Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

Ok, hai sa lasam poluarea la o parte. Lasam si partea eco, lasam si toate celelalte avantaje. Spun doar atat:

 

ID3 45 kWh, autonomie declarata WLTP 349 km, pret platit sub 23.3k euro (pret lista 35.5k).

 

In banii astia am primit o masina noua cu garantie, toate sistemele de siguranta necesare in anul 2021, ios/android auto, scaune/volan incalzite, faruri/stopuri led, wireless charging, etc. 

 

Pt mine e suficient. Nu cred ca puteam alege altceva mai ok. Si da, ma descurc cu 45 kwh in 95% din situatii, chiar si extraurban. Ca dovada drumul de azi.

 

Cluj-Bistrita-Cluj 251 km realizati, autonomie ramasa estimata 99 km => 350 km. Mers in ritm cu ceilalti, AC pornit, 90-110 kmh extraurban, traversat ambele orase la ore de varf dimineata si seara. Atat s-a putut. Nu am putut merge mai repede, pentru ca...aglomeratie si pentru ca DN. Ca majoritatea drumurilor din Romania de fapt, ca de autostrazi ducem lipsa.

 

Merita? Pentru mine DA.

 

 


 

211070030_4317965898242305_4885115368586070787_n.jpg

204164239_611847393043137_5724272601832262719_n.jpg

206451704_171842274995252_3370110403041703347_n.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma uit la platforma Airlive.

 

Am selectat doar NO2, pentru ca pe asta il reclama cei care vorbesc despre poluarea de la masini, insa NO2 este degajat si de centralele termice de apartament cat si de sobe.

Consideram Piata Universitatii, care este unul din punctele cu cel mai mare trafic din oras, insa sunt putine locuinte rezidentiale in zona, mai mult institutii care sunt racordate la CMTEB, deci putem sa consideram ca poluarea prin NO2 poate fi in mod covarsitor de la masini termice.

 

Valorile sunt mai jos.

Si alte platforme reliefeaza ceva asemanator, chiar daca in acest caz (airlive) poate ca achizitia de date a fost in unele momente deficitara.

Problema in Bucuresti, din pct. de vedere poluare cu NO2  nu sunt masinile.

 

Daca ne referim la particule PM2.5 - PM10 problema sunt santierele si praful de pe strazi, mai ales la iesirea din iarna cand se usuca carosabilul ... si evident masinile sau vantul care le circula in atmosfera, ORICE masina, ORICE vant!

 

image.thumb.png.364e690497b598cef2ea56e9abd31a7b.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 hours ago, Dolfin said:

ORICE masina, ORICE vant!

Dar mai ales diesel cu EGR OFF si DPF OFF ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am gasit unde sunt instalati senzorii.

Poate cel de la Universitate e departe de strada. 

 

La Baneasa emisiile ar putea fi de la centrale termice (pe pacura, sau de apartament), pentru ca scad odata cu incalzirea:

image.thumb.png.76671c87baf1578ff16933b85ce52d5b.png

Dar uite in Militari (Iuliu Maniu), unde merg cel mai des si unde se simte poluarea cand stai la semafor sau la trecerea de pietoni:

 

image.thumb.png.b398753a032e0c983cec3c8aef1d1ba2.png

Mosilor:

image.thumb.png.47a5607f58de869bdb5cf1d695d73059.png

Piata Sudului:

image.thumb.png.28decda14c9ddebc3b642116257ae92b.png

Libertatii:

image.thumb.png.f486cc655eb1b058164e5a971866e06a.png

 

Bucurestiul este amendat pentru poluare. Daca doar mirosim aerul, este clar ca e poluat.

Putem sa dezbatem cu particulele in suspensie si este adevarat ca sunt multe surse si ca Bucurestiul e plin de praf. Trebuie facut ceva cu toate. Nu trebuie sa permitem nici existenta atelierelor care anuleaza filtre DPF. Am mers mult prin trafic cu bicicleta si era o placere deosebita sa ma depaseasca un diesel in accelerare care lasa in spate un nor de fum negru, plin cu PM2.5 si cu alte "vitamine".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de acord, dupa parerea mea as retine talonul definitiv la orice masina depistata in trafic cu DPF off, la orice masina cu ITP dat pe spaga, si as retrage licenta oricarui service care da ITP-uri pe bani la toate harburile. A da si as introduce si o taxa de poluare pentru toate masinile sub Euro4 in marile orase.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 minute în urmă, luciteck a scris:

pentru toate masinile sub Euro4 in marile orase

Inclusiv masinile statului/pompieri/institutii/etc,nu?  

Inclusiv centrale termice vechi de 20 ani/etc? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Just now, Emy D said:

Inclusiv masinile statului/pompieri/institutii/etc,nu?  

Inclusiv centrale termice vechi de 20 ani/etc? 

Absolut :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR
51 minutes ago, luciteck said:

A da si as introduce si o taxa de poluare pentru toate masinile sub Euro4 in marile orase.

Si cat vrei pe taxa?

1000...2000...3000...nu ma deranjeaza sa iti dau banii acestia...dar circul in continuare...

Tu ai banii in buzunar si eu continui sa poluez...Deci cu ce ajuta mediul aceasta taxa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar ajuta pentru ca foarte multi ar alege sa treaca la o masina care polueaza mai putin pentru ca diferenta de pret, daca se ia in calcul si taxa pe cativa ani, nu ar mai fi atat de mare. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este suficient daca masinile ar fi in stare tehnica corespunzatoare asa cum le-a construit producatorul si ITP s-ar trece in mod corect, atunci ar fi prea scump sa intretii o masina de la un anumit grad de vechime sau degradare, nu ar fi necesare limite de poluare.

 

Stim din presa si eu si din alte surse ca la un filtru RAR organizat pe soselele tarii inclusiv masini relativ noi, cu vechime 3-5 ani au probleme de siguranta circulatiei, ca in general parcul auto este neintretinut, indiferent de vechimea masinii.

Voi, cei de pe acest forum si altele cu/despre masini, sunteti o comunitate care se preocupa, doriti ca masina sa functioneze bine, cat mai bine, alocati timp si bani, dar restul, unii zic ca peste 75%, au alte planuri cu banii pe care ar trebui sa-i investeasca in auto personal sa-l mentina la o limita de functionare buna tehnic.

 

Problema nu este doar la noi, multi il urmariti pe Diagnose Dan care este olandez. 

El a anuntat ca din toamna acestui an (daca-mi aduc aminte corect), centrele de ITP din Olanda o sa fie obligate sa testeze prezenta particulelor in evacuare la diesel (cat si la benzina), adica prezenta sau lipsa DPF.

Flagelul cu scoaterea DPF nu este numai la noi.

 

 

Dar revin la graficele de poluare, este clar din ele ca nu masinile polueaza un oras, sau cele ale ISU care sunt non-euro cu atat mai putin, se intervine acolo unde nu este problema, sau altfel spus unde o eventuala corectie nu se va observa in binele comun.

Insa este simplu sa sustii un narativ despre masini si sa obligi oamenii la niste taxe si achizitie de masini noi fata de a obliga cel putin posesorii de centrale de apartament sa-si scoata fiecare cosul peste limita de inaltime al blocului. Sa le interzicem la nivel individual ar fi de neconceput nu?

Mai castiga vreun partid vreo alegere ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai zis: UE este mult mai preocupata de binele cetanenilor sai decat statul roman, așa ca o sa beneficiem de legislatia UE anti-poluare. Altfel, nimeni nu s-ar preocupa.

 

Dar, @Dolfin, nu mi se pare ca datele de pe AerLive sustin naratiunea cu centralele de apartament, pentru ca e la fel de poluat vara ca iarna in multe zone din Bucuresti. Plus ca miroase langa strada, nu intre blocuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dezbaterea despre ce fac institutiile UE in legatura cu mediul necesita topic separat, ei fac "politici din mediu", protectia cetatenilor nu este primordiala.

Daca vor inchisa termocentrala Turceni si altele pe carbune nu inseamna ca scopul este obtinerea unei poluari mai mici, este vorba de geopolitica.

 

 

Cartierul Militari este ceva aparte, f aglomerat, o concentratie foarte mare de blocuri, probabil ca aerul nu circula asa usor printre ele.

Nu uitati ca centralele de apartament functioneaza si vara pentru ACM.

 

CET Grozavesti la un moment dat in iarna 2020 ardea pacura si intoxica grav tot sectorul 6 si 1, are 100MW putere instalata pentru energie electrica si multe sute de Gcal/h pentru ACM sau termoficare.

Am citit si un studiu cu privire la faptul ca Militari fiind pe deal este pe directia unor curenti de aer ascensionali de la CET Grozavesti.

 

 

Revenind la EV, trebuie alese pentru ce ofera ele imediat ca senzatie si bucurie, nu pentru un mediu ipotetic mai curat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este OK sa alegem masinile electrice din orice motiv. :). Rezultatul este acelasi.

Ceva tot imi da cu virgula: daca iarna centralele merg pentru incalzire si apa calda, iar vara doar pentru apa calda, de ce nu scade poluarea? Din cauza CET-ului? Daca aerul nu circula, cum de circula poluarea de la CET? Mie mi se pare ca explicatia cea mai simpla trebuie sa fie cea mai acceptata: pe bulevard, unde circula masinile care emana gaze de esapament, poluarea este de la masini.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aerul nu circula foarte bine intre blocuri, nu la nivel de cartier.

 

Daca urmariti toate platformele de monitorizare, coroborat, daca aveti voi sau prieteni cu propriile dispozitive, o sa vedeti ca poluarea nu creste/scade cu traficul, cifrele sunt rupte de realitatea din strada, altceva polueaza, pana acum au fost identificati unii care ardeau deseuri si s-a simtit o schimbare importanta.

 

Senzorul public de peste drum de Cercul Militar, cand functiona (cred ca este defect acum), desi este la ~3m de sol nu inregistra depasiri de NO2 in corespondenta cu traficul, si stiti cum este traficul pe Calea Victoriei colt cu bvd-ul Elisabeta.

Ma refer la el pentru ca stim unde este amplasat, la ceilalti nu suntem siguri de relevanta masuratorilor pentru ca nu stim amplasamentul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Dolfin cred ca o dam in extrema cu povestile despre poluare. O cura cu gaze direct de pe teava de esapament Euro 6 diesel cred ca ar lamuri lucrurile. La fel, un diesel Euro 6 nu.l poti tine pornit in garaj mai mult de 30 de secunde.

 

Sa nu mai spunem despre perioadele umede, cu ceata sau de iarna cand nu poti conduce in oras fara recirculare. In plus la fiecare drum gasesti cate un diesel in spatele caruia nu se poate conduce pentru ca esti condamnat sa inhalezi ce scoate el. Daca e sa aleg, voi sta in spatele unei electrice sau a unei benzinare noi sau a unui diesel nou - in ordinea asta.

 

Personal si din motivul acesta mi.am luat electrica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu prefer sa circul in spatele unui EURO 6 diesel fata de o benzina EU 6, mai ales daca a pornit de putin timp, de astfel dupa miros imi si dau seama cat de multe masini sunt neintretinute si au arderea defectuoasa.

 

La service-urile mari fiecare stand de lucru are o tubulatura care se monteaza la evacuarea masinii iar aceasta duce spre o evacuare centralizata cu presiune negativa pentru a nu afecta aerul din hala.

Masinile la care mecanicii pun neaparat tubulatura, desi in Protectia Muncii se specifica ca este obligatoriu pentru toate, sunt cele diesel pana la EU4, inclusiv, si toate benzinele pana la GPF.

Diesel-urile sunt inecacioase puternic iar benzinele, mai ales cele care ajung in service put de la arderile cu problema.

 

Din acest punct de vedere EV este clar un salt in fata.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avand in vedere cat costa o baterie acumulator noua pt un EV nu stiu ce pret va avea un astfel de vehicul la mana a doua, adica cand vei dori sa iti schimbi masina, insa avand in vedere ca din 2035 nu se vor mai fabrica cele cu motoare termice, indiferent daca merita sau nu, asta e directia: EV. Adica intrebarea daca merita sau nu e valabila pt acum, mai incolo cele termice nu se vor mai fabrica iar cele fabricate deja vor fi taxate corespunzator, adica mult, si ne vom indrepta toti catre electrice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate că nu ar fi rău să se dea o lege prin care o mașină electrica să fie menținută obligatoriu minim 10 ani în exploatare prin acordarea unei garanții (cel puțin la baterie și motoare) pe 10 ani, având în vedere că problema lor cea mai mare este producția și reciclarea bateriilor. Trebuie combătută risipa resurselor și prin reducerea politicilor consumeriste. Atunci putem spune cu adevărat că o mașină electrică este verde.

O universitate din Germania a făcut un experiment din care a rezultat că un diesel euro 6 reduce poluarea din atmosferă cu 20%. Noxele emise erau cu 20% mai reduse decat cele care intrau din atmosferă.

 

LE: Experimentul a fost făcut de fapt de "auto motor und sport"

https://www.auto-motor-und-sport.de/tech-zukunft/dieselabgase-partikelmessungen-im-realbetrieb/

Modificat de DiLivio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca vorbiti despre poluare, fara a lua in calcul factorul cel mai important in dispersia acesteia: vantul. Ce trebuie sa stiti este ca, in conditii de calm atmosferic (lipsa vant), poluantii nu sunt dispersati de la sursa, ca atare particulele de praf si poluantii se acumuleaza. Lipsa vantului se poate manifesta si in sezonul rece, dar si in cel cald.

Mai mult, inversiunile termice, cand aerul rece este cantonat in apropierea solului, nu permit evacuarea la inaltime a poluantilor emanati, acestia intorcandu-se la sol. Fara a corela poluarea de factorii climatici, discutia este inutila.

In Bucuresti, directia dominanta a vantului este din sector estic, nord-estic, ca atare, cel putin teoretic, aerul poluat este evacuat prin zona de vest, sud-vest a orasului care e mai poluata in acest scenariu.

Acum, daca mai iesiti din Bucurestiul super poluat si ajungeti in zone cu aer curat, sesizatii imediat mirosul toxic al unui Diesel sau al unei benzine mai vechi sau a uneia noi cu motor rece chiar si la ceva timp dupa ce au trecut. Ce se respira in Bucuresti este un aer pe care nu l-ar accepta locuitorii din zonele mai putin poluate, sursele de poluare sunt diverse, accentuate de densitatea uriasa a Capitalei. Daca adaugati si factorii climatici si sursele de praf, este un loc pe care il evit cat pot de mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 7/9/2021 at 7:58 PM, Dolfin said:

 

Mmm, asta iarna s-a vazut ca poluarea masinilor in oras este aproape neimportanta.

Banuiesc ca stiti perioadele acelea din iarna/primavara, in weekend, cand era foarte poluat Bucurestiul pentru ca se ardeau deseuri, ne uitam toti pe valori, si presa era plina de articole pe tema asta.

pai nu a zis nimeni ca nu trebuie eliminata si asta. deja se lucreaza si la asta. aproape neimportanta, nu inseamna 0. trebuie modificat tot, fiecare lucru conteaza.

crezi ca daca pe langa deseuri se vor interzice vehicule non euro in centru, nu se va simti? 

 

cred ca deja discutia asta e deviat.....ne intrebam daca merita sa respiram aer MAI curat sau nu... dar asa e cand teava de evacuare e asezata..la spate. daca era in fata, la stema mai vedeam alte raspunsuri. 

On 7/10/2021 at 12:36 PM, Laurentiu_LWR said:

Deci cu ce ajuta mediul aceasta taxa?

daca banii aia sunt folositi in scoprui reale, utile, inverzire, filtrare, etc...ajuta. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 7/10/2021 at 7:26 PM, DiLivio said:

O universitate din Germania a făcut un experiment din care a rezultat că un diesel euro 6 reduce poluarea din atmosferă cu 20%. Noxele emise erau cu 20% mai reduse decat cele care intrau din atmosferă.

 

LE: Experimentul a fost făcut de fapt de "auto motor und sport"

https://www.auto-motor-und-sport.de/tech-zukunft/dieselabgase-partikelmessungen-im-realbetrieb/

stai..cum!? adica un diesel E6 de fapt filtreaza aerul!?  adica ce iese e mai curat decat ce intra? 

cred ca deja exageram daca asta intelegm din testul ala...ca sa fiu politicos. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR
1 hour ago, Bogdan_wrc said:

daca banii aia sunt folositi in scoprui reale, utile, inverzire, filtrare, etc...ajuta. 

Exact...

A mai fost discutia,cel putin in Bucuresti, pe vremea cand era Firea primar.

Nu a spus nimeni ca vor monta filtre...cpaci etc...au spus doar ca ii ardem la bani si in felul acesta renunta la masini.

Deci strategia nu este hai sa facem bani pentru statii de filtrare sau alte metode...se merge pe premiza ii ingenunchem cu taxe...si la un momentdat renunta ei...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 7/10/2021 at 7:26 PM, DiLivio said:

O universitate din Germania a făcut un experiment din care a rezultat că un diesel euro 6 reduce poluarea din atmosferă cu 20%. Noxele emise erau cu 20% mai reduse decat cele care intrau din atmosferă.

 

LE: Experimentul a fost făcut de fapt de "auto motor und sport"

https://www.auto-motor-und-sport.de/tech-zukunft/dieselabgase-partikelmessungen-im-realbetrieb/

 

Am citit articolul. Foarte interesant.

 

image.thumb.png.0c49faefa823122e637db260c172cd5a.png

 

Zice așa: la mers in oras, filtrul diesel face ce trebuie: filtreaza particulele. Cu cat e mai rece motorul, cu atat filtreaza mai mult. Asta pana cand nu mai filtreaza si trebuie sa regenereze, caz in care emite de 16 ori mai mult decat cu motorul rece.

 

Daca aerul din oras este atat de poluat incat o masina curata aerul in timp ce polueaza, nu cred ca solutia este mai multe masini in oras.

 

Inca ceva: filtrul acela filtreaza particulele fine, nu si NOx, SO2, etc. Noxe, cum le spunem noi acelor gaze care ne omoara, incepand cu cei mai vulnerabili: copii si batrani. Daca nu avem copii sau nu vrem sa ajungem batrani, banuiesc ca este OK.

 

Modificat de Sparkyson
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, Laurentiu_LWR said:

Exact...

A mai fost discutia,cel putin in Bucuresti, pe vremea cand era Firea primar.

Nu a spus nimeni ca vor monta filtre...cpaci etc...au spus doar ca ii ardem la bani si in felul acesta renunta la masini.

Deci strategia nu este hai sa facem bani pentru statii de filtrare sau alte metode...se merge pe premiza ii ingenunchem cu taxe...si la un momentdat renunta ei...

este parte din problema.

orice "pedeapsa" are 2 parti. amenda, care are scop de penlizare, si folosirea amenzii pt a redresa balansul. 

dar e la fel ca la ou si gaina, nu sunt amenzi, nu sunt bani, nu avem ce implementa.

macar prima parte, aia de amenzi sa inceapa sa miste.

 

la fel pe orice subiect. nu ai bani de parcari, corect. dar parte din banii de parcari ii poti obtine de la cei care nu respecta legea. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • corad0
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!