Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

Dar si masinile termice au fost “afectate” de acest trend al interioarelor.
Ce pot spune despre ID.3 este ca intradevar sunt niste plastice mai spartane in unele zone. Dar toate zonele pe care le atingi sunt OK. Ati dat cu unghia pe zona inferioara a fetei de usa la Tiguanul actual? 

Nu cred ca este corect sa zicem ca totul se face ieftin pe bani multi. Masinile termice au devenit mult mai complexe din cauza normelor de poluare si siguranta iar la cele electrice bateriile inca sunt cel mai scump element. 

Modificat de Silviu_7
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pretul combustibililor fosili nu reflecta costurile lor adevarate pentru omenire.

De-aia e nevoie de tot felul de ... artificii legislative.

 

Prea multi oameni vor masini personale, care se incarca in 5 minute si pot merge 500 Km fara pauza... ei bine, asta este UN LUX care vine cu un cost atasat foarte mare. Cost care depaseste pretul platit "la pompa". Realitatea este ca pur si simplu nu ne mai permitem acest lux. De undeva trebuie taiat...ceva trebuie sa cedeze...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Quote

Mie imi place cum arata Zoe

 

Pai cumpara-ti!

 

 

Legat de designul electricelor, voiam sa spun ca industria auto decade in privinta acestui aspect, de la niste masini care arata bine, se indreapta spre niste cutii cu aspect simplist.

Or fi functionale, dar nu iti mai incanta ochiul. Daca tot tai din costuri, pune materiale mai ieftine, dar pastreaza formele.

 

Sa ajungi sa te urci in masina cu aceeasi indiferenta cu care te urci intr-un autobuz, dupa ce dai o sacosa de bani, e trist.

O sa incep sa regret pana si interioarele masinilor japoneze, triste si depasite inca de noi.

 

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca fabricantii de PHEV ar dota masinile cu incarcare de capacitate mai mare, poate ca si oamenii le-ar incarca mai des. Mi se pare stupid sa incarc masina in 3 ore la statie pentru 10 Kw care se consuma in 10-12 km daca e frig afara si mai pornesc si caldura. Daca s-ar incarca la capacitatea maxima a statiei in 30 de min ar fi gata in timp ce beau o cafea sau merg la cumparaturi. Bine, masina ar costa mai mult dar nu cred ca ar fi o diferenta semnificativa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Outlander PHEV e singura masina care stiu ca are incarcare rapida. Si da, nici eu nu inteleg de ce nu au toate incarcare rapida... La baterii de 10-13kWh poti sa stai 10-15 minute la o statie de 50kWh si sa-ti asiguri naveta apartament-birou pentru ziua urmatoare, ca cine sta la casa poate sa o bage la incarcat :)

Si atata timp cat incarcarea rapida era un optional de cateva sute de euro pe toate electricele, pe vremea cand era optional, nu cred ca ar creste pretul masinii semnificativ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu vad un PHEV pe ideea de a se incarca peste noapte, acasa. 

Intradevar m-am mirat sa vad un X5 G05 45e tragand AC doar 3.6kW dar nu sunt gandite sa faci drumuri lungi in mod electric. Probabil beneficiul incarcarii rapide este inferior complexitatii aduse.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curentul de incarcare maxim admis depinde de capacitatea bateriei.

Fizic nu poti sa bagi 50 kW intr-o baterie de 10 kWh, ca face bum!

 

Si aceeasi baterie de 10 kWh, daca o incarci zilnic cu 10 kW, nu va avea viata prea lunga.

 

3 kW putere de incarcare este un compromis rezonabil pentru o baterie de aproximativ 10 kWh ciclata zilnic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din postura de amator as spune ca PHEV e doar o gaselnita de a vinde in continuare masini pe benzina. De fapt cei 10kw se vor transforma iarna in vreo 40% autonomie declarata, iar vara se vor transforma in vreo 60%. Asta din cauza ca iarna e frig si pentru ca bateria ar trebui folosita in intervalul 20-80% pentru o viata lunga.

 

Un PHEV adevarat ar fi o masina electrica actuala cu baterie mare la care sa se ataseze un mic motor pe benzina ca sa ii mai extinda autonomia cu cateva zeci de km.

 

Oricum, odata cu Ioniq 5 s.a deschis usa cu bateriile de 800V si incarcare de 350kW la masini normale, nu cu preturi mari gen eTron sau Taycan. Ma astept ca si celelalte companii sa scoata urmatoarele modele pe 800V. Dupa aceea vom avea nevoie doar de incarcatoare de 200-350kW in Romania, ca in strainatate sunt.

Modificat de VickEnd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@VickEnd - e bmw i3+rex tocmai asta a facut. La o masina electrica a adaugat un mic motor pe benzina pentru autonomie extinsa. Eu am considerat cel mai bun compromis pentru ziua de azi. In afara de Dacia Spring care o consider o gluma a electricelor, celelalte optiuni mi se par decente. Pe oras, cel putin, nu exista nici un termen de comparatie intre o electrica si una termina. Am ambele si stiu ce inseamna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideal-ul de PHEV (plug-in) exista, l-a facut Mercedes, motor Diesel + motor electric (baterie de 13,5kWh).

 

E-Klass este chiar visul taximetristilor nemti, banuiesc ca le-ati vazut deja, electric in centru oraselor si consum 6% la 220Km/h pe autostrada.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O alta perspectiva asupra eforturilor de reducere a poluarii in clipurile de mai jos. Necesita ceva minute din timpul vostru sau puteti citi cartea "Less is More: How Degrowth Will Save the World" pe indelete. Daca va cumparati masina electrica cu gandul ca veti reduce poluarea pe planeta, think again...masina personala chiar si electrica (inmultiti aici cu numarul de locuitori de pe planeta care pot cumpara) nu va reduce in veci poluarea.

 

PS. Sper sa nu fie sters comentariul. Clipurile nu sunt focusate direct pe subiectul masinilor electrice dar ating esential acest aspect si ne ajuta sa intelegem in context global trendul electrificarii din lumea auto.

 

 

 

Modificat de Doc Morelli
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Dolfin la bateria aia mica si masina aia mare, totul e o gluma, ca sa se mai vanda masini "hibrid" si nu diesel. De ce crezi ca PHEV sunt majoritatea pe benzina? Am diesel Euro5 si nu.l pot lasa sa ruleze in garaj nici doua minute. Am incercat si cu diesel Euro6 de doi ani: n.are ce cauta in garaj, fumul plin de particule nu e respirabil.

A nu se intelege gresit: am diesel Euro5 (bine intretinut), iar in afara orasului e o placere sa conduc. Asteptam sa vina electrica si mai vedem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Doc Morelli said:

masina personala chiar si electrica (inmultiti aici cu numarul de locuitori de pe planeta care pot cumpara) nu va reduce in veci poluarea.

ah, deci toate studiile facute gloabl, toate comentariile si filmarile din paginile trecute, si mai ales toate eforturile statelor de a ajuta achizitia de vehicule electrice...sunt gresite?

de asta se chinuie fabricantii, guvernele sa faca masina electrica cat mai accesibila tuturor? 

de aia chinezii au umplut strazile de vehicule cu 2 sau 4 roti electrice? si nu se mai plang de smog prin hyper-orase? 

desigur, vorbim de fluxul de producere electricitate cat mai curat posibil, chiar complet. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Evident ca orice achizitie a unei masini inseamna poluare. A oricarei masini. Anvelopele, plasticul produc poluare, geamurile produc poluare, transportul ei sau a diverselor componente samd. Se folosesc combustibili fosili, metale rare, temperaturi inalte pentru topire, electrolize samd. Curentul electric genereaza poluare indiferent cum e produs (hidro, solar, eolian, nuclear).

Cand mergeti cu avionul poluati, cand folositi frane mecanice poluati, cand cumparati caise din Grecia poluati, cand folositi AC poluati, cand va incalziti casele poluati. Ba mai mult, cand vindeti masina veche Diesel pentru a lua o electrica veti polua in continuare, daca nu casati vechea masina. Si chiar daca o casati tot veti produce poluare, pentru ca o parte din ea va ajunge la gunoi.

Discutia despre poluare si impartirea oamenilor in, vai ce curat sunt eu ca am o masina electrica si, vai ce murdar e Costica pentru ca are o masina veche de 10 de ani e puerila.

Cu cat consumam mai mult, cu atat poluam mai mult. E elementar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dercos sunt de acord cu tine, cand vorbim de ANULARE :) dar noi vorbim aici de REDUCERE.

conteaza si CE consumi, nu doar CAT consumi, sau DACA (,) consumi. 

 

nu zice nimeni sa ajunga la cos toate masinile actuale, pt a face de maine mutarea la electrica. calculul se face la achizitia unei masini, daca merita sau nu electrica. la fel, este alta discutie DACA merita o alta masina,...oricare ar fi ea. 

dar daca citim titlul, credeam ca vorbim despre ceva... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masinile din familia ID sunt fabricate carbon-neutral. Acest lucru este atestat de TUV Nord.

Adica atat VW cat si furnizorii de componente majore folosesc "energie verde".

Iar emisiile CO2 care nu pot fi evitate sunt compensate prin investitii in proiecte ecologice.

 

La 20 kWh / 100 Km, curent consumat din reteaua nationala Romaniei, se emit 5.8 KG CO2 in atmosfera.

La 10 litri / 100 Km benzina se emit 23 Kg CO2 in atmosfera, indiferent de norma de poluare.

 

Cantitatea de poluare pentru producerea de curent electric este in continua scadere de la an la an si va scadea in continuare. Iar asta este imediat benefic si pentru masinile electrice.

 

Cantitatea de poluare emisa de o masina pe combustibili fosili creste odata cu varsta masinii, datorita uzurii.

Modificat de kolfleading
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca tot era intrebarea “De ce masinile electrice sunt urate?!”... Q4 e-Tron mi se parea cea mai frumoasa masina de la Audi, indiferent de motorizare, si la egalitate cu iPace pentru locul 2 la “Cea mai frumoasa electrica” (dpmdv), locul 1 ramane Taycan...

 

DCFE0216-3AB4-4A53-B4D9-4C31B7CEEA28.thumb.jpeg.6d7bc856e97f221e89874df8cd5e93d9.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, Bogdan_wrc said:

ah, deci toate studiile facute gloabl, toate comentariile si filmarile din paginile trecute, si mai ales toate eforturile statelor de a ajuta achizitia de vehicule electrice...sunt gresite?

Da, sunt gresite.

 

Electrificarea in etapa tehnologica actuala este doar o amanare a masurilor drastice in vederea reducerii pe bune a poluarii pentru urmatoarea generatie de locuitori. Asta pentru ca nimeni nu are curaj sa atace cauza principala a poluarii - sistemul economic si financiar.

 

Masinile electrice doar muta poluarea din oras la fabricile de componente si de baterii. Operarea lor poate fi ecologica in masura in care curentul este produs fara emisii dar pana se va intampla asta complet mai trec lejer 50-100 ani. Timp in care in ritmul actual de crestere economia globala va consuma oricum de 5-10 ori mai multa energie decat acum. Folosind resurse finite.

 

INMO trendul actual de electrificare pentru auto este doar show pentru populatie. Sa nu zica lumea ca nu se face nimic.

Eu nu cred ca mai este timp si pentru experimentul cu masini electrice, clima este deja dezechilibrata total pe toata planeta. Se vede asta de la an la an.

Si avem la indemana salvarea in conditiile in care avem deja de 100+ ani la indemana transportul in comun, singura solutia care reduce poluarea pe bune, nu pe hartie.

 

Bine, si bicicleta, trotineta sau mersul pe jos dar deja asta este o blasfemie in Ro.

Modificat de Doc Morelli
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masinile au acum o forma care e dictata de motorul mare care trebuie inghesuit tot intr-un singur loc.

Masinile electrice au posibilitatea de a pune un singur motor, cate un motor pe axa, sau cate un motor pe fiecare toata.

Au posibilitatea sa puna bateria sub podea, in spate, in usi, in structura de rezistenta, etc.

Așa ca o sa vedem design-uri tot mai diferite. Ciudate, in contextul designului curent al masinilor, dar, odata ce ne obisnuim cu ele, masinile curente ni se vor parea demodate, așa cum ni se par acum cele de epoca:

 

 Untitled.thumb.jpg.6446ee8fb33033f42ad35b22db144b0f.jpg

 

Complet de acord cu toti care spun ca masina electrica nu rezolva problema poluarii globale.

Nu total, dar o adreseaza in niste aspecte cheie: extragerea titeiului consuma foarte multe resurse (curent – sau diesel, daca e offshore), dezastre ecologice in mari si oceane, transportul titeiului cu camioane si vapoare, rafinarea foarte constisitoare energetic a titeiului, transportul benzinei/motorinei pana la pompa, poluarea in oras.

Poluarea in oras omoara anual mii de oameni, aici, in Romania, deci este ceva ce ne afecteaza direct pe noi si pe copiii nostri.

Complet de acord ca transportul in comun sau alternativ e mai ecologic, dar binele nu trebuie sa fie oposul perfectului.

Si eu merg cu bicicleta, dar trebuie sa merg si cu masina.

 

Nu vad pe multi care sa renunte la curent pentru cuptor, aer conditionat, etc., pentru ca polueaza :). Practic, aici argumentam acelasi lucru: masinile electrice polueaza pentru ca au nevoie de curent.

 

Masinile electrice sunt mai fiabile, mai economice la condus, polueaza mai putin de-a lungul vietii, nu au nevoie de revizii sau au reviziile mult mai rare, poti sa o incarci acasa si sa o ai gata de plecare in 99% din cazuri, facuta trecerea la masini electrice, putini se mai intorc inapoi.

Problema principala a adoptiei o reprezinta pretul.

 

Dar, ca in orice domeniu, odata ce se investeste in cercetare si exista cerere, apare oferta tot mai ieftina. Vezi Dacia Spring. Si modelele chinezesti. Si astepta sa vezi ce o sa faca si producatorii curenti ca raspuns, pentru ca trebuie sa raspunda.

O sa se ieftineasca masinile, costul incarcarii o sa scada si el, o sa devina mai curat curentul pe care-l consumam.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt oare singurul care vede ideea "masinile electrice nu sunt 100% ecologice asa ca o sa continui sa conduc masini muult mai rele dpdv ecologic pana gasesc astia o solutie 100% ecologica" la fel ca "inot in mijlocul oceanului dar colacul asta nu ma salveaza 100% asa ca o sa continui sa bat apa pana vine o barca sa ma salveze"?! Adica o prostie?!

La fel si "dureaza zeci de ani pana cand curentul o sa fie obtinut 100% din surse regenerabile si pana atunci se va tot polua". Ok, sa zicem ca o sa fie asa... dar asta nu inseamna ca pana atunci trebuie sa contribuim si noi la poluare conducand masini termice, care polueaza mai mult decat cele electrice chiar si luand in calcul cele mai nocive surse de producere a curentului.

 

Nimic, niciodata, nicaieri nu s-a facut brusc, de azi pe maine... Asa ceva este pur si simplu imposibil! Si nu neaparat tehnologic, desi este o cerinta absolut stupida ca toate firmele sa faca investitii enorme intr-o tehnologie pana ajung sa o perfectioneze inainte de a fi lansata pe piata, nici macar la motoarele termice nu s-a facut asa ceva si s-au tot dezvoltat pe parcursul a peste 100 de ani... dar populatia o sa respinga orice fel de schimbare brusca, indiferent daca le-ar aduce doar beneficii si niciun dezavantaj.

 

Si, ca nota strict personala, este ironic sa promovezi transportul in comun cu 2 masini la semnatura :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cat timp va fi compensata poluarea rezultata din producerea  masinilor electrice destinate a inlocui toate masinile cu motor termic existente in prezent, prin exploatarea acelor masini electrice?

Efectul cel mai vizibil va fi scaderea poluarii in orase. Vacile raman in continuare. Industria ramane.

 

Cat despre Taycan, e Tron si altele din gama asta de pret, cat or fi ele de aratoase, sigur nu se va umple strada cu ele.

 

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

20 minutes ago, Rave said:

...dar populatia o sa respinga orice fel de schimbare brusca, indiferent daca le-ar aduce doar beneficii si niciun dezavantaj.

 

Hai ca nu-i chiar asa :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!