Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

Mama cat scandal…  uite ce zic niste francezi:

https://zeperfs.com/en/match7916-6064-6939-8766-7972.htm

 

Nu cunosc toate versiunile de ID3/4 asa ca experimentati.

 

Stiu ca sunt niste date teoretice dar ajuta putin la eliminarea subiectivismului. 

Cu cont (free) puteti vedea si niste curbe de cuplu/putere. 

 

 

@Rave aia 205 CP par mai aproape de 188 ;)) si nu o zic eu, o spun francezii ;))

 

PS nu-mi mai amintesc prea bine din facultate dar motoarele asincrone aveau mici probleme la pornire - curentul absorbit era foarte mare si trebuia limitat. Nu stiu cum si daca au rezolvat asta, dar cuplu ala nu e disponibil chiar de la 0. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AndreiSergiu1991

Degeaba le dai date colegu, le-am dat si eu mai sus :) Cuplu e cuplu... tasneste ID3 de zici ca e cu rachete in loc de tava de esapament, stai sa vezi un smart, a umilit un bugatti pe repriza 0-2 km/h. Toti astia de le masoara reprizele si tot ce e nevoie sunt niste mincinosi. Scrie 10 secunde, dar de fapt sunt 3 secunde in realitate, conspiratia mondiala nu vrea sa recunoasca.

Si am mai auzit o gogomanie in paginile anterioare: cica as fi putut lua ID3 la pret de golf 8 cu aceleasi dotari. Nici in vise! Cand am comandat eu golf 8 in februarie 2021, ID3 cu toate reducerile planetei si rabla si tot era cu 4000-5000 euro mai scump, aceleasi dotari. Motorul de 145 cai la id3. Bine, pe langa faptul ca ID3 arata... de zici ca a fost desenata de un copil de 3 ani, in special partea frontala + un interior net inferior golf 8, care nici ala nu exceleaza.

Modificat de AndreiSergiu1991
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum am mai zis, cifrele nu spun totul si realitatea pe strada este putin mai surprinzatoare. Iarasi, eu vorbesc din experienta dar ma bucur sa vad ca exista oameni pentru care ce spun altii nu inseamna nimic. Sper doar ca aceasta neincredere este dublata si de dorinta de a testa si de a cauta singuri adevarul.

 

@zidanne nu vorbim de masina aia aici dar putem continua in privat :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca ai citit atent ce scria: "mai rapid in primele 2-3 secunde", nu suta in "2-3 secunde".

Uite, pentru cei care stiu sa citeasca si vor sa invete ceva nou, nu doar sa-si confirme propriile idei:

 

https://zeperfs.com/en/duel8369-8766.htm

 

id3-vs-golf8.thumb.jpg.246cc8edc2404a173a9fc968a25084c5.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AndreiSergiu1991

L-am pus si eu mai sus. Ce e asa surprinzator? 50 cai in plus, performante aproape la fel. Nu mai spun pe 0-40, unde electricele sunt ideale… cifrele nu arata bine.

Modificat de AndreiSergiu1991
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul motoarelor termice, cutia de viteze este cea care conteaza. Un Golf 1.5TSI 150CP cu o cutie mult mai scurta si gandita pentru maximum 160km/h s-ar juca cu un ID3. Din pacate sau din fericire, cutiile de viteze moderne favorizeaza economia, in detrimentul performantei la modelele normale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, ma, e conspiratie sa faca motoarele pe benzina mai incete ca sa castige cele electrice.

 

Quote

Overall, the 48 V mild hybrid drive combines low consumption and emission values with excellent moving-off performance that is hardly matched in this way by systems without electric boost. [Moving off = plecarea de pe loc, n.m.]

 

@AndreiSergiu1991, la tine tot motorul electric castiga, doar ca se opreste apoi si il lasa pe cel termic, cu cuplu mic. Masina ta e mai usoara decat o electrica, deci motorul electric o accelereaza mai puternic. Nu stiu cum nu vezi disonanta cognitiva prin care negi avantajele performantelor electrice, conducand o masina electrificata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conteaza enorm cutia de viteze pt ICE, care este facuta si pt viteze mai mari. Totodata daca este sa compari ID3 vs ICE ca performanta trebuie selectata tot una cu tractiune spate. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu inteleg de ce trebuie sa comparam intre ele masini complet diferite.

O electrica accelereaza diferit. Iar pentru a intelege diferentele trebuie sa mergi cu o electrica o perioada mai mare, de preferat chiar in tandem un ICE.

De cand am ID-ul, folosesc in 80% din timp modul Sport al cutiei de la BMW. 
As reveni la ICE? Nu. 
Este ID.3 cea mai tare masina? Nu si nici nu cred ca a zis cineva asta. Nici ca masina si nici ca EV. 
As mai lua o masina pe platforma MEB? Nu. 
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergi cu o benzinara non-stop cu minim 4000 RPM.

Sau mergi cu un diesel non-stop cu minim 3000 RPM.

 

Cam asa se simte electrica la condus.

 

La orice viteza pana pe la 100 Km/h, ID3 pleaca precum o benzinara de la 4000 RPM.

Modificat de kolfleading
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 12/17/2021 at 4:50 PM, Dementor said:

"Mai taie din ele dă-le drecu'"

Nu ajungi ușor la 20 nici dacă te chinui cu orice ICE comparabil cu ID3/4 (ex golf 8, Octavia) și nici nu o sa vezi că merge înecat

ai avut vreo masina pe benzina (eventual turbo) de 200 de cai, ca sa compari cu ID3 care are 204? sau asta nu conteaza? 

eu am avut S3, si lua in oras pe distante scurte si 25%. si fara sa ma dau intre semafoare. in aglomeratia din Buc din anii de haos (2009-2011) aveam si 36%..pe distante scurte. 

nu mai pun confortul iarna de a merge cu masina rece..sau de a sta sa dau zapada, versus "lipsa de confort" de a umbla in aplicatie cand beam cafeaua... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 7/14/2021 at 10:14 PM, dercos said:

Este doar un plan, in acest moment. Acest plan nu este realist, pentru ca nu se va putea ajunge la acea ''neutralitate climatica'' in 2050, oricat de mult viseaza Comisia Europeana. ''Aceasta va însemna creşterea costurilor pentru emisiile de CO2 generate de încălzire, transporturi şi industrie, taxarea combustibililor destinaţi transporturilor aeriene şi navale, taxarea produselor importate din state terţe pe baza emisiilor de CO2 rezultate din procesul de producţie al acestora, interzicerea din anul 2035 a comercializării autoturismelor noi diesel şi pe benzină samd'' In concluzie, totul va deveni mai scump, de la piesele auto, pana la curentul electric. Exista posibilitatea scumpirii accelerate a energiei electrice, ceea ce va face masinile electrice mult mai costisitor de intretinut.

Sa nu uitam ca 2020 a sters e jos cu orice strategie sau plan pe termen foarte scurt, fara sa mai vorbim de planuri pe 15 ani.

Urasc sa spun ca am avut dreptate. Tin minte discutiile cu cei care afirmau cat de ieftin de utilizat este o masina electrica si le spuneam sa aiba rabdare, ca realitatea poate sa doara. Ei bine, acum suntem intr-o criza a energiei, cu preturi aberante la electricitate si gaz, si traim pe datorie, cu bani imprumutati. Minunata lume noua!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 12/21/2021 at 6:26 PM, AndreiSergiu1991 said:

Nu ai start/stop la mazda? EU la golf 8 mild hybrid nu am cum sa scot peste 12-13 in oras bara la bara, pt ca mai mult sta oprit motorul.

cand ai nevoie de cald/frig mai sta oprit motorul? ce se intampla cu start/stop daca scade/creste temperatura din habitaclu cat stai?

On 12/22/2021 at 8:03 PM, Dolfin said:

Daca cineva reuseste sa faca contract cu Hidro, il rog sa scrie aici si cum au reusit, sa transmit mai departe celor 2 interesati.

dat pe email documentele, asteptat cam 1 luna, semnat contract. 

 

In vederea incheierii unui contract de furnizare energie electrica, in conformitate cu legislatia in vigoare, sunt necesare urmatoarele:

•             Cererea de incheiere a contractului de furnizare, completata in totalitate (atașată);

•             Copia actului de identitate al solicitantului/a persoanei imputernicite sa semneze contractul;

•             Copia tuturor paginilor a ultimei (penultimei) facturi de energie electrica;

•          Declarație pe propria răspundere - drept locativ, completata in totalitate (atașată);

 

Pentru a beneficia de informatii suplimentare referitoare  la procesul de  schimbare a furnizorului de energie electrica, precum si pentru transmiterea cererilor de incheiere a contractelor de furnizare energie electrica, va stam la dispozitie la adresa de e-mail contractare@hidroelectrica.ro si la numerele de telefon 021 9834, 021 9861.

 

 

declaratie_pe_proprie_raspundere_-_drept_locativ.pdf cerere_casnic.pdf oferta_viitor_verde_.pdf

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam așa stau lucrurile în vârful tehnologiei:

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 12/24/2021 at 9:34 AM, Dementor said:

O știre nonsens care mă surprinde că a devenit virală.

pt ca...reclama. omu a castigat din reclama cat sa-si repare vreo 10 tesla

sau...nu ti se pare dubios ca a folosit...dinamita? se gaseste pe orice drum? 

 

altii dau foc...

https://stirileprotv.ro/divers/video-un-vlogger-rus-si-a-incendiat-mercedesul-de-145-000-de-euro-pentru-ca-avea-cateva-defectiuni.html

si nu e electrica...

On 12/26/2021 at 1:03 PM, dercos said:

Nu este adevarat. Un Golf e mult mai bine lucrat decat un ID3,  tinuta de drum samd.

gresit. eu zic sa mergi mai mult si sa incerci sa simti masina. nimeni nu a laudat tinuta de drum la golf cum au laudat-o la id3. 

nici nu mai zic de centru de greutate, fwd / rwd...chestii de baza. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 1/7/2022 at 11:37 PM, acidone77 said:

Passat de 200cp presat de un smart electric... ok. Hai sa ne oprim aici.

cand are acel passat acei 200 de cai? la ce turatie? pt ce plaja de turatie? ce raport CP/greutate are? 

On 1/8/2022 at 2:51 PM, AndreiSergiu1991 said:

Si am mai auzit o gogomanie in paginile anterioare: cica as fi putut lua ID3 la pret de golf 8 cu aceleasi dotari. Nici in vise! 

ai configurat? eu am luat id3 1st 204 cai cu 27k, plus statia inclusa si 600e bonus de incarcare. ia vezi ce golf poti lua comparativ. 

imi pare rau ca nu mai am factura sa-ti arat si dotarile.

si asta fara nicio reducere de la dealer. sunt altii care au dat si 26k pe ele. sau 29k pe un id3 1st MAX (adica cel mai dotat).

 

fiind un forum tehnic, nu ar fi mai bine sa vorbim cifre, decat pareri..de pe lateral? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

56 minutes ago, dercos said:

Ei bine, acum suntem intr-o criza a energiei, cu preturi aberante la electricitate

vorbim cifre sau emitem pareri?

 

tocmai am facut contract. nu cu hidroelectrica, ca sa nu para ca aleg cel mai iefitn in calculul de mai jos.

cu electrica. si nu d-ala de noapte cu 0.89lei/kw

ci cu 1.10 sau ceva de genul. 

facem un calcul rotund...

id3 consuma cam 15kwh/100km deci undeva la 16 lei/100km.

am avut si 8kwh/100km consumati..dar am avut si 20. deci alegem..rotund. 

benzina e 6.22 lei (aia de 95). deci ce masina poti folosi cu 3% consum? 

revizii? impozit? 

care este TCO pentru 10k km pe an? incarcat acasa nu free la lidl. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AndreiSergiu1991

@Bogdan_wrc eu chiar am cumparat un golf 8 si am comparat preturile si ID3 era mai scump cu cateva mii de euro, aplicand si reducerile rabla. 

Exemplu acum:
https://configurator.volkswagen.ro/cc-ro/ro_RO_VW19/V/detail/101/E114MN22/C2A1/TN/PBN@WD3/@?GrossNetSwitch=GROSS&variant=Pro S
https://configurator.volkswagen.ro/cc-ro/ro_RO_VW19/V/detail/075/CD14LM48/5K5K/BD/2H5@7Y1@KA2@PF5@WD1/@?GrossNetSwitch=GROSS&variant=STYLE

Am comparat modelul de 204 cai cu modelul de 150 cai de la golf pt ca sunt asemanatoare la performanta. Cel ce 145 cai de pe ID3 face suta in 9.5 secunde, cu o secunda mai mult decat golf 8 + un range dezamagitor. Crede-ma, cum o dai, ID3 tot va fi mai scump decat golf configurat asemanator. Daca iei ID3 chel, 145cp... posibil sa ajungi tot acolo cu golful. A, plus ca Golf-ul are faza scurta pe lupe, nu pe reflector. Nu se compara la vizibilitate, decat daca pui Matrix pe ambele.


 

Modificat de AndreiSergiu1991
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu de ce tot comparam 0-100 intre o electrica si o termica.  Chiar daca ambele masini au sa zicem 9.5 sec 0-100, o electrica va zbura in oras pe langa o termica prin simplul fapt ca pana la 60-70 kmh accelereaza 'instant', nu ai pierderi de cuplu/schimbari de viteza, etc. Ca dupa 70-80-90 kmh la ora, masina termica o ajunge din urma pe cea electrica (daca mai permite traficul) si la sfarsit au acelasi timp 0-100, asta nu spune nimic despre usurinta in utilizare in viata reala.

 

Modificat de cj.Paul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Bogdan_wrc said:

vorbim cifre sau emitem pareri?

 

tocmai am facut contract. nu cu hidroelectrica, ca sa nu para ca aleg cel mai iefitn in calculul de mai jos.

cu electrica. si nu d-ala de noapte cu 0.89lei/kw

ci cu 1.10 sau ceva de genul. 

facem un calcul rotund...

Nu este 1,1 este 1,25 fara taxe. Dupa ce le adaugi ajungi la 1,95 plus abonamentul zilnic. Asta inseamna ca Renovatio va vinde foarte curand la pompa cu peste 3 lei /kwh.

image.thumb.png.74f4a72c02b61be876fdaa21054854b9.png

 

Modificat de Doc Morelli
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DAca tu o sa compari un pro performance cu un golf mai slab dotat , o sa iasa clar ca e mai ieftin golful.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AndreiSergiu1991

Este mai slab dotat? Mie mi se par la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Bogdan_wrc said:

care este TCO pentru 10k km pe an? incarcat acasa nu free la lidl.

Aici spui un non-sens. Nu poti calcula TCO pe 1 an sau pe 10k km. TCO (Total cost of ownership) se calculeaza pe toata durata cat planuiesti sa fie/ a fost in posesia ta. (Mai exact pe cat ai fost owner :)) ) 

 

Referitor la 0-100 si toate cele. Observ ca scopul unora in viata e sa faca liniute cu Audi, BMW, Mercedes etc sau sa ajunga primii / sa plece primii de la semafor.

Personal, mi se pare irelevant si total de porc. Unde vrei sa ai resurse este cand faci o depasire, nu sa pleci cu scartz de la semafor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@AndreiSergiu1991

eu chiar am cumparat id3 si cand am comparat cu golf...am vazut diferente mari pt id3.

id3 1st venea si cu 7s pana la 100. nu stiu ce comparatii ai facut tu. si 7s si rwd...e ceva de luat in seama totusi. 

repet...id3 de 204, undeva la 25k banii mei. compara asta cu Golf 8 similar la performante.

comparam rwd cu fwd? 

apoi...asa cum am zis. TCO pentru 10k km pe an? sau nu conteaza? 

range dezamagitor? asta e parerea ta. dupa 22k km intr-un an, inclusiv facuti in germania de cateva ori, este fix parerea ta.

intre timp masinile s-au mai scumpit, id3 mai mult, golf urmeaza, si vedem ce o mai fi.

nici nu mai zic...de incarcari gratuite, de pretul per km, sau de faptul ca am vandut id3 dupa 1 an cu acelasi pret cu care l-am luat, ca vei spune ca sunt chetsii caracteristice..personale. dar sunt chestii pe care nu le poti face cu golf 8. 

iar motivele astea...fac ca golf 8 sa fie ultima generatie produsa. 

dar cand emitem pareri general valabile, ASA SIGURI, hai sa comparam cifre. 

 

31 minutes ago, Doc Morelli said:

Asta inseamna ca Renovatio va vinde foarte curand la pompa cu peste 3 lei /kwh

lucrezi la ei? sau ai glob de cristal? ca ei tocmai au anuntat preturile si nu sunt nici aproape de 3.

dar ne place sa dramatizam...

31 minutes ago, Doc Morelli said:

Nu este 1,1 este 1,25 fara taxe. Dupa ce le adaugi ajungi la 1,95 plus abonamentul zilnic.

daca tot vrei sa ma contrazici vezi mai jos..pret final!

bun, fie si asa.

spune-mi 2lei x 15 kw /100km cu ce comparam la benzina? 5% consum la 6.00 lei./litru.

unde ai 6 lei litru? cat creste benzina vs kw? ce masina ICE consuma atat? 

Capture.PNG

12 minutes ago, Luciosu said:

Aici spui un non-sens. Nu poti calcula TCO pe 1 an sau pe 10k km. TCO (Total cost of ownership) se calculeaza pe toata durata cat planuiesti sa fie/ a fost in posesia ta. (Mai exact pe cat ai fost owner :)) ) 

am pus asa doar ca sa fie mai simplu calculul. cifre rotunde pt ca nu toti tin masina 4-5 ani. fix consum total pe 1 an ( ca sa curpinda toate facturile...revizii, impozit, combustibil la pretul vizibil acum), nu stim ce va fi peste 2-3 ani.

sigur pretul reviziilor va creste, pretul consumabilelor va creste. ora de manopera..la fel. 

 

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   2 membri

    • cj.Paul
    • cristi511
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!