Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

christistanciu

Locuiesc la curte, alimentarea lentă peste noapte nu ar fi o problema. 
Naveta este de 140 km/zi. Din care 100 pe autostrada. 
Nu am 100% încredere in cifrele date de producători vis-a-vis de autonomie. Mai ales când afara sunt temperaturi extreme și fie ai nevoie de aer condiționat fie ai nevoie de încălzire. Lucruri ce scad drastic autonomia. 
Dacă eu am 20 de cicluri de încărcare pe lună, comparând cu persoane ce încarcă bateria de 4 ori pe lună, garanția bateriei mai este de 160000 de km?

Tind sa cred ca in termenii garanției sunt niște clauze scrise cu litere foarte mici prin care producătorii încearcă sa fuga de răspundere cât pot ei de mult. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Timpul total petrecut de mine alimentand, in 5 luni de cand am masina, este de 1.5 ore, cate 30 de minute la fiecare dintre cele 3 iesiri pe care le-am facut.

Cu o termica probabil nu as fi oprit deloc pe drum, daca aveam rezervorul plin, dar as fi oprit la plecare sau destinatie.

O oprire ar fi durat 5 minute, sa zic, deci 15 minute.

Daca e aglomerat, cum ar fi sambata dimineata sau in sarnatorile legale, probabil as fi petrecut 15 minute pe incarcare, dar sa lasam 5 minute.

 

In schimb, 99% din timp plec cu bateria plina si nu ma opresc sa incarc, mergand distante scurte, in oras.

Cu o termica as fi oprit la benzinarie de 10 ori pana acum (2 ori pe luna), la cat de mult am mers cu masina prin oras.

10 alimentari x 5 minute = 50 de minute.

 

Total alimentare electrica: 90 de minute, toate la drum lung.

Total alimentare termica: 65 de minute, 15 minute la drum lung si 50 de minute in oras.

 

In general, cand merg pe distante scurte, mi-e incomod sa opresc sau sa caut benzinarie. Nu e mare lucru, dar e o frictiune in plus.

La drum lung ma deranjeaza mai putin opririle, pentru ca as fi oprit oricum, calatorind cu copii.

 

Nu toata lumea e in situatia mea. Eu pot sa incarc acasa. De obicei trebuie sa opresc la drum lung oricum, deci sunt OK sa stau 30 de minute sa alimentez.

Fiecare decide pentru el.

 

@christistanciu Autonomia cea mai mica, cu 100 km de autostrada, ca tine, a fost de 230 km, iarna. 

Tu faci 140 km pe zi, 5 zile pe saptamana, inteleg. Deci 700 km pe saptamana, vreo 3000 km pe luna, 36000 pe an.

Incarcand la fiecare 230 km inseamna ~160 de incarcari pe an din 1000 de cicluri cat are bateria garantie de capacitate de peste 80%.

In ritmul asta ar ajunge la 80% in 6 ani minim. Toate astea sunt calcule pesimiste, presupunand viteze mari, temperaturi scazute, etc., deci sigur optii rezultate mai bune.

La 36000 km, cat faci tu anual, costurile sunt: 5000 de lei curentul electric (20 kWh/100 km) si 12000 de lei motorina (6 l/100 km).

Tu stii daca merita sau nu.

Modificat de Sparkyson
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bag in seama in discutie tocmai pentru ca, mai devreme sau mai tarziu, una dintre masinile familiei va fi electrica.

 

Scenariul 1: utilizare exclusiv urbana si interurbana.

 

In cazul asta, avand toata infrastructura necesara, nu m-ar deranja un range de 200km (real, cu AC on TOT TIMPUL). 

 

Scenariul 2: utilizare extraurbana.

 

In cazul asta, in situatia mea, daca nu pot face 400-450km dintr-o bucata, cu o medie de +100kmh ( 2 autostrazi), AC on TOT TIMPUL + alti consumatori) pur si simplu nu e atragatoare o masina electrică.

 

Nu imi place sa pierd timpul in benzinarii, îmi place, daca plec la drum, sa ma opresc la destinatie. 

 

De regula, nu am probleme in a conduce +500km dintr-o bucata, cu o mica pauza de pipi/cafea to go dupa 3-4 ore de condus.

 

Un astfel de regim cere, pe langa range, si un anume confort interior. 

 

Asadar, singurele masini electrice care se pot apropia de regimul asta de utilizare costa mai mult decat fac. De asemenea, nu mi place sa ma stiu limitat cand sunt plecat la drum lung. Nu pot sa conduc x ore, sa ajung la destinatie si apoi sa trebuiasca sa aștept alte y ore ca sa se incarce masina.

 

Repet, cand incarcarea se va putea face la nivelul de consum de timp comparativ cu combustibilii actuali, atunci BEV-urile vor deveni cu adevarat dezirabile. 

 

Ah, si preturile. Subventiile de la stat nu vor dura la nesfârșit si nu cred ca e cineva suficient de nebun sa dea pe un spring 17k sau pe un id3 +40k...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

christistanciu

Eu cochetez de ceva timp cu o electrică, urmăresc toate discuțiile cu bune și cu rele și sper sa mai prind subvenție. Încă nu am decis producatorul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

19 hours ago, Silviu_7 said:

Sa vorbim despre masinile care deja exista pe piata, adica E-Tron si Taycan. Un e-tron cu greu ajunge sa faca 300km cu un plin in timp ce o Tesla X face cel putin 50% mai mult cu o baterie de capacitate similara. Nici la Taycan nu este mult diferita situatia.

sunt multi pt care cifrele pe hartie nu reprezinta totul.

sunt multi pt care diferenta de bani intre tesla si marcile premium sunt mai importante.

de aia e tron se vinde asa bine in anumite tari.

pt ca nu toti vor/pot folosi range maxim mereu, sau toate cifrele pe care le are tesla. multi folosesc masina zilnic pt drumuri scurte, iar pe ei ii intereseaza mai mult feelingul de premium de care beneficiaza zilnic, decat range maxim de care nu beneficiaza aproape niciodata.

uita te in NO unde e tron e mereu in top la vanzari, desi este o masina scumpa, si tehnologic nu asa avansata ca tesla. 

 

15 hours ago, luciteck said:

 (vezi Porsche)

o sa caut articolul, dar Porsche a declarat ca pana in 2030 vor muta aproape toate modelele pe electric. singurul pe care il doresc pe eco-fuel sa raman seria 911.

de asemeni, multi producatori au anuntat ca pana in 2030 vor renunta la productia de ICE. inclusiv VW a declarat ca vor peste 75% productie electrica PANA in 2030.

iar vazarile din germania cresc exponential. deja sunt zeci de  de mii de electrice vandute, iar daca producatorii mari nu mai au piete de desfacere pt ICE (din cauza taxelor) vor renunta la productia lor. si nici cele SH tedei nu prea vei mai avea de unde sa iei...

 

Fully electric vehicle (BEV) sales in Germany continued to grow in March. March 2021 is the second-best month ever for BEV sales in terms of volume. December 2020 is the best till now.
BEVs: 30,101 (+191.4% YoY) at 10.3% market share
PHEVs: 35,580 (+277.5% YoY) at 12.2% market share

March 2018: 3,792
March 2019: 6,616 (+74%)
March 2020: 10,329 (+56%)
March 2021: 30,101 (+191%)

15 hours ago, acidone77 said:

1) Cati ati fi cumparat electrice fara prime de la stat/bonusuri si alte avantaje de genul? 

cate Tesla sunt cumparate? ca alea nu sunt cu subventie. eu am vazut foarte multe. 

in Ploiesti, un oras nu foarte mare, sunt cam peste 10 masini. in statiile de incarcare din tara mereu vad cate o tesla. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, Bogdan_wrc said:

cate Tesla sunt cumparate? ca alea nu sunt cu subventie. eu am vazut foarte multe. 

in Ploiesti, un oras nu foarte mare, sunt cam peste 10 masini. in statiile de incarcare din tara mereu vad cate o tesla. 

 

Tesla nu intra in categoria de oameni care asteapta prima si bonusul de la stat... la fel ca cei cu Etron Taycan etc...

 

Vorbim de cei care cumpara Eup Egolf ID3 etc... adica alta gama de buget decat tesla de 80-100k, and btw, multe tesle sunt aduse de afara, SH... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@acidone77 Eu nu as fi cumparat! Si, la fel ca mine, foarte multi... Tocmai de asta exista aceasta “prima” de la stat, pentru stimularea cumpararii masinilor electrice care sunt, deocamdata, prea scumpe. Asta este scopul ei, sa convinga oameni sa cumpere masini electrice, oameni care altfel nu ar fi cumparat...

 

Si nu ma astept sa scada prea curand! In alte tari a crescut sau se discuta marirea ei. In Germania a ajuns la 10.000 de euro de curand si in SUA se discuta cresterea ei la 10.000 de dolari tocmai pentru a stimula cresterea acestei piete. 
Pe de o parte sunt stimulati cumparatorii si, in acelasi timp si cu aceiasi bani, producatorii, care vazand ca exista piata de desfacere au motive de a investi si a produce mai multe masini. Siii, in acelasi timp, este stimulata si cresterea infrastructurii daca se vede ca exista oameni cu masini electrice care au nevoie de statii de incarcare asa ca tot apar firme care le ofera pentru ca pot face bani din ele.

 

Si da, e normal ca prima sa fie mai mare intr-o tara mai saraca. Daca masinile costa la fel dar unii oameni sunt mai saraci, ca suntem fata de restul europei, e normal sa dai o prima mai mare pentru a convinge oamenii aia sa cumpere o masina electrica. Si este foarte bine ca exista acest stimul de la stat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu tot nu inteleg care este nemultumirea legata de ajutor de la stat?

Intr-o tara relativ saraca sau ma rog, retrograda, e normal sa se dea ajutoare. Si se dau pentru nspe mii de domenii, nu doar pentru asta. 

Agricultorii primesc subventii. Zootehnia, la fel. IT-ul este favorizat prin taxe mai mici. Si tot asa. E perfect normal sa se dea ajutoare daca se doreste accelerarea ritmului de adoptie a electricelor, deoarece daca e sa consideram problemele climatice ca fiind intradevar adevarate, nu prea avem timp o suta de ani sa asteptam tranzitia asta sa se intample. Cand se ajunge la un anumit procent de adoptie, da, ajutoarele ar trebui incetate, deoarece inertia a fost creata.

 

Acum desigur, or sa apara pareri pro si contra. Ba ca incalzirea climatica e o vrajeala. Ba ca e doar un proces ciclic care oricum se intampla. Ba ca producatorii s-au inteles cu guvernele sa le dea bani prin aceste granturi. Da, sunt un milion de posibilitati. Ce este cert este faptul ca aerul din orase va fi mai respirabil si zgomotul va fi mult diminuat. Si pentru asta eu as da niste prime, cum e rabla electric, ca sa stimulez cativa ani adoptia de electrice. Vi se par multi bani? Daca luam la adunat toate sutele de milioane de euro care se sifoneaza prin spagi, preturi umflate la lucrari, sponsorizari si alte magarii, rabla plus e o picatura in ocean. Acelasi argument fals se foloseste si in multe alte discutii referitoare la cheltuirea banului public, dar daca banii s-ar cheltui cinstit, ar fi bani pentru toate in tara asta, inclusiv pentru autostrazi, pentru renovarea scolilor de la tara, pentru canalizare si curent la tara, pentru babuta din varf de munte care sta la lumanare, pentru absolut tot! 

Deci problema la noi e coruptia, nu ca nu sunt bani pentru spitale, gradinite, crese si ce mai vrea lumea, ci ca suntem un popor corupt, ahtiat dupa bani si foloase si cam asta e situatia. Adevarul e cam urat, dar asta e. Cand o sa intelegem lucrul asta si o sa ne schimbam fiecare din noi si lucrurile se vor indrepta.

 

Scuzati de offtopic!

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tesla se poate achizitiona prin programul Rabla, chiar de anul trecut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Dolfin said:

Tesla se poate achizitiona prin programul Rabla

As zice ca nu. Da, intradevar exista o firma de finantare care era inscrisa la AFM dar cam atat. De la ei nu poate o PF sa cumpere masini. Plus din informatiile care au fost publice, s-au deschis in 2021.

Dar cel mai important la Tesla este lipsa unui punct de service oficial in tara. Este unul dintre motivele de baza pentru care multi au evitat momentan Testa, cel putin pentru mine acesta a fost deal-breaker.

Modificat de Silviu_7
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, acidone77 said:

 

Tesla nu intra in categoria de oameni care asteapta prima si bonusul de la stat... la fel ca cei cu Etron Taycan etc...

 

Vorbim de cei care cumpara Eup Egolf ID3 etc... adica alta gama de buget decat tesla de 80-100k, and btw, multe tesle sunt aduse de afara, SH... 

pai deci avem unitati de masura diferite? intrebarea ta a primit un raspuns. inteleg ca voiai sa intrebi la buget mai mic? pt ca cei cu tesla 3 le-au luat la buget mai apropiat de masinile de care zici tu. 

dar la taycanul RWD care incepe de pe la ~80k e, cei 10k inseamna ceva si sigur influenteaza. 

2 hours ago, Rave said:

Si nu ma astept sa scada prea curand!

in RO s-a dublat bugetul pt Rala +, iar Rabla clasic a urcat de la 6500 la 7500 lei. 

interesant ca se baga si pt rabla clasic obligatia de a nu vinde masina (probabil tot 1 an). 

1 hour ago, Dolfin said:

Tesla se poate achizitiona prin programul Rabla, chiar de anul trecut.

doar ca preturile vandute de acel re-seller (nu este dealer oficial) sunt mai mari decat pretul uzual al masinii. 

3 hours ago, acidone77 said:

 

Tesla nu intra in categoria de oameni care asteapta prima si bonusul de la stat... la fel ca cei cu Etron Taycan etc...

 

la ~50k cat costa un Model 3, eu cred ca cei 10k conteaza...mult. 

sau la tesla exista doar plaid, S, Y, si alea peste 100k? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine are de dat 100k pe o masina electrica nu cred ca sta sa se uite la 10k prima de la stat. Adica... daca e bine, daca nu e... iarasi bine, ca nu-i stres.

Macar Rave a raspuns sincer, ca n-ar fi luat electrica fara prima de la stat.

Tu ai fi dat 35-40k pe un ID3? Raspunde sincer...

Deci pana la urma electricele de baza se cumpara ca au prima de la stat, deci pret preferential, ca daca era de platit pretul intreg la masinilor electrice, multi se gandeau de 2 ori la partea de "poluare" si "salvam planeta" ( da, e o mare problema poluarea, si da trebuie luate masuri, dar voi cei cu electricele o tineti doar sus si tare ca am luat electrica sa salvez planeta. o luai si daca costa 10k eur in plus?!? :) )

Sa nu mai vorbim ca electricele sunt NET SUPERIOARE DIN TOATE PUNCTELE DE VEDERE oricarum alt autoturism fie el diesel, benzina, etc :lol: 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masinile electrice au autonomie mica si se incarca greu!

 

Azi am avut cateva drumuri si, la intoarcere spre casa, unul dintre ele a fost sa iau ceva repede de la magazin, un singur produs, fara cautat si fara cascat ochii. Si daca stiu ca statia e in parcare si libera... de ce sa nu bag masina la incarcat?!

 

Am ajuns la statie asa: 

935D00CB-224D-403D-A7D3-39C1CB8B7A2F.thumb.png.95973f00e117462e32383c4fd28315f8.png
 

Am pierdut vreo 2-3 minute pentru ca statia este intr-o parcare subterana, unde nu prea e 4G, si aplicatia voia update dar am rezolvat, am bagat masina la incarcat si am plecat la cumparaturi. 
Cand m-am intors arata asa:

9595FCF4-64D0-4927-B7C8-CBD0004602B1.thumb.png.6820e9e89c97af216038a2f036b45eec.png


In 14 minute, practic vreo 11-12 daca nu pierdeam timpul cu update-ul dar sa zicem cum a fost, masina a castigat 47 Km. Am mai stat cateva minute langa masina, pentru ca vicii, si dupa ce am oprit incarcarea masina arata asa:

 

71D73126-6995-4B0A-A3A9-37085A535CCF.thumb.png.068f6afe22502f27e6a83cf00d73ba6f.png 4FF222BF-DFB6-4CC7-A6FF-FA4507D3DC1D.thumb.png.54dc5639c74d8b332c2876346e53c498.png

 

79 Km castigati, in total, pentru foarte putine minute pierdute (la pierdute nu iau in calcul timpul petrecut la cumparaturi ci doar cel petrecut langa masina). Chiar si daca nu pierdeam timpul langa masina tot castigam destula autonomie; pentru cate zile... tine de fiecare in parte si de ce drumuri are de facut dar la cumparaturi ajungem cam zilnic...

 

Incarcarea unei masini de la 10% la 100% este relevanta doar pentru drumurile lungi. In rest, prin oras, se poate trai linistit cu o electrica ai fara prea mult timp pierdut la incarcat. Eu stiu, fac asta de aproape 4 ani :) 

 

PS: la ce aglomeratie a fost azi, termica mea avea un consum undeva intre 10 si 12 l/100Km, e-Golf-ul arata asa:

 

D635A465-7DAD-487D-B8C3-29170A973847.thumb.jpeg.c3562a6896c971c974d8d2db4e953eb4.jpeg

 

Chiar si la pretul de 1.79 lei/kWh tot imi convine sa merg cu electrica fata de termica. Mie! Poate voi aveti alte pareri...

 

@acidone77 si un GTI este superior GT-ului meu dar nu cumpar unul... pentru ca nu mi-l permit!

Faptul ca imi permit sau nu o masina nu invalideaza afirmatia “masina aia este net superioara”. Eu pot doar sa iau cea mai ok varianta in bugetul meu, daca pot sa introduc o electrica acolo o sa fac asta, pentru ca le prefer, dar daca nu intra in buget nu o sa zic ca strugurii sunt acri...

Da, consider electricele superioare termicelor, mai ales urban. Unele sunt chiar si extra-urban dar, deocamdata, nu intra in bugetul meu. Faptul ca nu cumpar un Model S cu cei 500Km range ai sai, incarcare rapida si retea proprie de statii de incarcare nu inseamna ca nu este o masina foarte buna chiar si la drum lung, inseamna doar ca nu mi-o permit. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rave, ideea nu e daca masinile electrice sunt bune sau nu, ca sigur sunt bune, si sigur poate sunt superioare la anumite capitole, dar sa sustii ( nu tu ) ca o electrica este net superioara din toate punctele de vedere... 
Fiecare lucru poate avea avantaje sau dezavantaje, dar sa vorbesti in adevaruri absolute, mi se pare hilar :) 

Si eu ma gandesc la o electrica pe viitor, stric de oras, si odata cu noua casa, fac demersurile necesare deja pentru a o putea alimenta in viitor ( just in case ), dar asta nu inseamna ca electrica detine suprematia absoluta in piata auto momentan ( asa cum par unii colegi sa insinueze :D )

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai zis si o sa ma repet... Haideti sa nu generalizam!

 

Fiecare om are dreptul la o parere! Dar nimeni nu ar trebui sa-si impuna parerea ca adevar general si, in acelasi timp, nimeni nu ar trebui sa citeasca ceva, chiar daca nu scrie ca e doar o parere, si sa o ia drept un adevar general!

 

Da, eu chiar cred ca exista oameni care cred ca o electrica este net superioara din toate punctele de vedere. Chiar exista oameni care fac si drumuri lungi cu o electrica si nu sunt deranjati de pauzele de incarcare. Pentru ei chiar este net superioara! Sau pentru cineva care sta la casa, are unde sa incarce masina, o foloseste in oras sau in afara lui la drumuri de maxim 300-400 Km si pleaca in toate concediile cu avionul... chiar si eu cred ca in acel caz o electrica este cea mai buna optiune si ca nu ar avea sens sa se uite la altceva. Asa ca, din punctul lui de vedere, o electrica chiar este net superioara din toate punctele de vedere! 

 

Dar asta nu inseamna ca asta se aplica tuturor! Sunt niste cazuri particulare! Cine se incadreaza in acest tipar, bravo lui! Pentru el electrica este net superioara oricarei alte masini. Nu putem sa-l contrazicem! Dar nici noi, cei care citim povestea lui, nu ar trebui sa intelegem ca vorbeste la modul general sau, daca el chiar vorbeste la modul general, sa ne suparam ca noi vedem lucrurile altfel!

 

Unul vede Golf-ul cea mai buna masina din lume, unul vede Kia cea mai buna masina, unul vede un Porsche cea mai buna masina din lume, unul vede un ID.3 cea mai buna masina din lume, unul vede un diesel cea mai buna optiune de motorizare, unul vede benzina, unul electrica... Si toti au dreptate din punctul lor de vedere! Exista adevaruri absolute in lume, da! "Ce masina este mai potrivita?" nu este un adevar absolut pentru ca depinde de atat de multi factori incat poate avea sute de raspunsuri diferite, toate corecte!

 

Exista cate ceva pentru toti pe piata! Exista masini mici, masini medii si masini mari! Exista mini, compacte, sedanuri si SUV-uri! Exista masini rosii, albe, verzi si galbene! Exista benzina, diesel si electric! Haideti sa nu ne lasam despartiti de lucrurile care ne deosebesc ci sa fim uniti in jurul lucrurilor care ne apropie! Suntem pe acest forum sa schimbam impresii, sa invatam lucruri si sa ne informam.

Haideti sa luam doar informatia din posturi si sa mai si inchidem ochii la lucrurile care nu sunt neaparat in linie cu parerea noastra! Sa nu transformam acest forum intr-un teren de lupta termic vs electric, ci sa ramanem uniti fiecare cu modul nostru de propulsie/tractiune! Sa ne avem ca fratii! Ca ne mai ghiontim ici si colo... e normal! Asta fac fratii :)) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 7 ore, Silviu_7 a scris:

As zice ca nu. Da, intradevar exista o firma de finantare care era inscrisa la AFM dar cam atat...

Dar cel mai important la Tesla este lipsa unui punct de service oficial in tara...

 

Anul trecut ministrul mediului intr-o conferinta de presa afirma ca a modificat ghidul de achizitie pentru Rabla Plus etapa 2 pentru a se putea achizitiona si Tesla de la companiile care finanteaza achizitia de modele Tesla (intermediari).

 

Problema service-ului oficial inca exista, se va rezolva in timpii urmatori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cateva idei:

- masinile electrice sunt foarte scumpe, mai scumpe decat cele termice

- sunt foarte grele si au nevoie de mai multi cai putere pentru a asigura o dinamica similara celor termice. Manevrabilitatea este compromisa din cauza greutatii.

- sunt un stress suplimentar, trebuie sa stii unde sunt statii de incarcare, sa iti rezervi locul, sa iti instalezi aplicatii de care nu ai nevoie, sa pierzi timpul incarcand

- masina incepe sa iti ocupe din timp pentru tot ce am scris mai sus, ceea ce e inadmisibil. E un obiect care trebuie sa mearga si sa uiti de el.

- avansul tehnologic: in doi ani putem avea masini cu autonomie dubla

- deprecierea: daca in doi ani apar masini cu autonomie mare, cele actuale se vor devaloriza abrupt

- designul: masinile de volum arata insipid

- nicio electrica nu merge ca un Yaris GR.

Ultimul argument e sa mai descretesc fruntile, dar e cat se poate de adevarat. La pretul unui ID3 banal poti avea o masina de exceptie, cu o tehnologie net superioara (nah am zis-o si pe asta 🙂 ), mult mai rapida, mai aratoasa, mai distractiva, cu cutie manuala si frana de mana adevarata care decupleaza trasmisia spate, cand o actionezi. i cu care faci drifturi. Stiiiiiu e mai mica.

Zambiti oameni buni.

 

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca tot ziceam mai sus ca ar trebui sa ignoram lucrurile cu care nu suntem de acord. Da, ar trebui! Dar nu cand sunt atat de multe greseli...

 

- masinile electrice sunt foarte scumpe, mai scumpe decat cele termice

 

Masinile electrice sunt scumpe dar nu foarte scumpe. Cele mai scumpe masini de pe piata raman cele termice la orice clasa si categorie de pret am discuta... un Polo e mai scump decat Zoe, un Golf e mai scump decat un ID.3 (1.5 TSI vs Pure, GTI vs Plus, R vs Max...), un Tiguan e mai scump decat ID.4, Seria 3 e mai scump decat Model 3, mS Klasse e mai scump decat Model S, etc

 

Nu, nu ma intereseaza ca daca nu ar avea prima ar fi mai scumpe! Eu iau in calcul ce platesc! Ca daca ma duc la dealer si obtin o reducere de 10.000 de euro la un GTI si vin sa zic ca e mai ieftin decat un 1.5 TSI si ca merita cumparat la pretul asta, n-o sa-mi zica nimeni "Da, dar daca nu primeai reducerea aia il mai cumparai?!" :))

 

- sunt foarte grele

 

Sunt mai grele dar nu foarte grele. Si pentru ca sunt 2 masini din aceeasi clasa si similare ca dimenisuni, iti dau exemplu masinile mele: GT-ul are 1.550 Kg, e-Golf-ul are 1.615 Kg.

 

- au nevoie de mai multi cai putere pentru a asigura o dinamica similara celor termice

 

GT-ul de mai sus are 205CP si 280Nm(parca!) cu 0-100 Km/h in 7.1 sec, e-Golf-ul are 136CP si 290Nm cu 0-100 Km/h in 9.6 sec. Daca este cat de cat mai aglomerat, Golf-ul este mai rapid prin Bucuresti decat GT-ul pentru ca ma pot folosi de cuplul instant sa exploatez micile gauri din trafic. Cu GT-ul ar trebui sa stau mereu peste 3-4k RPM ca sa pot face acest lucru si este foarte obositor sa faci asa ceva, dupa cum poti sa-ti imaginezi... In afara orasului sau daca strada este libera situatia se inverseaza dramatic, normal.

 

- manevrabilitatea este compromisa din cauza greutatii.

 

Da si nu! Cu o suspensie destul de moale, Golf-ul sta uimitor de bine pe curbe si este mult mai confortabil decat GT-ul cu suspensia lui sport. La mers tare si la limita, GT-ul castiga! La restul de 99% din timp, prefer suspensia Golf-ului!

 

Sa nu uitam ca pana o sa apara Cupra El-Born si ID.3 R, nicio electrica de pe piata nu se vrea vreo masina sport sau cu valente sportive. Sunt niste compacte, sedan-uri normale. Exceptand Model 3 Performance care batea vechiul M3 pe circuit, in timp ce era si mai ieftin, si Model S care batea (si modelul viitor o sa bata si mai rau) Lambo-uri pe sfert, in haine de sedan mare...

 

- sunt un stress suplimentar, trebuie sa stii unde sunt statii de incarcare, sa iti rezervi locul, sa iti instalezi aplicatii de care nu ai nevoie, sa pierzi timpul incarcand

 

Dupa o perioada de timp te obisnuiesti. Asa cum s-au obisnuit si altii sa nu opreasca motorul cand isi face DPF-ul regenerare sau orice alt lucru nou introdus in viata noastra. Pur si simplu iti intra in rutina si nu este ceva la care sa te gandesti activ sau obsesiv. Cel putin asa e acum la mine, poate altii or sa fie diferit...

 

- masina incepe sa iti ocupe din timp pentru tot ce am scris mai sus, ceea ce e inadmisibil. E un obiect care trebuie sa mearga si sa uiti de el.

 

Mai "obiect care merge" oricand decat o masina electrica nu exista. Te urci in ea zi/noapte, iarna/vara, soare/ploaie si mergi cum vrei din prima secunda. Fara sa verifici nivelul uleiului, fara sa nu accelerezi tare pana se incalzeste motorul, fara sa astepti nu stiu cat timp inainte sa pornesti motorul, fara sa nimic... Cat timp ai baterie, doar mergi si nu te intereseaza nimic! 

 

- avansul tehnologic: in doi ani putem avea masini cu autonomie dubla

 

Corect! Dar 2 ani mai tarziu or sa fie altele! Si 2 ani mai tarziu altele! Si... ajungi sa nu mai cumperi nimic niciodata. "Nu-mi iau telefon ca apare modelul nou peste X luni" se transforma foarte repede in "De ce n-ai schimbat telefonul de 8 ani?!"... 

 

 

- deprecierea: daca in doi ani apar masini cu autonomie mare, cele actuale se vor devaloriza abrupt

 

Nu prea... Este un interes foarte mare pe electrice in ultima perioada si asta se vede si in vanzarile SH. Cu cat trece timpul ma astept sa fie devalorizarea mai mare pe termice, compacte diesel mai exact.

 

- designul: masinile de volum arata insipid

 

De gustibus... Sunt si foarte multe termice insipide sau de-a dreptul urate. 

 

- nicio electrica nu merge ca un Yaris GR.

 

Nicio alta termica nu merge ca un Yaris GR. :))

 

La pretul unui ID3 banal poti avea o masina de exceptie, cu o tehnologie net superioara (nah am zis-o si pe asta 🙂 ), mult mai rapida, mai aratoasa, mai distractiva, cu cutie manuala si frana de mana adevarata care decupleaza trasmisia spate, cand o actionezi. i cu care faci drifturi.

 

La 23.000 de euro?! Radem, glumim dar vorbim de alta clasa si de masini cu target total diferit. Asa poti sa inlocuiesti ID.3 in propozitia de mai sus cu: Golf, Passat, Tiguan si tot ar fi la fel de adevarata. Nu cred ca vreodata un cumparator de Yaris GR o sa se uite la un ID.3 (in acelasi scop, ca ar putea sa-l ia ca daily si sa-l tina langa Yaris) sau viceversa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

39 minute în urmă, Rave a scris:

De gustibus... Sunt si foarte multe termice insipide sau de-a dreptul urate. 

Fiat Multipla :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Rave: mi-ar fi placut sa vezi dincolo de niste cazuri particulare si platitudini si sa intelegi cum se fac comparatiile intre doua modele diferite. In plus sunt si niste trimiteri fara legatura cu discutia. Dar renunt, numai tu ai dreptate!

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dercos Noi aici vorbeam de electric si termic la modul general, tu ai comparat electricele cu un singur model termic... asa ca am facut si eu acelasi lucru. Si daca e sa comparam cazuri particulare avem asa:

am vreo 25.000 de euro sa cumpar o masina care sa inlocuiasca GT-ul. Pot sa iau un Golf 1.5 TSI 130cp slab spre mediu dotat sau un ID.3 Pro slab dotat. Pentru ca atat Golf-ul cat si ID.3-ul asa cum le vreau sunt 30.000 de euro.

Teoretic, ambele masini ar avea dotarile minime pe care le vreau dar niciuna din optionalele pe care le vreau. ID.3-ul este mai puternic, mai rapid, marginal mai spatios, calitativ la fel la interior, cu acelasi sistem de infotainment prost (parere personala), ceva mai aratos exterior (parere personala) si la fel de tern la interior (parere personala). Singurul avantaj al Golf-ului este ca pot sa merg mai departe cu el, atat! Si asta la aceiasi bani...

 

Nu ma intereseaza daca ID.3-ul este mai greu, nu ma intereseaza care din ele sta mai bine pe curbe pentru ca nu asta este scopul masinii (ambele sunt foarte ok pentru ce vreau eu de la ele), nu ma intereseaza cate aplicatii instalez pe telefon (le am deja instalate) si nu ma intereseaza ca exista o masina din clasa inferioara (ca marime, nu performante), mica, inghesuita si manuala chiar daca ar costa la fel (nu costa) pentru ca nu am nevoie de o asemenea masina (si nici bani de o a treia masina, de weekend, care oricum, cel mai probabil ar fi un coupe jos cu tractiune spate, nu o compacta 4x4). 
 

Asa ca mai toate punctele tale sunt gresite... cel putin in gama asta de pret unde ma uit eu. Greutatea este irelevanta, stabilitatea pe curbe este irelevanta la aceste masini compacte “confortabile”, ca nu e niciuna vreo masina sport, electrica nu e mai scumpa, mai usor de condus e electrica, mai rapida e electrica, mai fara “batai de cap” e electrica (nu verifici ulei, antigel, nu astepti sa se incalzeasca motorul, nimic, bagi in B si mergi cum vrei), design-ul e subiectiv (imi place ID.3 mai mult decat Golf-ul 8)... singura “problema” este autonomia. Si nu ca stes ca, dupa cum am scris, te obisnuiesti foarte repede cu ecosistemul masinilor electrice si cu incarcarea lor. Da, posibil din afara sa para groaznic si stresant sa verifici o statie sau sa bagi masina la incarcat cat faci cumparaturile, dar, dupa ceva ani de facut asta, pot sa zic ca o fac absolut mecanic si foarte linistit pentru ca intotdeauna exista o alta varianta.
 

Ceea ce ne aduce la titlul topicului... Merita o masina electrica, in cazul asta, sau nu? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adevarata problema a masinilor electrice stiti care e de fapt? Si o sa imi iau dislike-uri pentru asta, dar imi asum. 
 

Ca nu se gasesc SH la 5k euro luate de la o batranica din Germania.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

15 hours ago, acidone77 said:

Tu ai fi dat 35-40k pe un ID3? Raspunde sincer...

nu, nu acum. dar poate m-as fi uitat mai atent la alte optiuni mai ieftine. gen zoe, sau de ce nu twizy pt oras.

dar eu am avut numai masini puternice, iar o masina electrica era cea mai buna optiune sa fie puternica pt niste senzatii, dar si ieftina de intretinut si de utilizat zi de zi pt naveta. 

aveam nevoie, altfel, de 2 masini...unu sport pt senzatii, una day2day pt naveta si utilizare urbana.

iar id3 face toate astea.

7s pana la 100, RWD, iti da senzatii pline in depasiri sau pe DN, dar am 8000 km si am dat 30lei pe combustibil pana acum. si nu vor fi revizii, sau piese problema de schimbat la utilizarea prin oras (turbina mereu rece, motor care nu functiona in parametrii, fiind rece sau extrem de cald in oras...)

aveam alte optiune mai buna?

dar da, masina electrica costa mai mult decat un ICE datorita bateriei.

 

pe de alta parte la 25k euro cat am dat pe id3, as fi luat un Golf 8 1.5TSI cu optionale similare.

de ce as fi ales o masina mai slaba care imi va manca bani, contrar uneia care imi va aduce bani?

 

15 hours ago, acidone77 said:

Deci pana la urma electricele de baza se cumpara ca au prima de la stat, deci pret preferential, ca daca era de platit pretul intreg la masinilor electrice, multi se gandeau de 2 ori la partea de "poluare" si "salvam planeta" ( da, e o mare problema poluarea, si da trebuie luate masuri, dar voi cei cu electricele o tineti doar sus si tare ca am luat electrica sa salvez planeta. o luai si daca costa 10k eur in plus?!? :) )

Sa nu mai vorbim ca electricele sunt NET SUPERIOARE DIN TOATE PUNCTELE DE VEDERE oricarum alt autoturism fie el diesel, benzina, etc :lol: 

 

citeste ce am scris mai sus, si vei intelege de ce electrica este net superioara unei masini ICE. si de asta reprezinta viitorul.

si uita te ca asta nu spun EU, spun toti cei care au electrice.

restul...care spun contrariul, sunt cei care fie nu au testat, fie nu s-au documentat..

nu ti se pare destul de clar ? 

mai vrei? 

te invit...sa citetsi de la altii, mai nebuni

https://www.taycanforum.com/forum/threads/i-took-my-huracan-out-after-2-months-i-missed-the-taycan.3617/

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 hours ago, dercos said:

- masinile electrice sunt foarte scumpe, mai scumpe decat cele termice

 

da si nu.

eu am dat 25k pe id3. ce luam comparabil la banii aia?

 

10 hours ago, dercos said:

- sunt foarte grele si au nevoie de mai multi cai putere pentru a asigura o dinamica similara celor termice. Manevrabilitatea este compromisa din cauza greutatii.

 

dar caii aia se obtin mult mult mai usor. uite ce usor a aparut id3 cu 204 cai, uita te ce usor au trecut electricele de 500 de cai, uita te cum tesla bate tot , uita te cum taycan se vinde mai bine ca orice 911 (oare de ce?), uita te cum au aparut masini electrice de 2000 de cai, iar la 1000 de cai deja sunt cateve zeci pe piata. poti compara cate masini ICE trec de 1000 de cai? ai idee cate eforturi au fost necesare pt a produce veyron? si cate eforturi au nevoie cei de la RIMAC sa il bata in orice? 

 

manevrabilitatea este chiar ajutata de centru de greutate foarte jos. preferi sa ai cateva sute de kg pe puntea fata sau sub pasageri? 

 

10 hours ago, dercos said:

 

- sunt un stress suplimentar, trebuie sa stii unde sunt statii de incarcare, sa iti rezervi locul, sa iti instalezi aplicatii de care nu ai nevoie, sa pierzi timpul incarcand

da si nu. asta e acum, dar cand se vor alinia toate aplicatiile se va uita de problema asta. sa iti aduc aminte cate probleme sunt cu tipuri de combustibil? ca vrea benzina de 99, nu de 95? sau cati au bagat benzina in loc de motorina si invers? 

tu pui benzina din orice statie care iti apare in cale, chiar no name? eu nu. deci tot trebuia sa stiu statii de benzina unde sunt. 

dar repet..asta e doar la drumurile lungi.

unde poti folosi aplicatia ABRP si ai scapat si de grija asta

https://abetterrouteplanner.com/

11 hours ago, dercos said:

- deprecierea: daca in doi ani apar masini cu autonomie mare, cele actuale se vor devaloriza abrupt

 

te contrazic. vezi cu cat se vand electrice sh pe OLX, si tocmai am aflat de un coleg care a dat 14k pe e-up si dupa 1 an l-a dat cu 12k. 

 

 

11 hours ago, dercos said:

- designul: masinile de volum arata insipid

e chestie de gust. eu intorc capul mereu dupa id3 in parcare.

dar sa intelegm ca inca se experimenteaza la design cu noile limite care nu exista, gen lipsa radiator, capota mai scurta, da-le timp

mai conteaza si metalitatea oamenilor ca o masina electrica nu trebuie sa arate diferit de una pe ICE, de aia cam toate electrice pastreaza...linia celor normale.

 

 

11 hours ago, dercos said:

- nicio electrica nu merge ca un Yaris GR.

aici da, dar compari mere cu pere. 

as zice sa nu generalizezi...ca nu am auzit pe nimeni sa nu se dea jos cu gandurile impachetate din taycan turbo sau tesla s.

vedem cand o aparea plaid+...

si vedem cand anul asta apare competitita de electrice. 

https://www.extreme-e.com/

uita te doar pe numele participantilor. 

eu zambesc, dupa fiecare drum mai lung cu id3. de aia vreau tot electrica pe viitor. 

cu ce masina electrica ai mers nu ti-a placut? 

7 hours ago, Rave said:

nu ma intereseaza care din ele sta mai bine pe curbe

eu iti garantez ca id3 sta mai bine pe curbe. datroita centrului de greutate, datorita suspensiilor mai dure, datorita cuplului generos de jos, datorita lipsei cutiei de viteze, etc.

dar sunt dispus ca pun id3 la incercare pe circuit sa demontrez. 

oricum in vara am de gand sa il teste pe circuit, doar sa il cunosc mai bine. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • EEXCALADE
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!