Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

Dap, ai dreptate. Ce voiam eu sa punctez este sa incetam sa punem botul la vrajeli de marketing, gen carbon neutrality si alte chestii de genu. Au fost prinsi de prea multe ori cu minciuna. Doar un super fan boy, ar mai outea crede asta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 minutes ago, Luciosu said:

prinsi de prea multe ori cu minciuna

 

Bre, dar Dieselgate este o CONSECINTA DIRECTA a intelegerii de cartel pe care o aveau.

S-au inteles ca pe masinile de anumita clasa nicicare dintre ei nu vor folosi rezervoare de Adblue mai mari de nush' cati litri...vreo 7 litri sau asa ceva.

Ca sa trateze emisiile corect, rezervorul ar fi fost de ajuns pentru doar vreo 2000 Km. Si atunci au programat sa bage cantitatea corecta de Adblue daca detectau ca masina este pe tester cu role si reduceau foarte mult cantitatea la mersul pe drum real, ca sa ajunga 10.000 Km.

 

Dieselgate si formarea de carteluri sunt evenimente strans legate.

 

Si cu atat mai mult, dupa ce au fost prinsi si au vazut care sunt consecintele, e greu de crezut ca imediat vor face la fel.

Modificat de kolfleading
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N are legatura cu Dieselgate. Asta aste alt caz si dupa cum se observa, au continuat fara nici cea mai mica jena

 

https://www.reuters.com/business/autos-transportation/eu-fines-bmw-volkswagen-group-restricting-competition-emission-cleaning-2021-07-08/


 

"The case, separate to the so-called 'Dieselgate' scandal over software designed to cheat on vehicle emissions tests"

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prima data au facut un cartel.

Pentru a-si respecta angajamentele fata de partenerii din cartel (de a folosi rezervoare mici de AdBlue), au trisat la utilizarea de AdBlue. Asa a aparut Dieselgate.

 

Ancheta insa a mers in sens invers. A pornit de la Dieselgate si a descoperit si intelegerile de cartel. Incalcari de legi diferite, dosare diferite, sentinte diferite.

Modificat de kolfleading
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca dieselgate este incercarea VW de a fi cel mai smecher din cartel (pe la spate) si vad ca si-a luat "amenda" si de la cartel . De altfel, masinile implicate in dieselgate nu au AdBlue ... asta a fost si smecheria cu dieselgate pentru ca fara el nu se puteau incarda la NOx cu un motor fara AdBlue si performantele pe care le aveau la vremea aia. 

 

In condtiile astea e greu sa mai crezi ceva ce spune VW (si nu doar) daca nu poti pune mana pe el sau proba cumva. Chiar si cu ID3 avem experinta cu vandutul masinilor practic tot lor pentru a da bine in cifre. 

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Johnny Bravo

Sunt in Thassos cu ID.3-ul. Curentul pana aici m-a costat 64 de lei. 
Am facut drumul de multe ori atat cu diesel cat si cu benzina si comparand, nu mi s-a parut un efort suplimentar cu electrica. 
Tot de 7-8 ori m-am oprit, tot 11 ore am facut doar ca in liniste. 
Pentru mine, electrica e potrivita. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 hours ago, Luciosu said:

ce legatura are una cu alta?

unde ai vazut tu marketing la cea cu Id3 carbon neutral, cand exista certificat? 

ah,..daca vrei tu sa vezi legatura ca e aceeasi firma...asta e partea 2a.

dar in aceeasi firma sunt vreo 10-15 companii...

  

11 hours ago, Luciosu said:

Au facu cartel pentru ce? E a nspe mia oara cand is prinsi cu ocaua mica. Asa ca mai usor cu marketingul lor...

 

ce vorbim noi si unde te duci tu?

toti au fost prinsi asa..

 

  

10 hours ago, Dementor said:

O.T. Că mă tot întreba @Bogdan_wrc cate electrice am văzut defecte. Destule cât să realizez că în momentul de față situația nu e deloc roz pentru cele ieșite din garanție.

da-mi un procent din vandute/service si hai sa analizam si la ICE. 

dar chiar si asa, doar pt ca exista cazuri, nu inseamna ca nu e mai fiabila decat un ICE. 

tehnologia e inca noua, iar RO e obisnuita sa repare masina la colt de bloc... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 hours ago, adrian001 said:

Cred ca dieselgate este incercarea VW de a fi cel mai smecher din cartel (pe la spate)

 

"Independent tests carried out by the German car club ADAC proved that, under normal driving conditions, diesel vehicles including the Volvo S60, Renault's Espace Energy and the Jeep Renegade, exceeded legal European emission limits for nitrogen oxide (NOx ) by more than 10 times.[1] ICCT and ADAC showed the biggest deviations from Volvo, Renault, Jeep, Hyundai, Citroën and Fiat.[2][3][1]"

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_emissions_scandal

emissions.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E o diferenta intre a depasi limitele in conditii reale de trafic si a echipa masinia cu software ascuns pentru a pacali testele oficiale. Vorbim de limitari ale metodolgiei de testare in cazul celorlalte masini, nu de incercari voite de a modifica activ comportamentul motorului pentru a avea emisii mai mici in testele oficiale, cum a facut VW. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adevarul este ca a fost o idee idioata, intradevar. Chiar ma mai uit la passat-urile B6 cu 2.0 TDI, la esapament, inclusiv B7 si cam toate sunt foarte curate. De dat fum prin trafic, iarasi, nu prea am vazut. In acelasi timp, Opel-uri, Forduri, Renault-uri din aceeasi generatie, vad multe din ele prin prafic ca dau fum serios.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este doar o chestiune de timp pana cand miturile despre energia verde o sa ajunga "debunked".

 

Looming Solar Panel Waste Tsunami Reveals Dark Side of Renewables: Expert

 

The study cited the estimates by Garvin Heath, senior scientist at the National Renewable Energy Laboratory, who told PV Magazine that it costs $20 to $30 to recycle a panel versus $1 to $2 to send it to a landfill.

The high recycling cost is just one part of the end-of-life burden of solar.

The panels contain heavy metals like lead, which can be released as a toxic cloud if the panels shatter during disposal. 

“It’s hazardous waste. Airelized lead is not something that we’ve allowed people to be exposed to for over half a century because we know it causes brain damage. So it’s as dangerous as lead paint, it’s as dangerous as all of the lead-based materials that society has basically phased out until now”.

 

Adding to the volume of solar waste is the fact that panels degrade faster than previously thought.

“They degrade about 1 percent a year, not a half a percent a year. And so that means that people have an incentive to change them more quickly”. “There was this romantic idea that you would get solar panels and you would install them once and then you would never have to do anything again. We now know that people re-install them every 10 years or so.”

 

Panels produce 200 to 300 times more hazardous waste than the high-level waste that comes out of nuclear power plants, “which is the maybe the most feared waste.”

“I think it comes from a kind of a deeply romantic and very ideological place, a very idealized imagination.”

 

As a result, the production boom of solar panels has left its recycling infrastructure in the dust. 

Additionally, panels are delicate and bulky pieces of equipment usually installed on rooftops so specialized labor is required to detach and remove them. Some governments may also classify solar panels as hazardous waste due to the heavy metals (cadmium, lead, etc.) they contain.

This classification carries with it a string of expensive restrictions as hazardous waste can only be transported at designated times and via select routes.

According to the Harvard Business Review study, the totality of these unforeseen costs could crush industry competitiveness.

“The economics of solar – so bright-seeming from the vantage point of 2021 – would darken quickly as the industry sinks under the weight of its own trash”.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astea sunt doar articole menite sa mai incetineasca tranzitia de la combustibili fosili.

 

E evident ca reciclarea oricarui produs costa bani. E evident ca o data cu cresterea productiei si a scaderii costurilor, scade si calitatea, implicit durata de viata a produsului. Nu vad unde e surpriza. Daca se dau reglementari la nivel global referitoare la obligativitatea reciclarii panourilor solare/bateriilor, toata discutia asta nu mai are rost.

 

Eu cred ca cei care detin industria petroliera au tot interesul sa arunce cu noroi in solutiile alternative. La fel si cei care vin cu solutiile alternative, au interesul de a le ridica in slavi. Mai mereu, adevarul este undeva la mijloc in zona gri si anume ca tehnologiile astea noi sunt mai bune, cel putin la nivel teoretic si au nevoie de sustinere si reglementari care sa asigure tranzitia si respectarea unor norme de calitate.

 

Deci nu cred ca e nimic de debunked, ca a face energie de la soare e infinit mai curat si mai ok pentru mediu decat sa arzi pacura. Iar productia pacurii nu se compara cu productia panourilor solare care sunt facute din nisip (99%) :) 

 

Heck, pana la urma toata vegetatia de pe planeta asta isi extrage energia de la soare...

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este putin offtopic. Curentul electric ne trebuie oricum, nu are legatura neaparat cu masinile electrice.

 

Nu exista panaceu pentru poluare. O multitudine de solutii imperfecte si nu trebuie sa asteptam sa o sa o gasim pe cea perfecta. Dar chiar daca nu e perfecta, ci imbunatateste cu 50%, trebuie incercata

 

In capitalism, tot timpul vor vrea unii sa se imbogateasca in detrimentul altora si al binelui colectiv. Trebuie sa se reglementeze/taxeze poluarea si atunci o sa vedem cum pretul multora dintre lucrurile pe care le cumparam atat de ieftin acum se scumpesc, daca analizam cu adevarat costurile lor de productie, reciclare si poluare in timpul folosirii.

 

Hai sa analizam panouri solare vs. combustibili fosili:

  • reciclare:
    • da, se poate la panouri solare, desi foarte scump, iar in viitor exista sanse ca o tehnologie sa apara care sa faca reciclarea mai ieftina daca exista legi/motive puternice; acelasi lucru se poate spune si despre multe dintre electronicelele pe care le cumparam este o problema pe care trebuie sa o rezolvam global
    • nu se poate la carbune/petrol/gaze
  • poluare:
    • panourile polueaza la productie si produc deseuri periculoase; aici iarasi trebuie reglementat prin lege; folosirea lor nu polueaza
    • extractia de petrol, gaze naturale si carbune polueaza; folosirea lor polueaza in continuare

Pentru ca vreau sa-mi fac un sistem solar, eu as vrea sa folosesc baterii functionale dintr-o masina electrica (Nissan Leaf, probabil) si (poate) panouri solare la mana a doua, pentru ca sunt mai ieftine si se amortizeaza mai repede investitia. Exista, am cautat.

Modificat de Sparkyson
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

57 minutes ago, Dolfin said:

Este doar o chestiune de timp pana cand miturile despre energia verde o sa ajunga "debunked".

Deci propunerea ta este ca intrucat energia regenerabila e mai scumpa AZI, n-are rost sa ne batem capul, mai bine sa dormim linistiti ca FNI vegheaza, sa discreditam masinile electrice si sa continuam sa ardem combustibili fosili in autoturisme personale si in termocentrale?

 

 

1 hour ago, adrian001 said:

E o diferenta intre a depasi limitele in conditii reale de trafic si a echipa masinia cu software ascuns pentru a pacali testele oficiale. Vorbim de limitari ale metodolgiei de testare in cazul celorlalte masini, nu de incercari voite de a modifica activ comportamentul motorului pentru a avea emisii mai mici in testele oficiale, cum a facut VW. 

 

"Fiat Chrysler Automobiles (FCA) is the latest manufacturer to face an emissions-based legal battle in the UK, as law firm PGMBM claims the manufacturer misled customers through the use of emissions 'defeat' devices."

https://www.fleetnews.co.uk/news/manufacturer-news/2020/11/02/fca-faces-legal-action-for-emissions-cheating

 

"Renault and Nissan have been accused of emissions cheating by law firm Harcus Parker, which claims that up to 1.3 million cars could be fitted with a ‘defeat’ device."

https://www.fleetnews.co.uk/news/manufacturer-news/2020/06/23/renault-and-nissan-face-law-suit-for-emissions-defeat-device

 

"Vauxhall is the latest manufacturer to face claims that some of its diesel engines were fitted with emissions ‘cheating’ devices or software."

https://www.fleetnews.co.uk/news/manufacturer-news/2021/01/19/vauxhall-faces-emissions-cheating-claims

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Propunerea este sa nu mai legam EV-urile de beneficiile asupra mediului.

 

EV-urile se aleg pentru cum se conduc, pentru ca sunt fun car, poate pentru confort, pentru ca vrei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de intretinerea la masinile electrice vs intretinerea la arzatoarele de carburanti fosili, nu cred ca se va limita doar la filtru de polen, dupa ce masina iese din perioada de garantie.

In afara de baterii, masina mai are piese ce pot necesita reparatii. Necunoscuta este cat costa acele reparatii, in special la grupul propulsor, cu tot ce tine de el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EV-urile aduc "beneficii asupra mediului" chiar acum, chiar daca acum sunt mai scumpe.

Energia din surse regenerabile aduce "beneficii asupra mediului" chiar acum, chiar daca acum e mai scumpa.

 

Deci "sa nu mai legam EV-urile de beneficiile asupra mediului" din cauza ca reciclarea unui panou fotovoltaic costa mai mult decat sa-l lasi ne-reciclat...efectiv nu are nici o logica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

15 minutes ago, Dolfin said:

EV-urile se aleg pentru cum se conduc, pentru ca sunt fun car, poate pentru confort, pentru ca vrei

Sa nu uitam ca scoatem fumul din orase, fumul acela pe care il inhalam cu totii si vara si iarna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

27 minutes ago, halamadrid said:

Legat de intretinerea la masinile electrice vs intretinerea la arzatoarele de carburanti fosili, nu cred ca se va limita doar la filtru de polen, dupa ce masina iese din perioada de garantie.

In afara de baterii, masina mai are piese ce pot necesita reparatii. Necunoscuta este cat costa acele reparatii, in special la grupul propulsor, cu tot ce tine de el.

Nu am dicutat de reparatii,care sunt necesare si la ICE, am discutat doar de intretinere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine, nu am discutat. Putem discuta de acum incolo.

Mie nu imi e deloc familar domeniul electricelor, de aceea nu stiu cat costa aia, aia....

Comparativ cu un ICE, unde toata lumea a aflat, pe propria piele sau din alte surse, cat costa o reparatie a...ceva.

 

Experienta ne spune ca orice piesa produsa intr-un numar limitat, pentru o masina aflata la debutul pe piata, costa mult. Cat de mult?  Ramane sa vedem.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4ani nu ar trebuie sa ma intereseze costul pieselor, nu ?

IAr peste 4 ani nu inseamna ca masina mai este in perioada de debut, nu ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Quote

Legat de intretinerea la masinile electrice vs intretinerea la arzatoarele de carburanti fosili, nu cred ca se va limita doar la filtru de polen, dupa ce masina iese din perioada de garantie.

Cam asa zisesem si eu.

Si masina mea e in garantie, asa ca, deocamdata nu ma doare capul sa imi cumpar o electrica, iar de poluarea de pe planeta astept sa se ocupe cei din G20.

 

Dar, daca dupa 4 ani ne vindem toti masinile, cumparatorii vor ramane cu aceleasi intrebari: cat naiba costa o reparatie serioasa la o masina electrica?

Pentru ca, daca  se ajunge la sume colosale, atunci si piata sh se va limita brusc, asa ca tendinta ar fi ca masinile electrice sa fie masini de utilizat doar cat sunt in garantie, un fel de bunuri de unica folosinta.

 

Poate nu e cazul, oricum nu sunt multe persoane care detin informatii legate de costuri, iar cei care le detin, nu le fac publice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

preturile unor piese le poti afla de la reprezentanta sau din ETKA>

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Quote

preturile unor piese le poti afla de la reprezentanta sau din ETKA>

 

 

Chiar nu gasesc pentru ID3, 4...

 

 

Quote

IAr peste 4 ani nu inseamna ca masina mai este in perioada de debut, nu ?

La debut nu va mai fi, ramane sa fi fost produsa in numar mare, pentru ca si numarul  mai mare de piese produse sa duca un pret mai mic al acestora decat la debut.

 

De exemplu, Laguna 3 avea un pret mare la piese din cauza ca se vandusera doar  aprox. 100.000 de unitati, asa ca piesele se gaseau doar OEM, la pret de bijuterii.

 

 

Nu ma intelege gresit, chiar cochetez cu ideea ca urmatoarea masina sa fie electrica, doar ca nu vreau sa munceasc doar  pentru masina, vreau sa o folosesc cu niste costuri totale acceptabile. Eu sunt adeptul de a investi bugetul in familie (confort, calatorii, studii), iar masina imi cumpar pentru nevoi normale. Nu sunt ipocrit sa spun ca nu as dori un Taycan, dar ma voi multumi cu un ID3, pentru ca pe ultimul mi-l permit.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 8 ore, VickEnd a scris:

Sa nu uitam ca scoatem fumul din orase, fumul acela pe care il inhalam cu totii si vara si iarna.

 

Mmm, asta iarna s-a vazut ca poluarea masinilor in oras este aproape neimportanta.

Banuiesc ca stiti perioadele acelea din iarna/primavara, in weekend, cand era foarte poluat Bucurestiul pentru ca se ardeau deseuri, ne uitam toti pe valori, si presa era plina de articole pe tema asta.

 

Eu ma uitam si ziua in diverse puncte din oras si frecvent in zilele saptamanii in orele de trafic maxim, cu soare si fara vant afara era aproape era acelasi aer ca la munte.

Discutam cu cativa prieteni, unii cu monitorizare acasa, si eram oarecum uimiti ca masinile "nu se simt" in poluare, insa se simt santierele, centralele termice, si arderile de deseuri din jurul Bucurestiului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!