Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

14 hours ago, yo3icw said:

motoare diesel euro 6 sunt f putin poluante, 

comparat cu ce? cu electrica?

 

14 hours ago, yo3icw said:

eu am rulota si din primavara pana iarna trag dupa mine 1,4 tone.Ce fac eu cu o electrica?Pana la iesirea din oras nu mai am baterii, 

stii ca pana si id4 poate trage remorca?

si skoda enyaq. si sunt doar primele exemple.

si e abia inceputul.

nu zice nimeni sa iei maine masina, dar hai sa ne documentam si dupa aia sa aruncam pareri, care pot provoca reactii.

la fel si legat de range. iti arat cum norvegia/suedia are tesla care trag remorci si nu se plang de range? 

cat mergi cu remorca? hai sa facem o analiza si vedem unde ajunge. 

 

la fel...ne documentam inainte de aruncam pareri? 

https://www.airbus.com/innovation/zero-emission/electric-flight.html

https://qz.com/1943592/electric-airplanes-are-getting-close-to-a-commercial-breakthrough/

https://www.nbcnews.com/science/science-news/largest-electric-plane-yet-completed-its-first-flight-it-s-n1221401

https://www.infineon.com/cms/en/discoveries/electrified-ships/

14 hours ago, yo3icw said:

de ce nu se face nimic la vapoare?!De ce nu se face nimic la avioane care polueaza din greu?

16 hours ago, Doc Morelli said:

Mai este mult pana departe...indiferent de ce spune VW

 

deci si aia de la TUV mint? 

 

16 hours ago, Doc Morelli said:

Este trist dar picatura aia nu va avea nicio relevanta. Este doar matematica, reducerea poluarii prin electrificare (doar daca se folosesc preponderent surse regenerabile) va fi anulata de cresterea consumul de energie datorata sistemului economic actual.

 

ceva nu se leaga. matematic vorbind.

 daca ai 1000 de surse regenerabila de curent, atunci vor polua mai putin ca 500 de surse poluante.

mai exact...1000 de ferme solare vor polua mai putin ca 10-100 de rafinarii. oricat ai creste consumul.

consumul creste, dar la fel, va creste consumul din surse regenerabila, unde poluare va fi mai mica decat ...ce facem aucm. 

 

15 hours ago, VickEnd said:

Totusi, ma distreaza cei care sunt impotriva electrificarii masinilor cu orice pret. Se reduce poluarea din orase si asta conteaza enorm. 

nu ii intereseaza. nu vor renunta la confortul personal pentru confortul general. se tot cauta motive si oricate explicatii s-ar aduce, sunt setati ca nu ajuta. 

ba ca de ce fac doar ei, ba ca masina electrica tot polueaza, ba ca desi polueaza mai putin nu ajuta, ba ca avem curent din surse poluante...etc etc. 

asta pt ca nu vor sa renunte la a face the extra mile pt mediu. probabi nu le pasa de viitor. 

14 hours ago, Doc Morelli said:

Fiti si voi realisti si calculati in cat timp infrastructura din Bucuresti va putea suporta 200.000+ EV-uri.

in romania sunt undeva la 2700 de statii de benzina si aproximativ 1000 de statii de incarcare. vrei sa mergem mai departe cu exercitiu? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 hours ago, Doc Morelli said:

Vedem la primavara, anul asta intra cele cateva mii de Springuri pe Bucuresti si multe alte electrice.

in fiecare an se adauga mii de masini electrice.

spring-uri vor fi 700. atatea avem alocate pe RO.

dar bugetul este pt 6000 masini si se termina mereu. ba din contra... este mereu suplimentat. 

> 3000 pe 2020

https://alephnews.ro/economie/romania-vanzare-masini-electrice-3000-masini-electrice-2020/

 

sunt curios ce vom mai aduce de la nemti..in cativa ani: 

 

Fully electric vehicle (BEV) sales in Germany continued to grow in March. March 2021 is the second-best month ever for BEV sales in terms of volume. December 2020 is the best till now.
BEVs: 30,101 (+191.4% YoY) at 10.3% market share
PHEVs: 35,580 (+277.5% YoY) at 12.2% market share

March 2018: 3,792
March 2019: 6,616 (+74%)
March 2020: 10,329 (+56%)
March 2021: 30,101 (+191%)

13 hours ago, Miky_1 said:

Deocamdată mașina electrică oferă mai puțin confort și performanțe pentru mai mulți bani, comparativ cu mașinile cu motor termic. Comparăm, evident, mașini din aceeași generație, clasă de performanță și de confort. 

id3 vs Golf. acelasi buget, ~25k euro.

id3 204 cai

Golf 1.5TSI 150 de cai. 

despre ce vorbim? vrei sa ne uitam la confortul cand o conduci? de ce nimeni nu revine la ICE? vrei sa ne uitam la perfomante? id3 scoate 100 in 7s. 

11 hours ago, Doc Morelli said:

Am citit ca au sarit de 5000 comenzi

una e numarul de comenzi, alta este alocare

https://www.zf.ro/companii/dacia-a-inregistrat-peste-4-000-de-comenzi-pentru-spring-electric-19969470

Potrivit unor date din piaţa auto, Dacia a primit însă o cotă de 700 de unităţi pentru 2021 din modelul Spring, cifra însă nu a fost confirmată de reprezentanţii mărcii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

30 minutes ago, Bogdan_wrc said:

ceva nu se leaga. matematic vorbind.

E foarte simplu, sursele verzi de curent nu vor putea inlocui resursele clasice prea curand, adica niciodata.

 

Pentru eolienele esti dependend de vant iar solara iti da curent cand oricum nu ai spike-uri pe cerere. Ca sa te folosesti de energia verde in mod constant (in special cand ai cerere maxima in retea) ar trebui sa o inmagazinezi in baterii. Ceea ce nu se poate face pentru ca nu avem atatea materii prime pentru asta. De abia ajung pentru masinile electrce.

 

Barajele pentru hidrocentrale au oricum impact aspura mediului si s-a cam luat pauza pe acest domeniu. Singura speranta reala este pe energia nucleara dar si acolo lucrurile nu avanseaza atat de repede ca sa compenseze macar cresterea generata de economie.

30 minutes ago, Bogdan_wrc said:

in romania sunt undeva la 2700 de statii de benzina si aproximativ 1000 de statii de incarcare. vrei sa mergem mai departe cu exercitiu? 

Chiar te rog, in cele 2700 statii de benzina alimenteaza fara stres cele 10.000.000 masini din Ro. Cate masini electrice se pot incarca full charge in acelasi numar de statii ?

Modificat de Doc Morelli
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

23 minutes ago, Bogdan_wrc said:

nu ii intereseaza. nu vor renunta la confortul personal pentru confortul general. se tot cauta motive si oricate explicatii s-ar aduce, sunt setati ca nu ajuta. 

ba ca de ce fac doar ei, ba ca masina electrica tot polueaza, ba ca desi polueaza mai putin nu ajuta, ba ca avem curent din surse poluante...etc etc. 

asta pt ca nu vor sa renunte la a face the extra mile pt mediu. probabi nu le pasa de viitor

- Unii chiar realizeaza ca stau la bloc si nu au unde sa incarce masina pentru ca la prizele din mall este mai mereu ocupat cu Uberisti. In plus, 2 lei /KW nu prea ne surade la DC charging.

 

10 minutes ago, Bogdan_wrc said:

id3 vs Golf. acelasi buget, ~25k euro.

id3 204 cai

Golf 1.5TSI 150 de cai. 

- unul merge 700 km pe autostrada cu incarcare si clima pornita in orice conditii atmosferice, unul merge 150-250 km in sarcina si clima potrivnica, ambele cu viteza de autostrada.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 minutes ago, Doc Morelli said:

Chiar te rog, in cele 2700 statii de benzina alimenteaza fara stres cele 10.000.000 masini din Ro. Cate masini electrice se pot incarca full charge in acelasi numar de statii ?

repet...stim ca de fapt fiecare poate avea acasa statie, da? de curent.

dimineata pleci de acasa cu full tank.

dar o sa preiau un calcul facut de alt coleg in alta parte

 

Am facut un calcul mai exact.

2700 / 6 pompe = 450 masini termice deservite de o pompa.
La o pompa alimenteaza o masina in 5 minute castigand 800km de autonomie. Deci ca sa alimenteze toate cele 450 de masini deservite cu 800 de km dureaza 450 x 5 minute = 37.5 ore

Sunt 243 de puncte de incarcare de 50kW si 1184 de 22kW. Sa zicem ca cele de 50kW baga in medie 40kW si cele de 22kW baga 7kW. Deci in total toate pot baga 40 x 243 + 1184 x 7 = 18.000 kW.
Ca sa incarce 6241 de masini electrice cu 800km de autonomie, la un consum mediu de 0.15kWh/km, e nevoie de 6241 x 800 x 0.15 = 750.000 kWh. Acestia pot fi livrati de catre incarcatoare in 750.000 / 18.000 = 41 de ore.

 

 

replica asta fara stress, nu se aplica in aglomeratie, cand e haos/coada..etc? inainte de scumpiri? 

uitam cam repede...

https://www.mediafax.ro/social/suceava-aglomeratie-in-statiile-de-carburant-unde-s-au-inregistrat-vanzari-record-pentru-o-zi-12370422

stiu ca e din 2014, dar era cel mai usor de gasit. 

2 minutes ago, Doc Morelli said:

In plus, 2 lei /KW nu prea ne surade la DC charging.

iar..vorbim doar de cazuri extreme. pt ca iti place sa te agati...de orice.

faci cumparaturi la kaufland? atunci e gratis.

daca nu, uite cat costa la DC

https://molplugee.ro/ro/tarife

mai vrei? mai sunt

 

mai departe. faci la lidl? atunci au gratuit, dar au AC. 

https://www.economica.net/tag/lidl-statie-de-incarcare-vehicule-electrice

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 minutes ago, Bogdan_wrc said:

repet...stim ca de fapt fiecare poate avea acasa statie, da? de curent.

dimineata pleci de acasa cu full tank.

 

Da, cu siguranta fiecare proprietar de apartament la bloc isi poate lua cate o priza in pat. De curent, desigur.

Si dimineata va gasi masina incarcata.

 

4 minutes ago, Bogdan_wrc said:

dar o sa preiau un calcul facut de alt coleg in alta parte

Ai omis din calculul respectiv ca mai avem nevoie de 2 reactoare la Cernavoda pentru asta.

Modificat de Doc Morelli
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 minutes ago, Doc Morelli said:

- unul merge 700 km pe autostrada cu incarcare si clima pornita in orice conditii atmosferice, unul merge 150-250 km in sarcina si clima potrivnica, ambele cu viteza de autostrada.

cat de des mergi 700 km pe autostrada fara oprire?

asta..pt ca sunt curios UNDE ai 700 de km pe autostrada in RO... 

ah, dar repet...cauti doar motive sa te agati de niste calcule, dar nici matematic nu iese. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 minutes ago, Bogdan_wrc said:

replica asta fara stress, nu se aplica in aglomeratie, cand e haos/coada..etc? inainte de scumpiri? 

uitam cam repede..

Acolo a fost o situatie temporara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 minute ago, Doc Morelli said:

 

Da, cu siguranta fiecare proprietar de apartament la bloc isi poate lua cate o priza in pat si dimineata va gasi masina incarcata.

e ok, ma opresc aici. daca am ajuns sa ignoram totul in jur pentru a avea postul care ne place. n-are sens.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Topicul asta mi se pare ca a devenit varza. Unii cu BEV, cred ca vor sa se convinga pe sine ca au facut alegerea corecta, iar cei cu ICE, incearca sa isi justifice alegerea pe combustibil fosil. De asemenea, mi se pare ca am vazut ceva afirmatii absolutiste, pe care le iau sub forma de gluma.

Fiind in schimbare de caruta, m-am gandit la ID3. Copilotului, nu i-a placut interiorul si masina all together, asa ca asta a fost (Happy wife, happy life) si am mers pe o masina pe benzina.

 

1. Merita o masina electrica? - dpmdv, Da, atat timp cat va mai fi Rabla Plus si range-ul tot creste. Statii de incarcat sunt si se inmultesc. Unde cred ca mai trebuie lucrat, este la calitatea materialelor din interior, pentru ca nu am reusit sa vad o masina la un pret decent (nu includ Taycan, E-tron, Mach-E) cu un interior fain. O alta situatie este faptul ca, in principiu, va trebui sa iti schimbi modul de condus (daca erai unul care merge alert, va trebui sa fii mai moderat) which isnt necessarily a bad thing.

2. Este BEV un autovehicul ecologic? - dpmdv, Nu. Este mai ecologic decat un ICE, poate, dar aici pe langa cele discutate mai sus, va trebui vazut in viitor si durata de viata si ce se va intampla cu bateriile defecte si tot asa. La Craiova sunt vreo 20-30 de Prius-uri aduse SH de afara, facute taxi si toate sunt pe GPL :)) 

 

 

Legat de carbon neutral pentru ID3. Bogdan nu stiu cat ai stat prin liniile de productie de masini si componente, dar VW, ca si restul, fac doar asamblarea. Eu sunt curios de furnizorii lor de piese daca sunt Carbon Neutral gen: Hella, Valeo, Continental, Magna, Takata, TRW, Schlemmer, Zollner, AVX si tot asa.

Si o sa raspund tot eu: Nu, nu sunt. Cel mai mare poluator din Timisoara este Continental si asta nu de ieri de azi ci de ani. La Timisoara, se produc celebrii tambure inteligenti de franare (printre altele) sau sistemul infotainment si multi altii la fel. Pentru plasticurile de pe masina sunt scrap-uri (rebuturi) intre 5 si 20%, care in mare parte se arunca, pentru ca doar un anumit tip de plastic se poate recicla.

 

Iar era un coleg care declara ca el e foarte "verde" si noi sunt niste poluatori ca mergem cu ICE si de asemenea ca daca lumea va alege BEV nu se mai extrage titei. Daca vrei sa fii green, te muti in pestera, te imbraci cu frunze si mananci doar ce iti da natura, pentru ca altfel, peste 40% din ce folosesti contine petrol: haine, cauciucuri, platicaraie, telefon (Android sau Apple) a venit cu vasul sau au fost transportate compenente cu vasul si tot asa. 

 

Concluzia mea este ca ar trebui sa fim mai putin la extrem si acceptam ca fiecare isi achizitioneaza ce considera necesar. Nu trebuie sa ne justificam unii altora.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Luciosu said:

Legat de carbon neutral pentru ID3. Bogdan nu stiu cat ai stat prin liniile de productie de masini si componente, dar VW, ca si restul, fac doar asamblarea. Eu sunt curios de furnizorii lor de piese daca sunt Carbon Neutral gen: Hella, Valeo, Continental, Magna, Takata, TRW, Schlemmer, Zollner, AVX si tot asa.

Si o sa raspund tot eu: Nu, nu sunt. 

culmea e ca...lucrez in domeniu, dar nu despre asta e vorba. 

nu despre mine sau tine este vorba aici. ci despre ei, si certificatul TUV. care cred ca stii ce inseamna, daca lucrezi in domeniu.

si ce solutii se folosesc atunci cand nu se poate controla totul. 

 

hai sa vedem ce se spune, si abia dupa sa ne dam cu parerea personala, asa cred ca e mai corect. pentru ca parerea mea, este fix 0, desi repet...lucrez in domeniu.

 

s-a citit linkul?

https://www.volkswagenag.com/en/news/stories/2019/11/how-volkswagen-makes-the-id-3-carbon-neutral.html

 

este un fragment special dedicat acestei explicatii. unde se spune si de unde se iau componente, si de unde energia pt IONITY..si tot. 

daca l-am citi...

 

 

dar asta?

https://www.volkswagen.co.uk/electric/sustainability/way-to-zero

 

We also want to drive forward the use of green electricity and recycled materials in the upstream supply chain – in view of the large number of components, suppliers and sub-suppliers, this is a very complex task to which we are devoting all our energy. For example, we have stipulated that our suppliers must use green electricity when producing the battery cells.
We see offsetting carbon emissions through certified climate protection projects as an immediate measure to compensate for unavoidable emissions and as a step on the path towards our goal of becoming a company with a carbon-neutral2 balance.

 

To ensure that sustainability really makes sense, Volkswagen tries to ensure carbon neutrality over the entire life cycle of a vehicle. Experts refer to this as the Life Cycle Assessment (LCA). LCA divides the production and life span of a car into four sections. First, the supply chain; second, production; third, the use phase; and fourth, recycling, which takes place at the end of a vehicle’s lifespan.

 

 

PS: daca lucrezi in domeniu sa nu te duci la client cu asta

1 hour ago, Luciosu said:

TRW

vei...avea o surpiza neplacuta. 

 

 

 

eu ma retrag din discutie...am postat linkuri, studii, certificate, dar se pare ca noi stim mai bine :) imi pare doar rau ca toti traim in aceeasi societate, si ce face unul, ii afecteaza si pe restul... si nu ne pasa decat de confortul personal. 

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tesla, Mazda, fabrica din China ce produce Spring, Hyundai si altii care produc masini electrice, or fi carbon neutral?

 

Pe omul de rand il intereseaza mai putin impactul avut de firma auto X supra mediului, el e constrans/impulsionat de buget sau de legislatie, cand alege un tip de masina.

Deocamdata, nu ai niciun avantaj sa detii o electrica in Romania.

Pe viitor, depinde tot de costuri sau legislatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Doc Morelli said:

Da, cu siguranta fiecare proprietar de apartament la bloc isi poate lua cate o priza in pat. De curent, desigur.

Si dimineata va gasi masina incarcata.

La o utilizare normala preponderent urbana, incarci masina electrica o data pe saptamana...poate chiar mai rar...

La blocuri se poate pune o statie care sa fie folosita prin rotatie de catre 7 - 10 locatari. Chiar am avut in mana o statie care se preteaza la asa ceva, avand activare cu carduri RFID si contorizarea energiei consumate separat pe fiecare card RFID.

 

 

 

1 minute ago, halamadrid said:

Deocamdata, nu ai niciun avantaj sa detii o electrica in Romania.

Cum sa nu.

Sunt mai confortabile, mai silentioase, raspund mai rapid la acceleratie, costuri de exploatare mai reduse, parcare gratis...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 minutes ago, Bogdan_wrc said:

L-am citit, nu s-a citit, pentru ca nu se citeste singur. Nu stiu cum, dar tot ce ai postat are legatura cu grupul VW, care stim ca nu plateste bani multi pentru marketing/lobby si sa isi spele imaginea. 

Daca imi spui ca lucrezi in domeniu si poti tu sa spui ca productia de componente, din Romania, pentru ID3 este carbon neutral, ma retrag eu din discutie. De asemenea, 

 

Acum un citat din certificatul TUV"

 

"Volkswagen assures that in first place the CO2-emissions of the supply chain, the entire manufacturing process and logistics have been partially reduced, for example, by using green power."

"Therefore, Volkswagen delivers you the ID.3 as a carbon neutral vehicle and guarantees for the compensation of the un-avoided emissions prior to the vehicle usage by the “Carbon Neutral Product” Certification Mark of TÜV NORD.
In order to operate the ID.3 carbon neutral during its use phase, the vehicle should be charged with electricity produced in a carbon-neutral manner. Thus, carbon neutrality can be realized throughout the entire life cycle.Ț

 

De asemenea, o sa ma pun ca vad si ce reprezinta standarul respectiv. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tot s-a ales praful de topicul asta :))as vrea ii intreb pe cei care si-au cumparat masina electrica de grija mediului DE CE si-au cumparat electrica de la VW avand in vedere scandalul dieselgate din care VW si multi altii nu au dat 2 bani pe mediu pentru profit ba din contra au investit in tehnologie care sa ajute masinile sa polueze mai mult decat trebuie totul pentru bani?! Daca nu ar fi fost prinsi ar fi continuat si pana acum.

 

De asemenea, cati dintre posesorii de electrice si-ar mai fi cumparat electrica fara ajutorul de la stat? Cati dintre cei ce au cumparat electrice au casat masini functionale cu ITP valabil si cati au casat masini nefunctionale care oricum nu mai poluau?

 

 

michael_jackson_popcorn.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 hours ago, tavitara said:

Da , ar fi fost super sa avem 10 reactoare

Ca pe Dorel il avem deja , se afla in fiecare loc unde poate face o prostie

Ne curata ala de nu ne mai trebuiau nici masini electrice ... macar 50 de ani

 

 

@tavitara @offtopic nu stiu daca stii dar la Rovinari consumul de carbune e de 24.000t/zi. Din ce imi aduca aminte elemente radioactive exista si in carbune si intra la Altele. Sub 1%. Emisiile de CO2 nu le luam in calcul dar pe cele de NOx si SOx cam trebuie. Ca alea dau ploile acide. Nu mai vorbesc de haldele de carbune, de steril si lacurile de cenusa... 

Nu stiu a existe vreo problema majora (scapari de apa/gaze contaminate) la niciun reactor cu dublu circuit (cum sunt si astea Candu). Stiu ca sulful din acidul sulfuric folosit la electroliza apei pentru obtinerea apei grele a redus varsta de pensionare in zona Drobeta Turnu Severin.

 

@Sparkyson Acum vreo 15 ani cam toti greii din industrie teoretizau "Virtual PowerPlants". Cel mai mare impediment erau/sunt protectiile din zona de distributie pentru ca sunt poiectate/calculate pentru flux de energie intr-un singur sens. In special protectiile la supracurent. Implementarea pe scara larga a SmartGrid (parca asa ii zicea) nu se poate face schimbari majore in retelele de distributie. 

Toate sistemele astea merg foarte bine in retelele izolate (insule) insa cand vorbim de retele interconectate la nivel continental si unde singura constanta e frecventa... 

 

@ontopic Ca posesor de ICE ma uit cum evolueaza electricele (oricum motorul electric e cel mai cel... ) insa momentan pretul ramane o problema majora. Cel putin pentru multi. Si nu, Spring nu e solutia ;) 

Tehnologia evolueaza si o data rupta/redusa dependenta de litiu si pamanturi rare... Momentan ca a doua masina, electricele merita. Daca te cheama @Rave merge ca si prima masina :))

Modificat de zidanne
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 minutes ago, B_U_T said:

as vrea ii intreb pe cei care si-au cumparat masina electrica de grija mediului DE CE si-au cumparat electrica de la VW

La momentul cumpararii a fost singura masina cu o autonomie decenta la un pret relativ bun. Personal am cochetat in vara trecuta cu un i3s dar autonomia mai scazuta si viteza de incarcare inferioara m-au facut sa ma razgandesc.

VW si pentru ca are o retea de service-uri si de piese de schimb foarte dezvoltata. Ai nevoie de un parbriz sau echivalent, nu ramai pe dreapta foarte mult.

 

Q4 e-tron tot urat si plasticos e? Dar noul EQS?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adevarul adevarat este ca nu putem controla ceea ce fac producatorii, cat de sinceri sunt, cat de mult polueaza si ce politici interne au.

Scandalul dieselgate, din punctul meu de vedere, se extinde la absolut toti cei care vand masini diesel, deci cam pe toti ii doare la basca in ultima instanta de poluare.

 

In acelasi timp, putem judeca logic lucrurile. O masina electrica este mai curata in exploatare, asta nu cred ca poate nega cineva. Nu emite noxe, nu prea foloseste franele, recupereaza o parte din energie, nu schimba cateva sute de litri de ulei si fluide pe toata durata de viata si cate si mai cate. Desigur, corespondentul acestei poluari de la ICE ar fi bateria la electrice care dupa sa spunem 10 ani, ar trebui aruncata sau preferabil reciclata.

 

Ideea din punctul meu de vedere este foarte simpla. Termicele, oricat le-ai bibili, nu prea mai ai ce sa le faci sa nu polueze. Functioneaza prin ardere si arderea consuma oxigen si produce poluanti. E chimie pura. La electrice, cel putin la nivel teoretic, exista posibilitatea ca pe viitor intregul powertrain sa fie ecologic si sustenabil. Ca nu este momentan, e alta poveste, insa sa nu uitam ca prima tentativa electrica serioasa a fost in urma cu doar 10 ani, Nissan Leaf. In 10 ani zic ca am ajuns destul de departe.

 

Deci tranzitia asta se face cu dezideratul final de a avea niste masini, daca nu 100%, cat mai aproape de 100% sustenabile, adica sa foloseasca energie regenerabila si sa poata fi reciclate dupa ce sunt trimise la casat, inclusiv bateriile. Cu un pic de imaginatie putem vedea chestia asta prin baterii noi si prin folosirea pe scara larga a energiei verzi.

 

Discutia asta intre sceptici si pro are loc mereu, indiferent de subiect. Cert este ca tehnic, masinile electrice sunt mult mai promitatoare si asta ar fi si motivul pentru care producatorii auto investesc in ele, guvernele acorda reduceri, samd. Ca totul se reduce la $$$, da, asa este. Insa daca din toata cheltuiala asta iese si ceva bun, eu zic ca nu e un efort inutil.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

56 minutes ago, kolfleading said:

..

 

 

 

Cum sa nu.

Sunt mai confortabile, mai silentioase, raspund mai rapid la acceleratie, costuri de exploatare mai reduse, parcare gratis...

Ma refer la bugetul total,.  Costurile de exploatare+costuri de achizitie. Poti face un calcul comparativ cu ceva similar de la producatoarele de fum?

Cat despre parcare gratis, e gratis si parcarea de domiciliu? Sau in parcarile private? Sta cineva si iti ridica bariera cand te vede cu electrica?

Cat despre feeling-ul la volan, e subiectiv.

 

Oricum posesorii unui lucru vad doar avantajele.

 

Acum ceva timp vedeai  un Duster ca fiind o  "masina de oras de familie care face cumparaturi cat pentru una sau doua saptamani in weekend".

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In Bucuresti orice parcare publica a primariei este gratuita pentru electrice si hibride. Pentru cei care nu stiu tarifele, sunt 3 zone in oras la care preturile sunt de 10, 5 si respectiv 2,5 lei pe ora, pentru primele 2 ore. Incepand cu ora a treia, pretul se dubleaza pe ora. Pentru a parca la birou, in parcarea primariei ma costa 80 de lei ziua de munca. Din punctul meu de vedere, numai acest avantaj deja e semnificativ. In ultima perioada vad din ce in ce mai multe strazi din oras cu parcarea cu plata, deci este un avantaj major.

Daca locuieste intr-o zona cu astfel de parcari, da, ai parcare 24/7 gratuita, dar fara a avea si loc rezervat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu  peste tot e pomana din capitala.

 

Colegu'  pomenea de parcare gratuita de parca era prevazuta intr-un act normativ  aplicabil pe tot teritoriul national

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci e gratuita parcarea in cateva orase, doar pentru parcarile publice, care sunt de obicei ocupate.

Excelent motiv sa-ti cumperi electrica.

 

Singurul avantaj in ROmania e prima de la mediu.

Daca cererea va creste, statul nu va putea subventiona cu 9000 de euro zeci de mii de masini. Atunci sa vedem cine plateste dublu pe un ID3 fata de un Golf mark 8.

 

Dupa ce vor mai creste tarifele de la statiile de incarcare, refacem calculele.

Dupa ce mai creste pretul pe kw si acasa, refacem iar calculele.

 

 

Parerea mea: cine vrea electrica, sa-si ia acum, cat e prima dela Rabla disponibila, cat curentul e ieftin, cat accesul la staii inca e facil, fara cozi. Asa traieste si omul cu impresia ca a facut o afacere cumparand electrica.

 

Pe viitor, poate vor fi marsuri de protest impotriva cresterii pretului la pomp..., pardon, statie de incarcare electrica.😀

 

Poate suna pesimist, dar statul suprataxeaza ce are cerere.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar nimeni nu se gandeste la aerul pe care il respira zilnic? Sunt locuri si zile in care nu poti sa mergi pe trotuar in oras de poluare. 

7 minutes ago, halamadrid said:

Daca cererea va creste, statul nu va putea subventiona cu 9000 de euro zeci de mii de masini. Atunci sa vedem cine plateste dublu pe un ID3 fata de un Golf mark 8.

 

Daca ne uitam in alte tari, poate vom vedea ca e gresita abordarea. Poate ar trebui taxat ICE daca vrem sa avem un rezultat. Nu vreau sa deschid o polemica despre modul de taxare dar consider ca nu este deloc ok situatia actuala. Macar sa limitam aducerea masinilor cu o vechime mai mare decat media de varsta a masinilor din tara, care este si asa foarte mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Quote

Chiar nimeni nu se gandeste la aerul pe care il respira zilnic? Sunt locuri si zile in care nu poti sa mergi pe trotuar in oras de poluare. 

Pai la aia care locuiesc in zona termocentralelor, cine se gandeste?  Cei cu electrice? Ca le asigurati prin consum  un loc de munca, asa cum cei cu termice asigura un loc de munca pentru lucratorii din rafinarii.😀

 

 

Quote

Daca ne uitam in alte tari, poate vom vedea ca e gresita abordarea.

Poate da, poate nu. Au fost perioade cand se taxa masiv, fara niciun efect pozitiv vizibil asupra mediului, in Romania.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!