Nu se poate asa ceva... 

Daca tu ca stat, nu intelegi ca salariile din privat cresc pe masura ce oamenii invata lucruri noi, se specializeaza si fac lucruri noi...atunci ori esti prost, ori rau intentionat. 

 

ps: si acum nu vorbesc din perspectiva unora care isi permit  (probabil o mare parte din utilizatorii VwForum), ci puneti-va in pielea utilizatorului simplu. Sau a meseriasului care face interioare si are un  Passat B5.5 Euro3. Sau electricianului. Sau...sau sau... 

 

Din punctul meu de vedere: iti permiti electrica? Bravos! Poate sa incurajeze statul cumpararea de masini electrice? Bravos! Dar sa il vad si eu pe statul roman ca investeste in propriul parc auto si nu mai polueaza cu masini de interventie non-euro (pompieri) sau transport in comun cu Euro 2... etc. 

 

pps: la mine la tara, unde locuiesc acum: care cum si-au luat cate o masina in familie, care cum au inceput sa isi caute de munca si sa mearga la serviciu. au lasat agricultura aia facuta pe un petec de pamant si s-au dus la munca. Muncesc ceva, in fabrica, in constructii, etc. Au inceput sa isi amenajeze casele pentru ca dintr-o data au inceput sa aiba un venit fix, lunar, in familie. 

 

Cam asta e situatia in Romania...
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Abu :))  clima era la 22 de grade, AC On. In aplicatie a ramas la 27 de grade din iarna cand o mai porneam din casa sa se incalzeasca / dezghete. 

In rest, nu zice nimeni ca toata lumea e obligata sa cumpere electrice, ci doar ca cei care isi permit ar trebui sa ia in calcul achizitia uneia. Atat! Si noi enumeram aici niste motive pentru care ar trebui facut acest lucru. Mai departe, fiecare face ce si cum vrea!

Eu, daca as locui la 50Km distanta de birou, as alege o electrica pe care sa o incarc acasa peste noapte in primul rand pentru ca m-ar costa sa merg cu ea echivalentul unui consum de 2 l/100Km in extraurban. Fata de cat consuma cel mai eficient diesel... 5 l/100 Km... 4?! Tot inseamna costuri de exploatare la jumate in timp ce costa revizia mai putin, pleci mereu cu bateria plina de acasa, pleci mereu cu masina calda pentru ca o programezi sa fie calda la ora X fara sa dai 1.500 de euro pe webasto, poti sa intri in orice oras, mergi mult mai linistit (macar pentru ca e automata), poti sa te dai mare ca esti “verde” si te si costa la fel...

Si, hai sa fim seriosi, cine e in situatia asta probabil are 2 masini pentru ca trebuie sa mearga si partenera la munca. Asa ca exista si a 2-a masina care poate fi folosita la drum lung.

 

Acum, ca tot e cald afara, poate mai facem cateva intalniri unde sa vada toata lumea cum e sa conduci o electrica. Nu stiu de altii, dar toti oamenii care au condus e-Up!-ul meu au ramas impresionati de ce poate sa faca o masina de 80cp in oras si nu stiu cati ar fi zis acelasi lucru despre un Polo de 80 cai. Si la fel despre e-Golf si cu atat mai mult despre ID.3. 
Putem sa organizam ceva in aria de intalniri si, daca vin un ID.3 si un alt e-Golf, pot sa vin cu GT-ul sa vedeti diferenta dintre 205cp electrici si 205cp termici, la mers prin oras (sau poate ne vedem pe circuit sa vedem cat conteaza si greutatea), si sa calculam costuri de consum si exploatare. 
 

Dpmdv, in acest moment, singurul avantaj al unei termice este ca mergi mai mult cu ea si ca se alimenteaza mai repede. Ma refer la masini normale, de volum... compacte “de familie”, ca sedan-uri electrice nu sunt sub 30.000 de euro, si nu la GTI 8 vs ID.3 sau alte cazuri particulare. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

9 minute în urmă, Rave a scris:

doar ca cei care isi permit ar trebui sa ia in calcul achizitia uneia

Perfect de acord cu asta. De acord si cu motivele aduse pentru EV. Perfect de acord cu beneficii celor care o fac. Dar NU sunt de acord cu taxarea si restrictionarea celor care nu pot altceva decat un ICE si si aia ... SH.... 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am nevoie de spatiu ( combi ), automata, 4x4, si dotari aferente unei masini din 2015/2020 ( led adaptiv, AID, clima 3zone/sa nu zic 4, scaune incalzite fata+spate, webasto, panoramic, ACC, you name it... ) ce electrica pot sa iau in zona de pret 20-25eur sa indeplineasca conditiile de mai sus? Nu ma intereseaza sa fie noua. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, Emy D said:

 pt ca sunt pasionati (nu suntem prea multi)

pasiunea poate fi impartita. si eu pana de curand aveam id3 si masina de curse ICE.

 

yp31qxc5gau61.jpg

2 hours ago, Emy D said:

 Dar nu isi permit. Circula cu ce isi permit.

circulatia este un drept, dar nu o obligatie.

atunci hai sa ne luam toti cai si carute, sau cate un diesel in 80, ca e cel mai usor.

stai tu in trafic in spatele catorva masini de genul asta? oamenii din jur nu conteaza ca sufera? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Emy D UE suntem noi. Noi avem europarlamentari in UE si votam lucrurile astea.

Statul suntem noi. Noi votam oamenii care fac legi si legile reflecta asta.

 

@acidone77 E clar ca nu gasesti toate lucrurile de care ai nevoie, pentru ca oferta de masini electrice e mult mai mica.

Nu putem sa cerem absurdul. Suntem intr-o perioada de tranzitie. Nu putem avea tehnologie noua la pret de tehnologie veche. Sau masini lansate acum la pret de SH de 5 ani.

 

Eu am ID.3, inlocuind o termica tot hatchback, ID.3 avand 200 CP in loc de 140 CP, propulsie spate in loc de fata, LED adaptiv matrix in loc de faza lunga automata, scaune incalzite fata la fel precum cea veche, pornire incalzire/racire din aplicatie in loc de pornirea motorului din telecomanda, ACC in loc de CC neadaptiv, autonomie de 250-400 km in loc de 500-700 km, cost de utilizare mai mic decat benzinara.

Pentru mine este in mare parte un upgrade, desi nu peste tot. Dar sunt super multumit, chiar daca a costat ~30000 de euro. Nu toti isi permit, imi dau seama.

Dar, in 10 ani, o sa fie pe dos, si o sa-si cumpere masini termice doar cei care-si doresc si permit ceva exotic. Lucrurile se schimba.

 

Cel mai important: fiecare isi cumpara ce vrea si ce poate. Sa nu judecam pe cei care au ales altceva.

Dar discutiile de aici imi aduc aminte de cele despre iPhone: bateria tine doar o zi, nu are tastatura, e prea mare si greu, se sparge usor, camera e de doar 2 MP, nu filmeaza, nu are 3G... A trebuit sa treaca niste ani...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

15 minutes ago, acidone77 said:

Eu am nevoie de spatiu ( combi ), automata, 4x4, si dotari aferente unei masini din 2015/2020 ( led adaptiv, AID, clima 3zone/sa nu zic 4, scaune incalzite fata+spate, webasto, panoramic, ACC, you name it... ) ce electrica pot sa iau in zona de pret 20-25eur sa indeplineasca conditiile de mai sus? Nu ma intereseaza sa fie noua. :)

vrei sa faca si floricele? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@acidone77 Tu vrei nu ai nevoie de aceea masina... Nu cred ca exista vreun om pe planeta asta care sa aiba nevoie de o masina fix cum ai zis tu. Si nu e nicio problema daca vrei asa ceva!

 

Nu stiu ce electrica iei in conditiile de mai sus, probabil niciuna, dar sunt foarte curios ce termica iei in conditiile de mai sus (led adaptiv, clima 4 zone, scaune incalzite fata-spate, webasto panoramic, ACC, combi, 4x4) si, banuiesc, fara sa aiba peste 100.000 Km :)) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Bogdan_wrc nu trebuie sa faca popcorn, poate doar pe evacuare :) 

dotarile enumerate nu sunt mofturi, sunt dotari pe care le folosesc foarte des. Sa nu o dam in absurd ca nu am facut referire la plafon cu cristale, sau vopsea in 3 tonuri, sau jante de 22... sunt dotari de bun simt pentru o masina de generatie mai noua, corect?

 

@Rave si vreau, dar am si NEVOIE :) 

Imi iau, EURO6, 2017/2018, si 50-60k km... are balta peste, nu e problema.

 

Dar aici vorbim de electrice. Ca si singura masina, nu este o optiune pentru multi, si nici nu va fi mult timp de acum incolo.

Ca a doua masina, strict de oras, da, clar poate fi o optiune pentru cei care si-o permit, si pentru cei care stau la casa ( dpmdv, daca tot vrei sa ai comfortul electricei ). Nu zic ca nu se poate fara, dar e poate un dezavantaj peste care multi nu vor/nu vor putea trece.

 

Asa cum am mai spus, da si eu sunt interesat pt a doua masina, de o electrica, peste cativa ani.

 

Si da, am testat ID4, si da este o senzatie interesanta, dar e departe de mi-as dori eu de la o masina. Si sigur nu la banii la care vine. Adica nu justifica sub nicio forma pretul. Chiar si cu prima de la stat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

28 minutes ago, acidone77 said:

sunt dotari de bun simt pentru o masina de generatie mai noua, corect?

nu asta am comentat. dar ne uitam la buget? sau tu iei in calcul doar costul de achizitie. hai fa un calcul pentru un TCO de 5-6 ani cat pastrezi masina si vezi ce buget, de fapt, ai disponibil. 

funny:  scaune incalzite, si webasto....la electrica masina e calda in 5min. scaune incalzite...nu le-am folosit deloc iarna asta. dar da bine pe lista...

dar e ok, atunci cand cauti nodul, sigur in papura nu e... :) 

si asta, fara sa iau in calcul ca nu ne uitam deloc in jur la niste becuri rosii care apar pe site-urile de calitate aer. 

dar...nu ne intereseaza :) confortul nostru e important.

dupa noi...potopul.

eu ma opresc aici. definitiv. 

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ID.4 Pro Performance (205 CP, 77kWh, tractiune spate) cu Pachetul Business iese la 50.295,35 de euro, adica 40.000 de euro.

Configuratie aici(click!)

 

Tiguan-ul corespunzator ar fi un R-Line, 2,0 TSI, 190 CP, DSG, 4Motion cu optionale echivalente si pret total de 42.461,58 de euro.

Configuratie aici(click!)

 

Din punctul meu de vedere ambele sunt scumpe si ambele isi justifica, oarecum, pretul... Daca merita sau nu, tine de parerea fiecaruia, dar masina nu e scumpa din cauza ca e electrica... e scumpa din cauza ca toata piata auto a crescut preturile foarte mult.

Iarasi, noi comparam aici masini noi, daca bagam si masini sh in discutie chiar iese un haos total si niciodata nu s-a stabilit discutia daca e ok sau nu sa iei o masina sh, cu atat mai mult daca una din ele e electrica :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdane, prefer acele costuri ( de utilizare ) sa le am esalonate pe cat timp tin masina, nu sa platesc la inceput 10-15-20k eur in plus pt o masina, care ma va costa mai putin la utilizare.

Nu toti gandim la fel, si nu toti ne facem calculele la fel.

Pe mine la momentul actual ma intereseaza cat costa masina. ATAT. nu cat ma va costa in 5ani de utilizare. E clar si logic, ca imi asum costurile de utilzare, indiferent ca vorbim de TDI, TSI sau EV.

Trebuie sa intelegeti ca masina electrica inca nu se multeaza pe necesitatile si dorintele tuturor.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa o luam pe rand.

Daca ne uitam la lista de cerinte pentru o masina, o sa ajungem la o masina in jur de 50k euro chiar si de la un brand non premium. 

Da, intradevar nu prea exista electrice SH la 50% din pretul de nou care sa fie la 80% din ce ofera o masina nou acum pentru ca este un segment de piata in crestere avansata spre deosebire de ICE unde nu prea mai exista evolutie.

Comparam pretul unui ID.3 cu pretul unui SH de 5 ani? Hai sa il comparam un un Golf MK8 TSI de 150+ cai si cu dotari echivalente.

Tot vad intrebarea daca lumea ar fi cumparat o electrica fara prima de la stat. Persoanal da, dar daca trebuia sa dau pretul intreg al ID.3-ului as fi luat un Model 3. 

 

@acidone77 O sa presupun ca si actualul Passat e luat SH. Ne poti spune daca masina merita pretul ei de lista? Probabil 40k+?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Silviu_7 da e tot SH, si da pretul de lista a fost de peste 60k eur. Dar pe mine personal nu ma incalzeste cu nimic ca a fost 60+k eur, pentru ca nu as fi data niciodata banii aia pe o masina noua, mai ales pe un VW, fie el si Passat.

La fel cum multe masini nu isi merita pretul de lista, la fel si electricele, care fara prima de 10k eur de la stat, nu s-ar mai fi vandut chiar atat de bine :) 

Ca optiune la ce am cumparat eu, nu am avut/am nicio electrica, fie ea noua sau SH.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles. Pai atunci putem sa extrapolam ca nici 50% din masinile de pe strada mai noi de 4 ani nu s-ar fi vandut la fel de bine daca erau de vanzare la pretul de nou nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si atunci de ce mai discutam daca nu aveai optiune electrica pentru ce ai vrut? :)

 

Discutia este despre masini echivalente... Golf 8 vs ID.3 Pure/Pro, Tiguan vs ID.4, Polo vs Zoe/208/Fiat 500/viitorul ID.2 etc. si, culmea, toate sunt acelasi pret daca luam in considerare dotari echivalente asa ca nu inteleg de ce zice lumea ca electricele sunt mai scumpe... Si dupa ce ca mai si costa la fel, costurile de exploatare ale electricei sunt mai mici deci ajunge sa coste mai putin pe toata perioada in care tinem masina.

Da... preturile sunt la fel daca luam in calcul prima. Si? Voi cand cumparati masini noi nu incercati sa obtineti reduceri de peste tot? Mai o Rabla, mai o reducere de la dealer, nu cumpara nimeni masina la pretul de pe site.  Dar pe noi, electricii, ne cearta lumea ca obtinem reduceri "mari", fie ele si de la stat... :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact. La unele termice de la unele branduri primesti reducere mai mare decat voucherul Rabla. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu unul sunt sceptic privind faptul ca va exista o piata  atractiva a masinilor electrice sh, daca nu vor aparea acumulatori de schimb relativ ieftini , iar manopera schimbarii acestor acumulatori nu va fi  accesibila ca pret.

Chiar sunt curios cati (electro)mecanici  calificati sunt in Romania care pot inlocui bateriile la o masina electrica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa era si cand au inceput masinile sa fie turbo si ia uite ce de optiuni sunt pe piata acum... Sau cand erau motoarele "capsulate" si se plangea toata lumea ca nu poti sa le mai repari... Sau cand a inceput sa se foloseasca din ce in ce mai multa electronica pe ele... Lumea se adapteaza!

 

Bateriile masinilor electrice sunt garantate in medie 75-80% in 8 ani. Deci o masina cu 400Km range real probabil va ramane la ~360-370 Km dupa 10 ani. Cumva nu cred ca degradarea e sa fie suficient de puternica incat sa fie "evitate" pe piata SH. Lasand deoparte faptul ca deja avem masini de 300-350 Km range real la ~20.000 de euro si ma astept sa si scada pretul, pentru aceste masini, si sa si creasca range-ul si/sau puterea de incarcare, ceea ce o sa le faca si mai atractive.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 4 ore, Bogdan_wrc a scris:

circulatia este un drept, dar nu o obligatie.

 

La fel si respiratul, mancatul, accesul la apa. Sunt drepturi, nu obligatii. Dar nu putem pune problema asa.  :)

 

în urmă cu 4 ore, Sparkyson a scris:

@Emy D UE suntem noi. Noi avem europarlamentari in UE si votam lucrurile astea.

Statul suntem noi. Noi votam oamenii care fac legi si legile reflecta asta.

 

 

este un vot indirect si de multe ori se pun legi pe care nu le vrem noi, populatia. Stim prea bine ce fel de oameni ajung in parlament. Constant am votat ceva si au facut altceva. Sau fac legi dar nu si normele de aplicare. etc etc. Exemple sunt multe si nu poti spune ca Parlamentul Romaniei sau Parlamentul European duc lucrurile neaparat intr-o directie buna si corect aplicate.  

 

 

Dar, sa ramanem totusi la EV, ca despre ele e vorba. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa ramanem la EV, da. Reducerea poluarii in orase, prin stimularea, si in cateva locuri obligarea, inlocuirii masinilor termice vechi, care polueaza mult, cu niste electrice este o masura buna pentru populatie. Si aici nu ma refer la emisiile de CO2, nu acelea sunt singurele vizate, ci si oxizii de azot (NOx) si alte lucruri.

 

Da, la fel ca absolut oricare alta masura luata vreodata, nu este perfecta si cativa vor avea de suferit de pe urma ei. Dar, asa cum este normal intr-o societate democratica, majoritatea nu doar decide, ci si primeaza! Daca sunt mult mai multi cei care au de beneficiat de pe urma unei masuri, cei putini care au de suferit sunt... in lipsa de alte cuvinte mai bune, ignorati. Si, din pacate, din aceasta masura de reducere sau eliminare a masinilor vechi din circulatie prin centrele oraselor, si pe viitor nu numai, avem toti de beneficiat, chiar si cei care au si de pierdut!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, halamadrid said:

Eu unul sunt sceptic privind faptul ca va exista o piata  atractiva a masinilor electrice sh, daca nu vor aparea acumulatori de schimb relativ ieftini , iar manopera schimbarii acestor acumulatori nu va fi  accesibila ca pret.

Chiar sunt curios cati (electro)mecanici  calificati sunt in Romania care pot inlocui bateriile la o masina electrica.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!