Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

în urmă cu 13 ore, zidanne a scris:

Locomotiva diesel-electric e primul exemplu care-mi vine in minte. 

De locomotiva stiam dar la masini nu prea am vazut. Pana si honda civic hibrid are momente cand conecteaza motorul direct la roti. 

Pana la urma, viitorul va fi electric dar nu neaparat cu baterii :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Viitorul trebuie sa includa aproximativ aceleasi lucruri ca la masinile ICE :

- “motorizarile” sa se regaseasca  si la autoutilitare,navale….

- autonomie mare 

- incarcare rapida ,la indemana  oricui 

- costuri de reparatie/intretinere accesibile oricarei clase sociale 

- durata de utilizare lunga ,15-20 ani …

- pret achzitie noua/sh accesibil clasei  sociale cu venituri medii/mici.

 

Momentan nu exista astfel de alternative .

Ce nu acopera aceste lucruri va ramane un produs de nisa .

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

19 hours ago, EEXCALADE said:

Viitorul trebuie sa includa aproximativ aceleasi lucruri ca la masinile ICE :

- “motorizarile” sa se regaseasca  si la autoutilitare,navale….

- autonomie mare 

- incarcare rapida ,la indemana  oricui 

- costuri de reparatie/intretinere accesibile oricarei clase sociale 

- durata de utilizare lunga ,15-20 ani …

- pret achzitie noua/sh accesibil clasei  sociale cu venituri medii/mici.

 

Momentan nu exista astfel de alternative .

Ce nu acopera aceste lucruri va ramane un produs de nisa .

 

Incerc sa iti raspund aici la fiecare argument:

“motorizarile” sa se regaseasca  si la autoutilitare,navale…. - la autoutilitare exista deja, sunt foarte multe dube electrice

- autonomie mare - exista foarte multe masini care ofera autonomie similara cu variantele pe benzina sau diesel, 500-600 km, tehnologia se va imbunatati

- incarcare rapida, la indemana oricui - vorbim in 3-4-5 ani

- costuri de reparatie/intretinere accesibile oricarei clase sociale - comparam golf 4 ca intretinere cu o masina electrica, o tehnologie noua, scumpa?

- durata de utilizare lunga, 15-20 ani - deja unii producatori auto de electrice garanteaza ca in 10 ani masina va avea minim 80% autonomie, fata de atunci cand masina avea 0 km

- pret achizitie noua - o Tesla model Y incepe de la 40.000 Euro, un Kodiaq incepe de la 45.000 Euro

 

Comparam o tehnologie la inceput, insuficient de matura, cu una care are cel putin 100 ani, care a avut timp sa fie imbunatatita/perfectionata. In maxim 5 ani vei vedea ca autonomia si timpul de incarcare se vor imbunatati mult, la fel si numarul de statii de incarcare. Legat de preturi la achizitia SH, nu cred ca cei care isi cumpara acum Golf 4 sau 5 vor putea sa isi permita prea curand o masina electrica, ei nu isi permit nici sa intretina masina pe care si-o cumpara acum (Golf 4 sau 5)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, Cristian said:

nu cred ca cei care isi cumpara acum Golf 4 sau 5 vor putea sa isi permita prea curand o masina electrica

Exact asta e problema ,cel putin in tarile estice.

 

4 hours ago, Cristian said:

la autoutilitare exista deja, sunt foarte multe dube electrice

Cand aprovizionarea o sa se faca cu tir-uri electrice ….o sa cumparam paine cu felia .

Transportul produselor reprezinta un  procent important din pretul produsului .

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Crezi ca peste 5-10-15 ani fermierii romani vor face agricultura cu tractoare/utilaje EV ? 

In zilele actuale nu le ajung banii de RCA 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ne aflam , ca omenire , intr-un moment total nepotrivit pentru orice schimbare tehnologica majora

Este imposibil sa implementezi ceva nou la scara mondiala intr-o perioada in care ziua de maine nu se vede clar

Tot ce ai , tot ce faci , tot ce visezi , tot ce planifici , e un castel din carti de joc

Are nevoie de liniste , calm si stabilitate

Tocmai aceste trei componente incep sa dispara cu fiecare zi ce trece

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@adrian001 

Diferenta de nivel de trai dintre Ro si tarile scandinave nu e mare ,e foarte mare ,si asta dintitdeauna.

7F7C337D-1D73-4161-ADA0-D0B4D840ECF7.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu totate astea ,si la ei EV-urile au risc sa ajung dauna economica totala dupa terminarea garantiei (baterie defecta ,motor,unele accidente…)

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca tehnologia actuala, bateria electrica, e doar un pas intermediar pana la utilizarea hidrogenului. Ar presupune mult mai putine investitii in infrastructura, putand folosi reteaua de transport actuala, folosita pentru gaz natural, pentru distributia hidrogenului verde.

Pentru camioane nici eu nu cred ca electricitatea e solutia.

De acord cu tine, masinile actuale vor fi in maxim 10 ani o mare problema, mai ales bateriile, care nu se pot recicla deloc, fiind folositi adezivi puternici la asamblarea celulelor. Solutia chinezilor cu inlocuirea bateriilor in loc de incarcarea lor poate fi o solutie la nivel de industrie, daca se reuseste standardizarea bateriilor.

Totusi, ramane problema incarcarii, daca ne imaginam curentul necesar incarcarii a milioane de masini in cateva ore si costurile imense pentru dezvoltarea infrastructurii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Cristian said:

inlocuirea bateriilor

Asta ar fi o solutie pt prelungirea duratei de exploatare.

Baterii/module  universale .

Exemplu

-am tesla ,se strica bateria dupa garantie ,nici o grija… ,pun una sh de la un ID accidentat … si mai merg 3-5 ani ,asa masina nu devine instant un fier vechi .

Dar se pare ca scopul lor e de a reduce durata de exploatare .

 

 

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Cristian said:

putand folosi reteaua de transport actuala, folosita pentru gaz natural, pentru distributia hidrogenului verde

Din câte știu nu se poate, trebuie alta rețea. Hidrogenul, chiar daca este tot gaz, din cauza.structurii moleculare necesita rezervoare și conducte speciale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate revoluțiile tehnologice care au avut loc de-a lungul istoriei, au produs îngrijorări sociale și mulți credeau că o să aducă sfârșitul lumii. Situația actuală nu face excepție și mulți avem tot felul de temeri legate de schimbările care se produc. Cu cât înaintăm în vârstă, cu atât mai mult am vrea ca lucrurile să nu se schimbe, pentru că nu mai avem aceeași capacitate de adaptare ca-n tinerețe. 

Ăsta e modul în care funcționează lumea și nu avem încotro decât să rămânem conectați la noutăți și să ne adaptăm.

Asta încearcă și producătorii auto să facă, să se alinieze cât mai rapid, altfel riscă să dispară. Exemple cu companii care erau lideri în domeniul lor și au dsecazut din cauză că nu au crezut în noile tehnologii, sunt destule (Nokia e doar unul din ele).

Un video interesant despre evoluția tehnologică din ultimul secol și cam cât de eronate erau predicțiile pentru următorii 30 de ani:

https://youtu.be/kh_KgCPkFVE?si=R804dZ5uCtfdTixM

 

Modificat de DiLivio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, lupo_bv said:

Din câte știu nu se poate, trebuie alta rețea. Hidrogenul, chiar daca este tot gaz, din cauza.structurii moleculare necesita rezervoare și conducte speciale.

Da, foarte exact. Am o instalatie cu hidrogen de inalta presiune la laborator care-mi mananca sufletul. Rezervor din otel inoxidabil austenitic inalt aliat (orice altceva e atacat de hidrogen si devine poros in timp). Tevi din acelasi material, cat mai multa multa sudura cu electrozi speciali, robineti si imbinari mecanice speciale care se verifica foarte des. Am o singura garnitura (foarte speciala, nu stiu din ce material e facuta, o cumpar de la producatorul instalatiei) pe care sunt obligat sa o schimb saptamanal. Plus ca, pentru transportul unei unitati de energie de hidrogen prin conducte, aceasta necesita de 3 ori mai multa energie consumata decat transportul aceleiasi unitati de energie de gaz metan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

No , pai atunci se preconizeaza o infrastructura de transport /depozitare extrem de costisitoare

Pare ca si cand pentru orice pas inainte nu mai primesti un sut in fund sa te ajute ci un pumn in fata sa te dea inapoi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai exista metoda "vestica" de folosirie a infrastructurii de gaz existenta prin injectarea a maxim 10% hidrogen (alaturi de gaz metan) in infrastructura de transport pentru gaz metan ca sa minimizeze efectul hidrogenului asupra tevilor. Dar, si aici, tot trebuie sa ai tevile dintr-un otel cat de cat special. In Romania acum se studiaza aceasta metoda iar rezultatele initiale sunt dezamagitoare. S-ar parea ca majoritatea otelul folosit de-a lungul timpului pentru gaz metan nu se preteaza nici macar transportului a 10% hidrogen.

Aceasta metoda este doar ca sa arzi "un gaz mai verde", dar nu poti sa folosesti hidrogenul separat.

Cea mai ieftina metoda actuala este transportul hidrogenului in cisterne (lichefiat) si transvazare la locul folosirii in rezervoare mai mici. Pentru lichefiere se consuma 30% din energia stocata ca hidrogen lichid, adica foarte mult.

Modificat de florilar1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, cu masini electrice ... dar nu ar trebui sa fie problema, ca inteleg ca nu e asta viitorul. Totusi, EU si in special DE, au cam inceput sa tremure cand se uita pe statisticile astea, oare nici ei nu sunt constienti de "ce de viitor" ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Voi ati avea curajul sa va luati o masina electrica chinezeasca ?

Stiu ca asta e comertul , ce e mai ieftin se vinde cel mai bine si chinezii vor trece pe primul loc si la masini ca la toate celelalte

Dar parca o masina nu e telefon , inseamna si altceva in afara de a te deplasa pe roti

Inseamna sa te simti in siguranta , sa te poti baza ca ce e facut e facut cu responsabilitate si testat bine de tot

Daca milioane de chinezi le cumpara anual pe mine nu ma linisteste cu nimic asta , personal nu m-as simt in siguranta intr-o masina chinezeasca

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai totul se fabrica in China iar calitatea depinde de cerintele clientului. Pretul mai mic, nu e strict legat de faptul ca ar fi mai slab calitative sau nesigure. Intre timp, multe din masinile alea din China trec cu brio testele Euro NCAP cu 5 stele, ba chiar o buna parte din ele sunt in TOP 10 cele mai sigure masini testate de Euro NCAP pentru clasa lor. Iar faptul ca nu au o reputatie in spate (cum de ex. au brand-urile germane) inseamna ca trebuie faca produse all-around bune pentru a se afirma si a castiga cota de piata. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok , ti-ai lua masina chinezeasca ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu, da ... pentru mine oricum in general nu conteaza asa mult marca sau cine o produce. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@adrian001 vezi ca o mașină cu 5* are și 70% grad de protecție al ocupanților dar și 95. În aceeași clasă. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, numai ca astea ale chinezilor au chiar si 96%, iar majoritate celor din TOP 10 in jurul cifrei de 90%. Oricine poate consulta informatiile pe site-ul Euro NCAP. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!