Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

4 minute în urmă, yeeeeman a scris:

Daca astea ar fi inlocuite, in sensul casarii alora vechi, cu electrice, ar fi o treaba.

 

Da, ar fi ideal. Dar tocmai alea nu se vor inlocuit pentru ca... no money! 

8 minute în urmă, Bogdan_wrc a scris:

nu a zis nimeni de liniara, dar schimbarile sunt intr-o singura directie, clara

Oarecum. Consider ca se analizeaza o prea mica bucata de date: A sau B. Bucati mici, pe baza carora se iau decizii mari, cu impact pe termen lung. 

De ce zic asta? 

Pentru ca sa zicem ca avem situatia asta: 

 

image.thumb.png.86fb4067c1fed0c47475260204c79200.png

 

Si peste 10-15 ani.... O avem pe asta? sau poate nu. Sau poate da. 

image.thumb.png.601763ab49b68f997bfa477878988e03.png

 

Ce facem? tragem tare sa "Racim" atmosfera pamantului ca dupaia sa tragem tare sa o incalzim? Trecem inapoi la Diesel dupaia le banam iarasi...etc. Ipotetic vorbind. 

 

Subscriu la ce zice halamadrid: 

19 minute în urmă, halamadrid a scris:

Putem discuta si despre cum salvam noi planeta cu masinuta noastra, in timp ce China arde munti de carbune, dar la ce bun daca nu putem cuantifica impactul? Raman doar  discutii sterile, fara un rezultat concret.

+ India, Africa + poluarea din Oceane cu plastice si deseuri aruncate. Dar na, europeanul e bun de platit taxe...

Si faza cu Greta: nu ma intereseaza ca peste tot sunt cu aer conditionat si schimb telefoane, device-uri, etc... Petrolul e de vina! How dare you! 

 

Gata. Hai sa ramanem la discutia principala cu Merita sau nu, dpdv personal/economic al fiecaruia si sa nu ne mai scoatem ochii unii la altii cu cat de ecologisti sunt unii si cat de poluatori altii. :) 

Aratati-ne cat de fain e cu electrice si faceti-ne sa "balim" dupa ele :))

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai oameni buni, dar oare Asia ce tot face acolo de polueaza atat? :) Oare nu ne fabrica ei toate mofturile noastre pe preturi de nimic? Oare poluarea pe care o fac ei, nu o fac pentru ca noi sa ne lafaim in haine noi, in gadgeturi si viata civilizata? Oare nu au procese atat de poluante ca sa poata oferi preturile alea scazute din care occidentul face profituri astronomice? Oare nu de fapt tot noi suntem responsabili de acea poluare?

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e sa analizam date climatice vom descoperi o crestere lenta a temperaturii in ultimele decenii ale secolului 20, urmate de o crestere ''exploziva'' in primele decenii din secolul 21. Este fara precedent.

Daca analizam mediile termice pe Romania, vom constata cresteri mari in aceasta perioada. Pentru ca toata lumea sa inteleaga, in ultimii 20 de ani Brasovul, de pilda a ajuns sa aiba practic valorile Pitestiului din intervalul 1961-2000 (aici se raportau uzual, desi in ultimii ani se raporteaza la perioada 1961-2020).

2021 a avut lunile de iarna peste medie, urmate de surpriza martie-aprilie care au fost sub media 1961-2020. De foarte mult timp nu au mai fost 3 luni consecutive cu valori sub medie. Daca raportam la 1961-2000, nu mai exista aceasta abatere negativa.

Unde vom ajunge e greu de spus, dar fara indoiala ne aflam pe un trend crescator. Ca e legat sau nu de activitatea umana putem specula, insa cifrele nu mint.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

37 minutes ago, dercos said:

Stiu ca ti se pare incredibila o autonomie de 1000km la un motor pe benzina, dar nu este.

 

Intradevar. Dar eu merg cu aerul conditionat pornit tot timpul :D Ma bazez pe cei 70k km si 8 ani avuti cu un MK7 https://www.spritmonitor.de/en/detail/574065.html

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, halamadrid said:

Putem discuta si despre cum salvam noi planeta cu masinuta noastra, in timp ce China arde munti de carbune, dar la ce bun daca nu putem cuantifica impactul? Raman doar  discutii sterile, fara un rezultat concret.

si totusi, pe langa asta, china are cele mai multe vanzari de masini electrice, e plina de scutere electrice, reduce poluarea vizibil. smog-ul de acuum cativa ani nu mai exista in orasele mari. investesc enorm in energie verde. 

vanzarile de diesel scad masiv la ei.

cand marii producatori vor vedea ca diesel nu se mai cere in China, US, si europa..vor adapta automat productia. chit ca vrem, chit ca nu...

50 minutes ago, dercos said:

Acum, convunge-ma de ce ar trebui sa o schimb cu o electrica.

costuri/TCO? poluare? confort? sau care vrei sa fie motivul?

49 minutes ago, Emy D said:

Si peste 10-15 ani.... O avem pe asta? sau poate nu. Sau poate da. 

image.thumb.png.601763ab49b68f997bfa477878988e03.png

 

daca tu crezi asta, inseamna ca n-are sens discutia. inseamna ca toti sunt nebuni. 

11 minutes ago, DiLivio said:

Producerea bateriilor nu creează doar probleme de mediu ci și etice. În minele de cobalt sunt exploatați foarte mulți copii. 

https://www.nature.com/articles/d41586-021-01735-z

alta scuza des intalnita.

real? sau doar..din filme? vorbim in general?

dar in minele pentru alte chimicale nu se folosesc din care se produc motoare termice? diamante, aur..nu? 

 

pe langa asta, cu cate exista cerere mai mare, cu atat tehnologia va avansa.

deja multe masini au redus acest consum, si se doreste inlocuirea lui

https://fresh-energy.org/whats-up-with-the-cobalt-used-in-ev-batteries

Today it is a metal found in many products ranging from aircraft engines to lithium-ion batteries, including those in electric vehicles. Currently, the largest use of cobalt is in portable consumer electronics like your cell phones, laptop computers, and tablets, which are all powered by lithium-ion batteries.

 

EV batteries don’t need cobalt to work. In fact, other battery technologies that don’t use cobalt – such as nickel-iron-aluminum cathodes or lithium-iron-phosphate ones – not only exist, but are actively being developed for use in new EVs. As a result, electric vehicle manufacturers are transitioning away from cobalt. For instance, Tesla’s current vehicle batteries contain less than five percent cobalt and the company announced in September 2020 that they are developing their own batteries that will be cobalt-free. Others are dramatically reducing the amount of cobalt needed for their batteries, like GM, who last year unveiled a new battery system that uses 70 percent less cobalt than current batteries.

 

https://techwireasia.com/2021/04/the-future-of-electric-vehicle-with-cobalt-free-batteries/

 

dar asa cum ziceam...e cel mai simplu sa cautam motive de ce nu. dar nu ne doare de noi, de copii..ne doare de azi. atat. 

 

 

despre asta nu vorbim?

https://www.bbc.com/news/world-africa-53754751

 

The amount of oil spilled from the Japanese-owned ship nearby the lagoons and coastal areas of south-east Mauritius is relatively low compared to the big oil spills the world has seen in the past, but the damage it will do is going to be huge and long-lasting, experts say.

 

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oamenii de stiinta spun ca incalzirea e provocata de gazele de sera.

Sa zicem ca nu e așa. Exista vreo explicatie alternativa?

Cum putem sa aflam daca nu incercam sa reducem poluarea?

 

Curentul si bateriile polueaza. Hai sa incercam sa imbunatatim lucrurile astea, pentru ca se poate. Petrolul nu se poate arde nepoluant.

Care e alternativa? Renuntam la curent si baterii si ne intoarcem cu 100 de ani in trecut?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca este destul de evident pentru toata lumea ca nimeni niciodata nu o sa isi schimbe parerea pe care o are.

Intradevar, 1000 de EV-uri nu o sa faca diferenta. Nici macar 100k. Transportul personal este doar o parte din problema, dar are particularitatea ca emisiile, mai ales in oras, sunt degajate foarte aproape de locuitori si la nivelul aerului pe care il respiram direct. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Producatorii EU si USA nu au voie dpdv legal sa foloseasca cobalt a carui provenienta nu poate fi verificata.

2. Shock si groaza, cobalt se foloseste si pentru rafinarea petrolului!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

26 minutes ago, Bogdan_wrc said:

costuri/TCO? poluare? confort? sau care vrei sa fie motivul?

Chiar te rog. La poluare iti dau dreptate, a mea polueaza putin mai mult.

In rest te rog sa imi vinzi o masina de 25000 euro, cu interior comparabil cu un Golf 7.5 Highline, cu dotarile ei (Dynaudio, Matrix, parbriz incalzit samd) cu dinamica ei pe viraje (masina joasa, suspensii sport) si cu 1000km autonomie. Sa nu imi spui ca e mai ieftin sa incarc o masina mai scumpa la achizitie sau una inferioara ca ergonomie si materiale, cu o autonomie de 3 ori mai mica, pentru ca nu are sens si nu ma intereseaza 🙂

TCO il fac firmele de distributie, curierat samd unde primeaza costurile, nu calitatea sau confortul. Nu ma intereseaza ca ma costa mai mult carburantul, cat timp masina e o placere la drum. Aici e o diferenta mentinuta oarecum artificial, dar care se poate inversa in 2-3 ani.

Vreau sa vad electrica cu 1000km autonomie, interior comparabil cu un 7.5 Highline, tinuta de drum similara, ergonomie impecabila, sistemul audio samd. si care sa coste 25000 euro. Atunci ma vei convinge ca o electrica merita si nu e doar o iluzie scumpa, ambalata frumos de fetele sau baietii de la Marketing.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce o persoana normala nu ar trebui sa ia in considerare costul total al unei masini? De ce trebuie o masina sa aibe autonomie 1000km? 

Sigur Golful va polua mai putin... Combustibil + ulei + uzura mai mare la elementele de franare.

Iar asta cu autonomia de 1000km... la cum trebuie sa conduci Golful acela sa ajunga la autonomia aia, sigur si cu o electrica ar fi depasita autonomia WLTP

Modificat de Silviu_7
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi place cum o ard toti cu autonomia de 1000km, cam asta e argumentul suprem in discutiile cu electrice in ultima vreme. Nu stiu ce program aveti voi si cum/cat conduceti masinile, dar ma vad pe mine si majoritatea oamenilor pe care ii stiu: 15-30km zilnic prin aglomeratia urbana, echivaland cu o jumatate de ora pana la o ora si jumatate zilnic stat in trafic cu serviciu, scoala, gradinite. Mai exista in week-end-uri iesiri de pana la 200-300km. In mod normal asta inseamna cam 85-90% din timpul de utilizare al masinii. Exceptam aici transportatorii care strabat tara de la est la vest, oricum aceia sunt in procent mic. Asa ca mai raman de rezolvat vacantele de vara, vacantele de iarna facute afara din tara la distante mai mari. Personal folosesc masina electrica in oras si pe distante de 200-300km dus intors, ceea ce imi asigura necesarul de transport in majoritatea cazurilor. Inca mai tinem masina ICE ca a doua masina sau pentru cazurile alea de 1000km.

 

In incheiere un mic argument pentru @dercos: consumul electricei primavara-vara intr-un oras aglomerat comparabil cu Bucuresti ar fi echivalent de maxim 2L de motorina la o masina echivalenta cu Tiguan. Iar pentru noi ar inseamna o diferenta de 8'000-10'000EUR la 10 ani de folosire doar din combustibil (nu mai punem service, impozite).

 

Eu nu bag pe gat nimanui electrica asa ca adevar general valabil, dar observ avantajele ei in oras si in zone apropiate (depinzand de autonomie). Iar pentru simplitate si confort, e necesar sa ai unde incarca (acasa sau la serviciu) fara sa astepti la statii publice. Priceless sa mentionez ca pot sa incalzesc/racesc masina direct din garaj fara sa-mi fac stresuri de noxe (am incercat si Diesel Euro 6 pornit in garaj: n-are ce sa caute acolo cu motorul pornit; orice scoate fum, pute!)

 

P.S. Ma distreaza parintii de la gradinita care au fiecare cate o masina Diesel puternica. Mamica merge la gradinita, mall, piata si cam atat, motiv pentru care i-ar ajunge o electrica pentru ca n-are nevoie de autonomie mare mare de 100km. Iar ca si performante in oras electrica ar egala lejer motorul de 3'000-4'000cc ce nu apuca nici sa se incalzeasca in 2-3km pana la gradinita. Plus ca doamnele circula cu copii, nu fac liniute la semafor. Cu a doua masina Diesel puternica ar putea face lejer cei 1'000km oricand ar dori ei. Dar cum ziceam... fiecare isi ia ce vrea. Totusi se vede nevoia de schimbare a mindset-ului.

Modificat de VickEnd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar masinile termice merita?. In afara de faptul ca pot merge mai departe dintr-o singura 'incarcare', eu unul nu vad nici un avantaj. Daca nu ai nevoie sa mergi mai departe/sau ai nevoie sa mergi mai departe doar de 1-2-3 ori pe an, unde e avantajul?

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un singur lucru vreau sa mai adaug in acest thread, a trai cu o masina electrica necesita putina planificare. In sensul ca daca maine stiu ca plec la drum mai lung, nu incep prin a sta intai la statie, ci o incarc de seara.

Dar acest lucru il fac si cand plec la drum cu o masina termica chiar daca timpul necesar este mai mic, daca se poate evita, cu atat mai bine.

 

Modificat de Silviu_7
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In electrica mea am liniste, nu se aude nimic atunci cand calc pedala de acceleratie, plecarea de pe loc si accelaratia este instant, cand sunt primul la semafor, si plec, pana pleaca ceilalti deja am traversat intersectia. Numai am schimb de ulei, de filtre, etc. Doar cel de polen.

Trebuie un pic de grija la planificarea calatoriilor de peste 350 km, dar in rest nu vad dezavantaje.

Pentru mine da, merita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

17 minute în urmă, Al Bundy a scris:

nu se aude nimic atunci cand calc pedala de acceleratie,

NU te cred! Nu auzi mai tare gropile si te dor toate cand treci prin denivelari, linii de tramvai, gropi, santuri, etc? :))Prea multa liniste strica! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu la inceput cu ID3-ul am mers cu geamurile deschise ca sa "simt" viteza masinii.

Asta dupa ce m-a criticat nevasta ca acceleram prea tare, ajungeam prea repede in fundul celui de la urmatorul semafor si apoi franam prea tare.

 

Deci:

  • demaraj acolo unde conteaza si raspuns instantaneu al motorului
  • silentioasa
  • lipsa orice vibratii si sunet infundat de motor cand stai la semafor
  • posibilitate de control climatizare (incalzire / racire) de pe telefon
  • intretinere mult mai simpla
  • costuri de exploatare mult mai mici
  • pentru 70% din rulaj, am scapat de grija mersului la benzinarie, incarc acasa in 10 secunde (atat imi ia sa bag cablul de incarcare)
  • aspectul ecologic (ID3 este chiar fabricat carbon-neutral)
  • specific la ID3 / ID4: raza de intoarcere foarte mica

Toate astea lipsesc de pe o fosila comparabila ca pret.

 

Dezavantaj: timpul de stat la statii de incarcare la drumuri mai lungi de 300 Km

 

Merita? Pentru mine categoric DA.

 

 

Modificat de kolfleading
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă e sa fim ecologisti pana la capăt, pentru foarte mulți care locuiesc în orașe mari, posesia unei mașini nici nu este justificată, e mai mult un moft. Când locuiam în Cluj, mișcam mașina doar când mergeam la cumpărături, dar chiar și în situațiile astea as fi ieșit mai în avantaj dacă luam taxiul. Iar pentru deplasări mai lungi puteam închiria o mașină. Oricum car sharing-ul e viitorul, iar atunci discuția o să fie dacă merită sau nu să deții o mașină. Deci cine vrea sa fie verde cu adevărat, ar trebui să se gândească serios dacă deținerea unei mașini e un moft sau o necesitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa zicem in felul urmator: detinerea unei masini electrice este, dpdv ecologic, "răul mai mic", iar avantajul este mai mare cand masina este folosita in aglomerari urbane.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@DiLivio Total de acord. Probabil pentru multi dintre noi a nu a avea masina chiar ar fi o solutie viabila. Ne-am descurca. Necesitatea de a avea o masina devine reala din punctul meu de vedere in momentul in care iti intemeiezi o familie si ai copii. Pana atunci, poti lejer sa te descurci si fara masina.

 

Oamenii isi cumpara masini in functie de nevoi mai mult sau mai putin reale. De fapt, toate sunt nevoi reale, doar ca ele difera de la persoana la persoana. Pt unii acestea sunt nevoi de mobilitate, pt altii sunt nevoi de validare/implinire, sau pur si simplu unii isi cumpara masina pentru ca pot. Si pentru ca isi doresc. Si pentru ca isi permit. Sau cred ca isi permit. Dar asta e alta discutie.

 

Cand tragi linie si calculezi cati bani ai dat pe achizitie,devalorizare, intretinere, combustibil, taxe, impozite, ajungi la concluzia ca o masina e doar o groapa de ingropat bani si chiar daca ai inchiria sau daca ai folosi taxi-ul ocazional, tot nu ai cheltui la fel de multi bani. 

 

Parerea mea, topicul ar fi mult mai interesant daca am compara mere cu mere si pere cu pere. Si anume, masina electrica noua vs masina ICE noua la buget asemanator, luand in considerare total cost of ownership, avantaje/dezavantaje. Ca daca comparam masina electrica noua de 25k euro cu o masina sh de 5k-10k euro cu care iti faci treaba (buna, fiabila, intretinuta - si chiar poti gasi masini ft ok de la proprietari) da cu virgula. 

 

Eu unul nu mi-as fi luat masina noua, daca nu era electrica. Am considerat ca singura masina noua pe care as fi fost dispus sa platesc +20k euro e una electrica. Pur si simplu mi se pare ca pretul masinilor conventionale a luat-o razna in ultimii ani si nu se mai justifica pretul lor.

 

 

 

 

Modificat de cj.Paul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uitandu-ma prin topic am observat doar că e menționat cost of ownership, dar nu foarte bine dezvoltat, sau nu sunt luate în calcul toate aspectele. Eu as mai urmări încă unul. Fiabilitate. Și ca sa nu mă abat de la marcă, mă refer doar la ce modele avem electrice in grup.

 

Doar ca studiu de caz. Toți aveți 2+2 ani/120000km garanție pe vehicul+ 8 ani/160000km garanție pe baterie. Bun, ce se întâmplă când e gata garanția la un ID3 de exemplu? Ai de înlocuit un Charger(CA/CC), cost estimativ 8500 lei. La un E-Golf un modul de baterie e 5000 lei, fara sa includ manopera și alte piese, etc. 

 

Poate multi o să spuneți "eh nu fac eu atât". Da, dar când facem comparație putem sa ne referim la toată perioada de utilizare a unui vehicul(indiferent de numărul de proprietari), lucru care la ICE, s-a observat că nu sta rău deloc.

 

Ce o să se întâmple cu electricele peste 200k km?cum stam atunci cu cost of ownership?

 

Ca sa nu mai iau în calcul că (în teorie) electricele ar trebui sa viziteze mai rar service-urile, ori daca e sa comparam numărul de Golf-uri 8 vs ID3, ID3 conduce detașat la numărul de unități prezente/defecțiuni. Astea evident se traduc în disconfort pentru utilizator, care cum îl cuantificăm?

 

Nu incerc sa pun EV-urile într-o lumină proastă, desi sunt conștient de anumite dezavantaje pe care le au, tot aș opta pentru achiziția unuia. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 5 ore, kolfleading a scris:

Eu la inceput cu ID3-ul am mers cu geamurile deschise ca sa "simt" viteza masinii.

Asta dupa ce m-a criticat nevasta ca acceleram prea tare, ajungeam prea repede in fundul celui de la urmatorul semafor si apoi franam prea tare....

 

Cred ca observatia ta este asemanatoare cu ce am auzit din mai multe surse, iar soferii de Bolt si Uber cu EV invariabil mi-au spus ca trebuie sa conduca mai uniform si cu plecari line pentru ca au remarcat ca sunt destui clienti carora li se face rau pentru ca asociaza plecarea de pe loc/acceleratia cu zgomot-ul, iar daca acesta este absent in maxim 2-3 intersectii observa pasagerii ca nu se mai simt confortabil.

Discutia a plecat de la faptul ca unul din ei mergea cu geamul foarte putin deschis, l-am intrebat de ce si mi-a spus ca tocmai ce avuseze o mamica cu copil si daca lasa sa intre zgomotul de afara de la celelate masini din trafic clientii rezista mai bine.

 

 

 

acum o oră, Dementor a scris:

...Doar ca studiu de caz. Toți aveți 2+2 ani/120000km garanție pe vehicul+ 8 ani/160000km garanție pe baterie. Bun, ce se întâmplă când e gata garanția la un ID3 de exemplu? Ai de înlocuit un Charger(CA/CC), cost estimativ 8500 lei. La un E-Golf un modul de baterie e 5000 lei, fara sa includ manopera și alte piese, etc. ...

 

Ca sa fim putin mai exacti.

La iD3, bateria de capacitate mai mica are 10 celule, costa ~89.400Lei = 18.134€.

O celula, 0Z1915599H, costa ~7.700Lei = 1.562€

 

Bateria de capacitate mai mare are 12 module, bateria costa ~111.130Lei = 25.542€

Modulul este acelasi, sau modulul 0Z1915592H, costa ~8.700Lei = 1.765€

 

Sunt sanse ca pana actualele iD-uri ajung la limita de km sa apara pe piata module chinezesti sau facute de romani priceputi (asa cum sunt pentru Prius) iar schimbarea lor sa nu coste mai mult ca un auto nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

16 hours ago, dercos said:

Nu ma intereseaza ca ma costa mai mult carburantul, cat timp masina e o placere la drum.

daca tu compari 150 FWD cu 200 RWD cuplu instant, centru de greutate jos si spui ca e mai placuta prima...inseamna ca n-are sens sa avem aceasta discutie. 

16 hours ago, dercos said:

 a mea polueaza putin mai mult.

putin? amuzant. 

16 hours ago, Silviu_7 said:

De ce o persoana normala nu ar trebui sa ia in considerare costul total al unei masini? De ce trebuie o masina sa aibe autonomie 1000km? 

pt ca...motive.  daca nu iese matematic, ne rezumam la subectivitate. aici nu ai ce comenta. 

suntem toti bogati, nu ne pasa de costuri, dar luam golf 1.5. 

nu 2.0, nu GTI, nu R... 

15 hours ago, VickEnd said:

 dar observ avantajele ei in oras si in zone apropiate

cine are, intelege. cine nu, apasa taste si cauta motive.

unele reale..altele...nu. 

13 hours ago, Emy D said:

NU te cred! Nu auzi mai tare gropile si te dor toate cand treci prin denivelari, linii de tramvai, gropi, santuri, etc? :))Prea multa liniste strica! 

ba da :)) si exista frica de greieri mai repede. esti mai atent la orice zgomot.

pana acum nu am greier..dar mi-e teama ca vor aparea la ce drumuri avem. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 hours ago, Dementor said:

Ce o să se întâmple cu electricele peste 200k km?cum stam atunci cu cost of ownership?

id3 nu a ajuns acolo, dar putem sa ne uitam in curtea tesla.

sunt mii de tesla S cu >500k km prin tarile nordice fara interventii. masini de taxi.

au si ele unele probleme..de hardware dar nu sunt comparabile, si sunt specifice marcii.

 

id3 a ajuns la service-uri cu 90% probleme software. iar alea se vor putea solutiona si online.

iar,...tesla are mare leadtime aici, unde vine mecanicul la tine. fiind mai usor de solutionat o problema decat la ICE. 

 

mai mult..cate e-up, e-golf ai auzit cu probleme prin service? masinile astea sunt pe strada de ani buni. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 minutes ago, Bogdan_wrc said:

..mai mult..cate e-up, e-golf ai auzit cu probleme prin service? masinile astea sunt pe strada de ani buni. 

Prea multe din păcate. Iar când sunt cazuri ce nu fac obiectul unei garanții și observa clienții ce înseamnă repararea unui EV.(cost mediu/defecțiune ~15000 lei) atunci incep sa regrete achiziția.  

 

Posibil in cazul Tesla sa fie fiabilitate mai mare, dar vw mai are de învățat. Sau măcar de investit in componente mai calitative.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   2 membri

    • Dementor
    • adrian001
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!